8G V6 'monster' - de finale
Re: 8G V6 'monster' - custom sideskirts
Nice! Jij zult je ook niet snel vervelen he 
Lekker bezig weer kerel
Dagje garage. Ofwel: schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren. Schuren 400. 2K VULPRIMER SPUITEN!
En nog een keer. Schuren 400. Schuren 800. Kleurlak spuiten. Nog een keer. Weer wachten. 2K blanke lak spuiten. KLAAR...
Morgen monteren. Ik heb vanmorgen een 'before' foto gemaakt, morgen komt die samen met de 'after' online.
Voor nu alvast de work-in-progress foto's
Morgen monteren. Ik heb vanmorgen een 'before' foto gemaakt, morgen komt die samen met de 'after' online.
Voor nu alvast de work-in-progress foto's
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Inderdaad net origineel mark !
Mooi opgelost zo en strak werk afgeleverd !
Mooi opgelost zo en strak werk afgeleverd !
er zit wel een rare tint blauw in dat parelmoerwit 
Awesomeness = Verveling x Talent
Tsja... en dan komt dat moment dat je denkt "Zo, de side-skirts kunnen erop. Ohja, nog even dat roestplekje helemaal achteraan achter de side skirt behandelen", precies waar het laatste witte plastic klemmetje in het plaatwerk geklikt wordt. En dat wordt dan een beetje een gaatje. Het gaatje wordt een gat. En verderop nog een gat...
Duss.... slijpen, lassen, nieuw metaal erin, behandelen, en dat op in totaal 4 plekken aan beide kanten van de achterste wielkasten. Ik heb de boel eerst in de rood/bruine profi metaalprimer geverfd, daarna nog wat metaalplamuur voor een beetje strakkere afwerking, toefje primer en dan in de bodysafe...
Laatste stukje lassen ging nogal knetterig en ik dacht nog "hmm... dacht dat ik het metaal toch redelijk netjes schoon had?", blijkt m'n met Argon gevulde gasfles leeg te zijn. Nouja, I've made it! Echt een berg werk, maargoed, op 1 wielkastrand na is de hele auto weer helemaal staalhard en alle rotte plekken zijn eruit.
Ohja, 1 sideskirt heb ik gisteren geplaatst. Pannekoek dat ik ben, verdraai ik de skirt teveel (bleef een beetje achter de deur hangen) en nu zit er op de breuklijn een barstje. Pestzooi. Uiteraard moeten ze er toch weer af voor het grote overspuit-project, maar ik had het toch graag even netjes gehad en heel gehouden.
Geen foto's dit keer, als ik er morgen aan denk dan maak ik er een paar van de bijna afgewerkte laatste wielkast 'makeover', voordat de bodysafe erop gaat.
En uiteraard komen dan ook de before/after foto's van de auto met de originele skirts en de custom versie
Duss.... slijpen, lassen, nieuw metaal erin, behandelen, en dat op in totaal 4 plekken aan beide kanten van de achterste wielkasten. Ik heb de boel eerst in de rood/bruine profi metaalprimer geverfd, daarna nog wat metaalplamuur voor een beetje strakkere afwerking, toefje primer en dan in de bodysafe...
Laatste stukje lassen ging nogal knetterig en ik dacht nog "hmm... dacht dat ik het metaal toch redelijk netjes schoon had?", blijkt m'n met Argon gevulde gasfles leeg te zijn. Nouja, I've made it! Echt een berg werk, maargoed, op 1 wielkastrand na is de hele auto weer helemaal staalhard en alle rotte plekken zijn eruit.
Ohja, 1 sideskirt heb ik gisteren geplaatst. Pannekoek dat ik ben, verdraai ik de skirt teveel (bleef een beetje achter de deur hangen) en nu zit er op de breuklijn een barstje. Pestzooi. Uiteraard moeten ze er toch weer af voor het grote overspuit-project, maar ik had het toch graag even netjes gehad en heel gehouden.
Geen foto's dit keer, als ik er morgen aan denk dan maak ik er een paar van de bijna afgewerkte laatste wielkast 'makeover', voordat de bodysafe erop gaat.
En uiteraard komen dan ook de before/after foto's van de auto met de originele skirts en de custom versie
Re: 8G V6 'monster' - custom sideskirts done
Het gevecht tegen de roest is gewonnen
En dan de before/after foto's!
De uitlijning van de fender flares is aan beide kanten niet bepaald perfect, maar dat komt omdat ik ze destijds op de gok heb geplaatst
Kwestie van de fender flares loshalen en opnieuw opplakken maar dat komt wel voor het overspuit-moment.
netjes hoor.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Echt te gek hoor!
En dan strax helemaal in parelmoerwit..Één van de mooiste kleuren op een Galant (vind ik)..
WOW!
En dan strax helemaal in parelmoerwit..Één van de mooiste kleuren op een Galant (vind ik)..
WOW!
Effe snel gewassen vandaag (het was toch nat tenslotte...).
Kut kut en nog eens kut.
Hoppa
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Ik snap hem Mark.
Balen.
Als jouw tekst geen uiting van frustratie is, dan had er geen kut, maar cut moeten staan. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik ze niet geteld heb en dus niet weet of er 3 kutten zitten (of schrijf ik dat nu verkeerd).
Als jouw tekst geen uiting van frustratie is, dan had er geen kut, maar cut moeten staan. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik ze niet geteld heb en dus niet weet of er 3 kutten zitten (of schrijf ik dat nu verkeerd).
Re: 8G V6 'monster' - custom bumper in puin
Ik ga het aantal cuts niet eens meer tellen Cees 
Voor iedereen die vandaag niet bij de gezellige meeting op de Meern was: ik heb de voorbumper aan diggelen gereden. Of eigenlijk: ik ben zo lomp geweest om de auto zelf een stukje van 10 meter te laten rijden door gebrek aan handremkracht. Hoe? Nou... ik had vanmorgen nog even snel de stofzuiger door de auto gehaald terwijl de auto voor de garage stond. Mijn oprit naar de garage heeft een lichte helling. Je begrijpt het al: ik loop weg, de auto begint spontaan te rollen en komt tegen het betonnen randje van de overbuurman z'n border aan. En het suffe is: ik zet ALTIJD de auto's op de handrem, waar ik ook sta. Deze ene keer niet, et voila! Deze bumper die ik intussen al zeker een keer of 3 misschien wel 4 keer een nieuw leven heb gegeven ligt opnieuw in puin. Al het custom werk dat erin heeft gezet is naar de haaien.
Ach... tijd voor weer wat anders! Ik heb met stom toeval vandaag ook een verse voorbumper meegenomen van de meeting, hoewel ik niet had gedacht of gepland dat ik 'm ook echt direct zou gaan gebruiken! Wat ik zeker weer ga doen is de nummerplaatuitsparing vergroten, de drempel-schraper-randjes aan de onder/zijkanten eraf, wielkastverbreder-addons erop en over een custom lipje zit ik nog te denken.
Ik heb nog geen zin gehad om een foto van het gehavende front te maken, maar er zijn vast foto's van gemaakt op de meeting vandaag, dus als je echt benieuwd bent, dan kun je in andere topics daar vast al wat van vinden.
Voor iedereen die vandaag niet bij de gezellige meeting op de Meern was: ik heb de voorbumper aan diggelen gereden. Of eigenlijk: ik ben zo lomp geweest om de auto zelf een stukje van 10 meter te laten rijden door gebrek aan handremkracht. Hoe? Nou... ik had vanmorgen nog even snel de stofzuiger door de auto gehaald terwijl de auto voor de garage stond. Mijn oprit naar de garage heeft een lichte helling. Je begrijpt het al: ik loop weg, de auto begint spontaan te rollen en komt tegen het betonnen randje van de overbuurman z'n border aan. En het suffe is: ik zet ALTIJD de auto's op de handrem, waar ik ook sta. Deze ene keer niet, et voila! Deze bumper die ik intussen al zeker een keer of 3 misschien wel 4 keer een nieuw leven heb gegeven ligt opnieuw in puin. Al het custom werk dat erin heeft gezet is naar de haaien.
Ach... tijd voor weer wat anders! Ik heb met stom toeval vandaag ook een verse voorbumper meegenomen van de meeting, hoewel ik niet had gedacht of gepland dat ik 'm ook echt direct zou gaan gebruiken! Wat ik zeker weer ga doen is de nummerplaatuitsparing vergroten, de drempel-schraper-randjes aan de onder/zijkanten eraf, wielkastverbreder-addons erop en over een custom lipje zit ik nog te denken.
Ik heb nog geen zin gehad om een foto van het gehavende front te maken, maar er zijn vast foto's van gemaakt op de meeting vandaag, dus als je echt benieuwd bent, dan kun je in andere topics daar vast al wat van vinden.
Aiii, da's balen.
Maar zo te lezen ben jij niet stuk te krijgen.
Maar zo te lezen ben jij niet stuk te krijgen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Nog een keer kijken, even lachen en dan rap een nieuwe bumper erop!
Echt zo zonde dat ... ach ja ... hij rijdt nogmarksanne schreef:Nog een keer kijken, even lachen en dan rap een nieuwe bumper erop!
Re: 8G V6 'monster' - verse custom bumper
@mark Zit je nieuwe er al op? foto's!!
En wat zijn de kansen dat ik de kapotte weer mooi krijg?
En wat zijn de kansen dat ik de kapotte weer mooi krijg?
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
@Gorch: als je een beetje skills hebt en geduld genoeg hebt: tuurlijk lukt het dan.
Lekker aan t prutsen geweest vandaag met de verse voorbumper! Eerst die stomme 'drempel-schrapers' erafgehaald, daarna de nummerplaat-verbredingstruc weer toegepast en daarna de wielkastverbreder-stukjes van de gecrashte bumper afgehaald en gemonteerd op de nieuwe bumper. Het stukje uitloop dat ik aan die verbreder-stukjes heb aangesmeerd met plamuur is nu aan het drogen en morgen nog vast een puntje plamuur hier en daar, maar het andere schuurwerk aan de bumper zelf is verder ook al gedaan, dus ik ga er vanuit dat ik morgenavond de bumper in de vulprimer kan zetten
En dan woensdag in de kleurlak + blanke lak. Ik heb besloten geen custom plastic lip te gaan maken voor deze bumper, alleen voeg ik wel die rubberlip toe. Dat geeft een mooi verlaagd smoeltje en net effe iets stoerder dan standaard. Denk dat ik er wel happy van ga worden
Lekker aan t prutsen geweest vandaag met de verse voorbumper! Eerst die stomme 'drempel-schrapers' erafgehaald, daarna de nummerplaat-verbredingstruc weer toegepast en daarna de wielkastverbreder-stukjes van de gecrashte bumper afgehaald en gemonteerd op de nieuwe bumper. Het stukje uitloop dat ik aan die verbreder-stukjes heb aangesmeerd met plamuur is nu aan het drogen en morgen nog vast een puntje plamuur hier en daar, maar het andere schuurwerk aan de bumper zelf is verder ook al gedaan, dus ik ga er vanuit dat ik morgenavond de bumper in de vulprimer kan zetten
En dan woensdag in de kleurlak + blanke lak. Ik heb besloten geen custom plastic lip te gaan maken voor deze bumper, alleen voeg ik wel die rubberlip toe. Dat geeft een mooi verlaagd smoeltje en net effe iets stoerder dan standaard. Denk dat ik er wel happy van ga worden
- Bijlagen
Waar haal je de tijd vandaan!
en vervolgens ook nog alles posten met pics!!! Chapeau!!!
en vervolgens ook nog alles posten met pics!!! Chapeau!!!
Verse lak en blanke lak erop! Whoot whoot!
Morgen weer een auto met bumper
(en dan is die zooi weer mooi op tijd de garage uit voor de volgende klus
)
Morgen weer een auto met bumper
(en dan is die zooi weer mooi op tijd de garage uit voor de volgende klus
Netjes weer
Idd dr uit die spullen.
Zaterdag volgende klus.
Idd dr uit die spullen.
Zaterdag volgende klus.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Jammer dat je net 2 clipjes mist 
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Re: 8G V6 'monster' - verse custom bumper - DONE
De verse bumper zit erop. Vanmorgen even verse moeren en clipjes opgehaald bij de dealert en de clipjes bij Gorch (die toevallig in Gouda werkt). Dus het ziet er weer fris uit en ik kan weer rijden 
Re: 8G V6 'monster' - Ganador zijspiegels erop
Weer een paar klusjes geklaard!
De Ganador zijspiegels (zwartgespoten, spiegelverwarming toegevoegd) zitten erop! De electrische spiegelbediening en de spiegelverwarming werken. En nu ik toch de zijpanelen van de voordeuren afgehaald had... ook maar de crossover filters voor de compo-set aangesloten. Scheelt een berg! Nu de speakers in de achterdeuren nog voorzien crossover filters en uberhaupt de massa voor de versterker fixen, dan moet het geluid echt tot z'n recht komen
Voorlopig zeer in m'n nopjes met de looks van de Ganadors!!!
De Ganador zijspiegels (zwartgespoten, spiegelverwarming toegevoegd) zitten erop! De electrische spiegelbediening en de spiegelverwarming werken. En nu ik toch de zijpanelen van de voordeuren afgehaald had... ook maar de crossover filters voor de compo-set aangesloten. Scheelt een berg! Nu de speakers in de achterdeuren nog voorzien crossover filters en uberhaupt de massa voor de versterker fixen, dan moet het geluid echt tot z'n recht komen
Voorlopig zeer in m'n nopjes met de looks van de Ganadors!!!
Ja beter he !!!
Zal morgen ff keuren.
Zal morgen ff keuren.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
nog even een aanvulling op het vorige bericht.
heb ze vandaag gekeurd
staat de auto eeeeerg goed.
100% JDM
en doet/staat de auto erg goed.
(daarom heb ik ze zelf ook op de motion)
heb ze vandaag gekeurd
staat de auto eeeeerg goed.
100% JDM
en doet/staat de auto erg goed.
(daarom heb ik ze zelf ook op de motion)
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Re: 8G V6 'monster' - start custom achterbumper
Probleempje met het alarm gefixed vandaag. Het sprong tijdens het rijden spontaan 'aan' ineens sinds een week. Ik heb t toen maar even onklaar gemaakt en vandaag de vermoedelijke oorzaak gevonden: de nieuwe Pioneer versterker! Ik had al een vermoeden dat er iets niet pluis was, want de achterdeurspeakers werken niet en als ik de auto uitzette hoorde ik steevast een luide 'pop' door de speakers. Mijn vermoeden was dat het massapunt voor de versterker niet goed was en toen ik 'm verlegde naar een mooi stuk metaal (die grote bout aan de achterzijde van de bijrijderstoel) kwam er direct rook (!) uit de versterker! WFT?! Okee, snel los natuurlijk. Heb ik per ongeluk sluiting gemaakt?! Nee, geen flauw idee wat er daar gebeurd, dus laat ik maar 'ns wat gaan meten. Multimeter erbij en... de massa heeft steevast (ook dus terwijl er niets aagesloten zit) 12V. Dat kan niet kloppen. Scheisse. Er is iets misgegaan in de versterker, morgen maar even naar reparateur brengen.
Daarna het alarmsysteem weer aangesloten en stukje gereden: geen loeiende sirenes meer. Mooi. Ook weer gexifed.
Omdat ik toch lekker met draadjes bezig was ook de twee crossover filters voor de achterdeur-speakers maar gemonteerd, dan is dat allemaal maar netjes geregeld in ieder geval.
De twee filter die in de Legnum een paar jaar hebben gezeten zagen er zo uit... Kompleet verroestte speakeraansluitingen. Heel wat werk om die zooi eruit te krijgen... Niet dat ik ze nodig had, maar ooit...
Twee verse filters. Zo horen ze eruit te zien. Ik heb nadat ik de bedrading heb aangesloten maar een dikke laag blanke lak op die aansluitingen gespoten... hopend dat daarmee de roest wegblijft.
Verder het laatste stuk bodywerk opgepakt dat nog op de planning stond om customized te worden: de achterbumper!
Ik wilde een stukje luchtrooster dat van de onderkant van de originele 'smilie' voorbumper van het monster afkwam gebruiken als een rooster in de achterbumper.
Daarnaast moet ik de reservebumper die ik nu gebruik gaan aanpassen zodat de zij-extenties die bij de facelift Galants zorgen voor een nette aansluiting op de (normaliter) facelift achterbumper (die heeft 2 van die gaten/sleuven onderin de achterbumper).
Ik denk dat het helemaal gaat kloppen, dit roostertje. Wederom alsof Mitsu het zelf verzonnen had kunnen hebben!
Hele bumper is geschuurd en in de eerste plamuur. Ik hoop eind van de week/weekend deze bumper te kunnen monteren!
Daarna het alarmsysteem weer aangesloten en stukje gereden: geen loeiende sirenes meer. Mooi. Ook weer gexifed.
Omdat ik toch lekker met draadjes bezig was ook de twee crossover filters voor de achterdeur-speakers maar gemonteerd, dan is dat allemaal maar netjes geregeld in ieder geval.
De twee filter die in de Legnum een paar jaar hebben gezeten zagen er zo uit... Kompleet verroestte speakeraansluitingen. Heel wat werk om die zooi eruit te krijgen... Niet dat ik ze nodig had, maar ooit...
Twee verse filters. Zo horen ze eruit te zien. Ik heb nadat ik de bedrading heb aangesloten maar een dikke laag blanke lak op die aansluitingen gespoten... hopend dat daarmee de roest wegblijft.
Verder het laatste stuk bodywerk opgepakt dat nog op de planning stond om customized te worden: de achterbumper!
Ik wilde een stukje luchtrooster dat van de onderkant van de originele 'smilie' voorbumper van het monster afkwam gebruiken als een rooster in de achterbumper.
Daarnaast moet ik de reservebumper die ik nu gebruik gaan aanpassen zodat de zij-extenties die bij de facelift Galants zorgen voor een nette aansluiting op de (normaliter) facelift achterbumper (die heeft 2 van die gaten/sleuven onderin de achterbumper).
Ik denk dat het helemaal gaat kloppen, dit roostertje. Wederom alsof Mitsu het zelf verzonnen had kunnen hebben!
Hele bumper is geschuurd en in de eerste plamuur. Ik hoop eind van de week/weekend deze bumper te kunnen monteren!
Meteen maar ff gefixt??
Dat gaat idd wel tof worden denk!.
Dat gaat idd wel tof worden denk!.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Schuren, plamuren, en dat weer een aantal keer. Resultaat mag er zijn vind ik! Klaar voor primer!
Maar voor dat erop kan, eerst de zijstukjes wat opdikken zodat ze aansluiten op de extensies. Ik twijfelde tussen glasvezel geklieder of een lekkere klodder plamuur. Dat laatste is het geworden.
Maar voor dat erop kan, eerst de zijstukjes wat opdikken zodat ze aansluiten op de extensies. Ik twijfelde tussen glasvezel geklieder of een lekkere klodder plamuur. Dat laatste is het geworden.
Wat een onwijs gaaf idee mark !
Niet toevallig nog zo'n roostertje liggen ?
Niet toevallig nog zo'n roostertje liggen ?
Re: 8G V6 'monster' - custom achterbumper primed
Beetje druk gehad met werk en de VR2, maar net even een uurtje geschuurd en in de 2K vulprimer gespoten. Nu heb ik in ieder geval een goed idee van wat ik nog moet doen om het echt smooooth en strak te maken. De uitdaging blijkt vooral nog te gaan zitten in de verbredingen aan de zijkant (mooier rond en soepel maken). Het grilletje is nagenoeg perfect!
Even een plaatje om een aardig overall-beeld te krijgen:
Even een plaatje om een aardig overall-beeld te krijgen:
- miss_laatjuh
- Provincie: Noord-Brabant
Haha top man !
Leuk
Leuk
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Ziet er weer keurig uit mark !
Echt een gaaf idee om dat grilletje er zo in te maken !
Echt een gaaf idee om dat grilletje er zo in te maken !