8G V6 'monster' - de finale

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

Re: Re: 8G V6 'monster' - APK okee!

Bericht door marksanne »

Nou, de eerste APK ging prima! Niks mis. Wel heeft de bestuurderzijde een stabiliator-armpje waar een beetje speling op zit en (waarschijnlijk) de binnenste stuurstangkogel zit wat speling op. Die ga ik dus ook vervangen. Ik wil een spelingsloze Galant!

De CO waardes waren absoluut perfect, beter kan niet. Een heel verschil met de VR2/VR4 waar het iedere keer toch weer wat spannend is en soms maar net op het randje 'ok'.

Vanmorgen een lekker rondje gereden en die V6 (met een goede versnellingsbak en koppeling) is wel een lekker motortje hoor! Prima trekkracht ook. Zeker wat hoger in de toeren wil het echt wel! Leuk ding! Misschien was ie gewoon blij dat ie eindelijk 'ns een stukkie mocht rijden, maar helaas Monstertje, je gaat weer je hok in. Ik ga je slopen en beetje bij beetje weer helemaal hard en strak maken voor je weer buitenlucht zal zien.

Tijdens de APK 2 problemen tegengekomen die eenvoudig te fixen waren: de mistlampen aan de achterzijde waren wit licht en achteruit was rood licht. Precies contra dus! My bad, ik had facelift achterlichten gemonteerd en blijkbaar zitten die twee precies omgedraaid! Ik stond op het punt om snel de draden te knippen en eea om te wisselen, maar Leen (Leen APK, Gouda) vertelde dat auto's tot 31-12-1997 GEEN (!) achteruit of mistlamp hoeven te hebben! Mooi, lampen eruit en keuren maar! Dat herstel ik thuis wel verder.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: 8G V6 'monster' - APK okee!

Bericht door menno3x8g »

Ah, gefeliciteerd. Moet wel lekker voelen na de klussen!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Twain

Bericht door Twain »

ohw man... die grens van 1 jan. 98 is echt de bom...

Ik wou dat de evil twin ook een 97-er was
Awesomeness = Verveling x Talent
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Je bent wel hard voor 'm hoor, kan ie eindelijk legaal spelen moet ie meteen weer terug in z'n hok...... :no:
Afbeelding
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Mooi! Geleficiteerd met de verse APK. Altijd weer lekker als die binnen is, zeker als het zo makkelijk gaat. :)
Xenon
Provincie: Niedersachsen (D)

Bericht door Xenon »

Kijk. Da's mooi :yes: . Toch altijd het slagroomtoefje op het APK-toetje... of zoiets.
Inderdaad is het CO-verhaal bij de 6A13TT altijd een beetje op het randje. Ik had bij Meany in Hockenheim al de kleptop achterin liggen, zodat ik even een wat minder rijke mapping in de ECU kon pompen :mean: . Just for the time being. Maar ook daar verschenen de groene balkjes uiteindelijk na veel aandringen (en 6ºC wil ook niet echt helpen). De volgende meting verschuif ik naar de zomermaanden.

Whaha, wel lachen, dat verwisselen van je lampen. Ik had overigens niet verwacht dat de fittingen op de verkeerde plaatsen zouden passen.
Er zit zelfs al verschil in de fittingen tussen een EU en JDM achterlicht... :x:

Owja, en by the way: er is een enveloppe naar je onderweg. Nu al :uhu: :roll:. En de komende dagen wordt het koud en nat, dus ideaal weer om te modden :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
marksanne

Bericht door marksanne »

Yay! Thanks Vincent! Ik weet niet meer waar ik deze achterlichten vandaan heb... misschien zijn het wel JDM's, maar waarom ze de fittingen precies omdraaien is me een raadsel! Ik heb ook nog niet eerder gehoord dat iemand iets moest aanpassen om van PFL naar FL sedan achterlichten te gaan, maar ach, 8 solderinkjes en het is geregeld :)
marksanne

Bericht door marksanne »

Vanmiddag het brave beestje maar ns gewassen. Ook de eerste keer sinds mijn bezit :)
Was hard nodig ook, en verdraaid er komt best een glanzende auto onder vandaan!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Twain

Bericht door Twain »

Zo ziet dat monstertje er toch niet eens zo heel verkeerd uit mark :D.. wit is wel mooierder ;)
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Super man !!.
Een schone apk oke auto
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Is het nog wel ... een monster? Of kunnen we langzaam van een 'zij' gaan spreken?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
martijn

Bericht door martijn »

Super dat de APK erop zit ! Dus het was het werk wel waard 8-)

Ik moet zeggen dat ik hem er zo op de foto wel erg strak bij vind staan Mark !

Vind de kleur ook eigenlijk echt niet verkeerd of moet en zou die wit gaan worden ? :lol:
marksanne

Bericht door marksanne »

Ja luitjes, de kleur begint me stiekem ook wel wat te wennen, maar da's toch niet wat ik wil: wit moet ie worden! Ik heb niet voor niets dat middenconsole wit leer bekleed!!!

Vanavond heb ik de mistlamp+achteruitrijlamp-bekabeling omgesoldeerd en nu de units er weer uit waren meteen maar Xenon's achterlichtenmodificatie toegepast:
- rode lijntjes-plasticje uit het heldere deel van de achterlichten eruitgewipt
- plastic kap die 70% van het achterlicht bedekt (voor betere werking van de reflector) eruitgewipt

Heuuuul veel beter meteen! Maar stiekem ook wel weer twee uurtjes werk alles bij elkaar. Ach... het is een hobby he?! ;)
Bijlagen
kermis! alle kleuren lampjes aan :)
kermis! alle kleuren lampjes aan :)
Twain

Bericht door Twain »

wauw.. een linker bocht achteruit in de mist :D
marksanne

Bericht door marksanne »

In het donker!
yollie76

Bericht door yollie76 »

Goed bezig mark!!!!
Vroemmmmmmmmmmmmm
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - vers pookje

Bericht door marksanne »

Vandaag eindelijk (ruim een maand na bestelling) de verse lederen pookknop ontvangen. Ziet er perfect uit. In een zo te zien originele verpakking/sticker enzo, dus het lijkt nogal een mooie deal te zijn.

Morgen even de tijdelijke pookknop uit het monster halen, vergelijken en deze monteren, kijken of het inderdaad allemaal echt hetzelfde is en evengoed past!
Bijlagen
pookknop.JPG
martijn

Bericht door martijn »

Ben benieuwd Mark ! laat het maar even weten of ie past :D
marksanne

Bericht door marksanne »

Hij past. Maar... de kleur is net iets grijziger (vooral erg goed zichtbaar met het flitslicht) en de pook is wat korter en de vorm wat ronder.
Hmmm... niet een echt exact dezelfde dus. Da's verdorie toch jammer. Op zich vind ik dat ie wat minder hoog is juist wel mooi staan trouwens. Misschien 'ns een leerverfje erop zodat het zwart wat beter matched.
Bijlagen
pook1.JPG
pook2.JPG
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - flush & carterpan

Bericht door marksanne »

Vanmorgen Amsoil Engine Flush via het olievulgat in de al warme motor gedaan, daarna 15 minuten laten draaien en toen de olie afgetapt.

Ik heb het al een paar keer gebruikt in onze auto's en dat spul maakt je olie pisdun en wat er dan uitkomt... whow... gitzwart! Vrij zeker dat er een goeie aangekoekte laag drab is meegekomen!

Daarna de carterpan erafgehaald, want die zweette bij het lomp gelaste deel waar ie ooit een keer een gat gehad heeft, ik vermoed door een drempel ofzo, want de onderkant van de carterpan heeft overal schuurplekken en deukjes. Helemaal ontvet, oude kitlagen helemaal weggepeuterd en toen de las-puist weggeschuurd. Waarom ie lekte werd meteen duidelijk. De las had gaatjes en ik vermoed dat er met olie-en-al ooit getracht is het lek/gat dicht te lassen. Dan moet je wel erg veel geluk hebben denk als dat lukt.

Eerst de boel goed strak en schoon maken dan daarna heb ik aan de binnenkant een verse set rupsjes gelegd. Jammer genoeg heb ik geen foto gemaakt van hoe het was, maar ik ben overtuigd dat het nu mooi dicht is en er strak uitziet. En ach... als je dan toch bezig bent, meteen maar even helemaal schoonmaken, ontvetten, licht opschuren en met epoxy primeren. Straks nog even 2 laagjes zwarte lak en een twee laagjes blanke lak en dan kan dit pannetje weer 15 jaar mee!

De aftapbout zit erin en er zaten zelfs lasspetters op de bout-kop zelf dus ik heb de kop ook schoongeschuurd en met een verse koperen afsluitring gemonteerd en daarom in de primer ook maar meegespoten, anders ziet die bout er in no-time roestig uit.
Bijlagen
carter1.JPG
carter3.JPG
carter4.JPG
carter5.JPG
MD
Provincie: Noord-Holland

Bericht door MD »

Dat ziet er beter uit die carterpan.
Sweet

Betreft die pook.
Ik zag de verpakking en dacht meteen nep.
Mitsubishi gebruikt namelijk dat soort verpakking niet.
Er staat nooit in japanse/chineese karakters zoveel op geschreven en mitsu gebruikt altijd rood voor het logo.
Maar wel jammer pik.
Een gevalletje"to good to be true"
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
marksanne

Bericht door marksanne »

Idd Mark. Maar toch... Best bruikbaar dus ook weer niet echt het gevoel van weggegooid geld.

Zo-even de verse benzine vulpijp gemonteerd. Heb ik toch zowaar geen verse slangenklemmen in mijn voorraad! Nou ja, maandag maar even bestellen bij de dealer om de hoek. Verder heb ik net het hergeprogrammeerde km stand chipje in het high contrast / optitron tellerunit gesoldeerd zodat de km stand correct blijft. Straks inbouwen, dan zijn er weer twee puntjes afgevinkt van de lijst!
Bijlagen
image.jpg
Xenon

Bericht door Xenon »

Psstt... Tip: sluit even een 9V batterijtje op het printje aan, voordat je de hele bende weer in elkaar bouwt. Het display laat zich ook zonder achtergrondverlichting aflezen. ;)

Maaruh... mooi werk, die carterpan. Bijna jammer dat je er straks niets meer van ziet als hij eronder zit. En een leerverfje op die pookknop moet lukken. :yes:
marksanne

Re: Re: 8G V6 'monster' - flush & carterpan

Bericht door marksanne »

Ai, net te laat gelezen. Zo te zien is er iets nog niet in orde. Even snel de hc unit met brugje tussen pootje 4 en 5 op de hc unit eringeplugd. Lampjes en alles! Alleen de km tellerstand staat op 0 km... En de modificatie op de connector in de auto zelf van pootje naar verplaatsen naar pootje 11 lukt me niet.

Ten eerste krijg ik het pinnetje niet uit de stekker en op pin 11 zit al iets! Sterker nog op iedere positie zitten draden!? Volgens het schema zou pin 11 ongebruikt moeten zijn net als 10 en 12 en 16. Nou deze heeft overal iets. Hmmm... Wat te doen?
marksanne

Bericht door marksanne »

Paar plaatjes erbij:

De witte draad met zwarte streep is pin 1 van de connector A.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Xenon

Bericht door Xenon »

marksanne schreef:Ai, net te laat gelezen. Zo te zien is er iets nog niet in orde. Even snel de hc unit met brugje tussen pootje 4 en 5 op de hc unit eringeplugd. Lampjes en alles! Alleen de km tellerstand staat op 0 km... En de modificatie op de connector in de auto zelf van pootje naar verplaatsen naar pootje 11 lukt me niet.

Ten eerste krijg ik het pinnetje niet uit de stekker en op pin 11 zit al iets! Sterker nog op iedere positie zitten draden!? Volgens het schema zou pin 11 ongebruikt moeten zijn net als 10 en 12 en 16. Nou deze heeft overal iets. Hmmm... Wat te doen?
Hmmm... 0km? Da's wel erg nieuw :roll: Het is toch niet toevallig een van de twee dagtellerstanden? Chippie niet toevallig 180º omgekeerd gemonteerd?
Ik heb net wat schema's zitten doorbladeren, in de hoop de overijverige belegging van jouw connector (D-03 in de manual) terug te vinden. Vergeefse moeite tot nu toe :(
Ik heb geen dash bij de hand op dit moment, maar je zou wellicht de printsporen van de belegde posities eens kunnen volgen en kijken op welke meter of lampje ze uitkomen?
marksanne

Bericht door marksanne »

Nee dagstanden staat ook op nul, maar de totaalteller staat echt op nul. Tsja of ik het chipje verkeerdom gesoldeerd heb? Ik heb van tevoren een foto genomen van hoe het originele chipje zat. Het chipje heeft in het midden aan 1 kant een soort inkepinkje. Ik heb het nieuwe chipje op dezelfde manier gemonteerd.

Het volgen van de printbanen is een goeie! Ga ik (morgen) doen!

Verder in ieder geval toch nog weer wat opgeschoond, want er zat nog een alarmkastje zonder dat ik weet hoe/of/wanneer het wel/niet werkt. Netjes even gevolgd waar al die draadjes naartoelopen en overal de boel weer origineel gemaakt. Stiekem even snel de sleutel in het contact omgedraaid (remember: geen carterpan, geen olie) en na een seconde draaien direct weer uit. Blijkbaar werken alle electrische systemen nog altijd :) Komt toch nog een aardige bende olie uit zo'n 'leeggelopen' system dat 1 seconde loopt zeg. Bah... kon meteen m'n vloer weer boenen. Hint aan mezelf voor de volgende keer.
marksanne

Re: 8G V6 'monster' - hc dash troubles

Bericht door marksanne »

Vanmorgen waar 'ns wat zitten klooien en nog geen succes kunnen boeken met de HC tellerunit.

Ik heb de originele unit eens goed bekeken en de printbaantjes achterop gevolgd die volgens het eerdere schema ongebruikt zouden zijn. Nou... bij deze dus niet.

Wat ze doen weet ik niet, maar baantjes 10 en 11 gaan naar een groen icoontje met een auto en een sleutel:
icoon-sleutel.JPG
En dan gaan we door: printbaantje 12 gaat naar een volgende onbekende, een soort uitlaat ding met hitte (katalysator?):
icoon-katalysator.JPG
En tenslotte nog een onbekende, het icoontje 'HOLD' en die zit op pin/baantje 16:
icoon-hold.JPG
Als ik nu het HC of de originele tellerunit erin zet, dan licht er niets meer op. Ik heb gisteren de HC unit er even ingehad na ALLEEN pootje 4 en 5 doorverbonden te hebben. Alles deed het maar er begon een beetje rook uit een los kastje te kringelen en toen heb ik snel alles uitgezet. Vandaag het kistje bekeken: het doet iets met/voor signalering van het olie niveau. En 1 weerstandje ziet er nogal doorbakken uit. Tenslotte heb vanmorgen de draad van pin 5 een knipje gegeven. Veeeeeel te veel variabelen nu. AAAARGH! Ik moet eerst de originele unit weer gewoon werkend krijgen, maar waarschijnlijk is die weerstand uit dat losse kastje echt stuk en moet wellicht eerst vervangen worden. Bah, bah bah.

Ik heb nog even een plastic busje gezaagd tot 1cm en met boortje 13 uitgeboord en daarna op het voetje van de pook geschoven, nu sluit de pook mooi aan.
pook3.jpg
pook4.JPG
En tenslotte heb ik alle aangekoekte drab rondom de kop van de motor maar 'ns helemaal wegge-bikt, -krabd, -borsteld en -spoten. Ziet er weer lekker fris uit op deze manier. En mocht er ergens iets lekken dan heb ik tenminste fatsoenlijk zicht op de locatie :)
marksanne

Re: Re: 8G V6 'monster' - hc dash troubles

Bericht door marksanne »

Nou... Blijkbaar is in het monster een aangesloten (!) kabel nummer 5 belangrijk want nadat ik die doorgeknipte kabel weer verbonden had en de originele unit weer aangesloten had werkte alle verlichting weer. Toen het losse kastje 'oil level relay' maar even losgetrokken en toen de HC unit er weer ingestoken. Verdomd. Werken. En alles lijkt het te doen zonder een aangesloten oil level relay dus die zal het dan ook vast niet doen.

Ik snap 't niet helemaal maar ik kan hier wel mee leven. Als ik zou vertrouwen op dat ene lampje voor het olieniveau dan zou ik echt geen liefhebber meer zijn :)

Even een before en after:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Re: Re: 8G V6 'monster' - hc dash troubles

Bericht door MarkDuffy »

Weer lekker bezig Mark (Y)
KNOEI 8G
Provincie: Noord-Brabant

Bericht door KNOEI 8G »

Waaaaaat!!!!
Doe je goed, een N/A v6 met AYC! :thx:

Zonder gein, stukken beter zo'n HC Dash!
Afbeelding
marksanne

Bericht door marksanne »

Even een uurtje de unit op contact laten staan zodat ik nu toch wel mag uitsluiten dat er spontaan iets kan uitvallen of beginnen te roken :) HC unit completed! En ik ben erg benieuwd wanneer de AYC lampjes zullen aangaan! Ik zal bij gelegenheid eens verschrikkelijk stevig een bocht nemen ;)

In de tussentijd nog zo'n tut-dingetje gedaan. De rubber o-ringen op de rechte draagarmen aangevuld. Ik kwam er tijdens de versnellingsbakwissel namelijk achter dat die ringen misten. Ik had er uiteraard voldoende op voorraad dus even de boel losgehaald, ringen ertussen, handvast, auto laten zakken en dan pas ik NET tot mijn borstkas ver genoeg onder de auto om de bouten en moeren vast te kunnen draaien. Daarna de lucht weer in met die wagen en die aparte metalen kappen ook erop. Ook weer gedaan en op de officiele manier.

Nu maar ns kijken of de stabistangen loswillen...
Bijlagen
image.jpg
cvw

Bericht door cvw »

Tsjonge, je had het al geroepen, maar het is toch echt wel een fikse klus met dat "Monster". Een klus met hindernissen, dat wel. :x:
marksanne

Re: Re: 8G V6 'monster' - the anti-rust battle has begun!

Bericht door marksanne »

Zo ben je bezig om die ellendige stabilisatiestangetjes los te krijgen en je eindigt met de start van het gevecht tegen de roestduivel.

Ik heb een half jaar terug ofzo een sleuteltje 14 iets kleiner en iets harder gemaakt (vuurrood verwarmen, samenknijpen in de bankschroef en dan plots afkoelen). Dit sleuteltje gebruik ik als ik een moer heb die ik niet wil vernaggelen. Doordat ie feitelijk GEEN toleratie in ruimte heeft is het een B*TCH om het ding op een moer te krijgen, maar hij past en gript zo lekker dat ik er best groots mee ben.

Voor het vasthouden van aan de 'achterkant' van de bevestigingsmoer van het stabi-stangetje had ik dus goede hoop! Eerst even een paar keer de WD40 goed laten intrekken. Maar na heel wat pogingen moest ik mijn meerdere erkennen in die verdomde constructie. Dus toen maar m'n Lidl (Parkside) reciprozaag met metaalblad ter hand genomen en 'm doorgezaagd. Hmm... hij valt er niet uit. Net een randje te weinig weggezaagd, aaaaarrrghhhh!!!

Ok, andere kant (het moertje) dan ook maar afzagen. EN NOG NIET LOSKOMEN!? Met een centerpunt op het midden van het dunne plakje resterend metaal staan beuken maar... echt... no... way! Hmmm... nou, danmaar de vork van de schokbreker afhalen en 'm dan uitboren. Eindelijk! LOS. Ik heb gewonnen. Ik win uiteindelijk altijd van metaal! Dat spul moet het gewoon opgeven tegen me, maar ik merk wel dat het hardleers spul is. Want nu ik de boel redelijk los had gehaald in die hoek dwaalde mijn ogen alweer af naar het gat ter grootte van een rijksdaalder bovenin de wielkuip in de buurt van de schokdemper-bevestiging. Beetje poeren met een schroevendraaier, beetje tikken met een hamertje en een uur later lag 1 sideskirt eraf, een zijscherm, de plastic wielkuip en was de strijd tegen roest echt begonnen!

Aan de bovenkant (in het motorruim) zit nu een uitgedremeld gat ter grootte van de diameter van een blikje. Aan de onderkant is het nog work-in-progress en naar verwachting zal dat een net iets groter gat worden. Ook onder de kitrand die rondom de veerpoot zit heb ik nu precies de helft ervan weggekrabt en de roest weggeslepen. Ik kan daar rechtstreeks op gaan lassen en dan weer netjes een kitrand erop.
Bijlagen
roest01.JPG
cvw

Re: 8G V6 'monster' - the anti-rust battle has begun!

Bericht door cvw »

Oooooooooh Mark, ik heb accuut last van flashbacks! :shock: Vastzitten, afzagen en nog niet loslaten. Andere kant zagen en dan nog een randje overhouden. Maar: "Failure is not an option!!!!" :evil:
Ik ben wel blij dat mijn afdwalende blikken onder de Galant niet hetzelfde resultaat opleverden als jouw blik. Niet in deze vorm in ieder geval.
Twain

Bericht door Twain »

jouw rijksdaalders hebben wel een rare vorm Mark ;)
marksanne

Bericht door marksanne »

Vandaag de roest in de wielkast grondig aangepakt. Alles nogmaals schoongemaakt, randje gelast, stukjes plaatwerk gemaakt (stukken van de legnum trouwens :)) en daarna de plaatjes er 1x boven en 1x van binnen/onder ingelast. Beetje afwerken, nadenkit en 2x tectylmeuk en het ziet er weer heel fris en strak uit (aan de onderkant in ieder geval).
Bijlagen
roest04.JPG
roest05.JPG
Twain

Bericht door Twain »

ziet er echt goed uit man ! en met dat legnum DNA zal die ook wel harder gaan ;)
martijn

Bericht door martijn »

Wow dat ziet er goed uit Mark !!
Dus de uiterlijk metamorfose is nu echt begonnen ?!
marksanne

Bericht door marksanne »

Yep! Moet wel zeggen dat ik denk dat ik m toch een paar keer tussendoor ga gebruiken om naar werk te rijden terwijl ik dat eigenlijk niet had willen doen... Nu is alles lekker droog en schoon en met al die pekeltroep en sneeuwbende wordt alles weer nat en vies. Maargoed, we zullen zien of ik bikkel genoeg blijk om te blijven fietsen of dat ik toch zwicht voor het gemak ;)

Ohja, verder de nieuwe benzinevulpijp-slangklemmen eropgezet, net als een nieuwe radiator slangklem (onderzijde). Die zag er net iets te roestig uit voor een veilig gevoel. Dus ook meteen alle koelvloeistof vervangen. Volgens de tester kon deze koelvloeistof nog slechts tot -8 werking garanderen, dus hoog tijd voor een wissel!

Ook de 'verse' carterpan gemonteerd en het systeem met de Amsoil olie gevuld.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”