Lekkage kofferbak

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koentje63
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jun 2012, 14:09
Provincie: Gelderland

Lekkage kofferbak

Bericht door koentje63 »

Hallo vrienden.

Ik constateer bij mijn G8 v6 lekkage in de kofferbak. een redelijk duidelijke plaatsbepaling heb ik ook, en toch nog vragen.
In de kofferbak van de G8 zijn de veren die de klep omhoog trekken soort van afgeschermd door een kunstof afdeksel. Mij is opgevallen dat het water op het horizontale vlak van dat afdeksel (of hoe je het ook noemt) aan de rechter zijde terecht komt voor het op de bodem van de kofferdeksel terecht komt.
In feite zit de veer onder de beplating van de carrosserie. komt dit jullie bekend voor?
Ik heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en een stuk van het raamlijst los weten te krijgen. Ik kwam wat vuil tegen en heb dat weg gespoeld met een gieter water. Die actie heeft geen water binnen gelaten.
Ik sta eigenlijk voor een raadsel.

groeten
George
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Lekkage kofferbak

Bericht door Yeti »

Is het veel water wat er in de kofferbak ligt? Kijk eens bij het reserve wiel, Ligt daar veel water?

Indien het maar weinig water betreft dan kan het ook condenswater zijn wat neerslaat ivm het koude weer. heb je veel last van beslagen ramen?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
koentje63
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jun 2012, 14:09
Provincie: Gelderland

Re: Lekkage kofferbak

Bericht door koentje63 »

Het was na een natte nacht buiten een vaatdoek met water doorweekt. Gelukkig heb ik een kofferbak mat van rubber er in liggen waarin het water blijft liggen. Normaal staat de auto in de garage. (Warm en droog)
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Lekkage kofferbak

Bericht door kevin1990 »

Je kunt de achterkant nat spuiten met een tuinslang en iemand in de kofferbak laten kijken met een lamp zodat je wat gerichter kan kijken
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Lekkage kofferbak

Bericht door Qualconu »

Als je al zoveel water binnen krijgt terwijl de auto stilstaat in de regen, en er van uitgaande dat er geen rotte plekken zijn, dan blijven er in mijn ogen niet zoveel opties meer over.
Ik zou eerst eens rond de hoedenplank inspecteren op lekkages langs de achterruit of regengoot, of anders bij de achterlichten.
Carroserie_sedan.jpg
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”