Welke accu?

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Welke accu?

Bericht door menno3x8g »

Wie weet aan welke specificaties de accu voor een 8G 2.0 benzine moet voldoen?
Suggesties voor merk of type?

Hij is nu dood en ik wil weer rijden zsm ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Welke accu?

Bericht door Yeti »

Volgens instructie boekje en ASA een 75D23L.

Vervolgens even in Google invoeren en je krijgt een legio aan hits.

Ik heb bijna 12 jaar geleden er ééntje bij halfords gekocht, een onderhoudsvrije, en die doet het nog steeds prima. (o wacht Halfords bestaat in NL niet meer geloof ik)

Ik heb wel een smart lader waarmee ik de Accu regelmatig een onderhoudslading geef.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke accu?

Bericht door foks »

Haha, zijn alle accu's uit de slopers op ? :)

Ik heb wel eens van een ouwe motorfietsmonteur gehoord om een accu te zoeken in de stijl wat er oorspronkelijk in zat. Die bedoelde dan geen gel-accu kopen als er zo'n ding met vuldopjes in zat oorspronkelijk. Of eentje bedoeld voor standby-gebruik in een ziekenhuis. Hij zei: heeft te maken met het laadcircuit, dat is qua piekvoltage en laadstroom ontworpen voor originele stijl. Als de accu iets anders verwacht blaas je 'm langzaam op.

Tja, de enige accu die ik ooit nieuw heb gekocht (uit noodzaak) was een generieke Varta van de autohandel op de hoek. Hoewel ik geen fan ben van het merk (slechte ervaringen elders) heeft die het toch meer dan 8 jaar gedaan in m'n 6G. En dat was dan inclusief een aantal keer dat andere mensen die mijn auto hebben geleend, meestal de lichten waren vergeten met een platte accu als gevolg :emo:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”