GALANT 2.0GLS TD - CEL code 43
Geplaatst: 03 dec 2019, 07:42
Hallo jongens, en heel erg bedankt voor je aandacht voor dit bericht
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik kom uit Funchal, Portugal. Een klein eiland aan de Atlantische Oceaan genaamd Madeira.
Ik spreek geen Nederlands, dus dit bericht is vertaald door Google Translate. Hoe dan ook, ik probeer wat hulp van je te krijgen, misschien ondervond ik de ECU-probleemcode die ik kreeg.
Ik heb (al enkele jaren) problemen met mijn Galant 4D68-motor (1999 jaar) versnelling. Het komt willekeurig uit bij versnelling.
Nu, heel vaak, gaat het servicelampje bij het afdalen van een heuvel aan, en als het gebeurt als ik op het gaspedaal druk, reageert het in veilige modus-versnelling, het reageert als bijna geen versnellende hemel als alles wordt ingedrukt tot het einde van de cursus ... en het slechte deel is wanneer het draait om een heuvel op te gaan, de motor alleen draait op de 1e versnelling bij 2000 tot 2500 tpm (min of meer) als helemaal geen vermogen om te rijden en te schakelen voor andere versnellingen ... de auto loopt in veilige modus ... het stationair is perfect, geen rook, geen lawaai, de temperatuur ziet er goed uit; gewoon helemaal geen stroom ...
Ik heb de CEL zelffoutcodes diagnosys gemaakt en ik krijg:
43 - Dieselpomp Solenoide timingregelklep TCV.
Dus controleerde ik met multimeter voor de weerstandswaarden, en controleerde ik of het aangrijpt / beweegt door het te verbinden met 12v en aandacht te besteden aan klikgeluid.
Ook heb ik de meerderheid van alle betrokken sensoren op het brandstoftoevoersysteem getest, zoals aanbevolen door de werkplaatshandleiding. Alles ziet er goed uit en er is geen probleem gevonden ...
Ik vroeg me af of het misschien de krukaspositiesensor zou moeten zijn ... maar controleer dit al met de multimeter en het ziet er goed uit ... en nadat deze recent de distributieriem heeft vervangen en de sensor zich in goede omstandigheden bevindt en goed geplaatst.
Ook heb ik de dieselinjectiepomp vervangen door een andere goedkope die ik vond (maar stuur hem op om te testen en schoon te maken)
Hoe dan ook, er is nog steeds precies hetzelfde probleem ...
Als CEL aan is, is de brandstoftoevoer weer gestart als de motor opnieuw wordt gestart en ziet alles er weer goed uit en het bedrijfslampje gaat uit. Of tijdens het rijden als CEL ALTIJD aan is wanneer u een heuvel / weg afdaalt als u het koppelingspedaal gedurende 2 seconden indrukt, gaat het CEL-lampje uit en is de brandstofkracht normaal ...
andere informatie is dat ik merkte dat het bij warm weer veel vaker voorkomt ...
Dus het probleem doet zich voor wanneer de motor in compressie draait en het gaspedaal helemaal niet indrukt ... de CEL wordt langzaam ingeschakeld ...
dus vraag ik me af of het defecte probleem ligt bij de luchtmeetgegevens of er is iets mis met de dieselpomp? ... de enige kleppen die ik mis te testen zijn de EGR-solenoïden en vacuümkleppen ...
alle informatie of tips worden echt uitgelegd.
bedankt jongens en sorry voor de lange tekst
Proost
Xavier
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik kom uit Funchal, Portugal. Een klein eiland aan de Atlantische Oceaan genaamd Madeira.
Ik spreek geen Nederlands, dus dit bericht is vertaald door Google Translate. Hoe dan ook, ik probeer wat hulp van je te krijgen, misschien ondervond ik de ECU-probleemcode die ik kreeg.
Ik heb (al enkele jaren) problemen met mijn Galant 4D68-motor (1999 jaar) versnelling. Het komt willekeurig uit bij versnelling.
Nu, heel vaak, gaat het servicelampje bij het afdalen van een heuvel aan, en als het gebeurt als ik op het gaspedaal druk, reageert het in veilige modus-versnelling, het reageert als bijna geen versnellende hemel als alles wordt ingedrukt tot het einde van de cursus ... en het slechte deel is wanneer het draait om een heuvel op te gaan, de motor alleen draait op de 1e versnelling bij 2000 tot 2500 tpm (min of meer) als helemaal geen vermogen om te rijden en te schakelen voor andere versnellingen ... de auto loopt in veilige modus ... het stationair is perfect, geen rook, geen lawaai, de temperatuur ziet er goed uit; gewoon helemaal geen stroom ...
Ik heb de CEL zelffoutcodes diagnosys gemaakt en ik krijg:
43 - Dieselpomp Solenoide timingregelklep TCV.
Dus controleerde ik met multimeter voor de weerstandswaarden, en controleerde ik of het aangrijpt / beweegt door het te verbinden met 12v en aandacht te besteden aan klikgeluid.
Ook heb ik de meerderheid van alle betrokken sensoren op het brandstoftoevoersysteem getest, zoals aanbevolen door de werkplaatshandleiding. Alles ziet er goed uit en er is geen probleem gevonden ...
Ik vroeg me af of het misschien de krukaspositiesensor zou moeten zijn ... maar controleer dit al met de multimeter en het ziet er goed uit ... en nadat deze recent de distributieriem heeft vervangen en de sensor zich in goede omstandigheden bevindt en goed geplaatst.
Ook heb ik de dieselinjectiepomp vervangen door een andere goedkope die ik vond (maar stuur hem op om te testen en schoon te maken)
Hoe dan ook, er is nog steeds precies hetzelfde probleem ...
Als CEL aan is, is de brandstoftoevoer weer gestart als de motor opnieuw wordt gestart en ziet alles er weer goed uit en het bedrijfslampje gaat uit. Of tijdens het rijden als CEL ALTIJD aan is wanneer u een heuvel / weg afdaalt als u het koppelingspedaal gedurende 2 seconden indrukt, gaat het CEL-lampje uit en is de brandstofkracht normaal ...
andere informatie is dat ik merkte dat het bij warm weer veel vaker voorkomt ...
Dus het probleem doet zich voor wanneer de motor in compressie draait en het gaspedaal helemaal niet indrukt ... de CEL wordt langzaam ingeschakeld ...
dus vraag ik me af of het defecte probleem ligt bij de luchtmeetgegevens of er is iets mis met de dieselpomp? ... de enige kleppen die ik mis te testen zijn de EGR-solenoïden en vacuümkleppen ...
alle informatie of tips worden echt uitgelegd.
bedankt jongens en sorry voor de lange tekst
Proost
Xavier