hulp/tips gezocht voor invoer avance

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
terrorhenkie
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2012, 10:11
Provincie: Noord-Holland

hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door terrorhenkie »

na ruim 3 jaar zonder 8g (motion) en de aanhoudende kriebels naar een galant wil ik toch weer op zoek naar een galant.
ik heb tussentijds nog wel rond gekeken, maar door omstandigheden niet doorgezet.
ik was helemaal weg van mijn motion op het vermogen en de opties na... een vr4 gaat het ook niet worden ivm rechts sturen dus een avance zou voor mij de enige optie zijn denk ik.
mijn vraag is naar ervaring/hulp met import uit duitsland of een betrouwbaar adres die deze droom dichterbij kan brengen.
BASS MOE JE NIE HOREN, DIE MOE JE VOELE!!!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door Twain »

Er zijn hier genoeg duitse auto's op het forum ;)
op een oud deel van het forum hoe ik het heb gedaan, schrik er niet van, het stelt uiteindelijk geen fluit voor.
http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4531" onclick="window.open(this.href);return false;
mocht je nog vragen hebben stel ze dan gewoon hier in je eigen topic, dat oude topic is read only ;)

ohw en zet een bedrag van rond de 600 euro in je begroting voor de reis/invoer/verzekering/bpm etc
Awesomeness = Verveling x Talent
terrorhenkie
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2012, 10:11
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door terrorhenkie »

Ok, in mijn geval wordt dat dus uitbesteden haha.
Ik zie ook veel importeurs die een totaal pakket aanbieden inclusief transport en administratie, dat spreekt mij het meeste aan op dit moment.
BASS MOE JE NIE HOREN, DIE MOE JE VOELE!!!
capricorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 dec 2015, 19:19

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door capricorn »

Mijn vorige auto, een Mazda 323F (klapkoplamp model) heb ik ook in Duitsland gekocht. Bij een particulier. Ik heb daarbij via E-mail zoveel mogelijk info en foto's gevraagd over/van de auto. Op basis daarvan had ik een redelijk beeld van de auto en durfde de gok wel aan om de auto te gaan kopen.

Via een kennis een "mannetje" gevonden die aanhangers en ook een autoambulance tegen een zeer schappelijke prijs verhuurd. (€25,- per dag)
De afspraak gemaakt met de verkoper en op reis gegaan naar Duitsland. De auto voldeed aan mijn verwachtingen, en dus de koop gedaan. Auto op de ambulance en terug naar Nederland. Niks aan het handje....

Vervolgens had ik zelf de tijd om de auto helemaal netjes op alle APK punten te checken en zodoende meteen een aantal dingen vervangen.
Toen via internet een afspraak met de RDW gemaakt. Voor die dag moet je dan ook een dagkenteken aanvragen. Gaat ook heel simpel via internet. Je kunt dan je kentekenpapieren thuis uitprinten. Je mag zelf een plaat maken van karton o.i.d.
Het identificeren, de APK, inschrijving kentekenregister en tenaamstelling kostte mij €150,-

BPM hoefde ik niet te betalen want de auto was/is van 1992,dus daar valt voor de belastingdienst niets aan te verdienen.
Je moet nadat je bij de RDW bent geweest een formulier invullen voor de BPM opgave. Het berekenen vond ik nogal lastig en vond via Google al snel een site waar je door een aantal gegevens in te voeren en €10,- te betalen je via je mail keurig een compleet ingevuld formulier gestuurd krijgt. Even uitprinten en klaar.

Dus al met al, qua kosten loont het volgens mij wel degelijk om het zelf te regelen. Je moet er wel wat tijd en moeite in steken. Maar als je echt liefhebber bent, van welk merk/type auto dan ook, dan is het zeker de moeite waard.

Daarbij komt ook nog eens dat de gemiddelde Duitser z'n auto vaker met opties erbij koopt dan de gemiddelde Nederlander. Dus daar vind je vaker een luxere versie voor een redelijke prijs!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door Twain »

het is echt heel goed zelf te regelen hoor.. en je bespaard meteen de eerste euro's ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Eskimo
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:21
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door Eskimo »

Zo heb ik de mijne gehaald.
200 euro voor de huur plus kilometers.
Bijlagen
IMG_20150728_154736.jpg
IMG_20150728_154750.jpg
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
terrorhenkie
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2012, 10:11
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door terrorhenkie »

Hmmm ok, zelf halen wil ik nog overwegen maar de administratie afhandeling laat ik wel doen dan.
Ieder geval bedankt voor de input
BASS MOE JE NIE HOREN, DIE MOE JE VOELE!!!
Gebruikersavatar
Eskimo
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:21
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door Eskimo »

Dat stelt niks voor.
Alleen zorgen dat je het formulier invult van het jaartal van je auto.
Geen extra's invullen als je een Avance haalt, want dit is standaard op deze auto en word niet belast.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door foks »

welkom terug , eens een galant ..... :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
terrorhenkie
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2012, 10:11
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door terrorhenkie »

Niet te vroeg juichen, moet nog een hoop uitwerken voor het zover is natuurlijk
BASS MOE JE NIE HOREN, DIE MOE JE VOELE!!!
Gebruikersavatar
Eskimo
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:21
Provincie: Noord-Holland

Re: hulp/tips gezocht voor invoer avance

Bericht door Eskimo »

App downloaden mobile.de invoeren wat je zoekt en maak je keuze. :uhu:
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”