water bij bijrijdersstoel

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

Hallo allemaal,

Gister tot de conclusie gekomen dat er water blijft staan voor de bijrijdersstoel. Tapijt en mat zijn beide doorweekt.

Kon met de zoekfunctie niet direct iets vinden, dus dan maar even zo :D
Iemand een idee waar dit weg kan komen?
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door martijnver13 »

Heb ik ook last van af en toe, vooral als ik door plassen heb moeten rijden (landweggetjes zijn niet altijd van even goede kwaliteit hier, en moet er toch regelmatig overheen). Bodem is netjes, heb hem vorige week nog op de brug gehad. Ik verdenk het gebrek aan een wielkuip. Zit op iets beter weer te wachten om die erin te zetten.

Het is wel snel weer droog met een vochtvreter, heb die nu standaard in de auto staan. Onder het tapijt is het nu weer droog een paar dagen later. Ook hier weer niets aan roest te bekennen.
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

Blijkbaar ook water bij de bestuurdersstoel, was me door de mat niet opgevallen..

Zojuist even de afwateringskanaaltjes bij de parafaan schoongemaakt, kwam een halve compostbak aan rommel uit, dus doorlopen deed het daar niet echt meer :lol:

Voor nood even een vochtvreter in de auto gezet, scheelt weer beslagen ramen.. Bij beter weer het tapijt maar eens aan de kant om te kijken waar het weg komt :cry:
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door martijnver13 »

Dat is een goede, ga ik morgen ook even naar kijken!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door KNOEI 8G »

toorn schreef:Blijkbaar ook water bij de bestuurdersstoel, was me door de mat niet opgevallen..

Zojuist even de afwateringskanaaltjes bij de parafaan schoongemaakt, kwam een halve compostbak aan rommel uit, dus doorlopen deed het daar niet echt.
Dat was mij eerste ingeving ook. :yes: . Ik heb hier nog niet vaak klachten gehoord over water in de auto. Dus als dit t niet is zou ik idd even de bekleding weghalen en kijken wat je aantreft. Sowieso van de lente nogmaals loshalen om te kijken of er geen roestvorming is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door SisterOfMercy »

Tsja, of een 6G-kwaaltje?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

SisterOfMercy schreef:Tsja, of een 6G-kwaaltje?
6G kwaaltje op een 8G? Vertel! :uhu:
KNOEI 8G schreef: Dat was mij eerste ingeving ook. :yes: . Ik heb hier nog niet vaak klachten gehoord over water in de auto. Dus als dit t niet is zou ik idd even de bekleding weghalen en kijken wat je aantreft. Sowieso van de lente nogmaals loshalen om te kijken of er geen roestvorming is!
Eerst even een paar dagen aankijken of het vocht minder word.. Heb de bekleding aan de bijrijderskant al een stuk los gehad, niets te zien..
Eerst maar even geduld hebben, overigens niet mijn sterkste punt :lol:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door marksanne »

Een paar ideeen (hoewel hoogst ongebruikelijk bij de Galant, het is de eerste keer dat ik een waterballet-verhaal lees bij een 8G) :

Als je een schuif/kanteldak hebt: er lopen 4 kanaaltjes vanuit het dakraam / frame naar de 4 hoeken (A-stijlen en ik denk C-stijlen). Als die kanaaltjes dichtzitten, dan vind het water wel een alternatieve route, het nakijken waard

Als je een voorruit hebt dat vervangen is, kan het wel eens gebeuren dat de kitrand niet volledig afdicht. Dit is eigenlijk alleen maar goed te zien als je er water op spuit en aan de binnenkant ergens een straaltje ziet lopen, wat meestal niet gemakkelijk is.

De voorschermen kunnen onderin, bij de aangrenzing naar de voordeuren vol troep zitten. Een hogedrukspuit knalt al die ellende wel weg zodat het water weer gewoon weg kan. Als je pech hebt is er daar een roestplek/gat ontstaan en kan het water daardoor dus naar binnen. De voorschermen even loshalen is een uurtje werk dan weet je meteen meer.

De meest bekende plekken waar serieuze roest ontstaat is echter in de achterwielkuipen (zowel de wielkastranden, maar vooral in de hoek van de wielkast die grenst aan de 'achterbank' zegmaar. Als daar een open gat zit, vind het water z'n weg wel. Vaak valt het niet eens op dat er wat mis is in die hoek, tot je je duim en wat kracht gebruikt. Een doorgerot stuk van 7x7cm dat ineens loskomt is niet geheel onbekend daar.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

Dakraam bezit ik niet, voorruit is (zover ik weet) niet onlang vervangen...

Ga met deze punten eens op onderzoek uit, bedankt! :-D
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door Twain »

bij mij waren het de afvoer gaatjes, totaal verstopt ..
Awesomeness = Verveling x Talent
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

Twain schreef:bij mij waren het de afvoer gaatjes, totaal verstopt ..
Welke afvoergaatjes? Bij de parafaan? Deze waren inderdaad behoorlijk dichtgeslibt..

Nu even wachten op een paar dagen droog weer, maar dat zit er aan de weerberichten te zien niet in :uhu:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door Twain »

toorn schreef:
Twain schreef:bij mij waren het de afvoer gaatjes, totaal verstopt ..
Welke afvoergaatjes? Bij de parafaan? Deze waren inderdaad behoorlijk dichtgeslibt..

Nu even wachten op een paar dagen droog weer, maar dat zit er aan de weerberichten te zien niet in :uhu:
Die ja gaatjes op de hoek van de voorruit :wha:
Awesomeness = Verveling x Talent
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

Probleem blijft bestaan, komt in ieder geval 100% zeker bij de bestuurderskant weg..

Rond de plaats waar de motorkapontgrendeling naar buiten gaat is het vochtig/nat..
Denk dat deze achter het voorscherm naar buiten komt?

Wat moet ik allemaal loshalen om deze te verwijderen?
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door martijnver13 »

Bij mij is het de bijrijderskant. Van de week even gekeken, en op een stuk waar een gaatje in het schutbord zit zodat er wat draden naar binnen kunnen, zat een hoop modder. Kon niet weg daar, ook geen gaatje leek het. ff schoongemaakt en tot nu toe nog geen last gehad ondanks de regen afgelopen 2 dagen. Hou het nog in de gaten iig.
toorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2016, 22:54

Re: water bij bijrijdersstoel

Bericht door toorn »

martijnver13 schreef:Bij mij is het de bijrijderskant. Van de week even gekeken, en op een stuk waar een gaatje in het schutbord zit zodat er wat draden naar binnen kunnen, zat een hoop modder. Kon niet weg daar, ook geen gaatje leek het. ff schoongemaakt en tot nu toe nog geen last gehad ondanks de regen afgelopen 2 dagen. Hou het nog in de gaten iig.
Bij mij is het vochtig aan de bestuurderskant, dus ga er vanuit dat het daar weg komt..

Heb je een foto van deze plaats?

En weet iemand toevallig zo waar de motorkapontgrendelingskabel naar buiten komt?
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”