G8 total verklaard

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

G8 total verklaard

Bericht door yollie76 »

:evil: :evil: :evil: :evil:

Ben ik een weekendje weg , leen ik mijn galant uit aan de oppas van mijn hond.
Ja hoor wordt ik gebeld met de mededeling ik ben aan gereden.
Gelukkig reed mijn galant op een voorrangsweg. Waar ben je aan gereden.... Nou op die en die kruising.

Ikke nee waar op de auto.... Blijk het op dezelfde plek te zijn als waar die gereapareerd was.

Nu net terug van schade taxatie. Schade 1500 eurie . Met de mededeling maar hij is wel total loss mevrouw :cry: :cry: :cry: :cry:
Bijlagen
IMG-20141004-WA0005[1].jpg
Vroemmmmmmmmmmmmm
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: G8 total verklaard

Bericht door Uray25 »

Kijken wat je los kunt peuteren met behoudt van het "wrak"

Misschien een Beun de Haas die het voor minder wil doen, als je het zelf de auto nog waard vindt natuurlijk...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door m4v3r1ck »

Ik zou inderdaad proberen om zelf te repareren, zo te zien is het niet zoveel schade. Kosmetisch vooral toch? Misschien Mark kan je hiermee helpen? Hij deed zijn eigen deur enzo toch ook zelf?
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: G8 total verklaard

Bericht door Lowlands »

Je moet,zeker je Galant,NOOIT uit lenen!!Tenzij hij stevig verzekerd is!!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door m4v3r1ck »

Lowlands schreef:Je moet,zeker je Galant,NOOIT uit lenen!!Tenzij hij stevig verzekerd is!!
Maakt niks uit welk vorm je verzekering is, de verzekeraar kijkt gewoon naar de vergelijkbare dagwaarde van je auto, ik heb mijn Galant van all-risk teruggezet naar WA voor deze reden. Mijn wagen zou (ongeacht in welk staat hij ook is) ongeveer 1500 euro dagwaarde hebben (verzekeraar centraal beheer achmea gaat van gaspedaal.nl website je dagwaarde halen). Zodra je reparatiekosten 1500 of meer kost, verklaart je verzekeraar je auto totaal loss en zullen ze de schade niet vergoeden.

Tot vorig maand wordt mijn galant nog op aankoopwaarde aan schade vergoed (4000 euro) (regeling CBA= tot 3 jaar na afsluiten verzekering vergoeden tot aankoopwaarde ipv dagwaarde bij schade).
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: G8 total verklaard

Bericht door Lowlands »

Ja,maar als die vriend van je een gewone WA verzekering heeft kan je misschien daar nog geld van terug krijgen..
Maar het principe blijft:niet uitlenen,aan niemand!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door foks »

tja, join the total-loss club. Leuk is het niet , maar het is ook niet het einde.
Mijn rode Galant is ook al 2x total loss gereden, en hij rijdt nog steeds ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: G8 total verklaard

Bericht door miss_laatjuh »

Zonde :( vooral omdat je niet zelf hebt gereden ..niet dat dat iets uitgemaakt had maar dit is dubbel klote natuurlijk ..als je ziet wat een galant tegenwoordig nog kost zou ik het persoonlijk overwegen om gewoon een andere aan te schaffen ..misschien met 'makkelijkere' schade ..bumpers of voor zijschermen ofzo ..wat je ook gaat doen ,veel succes !!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: G8 total verklaard

Bericht door menno3x8g »

Jammer. Zo op het eerste gezicht is dit door een plaatwerker wel te repareren. Mogelijk nog onder de 1500 euri (hier in het noord-oosten).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door yollie76 »

We zijn eigenlijk op zoek naar een sloop of onderdelen G8 voor de rechter achterkant. Dat we die er uit slijpen en overzetten op de mijne
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door Twain »

echo wiskey heeft de rechterkant nog... ik heb namelijk alleen maar de linker kant meegenomen :P

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1893" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: G8 total verklaard

Bericht door menno3x8g »

Er staat hier een station voor de sloop en die rechterachterkant is intact, inclusief geconserveerde wielkasten. Dus geen spatje roest, voorzover ik aan de buitenkant kan zien en voelen. Ik kan met de haakse slijper een stuk voor je uitzagen en opsturen als je aangeeft waar ik moet zagen. Achterbumper is er ook nog en tevens een dop voor je lpg-vulopening. Zelfs een lpg aansluiting heb ik nog ergens liggen. Zeg het maar. Ondertussen zal ik eens over de kosten nadenken. Je mag ook met een voorstel komen.

Plaatje van toen ik m kocht:
Naamloos-1.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door yollie76 »

Twain schreef:echo wiskey heeft de rechterkant nog... ik heb namelijk alleen maar de linker kant meegenomen :P

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=1893" onclick="window.open(this.href);return false;
tnxs ik zal het even melde op dat forum
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door yollie76 »

menno3x8g schreef:Er staat hier een station voor de sloop en die rechterachterkant is intact, inclusief geconserveerde wielkasten. Dus geen spatje roest, voorzover ik aan de buitenkant kan zien en voelen. Ik kan met de haakse slijper een stuk voor je uitzagen en opsturen als je aangeeft waar ik moet zagen. Achterbumper is er ook nog en tevens een dop voor je lpg-vulopening. Zelfs een lpg aansluiting heb ik nog ergens liggen. Zeg het maar. Ondertussen zal ik eens over de kosten nadenken. Je mag ook met een voorstel komen.

Plaatje van toen ik m kocht:
Naamloos-1.jpg

Ik heb een sedan :no: :no:
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: G8 total verklaard

Bericht door menno3x8g »

Ahh, sorry. Ik denk alleen maar in wagons, vergat dat je een sedan hebt.
Succes met de opknapbeurt, moet anders toch ook wel lukken!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door m4v3r1ck »

ja genoeg wagons hier, die van martijn is ook een wagon
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: G8 total verklaard

Bericht door yollie76 »

Mijn vriend heeft sinds een maand of 2 ook een wagon.
Vroemmmmmmmmmmmmm
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”