Waar mijn G8 verzekeren?

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
GreenGalant
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2014, 21:55

Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door GreenGalant »

Beste Galant liefhebbers,

onlangs een mooie Galant G8 uit 1997 aangeschaft maar mijn huidige verzekeraar wil de auto niet als oldtimer verzekeren waardoor het een stuk kostbaarder geworden is.
Ik ben op zoek naar een gunstige WA verzekering voor mijn Galant maximaal zal ik niet meer dan 12000km per jaar rijden, eerder 10000.
Het betreft een Galant G8 sedan, BJ 1997 met 2.5 24v 6 cilinder motor , automaat en huidige km stand 130000, bestuurder 25+ en 2 jaren schadevrij.

Tips over een goed adres welkom!

mvg, G
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Lowlands »

Een 97er is dan ook geen oldtimer!Pas bij 25 jaar of meer kan je van een oldtimer spreken en dan nog een jonge oldtimer.
Ik ben met een 7G 96er verzekerd bij inshared,allrisk en dat was goedkoper dan WA bij een ander!
Dat kost mij 52,23 per maand en ik kreeg zelfs een jaarbeloning van wel 9,27 euro!Jaa! :yes:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
GreenGalant
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2014, 21:55

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door GreenGalant »

Thanx 4 de snelle rply Lowlands ! Dan heb ik al een beetje een richtlijn.
Ik blijf zoeken, mijn vorige auto MB 190 uit 1990 kon ik idd wel oldtimer verzekeren voor 20 euri per maand weliswaar WA dus t was even slikken voor mij.
Gebruikersavatar
koentje63
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jun 2012, 14:09
Provincie: Gelderland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door koentje63 »

Wat ik veel belangrijker vindt is wat de verzekering voor jouw doet als het er op aan komt.
Je kunt wel een paar centen uitsparen, maar als je ze nodig hebt (om bv een schade die door derde toegebracht door je eigen verzekering af te laten handelen) betaal ik liever iets meer dat ik weet dat ik bijstand heb.
Hoe vaak hoor je het niet van die prijsvechters dat je het zelf maar moet uitzoeken als iemand bij jouw naar binnen komt........
GreenGalant
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2014, 21:55

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door GreenGalant »

Daar heb ik nog nooit maar dan ook nooit van gehoord, laat staan zelf mee te maken gehad, ik rijd super defensief als een oud opatje zeg maar plus een goede rechtsbijstandverzekeraar voor o.a. verkeer.
Ik ben erg benieuwd naar je verhalen daarover.
Het gaat niet om een dubbeltje op de eerste rang zitten maar prijsverschillen van meer dan 50 % ook bij de grote verzekeraars vind ik een beetje teveel van het goede.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door KNOEI 8G »

Ik ben verzekerd via Meeus assurantiën, met collectiviteitskorting zit ik met mijn v6 uit 2001 op 46 eurie per maand op 30.000 KM p/j, 28 jaar en 7 schadevrije jaren.
Kun je via je werkgever geen verzekering afsluiten? (als je die 1 hebt natuurlijk)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Twain »

klaverblad en dan alleen casco ik weet alleen niet zeker waar de leefdijdsgrens zit bij hun ik betaal 35 euro voor een beginnende bestuurder 30 + en in de stad met 20.000 km perjaar en na 1 jaar schade vrij gereden te hebben krijg je 10% koring ofzo je kan een 97 ook verzekeren als jongtimer ik weet alleen de maatschapij niet meer..... sorry :p

oja en als je klaverblad opbeld nemen ze gewoon de telefoon op en dat is echt zo handig en niet frustrerend als je ze nodig hebt ipv zoon klote bandje
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Lowlands »

Ook bij klaverblad kunnen ze het wel eens druk hebben.Het belangrijkste is of je altijd een bandje krijgt.Bij Inshared heb je ook meteen contact in het algemeen..
Wat ik gedaan heb is een verzekering via de verkoper van de auto,die zei dat het heel goedkoop was.Niet dus!Heette financieel pakhuis of iets dergelijks..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door foks »

1997? Da's toch geen oldtimer man. Die wagen is nog bijna nieuw !
Ik heb wel WA+, dat is met name voor diefstal/ruitschade. Voor die 3 euro extra ....
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door janmitsv6 »

heb mijn galant van 92 wa plus 29 euro per maand is met inzintende verzekering,,30 jaar schadevrij..o ja bij de ing
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Uray25 »

Heb bijna alles All Risk verzekerd via:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Een paar bij een Assuradeur in de Buurt, maar das alleen voor de Dagelijkse Auto's, en de opgebouwde NoClaim. ( Makkelijk wisselen tussen polissen )

Deze zijn er ook nog:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ( veel mensen die ik ken zijn hier verzekerd )
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

En je kan altijd nog Lid worden van de KNAC, maar dan betwijfel ik nog steeds of het Goedkoper is.
Abonnement is Per Jaar ook niet gratis. ( Kon voor mij wel uit, maar alleen omdat ik er meer dan 3 wilde verzekeren )
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Lowlands »

Allemaal leuk,maar er komt dan toch uit dat het geen oldtimer is...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Allemaal leuk,maar er komt dan toch uit dat het geen oldtimer is...

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;


M.a.w. een youngtimer daar vallen niet alle merken en types onder, maar de galant is wel degelijk een youngtimer of hobby auto bij de meeste verzekeraars, je moet dan wel vaak een 2e auto hebben :uhu: :bye
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door Lowlands »

En die heb ik niet,zo als zo veel..Dus krijg ik zeker problemen als ik hem daar laat verzekeren.Overigens waren de voorwaarden nog al vaag..
En je hebt de kans dat het genoteerd wordt en je komt het dan weer bij een andere verzekering tegen dat je dan "gelogen" hebt..Heb dat zelf mee gemaakt toen ik gesandwiched werd op de A27,toen ik aan het eind van de file stond.Was met de leaseauto van het bedrijf.Niet veel later ontslagen en kwam ik het tegen dat ik de schuld daar van zou zijn.Heeft me veel geld gekost aan extra hoge premie..Waarom ik in vredesnaam daar de schuld van kreeg weet ik nog steeds niet,maar er tegen protesteren werkt dan niet meer..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door cvw »

Ik zeg het bot: dit is een kansloze vraag op een forum. Waarom? Omdat de verzekeraar waar ik mijn Galant verzekerd heb voor een lage premie voor misschien wel de hoofdprijs rekent. Dat komt simpelweg doordat de premieberekening afhankelijk is van een aantal factoren die voor iedereen verschillend zijn; leeftijd, woonplaats, schade verleden, model auto, reeds opgebouwde no-claim korting etc.

De verzekeraar waar ik mijn auto voor een lage premie verzekerd heb rekent voor de auto van mijn zoon de hoofdprijs. Niet normaal hoe hoog dat maandbedrag is. Zoek je op Internet naar andere aanbieders (vergelijkingssites genoeg), dan heb je grote kans bij een ander uit te komen die wel een lage premie rekent. Daarna is het een kwestie van aanvragen op basis van de offerte en afwachten of je geaccepteerd wordt. Een beetje zoeken kan je zo € 100 euro per maand schelen is mijn recente ervaring.

De auto als oldtimer verzekeren is vrijwel kansloos. De 8G Galants zijn te jong voor een oldtimer verzekering. Aan de voorwaarden voor een dergelijke verzekering voldoe je in veel gevallen niet. Een maximaal aantal km's per jaar (5000) en/of een 2e auto ernaast en/of een minimale leeftijd (30) is in het merendeel van de polissen als voorwaarde genoemd. Er zijn Youngtimer verzekeringen op de markt al zul je echt goed de voorwaarden moeten controleren voordat je een dergelijke verzekering afsluit.

De opmerking van Lowlands is er wel één om rekening mee te houden namelijk. Het is heel makkelijk om dat kruisje te zetten in het vakje waarin je verklaart aan alle voorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld wie de hoofdbestuurder is). Je wordt dan verzekerd en zolang je geen schade veroorzaakt is er geen vuiltje aan de lucht. Maar o wee als er schade geclaimd wordt en blijkt dat de polisaanvraag niet naar waarheid ingevuld is. Dan is er sprake van fraude (volgens de voorwaarden) en loop je grote kans dat je schade niet betaald wordt. Dat je zelfs de schade aan de tegenpartij terug mag betalen aan de maatschappij. Dat alles aangevuld met een kruisje achter je naam op de Zwarte Lijst van verzekeraars waardoor je nergens meer een verzekering af kunt sluiten. Ja, het kan nog wel, maar tegen een zeeeeeeer hoge premie.

Dus nu snel het Internet op en op basis van jouw gegevens prijsindicaties voor een autoverzekering opvragen. ;)
GreenGalant
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2014, 21:55

Re: Waar mijn G8 verzekeren?

Bericht door GreenGalant »

De verzekering is uitgekomen op 49,50 p.m. WA, Inzittenden en rechtsbijstand.
De schadevrije jaren van de oldtimer verzekering tellen helaas niet.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”