beangstigend tikkend geluid in auto.

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Sinds van de week heb ik een zeer vervelend, en sinds vanavond een zeer beangstigend tikkend geluid in mijn lieve Galant.
Het geluid treed op als ik op constante snelheid rijd tot +/- 90 km per uur.
Als ik accelereer of op hogere snelheid rijd hoor je het niet.

alles daaronder begint de auto in redelijk tempo een tok tok tok tok tok tok tok geluid te maken, het lijkt vanaf rechts voor te komen, maar in mijn stuur voel ik het dan ook lichtjes trillen.
het geluid is zo hard dat het boven mijn stereo uitkomt als deze op 36 staat qua volume.
Iemand enig idee wat het kan zijn? ik heb een sound file bijgevoegd, dat geluid wat je hoort, wat net klinkt als een hartslag is het geluid wat de auto maakt.
Bijlagen
Car Sound.m4a
geluid auto
(715.31 KiB) 1311 keer gedownload
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door martijnver13 »

Merk je verschil in bochten? Mijn eerste ingeving is wiellager.
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Mijn prive monteur haalt hem straks op, en dan hoop ik op enkel een wiellager.
Anders ben ik niet blij denk ik :p
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door richard »

Ik gok op ,n homokineet
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Ben benieuwd,want ik heb sinds kort ook zo'n soort geluid rechts voor.Minder hard en hopelijk een lager,al stopt het als ik rem.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Lowlands schreef:Ben benieuwd,want ik heb sinds kort ook zo'n soort geluid rechts voor.Minder hard en hopelijk een lager,al stopt het als ik rem.
Bij mij stopt het ook bij het remmen! En optrekken
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door miss_laatjuh »

Zet je auto op de krik ..pak je wiel aan de zijkanten vast, als er 'zijdelings' speling op zit is het je wiellager ,pak hem aan de onder en bovenkant vast ,zit er dan speling op is het je fusekogel ...heb ik me laten vertellen ,misschien kan iemand dit bevestigen ?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door marksanne »

Homokineet
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

marksanne schreef:Homokineet

Daar was ik enigszins al bang voor, maar ja dat die vriend van me uitzoeken.
die heeft alles voor handen om het te maken, hopelijk gaat het niet extreem in de papieren lopen kwa kosten onderdelen.
montage zal wel loslopen bij hem. alleen de onderdelen :(
mag die ook gelijk het multiriempje vervangen.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door marksanne »

Nieuwe losse aftermarket homokineet (buitenste) kost rond de 120 euro. Doorgaans een ontiegelijke k-klus om die buitenste eraf te krijgen. Ik doe het nooooooit meer (zeg ik nu). Na een poging of 4 a 5 is het me maar 1 keer gelukt om zo'n ding er 'normaal' af te krijgen. Een andere keer heb ik uiteindelijk een haakse slijper gebruikt en de andere keren de zooi maar weggegooid. In een van mijn topics staan een foto van die homokineet met partnummer en link naar het bedrijf die ze levert. Zal denk ik in het VR2 topic ergens staan.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

marksanne schreef:Nieuwe losse aftermarket homokineet (buitenste) kost rond de 120 euro. Doorgaans een ontiegelijke k-klus om die buitenste eraf te krijgen. Ik doe het nooooooit meer (zeg ik nu). Na een poging of 4 a 5 is het me maar 1 keer gelukt om zo'n ding er 'normaal' af te krijgen. Een andere keer heb ik uiteindelijk een haakse slijper gebruikt en de andere keren de zooi maar weggegooid. In een van mijn topics staan een foto van die homokineet met partnummer en link naar het bedrijf die ze levert. Zal denk ik in het VR2 topic ergens staan.

Hij gaat straks de brug op, en dan wordt er na gekeken. Hij heeft erin gereden, en zelf denkt ie dat de remklauw rechtsvoor zijn werk niet goed door.
die lijkt niet goed terug te komen. Sowieso staat het vervangen van de ankerplaten, remschijven, remklauwen, remblokken al op het schema. die kan hij super goedkoop leveren via het bedrijf waar die werkt.
En de homokineet daar heeft ie ook gereedschap voor om te doen. Hij werkt bij een BMW dealer in de werkplaats.

Ik hoor wel wat het allemaal gaat kosten.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Hij is op de brug geweest, toch de homokineet.
Nu dat zo is, bestel ik er gelijk 1 voor beiden kanten.

en ga ik ook gelijk de remmen rondom vernieuwen dan hebben we dat maar gehad!
Nu opzoek naar onderdelen!
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Dus toch de homokineet,maar kan je daar nog even mee door rijden,of krijgen we dan gauw echte problemen?Ben even slecht in de slappe was,dus kan het even niet..
De oorzaak zal wel zijn geweest toen ik in een kuil reed naast de weg en daar mee mijn twee rechterwielen en banden kapot maakte.Zal die homokineet ook een tik hebben gekregen... :cry:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door foks »

Lowlands schreef:Dus toch de homokineet,maar kan je daar nog even mee door rijden,of krijgen we dan gauw echte problemen?Ben even slecht in de slappe was,dus kan het even niet..
Eerste wat je zou moeten checken is of de rubber hoezen nog heel zijn. Zo niet dan komt er allerlei troep in, en het vet loopt naar buiten.
De goedkoopste fix is dan de hoes plakken en zorgen dat er genoeg vet in zit.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door menno3x8g »

Zo'n hoes kost niet zoveel, beetje gedoe om hem er goed om te krijgen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door richard »

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel makkelijk!

Wel even controleren of ie past voor jouw type.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Ja,maar dat zal al gebeurd zijn,die troep.Kan je dat dan makkelijk er uit halen voor dat die hoes er over gaat?Heb zo'n ding al eens in Wheeler Dealer gezien,zat geen hoes om heen,maar ja,kan natuurlijk per auto verschillen..Maar dat ding was niet echt uit elkaar te halen om troep er uit te halen.Was een homokineet voor een oude mini.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door marksanne »

Zo'n ding is niet effe simpel uit elkaar te halen, maar met een bus remmenreiniger kom je een heel eind. Daarna misschien even een beetje vet en dan voelen of er speling opzit (het is een beweegbare, maar in 'lengte'-richting feitelijk een strakke verbinding, dus als je de ene zijde (de aandrijfas) vasthoudt en met de andere hand de 10 cm wiel-as-kant van de homokineet vastpakt en ze tegen elkaar in beweegt dan mag er eigenlijk geen tot slechts heeeel weinig beweging inzitten. Is het meer dan een mm, dan hoor en merk je dat vrijwel altijd. Geen speling? Mazzel! Helemaal dik in het vet zetten, hoesje erom en je hebt er nog jaren lol van. Een beetje versleten homokineet is niet echt een eng ding, meer irritant in geluidjes en tikjes, maar bij veel speling zou ik de boel zeker vervangen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Tja,in mijn geval denk ik eigenlijk dat er misschien een deuk(je) is in geslagen door dat ongelukje met die wegrand.Zo'n ding is natuurlijk rond en dan zal er iets gaan aan lopen.Is ook opvallend dat deze tik pas een 1,5 maand later zich laat horen.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Zo op pad geweest voor een homokineet. Onze oplichter in woerden wilde er gelijk een hele nieuwe unit met stang inzetten dus de complete deal.
Kosten meer dan 750 ex montage en btw.

Daarna naar Fase in Alphen aan te Rijn gereden. Kosten 750 incl btw ex montage, Echter zij hij gelijk al, koop op internet een Homokineet reparatie set.
Mits beschikbaar voor je auto. Waarom? omdat de stang en het deel aan de niet aandrijfkant nooit stuk gaan.

nu kost het me 109 euro onderdeel, en zeg max 30 euro montage.

Tevens nog een leuke over onze mitsu dealer in woerden.
4 raamsnorren, window likkers, molding door window unit. iedereen noemt het anders.
kosten bij hem bijna 800 incl en in Alphen 366 incl. Een beetje rond kijken helpt dus een stuk.

Zaterdag wordt mijn Homokineet vervangen en dan zal ik jullie vertellen of het geholpen heeft.
Oja je hoeft er nooit 2 te vervangen, aangezien ze meestal stuk gaan door stoepjes en kuilen.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Als dat alles is het nog te doen...Ben benieuwd..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door richard »

Lowlands schreef:Tja,in mijn geval denk ik eigenlijk dat er misschien een deuk(je) is in geslagen door dat ongelukje met die wegrand.Zo'n ding is natuurlijk rond en dan zal er iets gaan aan lopen.Is ook opvallend dat deze tik pas een 1,5 maand later zich laat horen.
Klinkt best wel logisch.
Toen begonnen de onderdelen elkaar op te vreten, waardoor later de schade pas merkbaar werd.
Succes!
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Ok, de knuppels van de autoonderdelen zaak hebben dus een verkeerde homokineet geleverd, die van buiten het zelfde lijkt.
alleen de speedbanen zijn anders, gevolg, oude kineet terug moeten plaatsen, daarbij zijn dis meer abs tanden afgebroken waardoor ik nu dus de abs heb moeten uitschakelen.
Dit onderdeel krijgen ze maandag terug! goedschiks of kwaadschiks.
stelletje prutsers. Ik hou jullie op de hoogte!

maar ik had last van tikken tijdens het remmen voorheen, dat is dus weg met een goede homokineet blijkbaar.
dit omdat die sensor dan weer alle tanden telt.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door foks »

niet gelijk al te kwaad worden, ik weet dat mijn auto aan aan de ene kant een aandrijfas heeft uit 1988 en aan de andere kant uit 1991.
Als geheel zijn die uitwisselbaar, maar de individuele onderdelen (zoals homokineet) dus niet! Het scheelde heeeeeel weinig (was 1 tandje ofzo), dus het leek oké.
Ik was ook al kwaad op die lui die mij de verkeerde homokineten hebben geleverd, .... maar het was niet hun fout.

Tja, ABS is weer een ander verhaal, je zult vermoedelijk wel een nieuwe ring nodig hebben, ofzo. Daar weet ik niet veel van.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

foks schreef:niet gelijk al te kwaad worden, ik weet dat mijn auto aan aan de ene kant een aandrijfas heeft uit 1988 en aan de andere kant uit 1991.
Als geheel zijn die uitwisselbaar, maar de individuele onderdelen (zoals homokineet) dus niet! Het scheelde heeeeeel weinig (was 1 tandje ofzo), dus het leek oké.
Ik was ook al kwaad op die lui die mij de verkeerde homokineten hebben geleverd, .... maar het was niet hun fout.

Tja, ABS is weer een ander verhaal, je zult vermoedelijk wel een nieuwe ring nodig hebben, ofzo. Daar weet ik niet veel van.

Ik probeer altijd eerst goedschiks! de abs sensort telt de tanden buiten op de homokineet. bij de oude waren er al een aantal af dus tikte al met remmen.
echter nu nog meer. dus abs uitgeschakeld.
Maandag ga ik het onderdeel terug brengen, en wil gewoon mijn geld terug.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Je had geen onderdeelnummer??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door gorch »

Lowlands schreef:Je had geen onderdeelnummer??

Jawel, alleen ben ik gister terug gegaan, en bleek het verkeerde onderdeel in het juiste doosje te zitten.
De doos was nog gesealed, wat hun dus ook deed verbazen.
vandaag zouden ze mij terug bellen, hebben ze niet gedaan.
Morgen bel ik voor een juiste oplossing, in de vorm van een nieuw goed onderdeel of refund van mijn geld.
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door SisterOfMercy »

gorch schreef:Jawel, alleen ben ik gister terug gegaan, en bleek het verkeerde onderdeel in het juiste doosje te zitten.
De doos was nog gesealed, wat hun dus ook deed verbazen.
Nou, dat is vreemd, maar kan gebeuren. Alleen horen ze je dan wel te bellen. Ja, het is vervelend, en ik vergeet het ook altijd te doen, maar als je nette service levert komen mensen bij je terug.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

Ik heb nog op het internet gelezen dat je eigenlijk beter een hele aandrijfas kan nemen.Want het uithalen van de aandrijfas,het vervangen van de homokineet bij het wiel en het daar na weer monteren van die gerepareerde homokineet,kost veel meer tijd dan meteen een hele aandrijfas er in,en de aandrijfas is niet zo veel duurder dan een homokineet reparatieset voor de wielkant.Dus je aandrijfas kost wat meer,maar je bespaart veel meer aan arbeidskosten..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door marksanne »

Dat klopt Joop. Als je een duitse of franse auto hebt. En dan is het ook wel een lekker idee een verse 'as' te hebben, want zeker die idiote fransen doen ipv assen nog wel 'ns buizen die na onbepaalde tijd zich ontplooien tot professionele stalen wokkels...

Voor japanners en zeker onze Galants is een complete as onbetaalbaar (reken op alleen voor het materiaal per kant op 500-600 euro). Daar kun je wel een paar uurtjes arbeid tegenaan smijten!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Twain »

persoonlijk vindt ik het wel iets nobels hebben om alleen te vervangen wat stuk is, is ook beter voor het mileu enzo helaas zijn er idd gevallen waarbij het goedkoper is om dingen geheel te vervangen. vaak is het ook een kwestie van te weinig kennis of het ontbreken van gereedschappen van het garagebedrijf. de meest gebruikte smoes is dan al snel het is veel goedkoper/beter/ om maar meteen het geheel te vervangen... dan zit meteen alles er weer nieuw onder... zullen we dan ook maar meteen links voor doen meneertje??? bah wat ben ik blij dat ik geen franse of duitse wagen heb zeg.... gelukkig kan ik gewoon naar de garage zonder dat gemekker :uhu:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

marksanne schreef:Dat klopt Joop. Als je een duitse of franse auto hebt. En dan is het ook wel een lekker idee een verse 'as' te hebben, want zeker die idiote fransen doen ipv assen nog wel 'ns buizen die na onbepaalde tijd zich ontplooien tot professionele stalen wokkels...

Voor japanners en zeker onze Galants is een complete as onbetaalbaar (reken op alleen voor het materiaal per kant op 500-600 euro). Daar kun je wel een paar uurtjes arbeid tegenaan smijten!
Ik heb eens gevraagd bij >Carpartsdiscount.nl.,en inderdaad valt dat nog wel mee,met 90,50 voor een homokineet wielzijde.Dan heb je nog wel ruimte over voor arbeidskosten..
Maar ga toch nog vragen voor een hele aandrijfas..

Edit:Vanmorgen(02-05-2014) antwoord gekregen:assen zijn voor de Galant niet leverbaar... :bump:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door SisterOfMercy »

marksanne schreef:Voor japanners en zeker onze Galants is een complete as onbetaalbaar (reken op alleen voor het materiaal per kant op 500-600 euro). Daar kun je wel een paar uurtjes arbeid tegenaan smijten!
Man, ik wil een eigen fabriekske, extra stevige assen met thompson koppelingen. Klaar voor de eeuwigheid. Want hee, we blijven toch allemaal Galant rijden tot we dood zijn, of niet dan?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door foks »

marksanne schreef:Voor japanners en zeker onze Galants is een complete as onbetaalbaar (reken op alleen voor het materiaal per kant op 500-600 euro). Daar kun je wel een paar uurtjes arbeid tegenaan smijten!
.... dat kun je wel zeggen ... en met 600 heb je het nog goed voor elkaar gekregen zelfs ! Ik heb dit ooit gevraagd in verband met ingevreten tanden van de buiten-as die je dus in de homokineet steekt (Beide opgevreten dus). 900 euro voor 1 nieuwe complete as :shock:

Inclusief BTW uiteraard, .... ja, uiteraard .... :oops:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door SisterOfMercy »

foks schreef:.... dat kun je wel zeggen ... en met 600 heb je het nog goed voor elkaar gekregen zelfs ! Ik heb dit ooit gevraagd in verband met ingevreten tanden van de buiten-as die je dus in de homokineet steekt (Beide opgevreten dus). 900 euro voor 1 nieuwe complete as :shock:
Inclusief BTW uiteraard, .... ja, uiteraard .... :oops:
Behalve als je een TV gaat kopen natuurlijk, dan is het uiteraard exclusief BTW! :uhu: :agree: :vr4: :++:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: beangstigend tikkend geluid in auto.

Bericht door Lowlands »

SisterOfMercy schreef:
marksanne schreef:Voor japanners en zeker onze Galants is een complete as onbetaalbaar (reken op alleen voor het materiaal per kant op 500-600 euro). Daar kun je wel een paar uurtjes arbeid tegenaan smijten!
Man, ik wil een eigen fabriekske, extra stevige assen met thompson koppelingen. Klaar voor de eeuwigheid. Want hee, we blijven toch allemaal Galant rijden tot we dood zijn, of niet dan?
Tja,men zegt dat normaal gesproken er nooit een homokineet vervangen hoeft te worden in een autoleven.Maar ja ,als die inderdaad zo kort zijn als b.v. een Renault of een Audi,dan kan het wel kloppen... :puke:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”