ecu vr4

Algemene 8G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
endyvr4
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:55

ecu vr4

Bericht door endyvr4 »

ey mensen

heb problemen met de ecu van mijn vr4,
een paar maand geleden is mijn vr4 gewoon stilgevallen 1st dachten we dat het de krukassensor was dus hadden we die vervangen, bleek het dat dus niet te zijn.
dan dacht de garagist dat de distributieriem was verschoven, bleek ook niet het geval.
dus dachten we aan de ecu, nu het probleem is dat de garagist zei dat alleen md362895 zou werken bij mijn vr4.
nu had ik op een japanse site deze ecu gevonden maar volgens de jappaners is mr578136 een vervanging daar van maar de garagist zei dus dat alleen md362895 werkt,
moet ik de garagist geloven dat mijn vr4 alleen maar draait op de md362895 ecu en niet op de mr578136, of moet ik de jappaners geloven dat mr578136 wel werkt op mijn vr4
heb nu 2 ecu maar vr4 start nog niet, kan het aan iets anders liggen dan de ecu
garagist zei dat ik die 2 ecu's is aan iemand moest geven die ook een vr4 had en zo kon testen of de ecu's werken
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: ecu vr4

Bericht door MarkDuffy »

de 7201 7202 7203 zijn onderling allemaal uit te wisselen, enige wat volgens mij wel belangrijk is is of ie voor een automaat of handgeschakeld is.

Ik heb boven nog een MD340289 liggen (zo uit mn hoofd een 7201 voor automaat vr4)

Ik zou de jappies geloven.
Naar wat voor garage ga je?

Hoe viel de auto stil? zonder horten of stoten, knallen verzin het maar? gewoon ineens deed ie niets meer onder het rijden? (Hoe hard reed je toen? auto warm/koud etc)
Startmotor gaat nu nog rond? vonkt ie nog gewoon?
Kunnen we wellicht even meedenken.

Gr Mark
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3500
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: ecu vr4

Bericht door marksanne »

Ik heb ook een MD340289 'reserve' liggen. Ze horen allemaal hetzelfde trucje te doen, zoals Mark al vermeldde. Enige echte verschil zit tussen aansturing via een manual ECU en automaat ECU's. Maar zelfs een 'verkeerde' ECU (een automaat ECU in een manual) zal waarschijnlijk nog behoorlijk moeten werken, op een setje knipperende lampjes op het dashboard na.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een VR4 ECU gehoord die defect ging, en ik verdenk de ECU ook niet snel. Een sensor (inderdaad, de krukassensor bijvoorbeeld, maar misschien niet de sensor zelf, maar de bedrading/connectors?) lijkt me veel meer voor de hand liggend. Zo-ie-zo is een nieuwe ECU waarschijnlijk ontzettend duur. Je mag mijn ECU gerust lenen om te testen, als je de verzendkosten betaald en 'm maar een keer terugstuurt :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
endyvr4
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:55

Re: ecu vr4

Bericht door endyvr4 »

ik reed gewoon 50 maar het lampje voor in reserve was aant branden en pakte een bocht en zo ineens viel hij gewoon uit

maar heb gelezen dat ik de chip en de sleutel eerst aan de ecu moet gelinkt worden ( om het zo maar te verwoorden )

eigelijk wou ik vragen of iemand mijn 2 ecu's wou testen
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3500
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: ecu vr4

Bericht door marksanne »

Ik wil gerust testen hoor, ik heb 2 van die machines waar ze inpassen :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: ecu vr4

Bericht door Xenon »

Waarom laat je de auto niet uitlezen? Er zitten een paar kilo's aan sensoren in zo'n auto.
Daarbij geloof ik ook niet zo snel dat een ECU er de brui aan geeft. Wel eens gedacht aan een falende benzinepomp?
Ontsteking misschien?

Overigens zouden beide typen ECU die je noemt moeten werken. De MR571836 is een equivalent van de MD362895. Geloof de Japanners maar gerust :) .

Mooi aanbod van Mark, met twee handen aangrijpen! :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
endyvr4
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:55

Re: ecu vr4

Bericht door endyvr4 »

benzine pomp werkt hij krijgt de waardes voor ontsteking door heeft de garagist gezegd heb, krukkassensor is vervangen geweest nokkenassensor nog niet maar twijfel of dit het probleem gaat zijn,
zou het de sleutels kunnen zijn die gelinkt moeten worden aan de ecu?

als dit het probleem niet is zal ik ze beide opsturen
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3500
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: ecu vr4

Bericht door marksanne »

Er zit geen startonderbreking in vr4's (afaik), in onze legnum 1998 in ieder geval niet dus sleutel lijkt me ook niet meteen voor de hand liggend. Er is een grote zekering/relais in de motorruimte die een enkele keer wel ns defect wil gaan ondanks dat bepaalde meetwaardes goed lijken te zijn!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: ecu vr4

Bericht door MarkDuffy »

Mag ik vragen naar wat voor garage je gaat?
Als namelijk jou auto uitgelezen OBD1-2 word uitgelezen dan krijg je foutmeldingen ertussen die er helemaal niet zijn/bestaan.
Ik heb thuis een universeel uitleesapparaatje liggen voor Mitsu, ik krijg er best wel wat foutmeldingen uit, maar dr klopt geen zak van (o.a. krukassensor positie)
Ik kan er voor sommige dingen wel een indicatie uit halen maar daar blijft het ook bij.
Laat je auto eens bij Mitsu uitlezen, die hebben in ieder geval een computer met MUT, en krijgt zeker de goede foutmeldingen naar voren.
endyvr4
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:55

Re: ecu vr4

Bericht door endyvr4 »

heb juist de ignition failiure sensor vervangen en hij starte terug ma ne een half uur (toen auto warm was)sloeg hij weer af, iemand ideetje wat het nu kan zij dan?
leongalant
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jun 2012, 01:17

Re: ecu vr4

Bericht door leongalant »

Kan het niet die sensor zijn die tegen het schutbord aanzit? Die heeft mij toen onderweg 4x laten stranden in Duitsland. Vincent weet welke ik bedoel waarschijnlijk.

Probleem van oud aangekoekt vet en geen goed contact erdoor?

Het is maar een idee. Succes verder.
endyvr4
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:55

Re: ecu vr4

Bericht door endyvr4 »

dit kan ik inderdaad morgen is nazien

heb ondertussen 3 keer ignition failliure sensor vervangen en na een tijdje valt de auto weer uit het is net of de sensor te veel stroom krijgt kan dit?
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Algemeen”