Mistlampen Voor [+How To]

Voor info en vragen over alle elektronica interieur en exterieur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Mistlampen Voor [+How To]

Bericht door Esperante »

Hallo allen,

Mijn 8G heeft (zoals alle) een mistlamp achter. Deze knop zit op het kleine knoppencluster links van het stuur.
Hoewel dit leuk en aardig is, zit er een nep-knop boven. Dit leek mij te zijn voor de mistlampen voor... die ik niet heb.

Ik heb Galants gezien die ze wel hebben (foto), en ik wil het graag ook. Vraag is: Is zoiets makkelijk te krijgen? Zo ja, hoe verloopt hiervan de installatie?
Zelf heb ik mechanisch het verstand van een tuinhek, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt!

Afbeelding Zo ziet mijn neus eruit...
Afbeelding...en zo wil ik m.
Laatst gewijzigd door Esperante op 05 dec 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door kevin1990 »

Bijna alles is in te bouwen.
Denk dat de kabelboom er al ligt. Maar dat zal iemand anders van het forum zeker wel weten! Weet dat het bij een outlander alleen schakelaar vervangen is en de mistlampen monteren.
Gok dat het bij de Galant niet anders is. Wellicht een relais of zekering monteren.
Je kan natuurlijk bij je eigen auto onder de voorbumper voelen of stekkers links en rechts voelbaar zijn...
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door Integra »

Je moet een schakelaar hebben (verschrikkelijke kut klus om 'm te plaatsen!), een relais (komt in de zekeringkast) en een set mistlampen natuurlijk ;)
Bekabeling is al aanwezig.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door menno3x8g »

Haha, die schakelaar plaatsen valt wel mee als je weet hoe.
Meestal ligt de bedrading voor de mistlampen voor er al.
Maar toch maar ff checken, want soms ben ik voor een kale verrassing komen te staan bij een 2.0.
Dubbele mistlampschakelaars heb ik hier wel voor je, zoveel je maar wilt.
Maar helaas niet die FL-mistlampen, tenzij je mijn hele auto erbij wilt kopen (V6 sedan, zwart nep-leer interieur, INVECS II, HC-dash, OZ F1 velgen), die gaat over een tijdje in de verkoop, want die heb ik slechts voor tijdelijk aangeschaft (de 10e :hypo: ).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door Esperante »

Een paar dagen Googlen en heb ik nog steeds vrij weinig kunnen vinden over hoe men de krengen inbouwt, maar dat zal volgens mij niet extreem moeilijk zijn.

Ik kan trouwens nergens een setje lampen vinden... Ik zoek de lampjes die in een grill verwerkt zitten. Weet iemand toevallig een sloopbedrijf die een setje heeft liggen?
Of als iemand er zelf twee heeft liggen wil ik ze ook wel overnemen tegen een klein prijsje.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door Integra »

Ze zijn vrij schaars.... menig sloop zijn ze al weg geroofd :P
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door Esperante »

UPDATE:
Mistlampen inderdaad van een forumlid overgenomen.

Op zich was het inderdaad niet veel werk, maar ik vertel toch maar hoe ik het precies gedaan heb voor het geval iemand dit in de toekomst wil gaan doen.

Nodig: Mistlamp (links / rechts), mistlamp-grille (links / rechts), mistlamp schakelmodule (met voor / achter knopje), Mistlamp-relais, mistlamp-bolletje (2xH3)

Lampen Plaatsen:
1. Grille eruit (een schroef, de rest kliksysteem)
2. Kabels vinden (zouden er moeten liggen, je ziet ze zo. Ovale aansluiting. Waarschijnlijk zitten ze vast met een soort ziptie)
3. Mistlamp aansluiten en plaatsen (alle schroefgaten zitten er. Even passen en meten maar je komt er wel uit.
4. Grille met lamp-gat terug plaatsen (enkel schroefje en kliksysteem. als je de vorige eruit kreeg, krijg je deze erin.
- Nu zitten de mistlampen in je bumper, aangesloten en wel. -

Schakelaar Plaatsen:
1. Muntenbakje eruit halen (even erin knijpen en hij springt er zo uit. Hij zit verstopt tussen je deur en je stuur)
2. Via het muntenbakje je lamphoogte-schakelaar eruit drukken (hand omhoog, appeltje eitje)
3. Via het gat van de lampen-schakelaar je spiegel-schakelaar eruit drukken en ontkoppelen (spreekt voor zich, gaat je leven makkelijker maken)
4. Het kleine paneel waar de hele rambam in zit gedeeltelijk eruit halen (platte schroevendraaier erin zetten er eruit wippen. Je kan nu je schakelaar van de mistlampen zien)
5. Mistlamp-schakelaar losmaken (zit met twee kleine schroefjes vast. Kleine schroevendraaier zal je nodig hebben, het zijn hufters)
6. Mistlamp-schakelaar ontkoppelen (kabeltje aan de achterkant eruit. Niet moeilijk toch?
7. Nieuwe dubbele mistlamp-schakelaar plaatsen / kabeltje erin (dit kan je)
Nu kan je alles achterste-voren terugplaatsen.

Relais Plaatsen
1. Motorkap open doen (dit weet je wel)
2. Zekeringenkastje openen (niet moeilijk)
3. Zekering plaatsen (Er zitten twee zekering-aansluitingen voor een mistlamp-relais. Eentje zal er al zitten (achter), nu de andere zekering erin drukken)
Als je nu via je nieuwe schakelaar je mistlampen aanzet, gaat er op je dashboard een lichtje branden.

Als het goed is zouden je mistlampen het nu moeten doen!

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door menno3x8g »

Well done!
En ziet er goed uit 8-) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Paapie
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:07
Provincie: Noord-Holland

Re: Mistlampen Voor?

Bericht door Paapie »

Nice! :)

Goeie how-to ook!

Ik wil ze ook. :yes:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mistlampen Voor [+How To]

Bericht door marksanne »

Top!
Goeie how-to ook!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mistlampen Voor [+How To]

Bericht door KNOEI 8G »

Netjes! :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: elektronica”