Achterlicht units

Voor info en vragen over alle elektronica interieur en exterieur
Plaats reactie
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Achterlicht units

Bericht door kevin1990 »

Weet iemand of er led lampen leverbaar zijn met een speciale weerstand?
Ik had led lampen voorem achterlichten/remlichten maar ik kreeg een storing op ABS. Remlicht schakelaar signaal bleef aan. Denk door te weinig weerstand van de led.
Nu ben ik aan het kijken of ik de achterlichten kan schakelen samen met de knipperlichten. Zoals Amerikanen ook hebben en wil dan eigelijk ook 't remlicht erbij betrekken. Remlicht onder plaatsen is denk ik geen optie. Heb ik bij de station geprobeert met rode knipperlicht bolletjes maar door de witte reflector werden ze mooi roze...
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Achterlicht units

Bericht door Yeti »

Check je zekering en de werking van de stoplamp switch.

Normaal gesproken trekken leds erg weinig stoom (led = diode in sper)

Misschien ergens een kortsluiting of de led lamp is verkeerd aangesloten.

Brand de Led wel als je deze direct op de accu spanning aansluit?

Bij moderne auto's zou er alleen een weerstand in het circuit opgenomen moeten worden om de CAN bus te bedonderen (anders krijg je en constante melding van een kapotte lamp)

Heb je wel de correcte Lamp fitting gebruikt? m.a.w ziet jouw lampfitting er zo uit?


Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Achterlicht units

Bericht door Yeti »

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en kom tot de volgende conclusie:

De achterlichten en remlichten gebruiken een gezamelijk massa punt.
Als de achterlichten branden en je gebruikt een led als remlicht dan zal de ABS computer een plus aangeboden krijgen van het achterlicht via de Led remlamp (led = diode nu in doorlaat doordat de polariteit nu anders wordt aangeboden aan de led)

Ik neem dan ook aan dat je de storing "remlicht schakelaar blijft aan" alleen hebt bij ingeschakeld achterlicht.

Mogelijke oplossing is een extra diode in het remlicht circuit in serie te schakelen, in doorlaat als het remlicht brand en in sper als alleen het achterlicht brand.

Waarde diode moet ik nog berekenen en testen, evenals de draad waartussen je hem moet solderen. Kan fff duren want mijn 8G ligt voor een paar maanden uitelkaar.

Beetje electronisch verhaal en het is al een tijdje geleden dat ik me met electronica heb bezig gehouden maar misschien dat er nog andere forum leden zijn die hier betere inzichten hebben op dit gebied.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Achterlicht units

Bericht door kevin1990 »

Nee het klopt wat je zegt alleen je lamp als afbeelding niet. Steek fitting haha.
Ik dacht eerst me remlicht schakelaar kan ik bedoel het is al een aantal jaar oud. Maar niet dus. Heb daarna de lampen er maar weer uit gehaald. Remlicht en verlichting werkte wel goed. Maar vond het net iets te veel moeite maar het wil me koplampen en achterlichten toch net iets anders hebben als de meeste galant eigenaren. Smaak
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: elektronica”