Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Mijn accu is aan t einde van zn latijn. Heb t momenteel niet giga breed dus ik zoek de beste accu voor d3 laagste prijs .
Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden bij aanschaf of heeft er iemand tips?
Ik weet niet hoe groot jullie accu's zijn maar zie foto voor mijn huidige. Zoals je ziet zit de gascomputer daar ook geplaatst dus veel groter kan ie niet.
Alvast bedankt!
Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden bij aanschaf of heeft er iemand tips?
Ik weet niet hoe groot jullie accu's zijn maar zie foto voor mijn huidige. Zoals je ziet zit de gascomputer daar ook geplaatst dus veel groter kan ie niet.
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 18 jul 2015, 16:49
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Ik had met mijn vorige auto een accu gehaald bij de gamma. Nooit problemen mee gehad en had ook een zwaar audio systeem erin leggen. Waar ik naar keek was het aantal Ah. Ampere per uur geleverde stroom. (is me verteld) des te hoger dat getal des te meer of langer die stroom kan leveren. En als je nog vragen hebt ken ik het navragen voor je. Ik ga vanmiddag nog langs een garage haha
Mitsubishi Galant 8G 2.0L
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Grotere capaciteit is niet per definitie beter. Als er nu 45Ah in zit, lepel dan geen 72Ah dieselaccu erin (mocht ie al passen...). Aandachtspunt kan de plaats van de + en - polen zijn. Als die op je nieuwe accu net andersom zitten, kan je soms met beschikbare kabellengte in de knoeii komen.
Het merk accu lig ik persoonlijk niet zo wakker van, al zal de ene kwalitatief wat beter scoren dan de andere. Laat je alleen niet verleiden door de kreet "voorgeladen" of "PreCharged" en het gegarandeerd bijkomende advies "dat je 'm zo erin kunt zetten en na een stukje rijden klaar bent". Je kunt 't natuurlijk opvolgen, maar je gooit zo een paar jaar acculeven weg. Mijn tip: laad je nieuwe accu altijd voor het eerste gebruik rustig (!) helemaal op. Vervolgens kun je 8 a 10 jaar met dezelfde no-name accu vooruit.
[edit]
Ik zie net 60Ah?
Inderdaad zie ik 60Ah wel meer voor de EA0 aangeboden worden. Had ik niet gedacht! Ik zal wel met de accucapaciteit van Meany in de war zijn...
[/edit]
Het merk accu lig ik persoonlijk niet zo wakker van, al zal de ene kwalitatief wat beter scoren dan de andere. Laat je alleen niet verleiden door de kreet "voorgeladen" of "PreCharged" en het gegarandeerd bijkomende advies "dat je 'm zo erin kunt zetten en na een stukje rijden klaar bent". Je kunt 't natuurlijk opvolgen, maar je gooit zo een paar jaar acculeven weg. Mijn tip: laad je nieuwe accu altijd voor het eerste gebruik rustig (!) helemaal op. Vervolgens kun je 8 a 10 jaar met dezelfde no-name accu vooruit.
[edit]
Ik zie net 60Ah?
Inderdaad zie ik 60Ah wel meer voor de EA0 aangeboden worden. Had ik niet gedacht! Ik zal wel met de accucapaciteit van Meany in de war zijn...
[/edit]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Als het goedkoop moet komt ie waarschijnlijk toch niet voorbij, maar ik zou zelf geen Bosch meer kopen. Ik ben er niet kapot van. Twee stuks in 8/9 jaar tijd vind ik echt waardeloos. Ik heb nu een Optima Red Top. Ook die komen vast niet voorbij voor weinig, maar ik wil niet anders meer. Na al die weken stilstand was het sleutel om en draaien maar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Ik gebruik al een tijdje deze voor de VR4 en de diesel CX zonder problemen: Sonnenschein Power Plus - goed en goedkoop zie Autozeitung 27-10-2010 [External Link Removed for Guests].
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
De goedkoopste?
ik heb in de SC een yellow top opzich echt een fijn ding maar in de andere wagens hebben altijd gewoon el cheapo's in gezeten waarvan er 1 echt stok en stok oud was toen ik hem moest vervangen
ik heb in de SC een yellow top opzich echt een fijn ding maar in de andere wagens hebben altijd gewoon el cheapo's in gezeten waarvan er 1 echt stok en stok oud was toen ik hem moest vervangen
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Ik heb een korte tijd geleden gewoon eentje bij Brezan gekocht,omdat ik dacht dat de fout die ik toen had misschien aan de accu lag.Niet dus,die ik had was een Yuasa,en die is nog steeds redelijk ,ook al is die een paar keer helemaal leeg geweest.Maar die van Brezan is goedkoop,en gewoon goed!Accupolen zitten ook goed en gek genoeg kleiner dan die in de 8 G!(En ook de oude Yuasa!)En toch een grote startstroom,en natuurlijk geen onderhoud nodig,dus helemaal dicht.
Waarom is die accu in de 8G groter eigenlijk?Vanwege de vele extra electronica??Zo te zien 1,5 keer groter.
Waarom is die accu in de 8G groter eigenlijk?Vanwege de vele extra electronica??Zo te zien 1,5 keer groter.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Lowlands schreef:
Waarom is die accu in de 8G groter eigenlijk?Vanwege de vele extra electronica??Zo te zien 1,5 keer groter.
ja wat wil je, je hebt contragewicht nodig voor de enorme stalen ballen die onder de achterbumper hangen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
O Daarom aha,wist ik niet...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
waarom eigenlijk niet? Is de laadstroom van de dynamo (of de stroom via de startmotor) te laag om zo'n monster in vorm te houden ?Xenon schreef:Grotere capaciteit is niet per definitie beter. Als er nu 45Ah in zit, lepel dan geen 72Ah dieselaccu erin
Ik heb trouwens een 8 jaar oude Varta. Ben eigenlijk geen fan van het merk maar de auto start in de winter nog steeds, dat moet ik ze meegeven.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Zal best,maar je betaald er gewoon te veel voor..
Het is een echte Varta hoor! Nou en?
Net als die duracelbatterijen,je betaald er meer voor,maar de inhoud is exact hetzelfde als een goedkoper merk..Laatst nog gelezen naar het onderzoek.
Het is een echte Varta hoor! Nou en?
Net als die duracelbatterijen,je betaald er meer voor,maar de inhoud is exact hetzelfde als een goedkoper merk..Laatst nog gelezen naar het onderzoek.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
waar betaal je niet teveel voor?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Heb er een van halfords. 70ah ivbm audio. Zat nog een oem Mitsubishi accu in.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
In het kort: In een grotere accu, zeg maar weer eens 72Ah, zal de dynamo meer energie in moeten pompen om 'm vol te krijgen dan in vergelijking met een bijv 45Ah. Stel even, puur theoretisch, dat de dynamo maximaal een laadstroom van 25A kan leveren, dan laadt ie een lege 45Ah accu op in minder dan 2u. Voor die van 72Ah doet ie bijna 3u over.foks schreef:waarom eigenlijk niet? Is de laadstroom van de dynamo (of de stroom via de startmotor) te laag om zo'n monster in vorm te houden ?...Xenon schreef:Grotere capaciteit is niet per definitie beter. Als er nu 45Ah in zit, lepel dan geen 72Ah dieselaccu erin
Daarbij zijn dynamo's knap 'zuinig' berekend, want een flinke dynamo wil ook flink aangedreven worden (resultaat: minder km/l). Dus wordt de dynamo zodanig berekend dat bij een doorsnee gebruik met wisselende duur en vorm van ritten, de accu wel ergens tegen dat maximum laadniveau aan zit. Ga je je 45Ah dan vervangen voor een 72Ah, dan die accu nooit, of minder snel 'volgeladen' worden en is de laadhuishouding met die zwaardere accu per definitie minder optimaal dan bij de standaardcapaciteit.
Dat is dan puur over de laadstroom... waar nog eens minder van overblijft om te laden als je 's morgens koud start, verlichting aan (10A), achterruitverwarming aan (10A), de V6'ers onder ons klikken de stoelverwarming er ook nog eens bij aan (5A?), aanjager begint je ruiten te ontwasemen (5A)... Laadstroom? Misschien nog een ampertje of 5 over om de accu (die net tijdens de start op z'n donder kreeg) weer bij te laden? En dan zet je 'm drie kilometer verderop stil...
Maar goed, als 60Ah standaard is en je gaat naar 72Ah... Soit. Dan zal het bovenstaande ook nog steeds spelen, maar allemaal een stuk minder zwaar uitwerken.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Mooie uitleg Vincent!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Dat kan nog wel eens wat hoger uitvallen, als het ding wat ouder wordt en wat meer aanloopt. Nou ja, achterruitverwarming maar niet aanzetten dan, of slechts even.Xenon schreef:aanjager begint je ruiten te ontwasemen (5A)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Xenon verlichting,2x 35 watt i.p.v. 2x 50 watt..Scheelt toch weer.. ;)En ja,je moet dan ook niet meteen alles aan zetten.Die stoelverwarming kan wel uit blijven in onze winters..Heb ik nog nooit behoefte aan gehad.Maar zelfs dan nog,kan je die ook aan zetten als je al rijdt.Xenon schreef:In het kort: In een grotere accu, zeg maar weer eens 72Ah, zal de dynamo meer energie in moeten pompen om 'm vol te krijgen dan in vergelijking met een bijv 45Ah. Stel even, puur theoretisch, dat de dynamo maximaal een laadstroom van 25A kan leveren, dan laadt ie een lege 45Ah accu op in minder dan 2u. Voor die van 72Ah doet ie bijna 3u over.foks schreef:waarom eigenlijk niet? Is de laadstroom van de dynamo (of de stroom via de startmotor) te laag om zo'n monster in vorm te houden ?...Xenon schreef:Grotere capaciteit is niet per definitie beter. Als er nu 45Ah in zit, lepel dan geen 72Ah dieselaccu erin
Daarbij zijn dynamo's knap 'zuinig' berekend, want een flinke dynamo wil ook flink aangedreven worden (resultaat: minder km/l). Dus wordt de dynamo zodanig berekend dat bij een doorsnee gebruik met wisselende duur en vorm van ritten, de accu wel ergens tegen dat maximum laadniveau aan zit. Ga je je 45Ah dan vervangen voor een 72Ah, dan die accu nooit, of minder snel 'volgeladen' worden en is de laadhuishouding met die zwaardere accu per definitie minder optimaal dan bij de standaardcapaciteit.
Dat is dan puur over de laadstroom... waar nog eens minder van overblijft om te laden als je 's morgens koud start, verlichting aan (10A), achterruitverwarming aan (10A), de V6'ers onder ons klikken de stoelverwarming er ook nog eens bij aan (5A?), aanjager begint je ruiten te ontwasemen (5A)... Laadstroom? Misschien nog een ampertje of 5 over om de accu (die net tijdens de start op z'n donder kreeg) weer bij te laden? En dan zet je 'm drie kilometer verderop stil...
Maar goed, als 60Ah standaard is en je gaat naar 72Ah... Soit. Dan zal het bovenstaande ook nog steeds spelen, maar allemaal een stuk minder zwaar uitwerken.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
55 wattLowlands schreef: Xenon verlichting,2x 35 watt i.p.v. 2x 50 watt..Scheelt toch weer.. ;)En ja,je moet dan ook niet meteen alles aan zetten.Die stoelverwarming kan wel uit blijven in onze winters..Heb ik nog nooit behoefte aan gehad.Maar zelfs dan nog,kan je die ook aan zetten als je al rijdt.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Ik kijk niet op een paar watt..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Tis watt...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
Een beetje late reactie van mij zijde. Maar thnx voor alle info!!
Binnenkort maar eens gaan rondneuzen. 60ah komt er dus sowieso in, nu nog meten hoe groot ie mag zijn
Binnenkort maar eens gaan rondneuzen. 60ah komt er dus sowieso in, nu nog meten hoe groot ie mag zijn
Re: Nieuwe accu nodig, iemand tips?
het belangrijkste is dat de plus en min pool goed zitten
Awesomeness = Verveling x Talent