Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

...en dat op 12-12-12 :wha:

Ach, het is een digitale teller. Dus deze stand staat voor slechts 42km op de klok :hypo: . Nieuw dus! :D
Bijlagen
20121211_075130.jpg
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Geinig! Hoe kun je het zo uitkienen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Meany en TÜV Nordhorn zijn niet zulke goede vriendjes geworden. De TÜV-Sjeuf die daar als "Meister Prüfer" rondloopt is er duidelijk eentje met een voorkeur voor auto's uit de "Heimat". Ofwel: duidelijk géén voorkeur voor Japans spul. Waarschijnlijk heb ik daar een klein aandeel in vanwege het feit dat ik moest grinniken toen op de parallelbaan een twee jaar oude Opel Zafira stond voor een "Haupt Untersuchung", die het uitgerekend daar spontaan vertikte om nog eens te starten :wha: .

Maar goed, die Sjeuf ging héél erg op zoek naar allerlei E-keurmerkjes... waar een heuse JDM nu eenmaal niet zoveel van in huis heeft :x.
Op een gegeven moment twijfelde de TÜV-Sjeuf of het Momo sportstuurtje wel "Zulässig" is? En dezelfde twijfel sloeg bij hem ook toe bij het aanschouwen van de originele 16" vijfspaaks velgen. :bump:
Het beetje solide beeld dat ik tot voor kort nog van de TÜV had, ebte nu in no time tot onder zeeniveau. Wat een bullsh!t.

Daarna breidde hij zijn ellende nog verder uit met crap, zoals het moeten aanbrengen van extra mistachterlichten (terwijl ze al in de gewone achterlichten zijn verwerkt, net als alle EU-versies) :bump:
Okee dan. Wij worden geen vrienden. Dat de zaken voor elkaar moeten zijn (en strenger dan in NL), dat wist ik en zal ook gepaard gaan met enkele concessies. Maar het moet wel redelijk blijven.
Mijn zomervelgen zijn bijvoorbeeld bedoeld voor onder een Lexus. Op de ABE staat dat ook vermeld. Maar al zou ik willen: je vindt hier helemaal niets met ABE voor een VR4, omdat de VR4 geen EU-model is.

Wow... Dit gaat een hele kluif worden...

Dus ben ik even gaan shoppen onder de landelijke VR4-rijders alhier en heb ze naar hun ervaringen gevraagd. En waarempel: het blijkt dat zo'n beetje elk keuringstation zijn eigen scepter kan laten zwaaien met het oog op acceptatienormen. Voor veel zaken zijn strikte regels, maar er is een hoop ruimte voor het eigen technische keuringsvermogen van de keurmeester. De een gaat er dus héél anders mee om dan de ander.
Goed. De kunst is dus in het vinden van een TÜV 'Meister' elders, eentje die niet zo getint is voor producten van eigen bodem en wat meer gevoel heeft bij JDM bolides (en hun beperkingen om aan regels te kunnen voldoen).

Die denk ik nu gevonden te hebben. Met hulp van iemand die zelf hier een JDM-importkanaal runt. Van alle bezwaren is inmiddels driekwart daarvan weggestreept. Misschien nog een beetje voorbarig, maar zoals het nu erbij staat lijkt het erop uit te draaien dat ik alleen een set EU-koplampen moet monteren met de standaard H7-pitjes erin (zal erg wennen zijn). Alle andere modificaties worden netjes benoemd en opgenomen in de papieren. Ralliart uitlaat, TEIN onderstel, braces, EDFC, 16" winterset en 18" Lexus set, getinte ruiten... zo'n beetje alles eigenlijk.

Binnenkort meer... ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Wat een verhaal zeg! Ik had al zo' vermoeden dat het op die manier ging in DE. Flauwe regeltjes om de regeltjes die verder niet zoveel toevoegen aan veiligheid en de technische staat/conditie. Succes met de nieuwe Meister!!! Die paar puntjes zijn vast wel overkomelijk.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door KNOEI 8G »

Pfffff. fijn zo'n gast....... :no:
Afbeelding
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Buzz Fuzz »

Hey Vincent,

Wat een verhaal zeg.

Ik wist wel dat ze daar ontzettend streng zijn.

En ook heb je strax alle Gutprufung, ik ben benieuwd wat voor bakplaten jij krijgt als kentekenplaten..haha.. ;)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Nou... daar roep je iets waar ik ook al mee bezig ben geweest. Ook hier (Strassenverkehsamt) moet je iemand zien te treffen die het de vorige avond erg goed kon vinden met zijn vrouw... :x: :mean: , zodat hij zich kan herinneren dat ook Dld over kleine kentekenplaten beschikt die feilloos in de beschikbare ruimten van een VR4 passen en voor dat soort gevallen ook bedoeld zijn. Maar mocht de betreffende ambtenaar een andere mening erop nahouden, dan kun je op je kop gaan staan, maar zit je aan dat oordeel vast. Het enige wat je dan kan doen is de aanvraag afkappen en vragen wanneer hij een dagje vrij is, zodat je je geluk bij zijn collega kunt beproeven. Of naar een andere vestiging te rijden en daar een poging wagen. :emo:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door menno3x8g »

Nja, en wat komt er dan op die plaat te staan, daar heb je toch keuze in?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

menno3x8g schreef:Nja, en wat komt er dan op die plaat te staan, daar heb je toch keuze in?
Beperkt... Een korte plaat betekent een korte combinatie van letters en cijfers. Ik ga in ieder geval vastzitten aan "NOH", omdat ik in dat gebied woon. Daaropvolgend één of twee letters en één cijfer is in principe mogelijk ;) , al is het eigenlijk een combinatie die primair voor motorfietsen bedoeld is.
Een kenteken naar wens is mogelijk mits de gewenste combinatie beschikbaar is en je bereid bent ervoor te betalen. Hoe dat gaat uitpakken is een luxe van latere zorg. Eerst maar eens zorgen dat ik de paperassen bij elkaar krijg om alleen al voor platen in aanmerking te komen ;).
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Er is weer eea gebeurd de afgelopen weken, met als resultaat... witte platen op zowel Greeny als Meany.

Meany op een Duits kenteken krijgen viel niet mee. Maar hoe duidelijker kan mijn ervaring illustreren hoe afhankelijk je kunt zijn van de stemming en goodwill van betreffende functionarissen van de TÜV en het "Zulassungsamt"...
Zoals ik had geschreven, stelde de TÜV Nordhorn zich nogal strikt zakelijk op: "...toon maar aan dat het spul aan de auto geschikt is voor die auto, dan zijn we zo klaar..." . Dat de man ook ruimte heeft voor zijn eigen inbreng, vergat hij blijkbaar gemakshalve (voor zijn eigen gemak dan). Dus dan maar op zoek naar mede lotgenoten in dit land. zo ben ik in contact gekomen met iemand die zich bezig houdt met de import van dit soort bolides uit Japan. Die wist ook een TÜV-station waar ze bereid zijn wel zelf wat zaken aan elkaar te rijmen en van de meest exotische accessoires een "Gutachten" op de plank hadden liggen. Al moet ik toegeven dat daar dan wel weer een prijskaartje aan hing. Zo ongeveer het dubbele bedrag dan dat ik in Nordhorn kwijt geweest zou zijn. Alhoewel... Nu is Meany "as is", dus met alles erop en eraan (enige uitzondering: gehele verlichting naar E-keur en H7 ipv xenons erin, that's all) goedgekeurd. En alle zooi in/om/aan/onder de wagen is allemaal "eingetragen". Dat was me in Nordhorn absoluut niet gelukt: ik had een set nieuwe winterbanden kunnen aanschaffen (want: geen E-keur), een standaard uitlaat kunnen monteren, ruiten mochten niet getint zijn, Momo-stuurtje was volgens de TÜV niet origineel :bump:, de standaard 16"-VR4 velgen zouden niet origineel zijn :bump: :bump:, de braces moesten eraf... Weet je wat? Ik stop. Je hebt nu vast een aardige indruk.
In Hockenheim wisten ze bij de TÜV waarmee een VR4 standaard van de band rolt en kennen ze de namen zoals Ralliart en TEIN. Ook niet vreemd, want binnen trof ik nog een (lijk van een) R34 Skyline aan, een keurige Honda Integra Type-R uit de UK en een in nieuwstaat verkerende 2007 Impreza WRX uit Griekenland. Binnen hingen foto's van exoten die eerder de revue waren gepasseerd, zoals een handjevol R35's, een Mustang (a la Eleanor) en nog ander leuk spul...

Goed: Meany was aan de beurt en de keurmeester begon met zijn ronde eromheen:
Verlichting?
- Check
Ruiten?
- Check
Spiegels, claxon, knipperlichten, mistlichten?
- Alles check

Toen de brug omhoog: Wiellagers, ophanging, cardan, algehele toestand van de onderkant, bevestigingen, lekkages, alles werd grondig doorgelicht. Ik kan me ineens een beetje voorstellen hoe Cees (CvW) dit moet hebben ervaren :lol:

Ik: "Hoe zit het dan nu met de Michelins zonder E-keur?"
Hij: "Niet bij een wazig onbekend merk ofzo, maar bij een A-merk, zoals in dit geval Michelin, is dat E-keur feitelijk alleen een indicatie dat de fabrikant zijn donatie aan Brussel heeft voldaan. Brussel stelt eisen en verlangt per type en maat band een verklaring van die fabrikant dat zijn product aan die gestelde eisen voldoet. Vervolgens doneert de fabrikant per verklaring ongeveer een ruime ton in de kas van Brussel en mag in ruil daarvoor dan een E'tje op dat product persen. De eisen die de Japanse overheid aan producten van fabrikanten stelt, liggen echter doorgaans op een hoger niveau dan wat binnen de EU wordt opgelegd. Ze hebben daar dan ook totaal geen boodschap aan ons E-keur. En Michelin gaat niet doneren voor een product dat niet in EU gaat worden afgezet. Je banden vertonen een keurig slijtpatroon, verkeren in prima staat, hebben de juiste maatvoering. Weliswaar geen E-keur dus, maar hartstikke goed en veilig. Ik zie het probleem niet. Er ontbreken meer E-keuren op deze auto, maar nergens constructief. En banden worden ooit vervangen. Brussel heeft gewoon even pech... "

Mooi, die insteek scheelt me dus even een setje nieuw winterrubber :D

Ik: "De zomervelgen dan?"
Hij: "Die haben eine ABE für Lexus... Ist aber kein Lexus." Dus werd het meegebrachte exemplaar eronder gezet, linksachter, en op een 20cm hoge klos hout neergelaten, zodat het achterwiel behoorlijk inveerde. Er werd gechecked of er iets aanliep. Niet dus./ Vervolgens ging het wiel naar linksvoor en werd samen met het wiel reachsachter opnieuw op een hoge klos hout neergelaten. Het wiel veerde tot aan de aanslag in. Toen maximale stuuruitslag: eveneens nergens aanloop. Daarna ging hij met een rekenmachine aan de slag om de afwijking op de sporing helder te krijgen. Alle, maar dan ook alle details (velgmaat, ET, centreerringen, KBA-nr, bandenmaat) ging de rekenmachine in, met als uitkomst: "Gut".

Dat was vooral even ook een (spannend) pluimpje voor mezelf, want ik heb (in 2010 voor de aanschaf) zelf de maatvoering van mijn zomervelgen bepaald (want een VR4 kom je hier nergens op een lijst tegen).

Ik: "...en die getinte ruiten dan?"
Hij: "Alleen de achterste ruiten zijn getint. En alles heeft E-keur. Geen probleem dus."

:D

Toen kwam een staalborsteltje tevoorschijn en begon hij het typeplaatje van de Ralliart einddemper op te poetsen... noteerde een nummertje... trok op antoor een lade open en voila: opnieuw een Gutachten op tafel :D

:D

TEIN onderstel?
- idemditto

:D

EDFC?
- Voilà!

:D

Braces?
- Die hoeven niet in de papieren opgenomen te worden.

Stuurtje?
- Is origineel. Weet ik, ken ik.

:D :D

Na in totaal anderhalf uur viel het oordeel: Dein wagen ist für sein Alter und die Laufleistung in einem sehr guten Zustand. Technisch ist alles OK. Es liegen keine Mängel vor, es sei nur ein wenig Spiel im Steuer. Aber es ist alles nog sehr gering. Schöner Wagen!
Voor degene die de Duitse taal niet machtig zijn: Meany verkeert, gezien zijn leeftijd en km-stand, in een top toestand. Er zijn geen gebreken gevonden. Enkel is een beetje speling in de stuurinrichting waarneembaar, maar meer ook niet. Mooie auto.

Kortom: Duitsland is twee kentekens rijker: de NOH-VR40 (Meany) en NOH-VR41 (Greeny). :cheer:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi dat ook meany nu de autobahn onveilig mag gaan maken. En mooie kentekenplaten!!!! :thx:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door MarkDuffy »

Kijk mooi dat het toch is gelukt man! Gefeliciteerd dan maar? :)
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Mooi man! Fijn dat het geregeld is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door MD-Performance »

Super !!! En vooral ook die kenteken opdrukken :D
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door cvw »

Gefeliciteerd man. Lekker dat dit nu rond is. :yes:
Het zijn inderdaad leuke kenteken platen. Lachen. 1x de waarheid, 1x stiekem niet. :hypo:

Jou beschrijving van de keuring herken ik inderdaad. Alle keurmerkjes opzoeken, alles controleren, breekijzer ertussen en checken en maar schrijven ondertussen. En toch is de keuring voor Meany net iets verder gegaan. Blokken onder wielen, herberekeningen en Gutachten gedoe heb ik gelukkig niets mee van doen gehad. Op zo'n moment heb je helemaal niet het idee dat het winter is buiten......... :lol:
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

cvw schreef:...Op zo'n moment heb je helemaal niet het idee dat het winter is buiten......... :lol:
Och, hou op :lol: . Een paar keer bekroop me het gevoel dat hij hoe dan ook iets moest zien te vinden waar wat op aan te merken viel.
Een breekijzer is er niet aan te pas gekomen. In de plaats daarvoor kwam Meany -per as- met de wielen op twee in de vloer verzonken platen te staan, die vervolgens hydraulisch alle kanten op gingen. Zo werd het loopvlak eigenlijk in alle richtingen onder de velg vandaan getrokken. Eigenlijk best wel angstaanjagend om dat te zien. Maar het zal niet veel anders gaan als je met een aardig gangetje de hoek om gaat. Alleen zie je dan niet wat het met je ophanging doet :x: .

Maar inderdaad... ik had een paar keer zoiets van: ...ohjee, :emo: dit kan niet goed zijn... En dat zijn de momenten dat je vergeet dat je eigenlijk enorm staat te koukleumen :wha:

En die kentekens zijn zelf uitgezocht. Nou ja: grotendeels dan, want aan NOH zaten we sowieso vast. Eigenlijk had ik daarachter "VR4" in gedachten, maar twee letters behoren gevolgd te worden door ten minste 2 cijfers, dus kwam ik één cijfer te kort :x
Ach, en vrouwlief zag die combinatie ook wel zitten (het zijn tenslotte toevallig ook mijn initialen 8-) ), dus doe maar een nummertje hoger dan. Vandaar ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Boed »

gefeliciteerd!! twee nieuwe duitse leden bij het forum, WELKOM!!
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Buzz Fuzz »

Hey Vncent!

Wat een mooi verhaal zeg!

Ook de kentekens bevallen mij wel..haha..

Heb je grote gekregen of mag je ook met kleine rondrijden?

Greetz!
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Buzz Fuzz schreef:Hey Vncent!

Wat een mooi verhaal zeg!

Ook de kentekens bevallen mij wel..haha..

Heb je grote gekregen of mag je ook met kleine rondrijden?

Greetz!
Tja, dat was een beetje dilemma-achtig: zoals ik van de TÜV afhankelijk was voor de keuring, zo ben je ook afhankelijk van de (stemming van) de ambtenaar van de Zulassungsstelle als het op kentekenplaten aankomt. Ik heb zowel aan voor- als achterzijde een 2-regelige plaat van 20x28cm. Achter zou ik een kleinere mogen hebben (staat ook in de papieren). Vóór niet. Dat bepaalt de bewuste ambtenaar. Gevolg is dat ik nu een aardige lap plaatwerk voor m'n intercooler heb hangen :x .

Optie was een kort nummer: NOH-<één letter> <één cijfer>. Een combinatie die eigenlijk is voorbehouden aan motoren. R4 en V6 waren niet meer beschikbaar, dus krijg je iets wazigs als K3 ofzo :cheer: :nocheer: . Dat had me aan de achterkant wel een klein plaatje opgeleverd, maar aan voorzijde zat ik nog steeds vast aan de voorgeschreven 20x28 :bump: . Dus heb ik toch maar voor het huidige kenteken gekozen. Staat toch iets 'voller' en in ieder geval origineler.

Achja, misschien went het. En anders ga ik nog wel eens in conclaaf in het geval ik in de knoei mocht komen met m'n intercooler. Wat dat betreft is Duitsland net weer een klap moeilijker dan NL. :emo:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door menno3x8g »

Gefeliciteerd! Zwo gruendliche Autos bekommen! Und die Tellerplatte sind schoen!!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Phoehey... dan toch maar even een klein updeetje over Meany?
Eigenlijk niet veel bijzonders, want Meany maakt sinds de komst van Lexy nog maar erg weinig kilometers. Ik wilde Erik's verbouwde dash testen, dus onderhoudslading van de accu af, starten (wat dacht je? Eén slinger van de startmotor volstond om de hele paardenstal weer grommend tot leven te wekken). De wagen kwam echter van z'n plek af met een reusachtige "KABANG!" rondom. Laten we zeggen dat de remmen ...uh... een beetje vast zaten :oops: . Nu gebeurt dat wel vaker, maar deze dreun was een heftige. Ik dacht: laat ik eerst eens kijken of ik nog wel iets van remschijven eronder heb zitten... S0d3ju :x: die zagen er echt niet meer uit :( !
Al wegrijdend klonk het alsof ik ipv vet een lading zand in de wiellagers had zitten. Mja... maar eens voorzichtig remmen dan? Nou, de herrie die er vanaf kwam stelde meer voor dan de opgeleverde remkracht (voor zover daar nog enige sprake van was). Ik wilde vanaf de (wees gerust: lege) hoofdweg vanuit 100km/h naar pakweg 20 à 30km/h rechtsaf mijn straat in slaan, maar ondanks de stevige remdruk passeerde ik de zijstraat met een ongewilde 50km/h :uhu: :x
Dus de afgelopen avonden de remmen rondom compleet uit elkaar gehaald, alle onderdelen netjes schoongestraald, 'n paar laklaagjes over de klauwen (gewoon donkerzwart ;) ) verse DOT4 in het systeempje gepompt en voilà... Meany beschikt ineens weer over een paar extra ankers. Natuurlijk moeten de schijven nog de laatste spoortjes roest verliezen voordat de boel weer remt zoals het hoort, maar Meany is weer back on track :D . Komend weekend maar weer eens meenemen voor de familytrip (500+km), zodat de boel weer eens lekker goed op temperatuur komt en de remschijfjes er weer eens glimmend erbij komen te staan :yes:

Oh man, Lexy is beslist geen slome bak, maar zo gretig als Meany in het asfalt hapt... :yum: :yum: 8-) KICKUH! :bye
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Nice work! Plezierig idee dat ie weer remt ;) heb je tijdens de revisie ook de zuigers eruitgehaald?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Nee, niet gedaan. Of beter: niet gereviseerd. Ik hanteer het motto "Don't fix it if it aint broke". De blokken zijn van eind vorig jaar, waardoor de zuigers eigenlijk nog volledig in de klauw 'verpakt' zitten. Ik heb ze iets naar buiten gepompt en het vuile kraagje van enkele mm's met glasparels vluchtig meegestraald. Dat wat er op zat vloog met de vluchtige straalbehandeling er zo af. Het probleem zat 'm meer in dat de klauwen en in het bijzonder de nokjes onder de veerplaatjes (tussen blok en klauw) zwaar verroest waren geraakt. Daardoor zaten de blokken als vastgelast in de klauw. En die schijven... Ik kreeg ze helaas niet in de draaibank ingespannen vanwege de te grote diameter, dus die heb ik eveneens vluchtig meegestraald. Maar niet te gek! Wat er nu nog op zit aan roest, dat rem ik er wel vanaf.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door foks »

aiai, nou wees blij dat je niks geraakt hebt. Ja, dat rijdt natuurlijk voor geen meter.
Goed dat-ie weer wil remmen. Meer rijden in de Galant dus :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Ja Foks, zeg dat wel. De afgelopen jaren heb ik 40k vrijwel probleemloos afgelegd in Meany. Vanaf april dit jaar nauwelijks 300km ermee gereden en voilà...
Gaan we dit weekend wat aan doen :thx: :bye
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door KNOEI 8G »

Ook geen verkeerd vooruitzicht om deze prachtwagen eens een keer goed uit te laten :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Krijg nou wat... :?

Zit ik op een rustige vrijdagmiddag ff een urrtje op Google te verslijten, kom ik op een mij onbekende site ineens [External Link Removed for Guests].

Huh? Waar is dat dan? Ben ik daar dan ooit geweest?

26 augustus 2012 staat er in het topic... hmmm... zeker weten: dat was één dag later dan mijn zoon's verjaardag. Toen lagen we languit gestrekt ergens in Alanya te verdampen in 42ºC... en waren we een paar dagen eerder met Meany naar het vliegveld gereden en hadden 'm daar in de buurt overdekt en bewaakt gestald. En dan dit???

Nou ja: één troost: de (mij onbekende) betrokkene is duidelijk een liefhebber en hoop dan ook maar dat Meany als zodanig is behandeld. Maar toch fout dat men zich zoiets ongevraagd permitteert :x
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door cvw »

Sow dan. :shock:
Mijn eerste reactie is dat ik direct de telefoon zou pakken en het bedrijf waar ik de auto gestald heb gehad (in goed vertrouwen) om een uitgebreide verklaring te vragen. Met een gepaste toelichting van mijn kant natuurlijk. :evil:
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Inderdaad Cees,

Ik moet alleen weer even graven naar de club waar ik 'm heb achtergelaten destijds. Was zo'n soort Smart Parking-idee-club. Ik heb destijds wel een piccie geschoten van o.a. de KM-stand toen ik 'm achterliet, zodat ik bij terugkomst kon zien of men ermee aan de haal was geweest. Maar er was hooguit een paar honderd meter op de teller bij gezet. De hal kan ik me vaag herinneren. Bij aankomst was het echter donker. Bij terugkomst was het daglicht, maar stond de hal vol met (ruim van elkaar af) geparkeerde auto's. Tsja... Colin Haselaar is de gast die de sleuteltjes wist te bemachtigen...

Weliswaar anderhalf jaar na dato, maar ze gaan het weten :x
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door MD »

wtf ????
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Buzz Fuzz »

WTF, inderdaad..

Ik word er nog misselijk van!

Zelf durf ik de auto nog niet eens achter te laten bij de dealer..
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Wel leuke foto's trouwens... maar belachelijk dat iemand dat ongevraagd gaat doen met je auto!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Uray25 »

Helemaal met jullie eens, maar scroll eens wat verder naar beneden en omhoog !!!
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Buzz Fuzz »

@Uray: Ja, ik zag ze al staan..
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door menno3x8g »

Wie kan je nog vertrouwen?
Maar wat een mooie foto's en prachtige wagen!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door KNOEI 8G »

Dat is idd not done en dan ook nog met je stomme hoofd op internet zetten :no:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Natuurlijk heb ik de afgelopen tijd zitten graven bij welk 'solide parkeerbedrijf' ik destijds Meany had achtergelaten. Hebbes: Blue Parking. Zie kaartje voor verdere details.

Alleen heb ik weinig poten om op te staan, want ik kan niet meer hard aantonen dat ik daar destijds een parkeerplaats voor Meany heb gehuurd. De bevestigingsmail was nog gericht aan mijn oude ...@home.nl-adres, waarvan ik zo rond de afgelopen feestdagen de backup van m'n NAS (na ruim een jaar weer eindelijk in bedrijf genomen :x: ) heb weggemikt :evil: .

Nou ja, wees gewaarschuwd dat Blue Parking een creatieve invulling erop nahoudt :x
En ik hou voortaan de sleutel zelf op zak als ik ooit nog ergens een auto ergens 'in verzekerde bewaring' ga geven. No matter what!
Bijlagen
BlueParking.jpg
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door MD »

das wel klote vincent.
naja laten we dan maar zeggen "gelukkig is er niets gebeurd met de vr4"
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door Xenon »

Pfff... laatste reactie sinds maart alweer... :o
Klein updeetje dan maar nog dit jaar: vandaag is Meany weer even bij meneer TÜV geweest. Tsja, zo om de twee jaar ben je hier in Dld daarvoor aan de beurt. Eigenlijk volgende maand pas, maar ik vind december zo'n ongelukkige maand om zo'n keuring tegemoet te gaan. Hoewel, waar gaat 't over: al met al nog geen 20 minuutjes later stond Meany alweer met een verse TÜV-plakette op de achterste kentekenplaat buiten op de parkeerplaats.

Aantal bevindingen: 1 :x -> ik had geen waarschuwingssticker voor de geldende maximumsnelheid van m'n winterbanden op m'n dash :emo: . Stickertje erop en whoppaaaa. Tsjuuuus :wha:
Morgen gelijk weer even de originele JDM-oogjes-met-PIAA-xenon erin planten 8-) , want rijden met het licht van die standaard gloeiende H7-spijkers (die gok waagde ik toch maar beter niet bij de TÜV om de xenons erin te laten zitten) is als rijden in de nacht met een zonnebril op.

:D
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Xenon's Meany (8G VR4 Type S)

Bericht door marksanne »

Nice work Vincent! En dat ging mooi soepeltjes zeg!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”