Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Gru-we-lijk vette wagen!!
Maar een paar cm lager kan ie wel gebruiken!
Maar een paar cm lager kan ie wel gebruiken!
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
tjsa dan moeten we eigenlijk eerst defineren wat een overkoepelde organisatie is.. in mijn optiek heeft een overkoepelende organisatie direct iets te vertellen en een beslissende stem en volgens die definitie is het juist geen overkoepelende organisatie vandaar dat de vrijdagclub in het leven is geroepen zodat de bedrijven dus informeel overleg kunnen hebben ... het probleem met een overkoepelende organisatie is dat het dan officieel een mega bedrijf zou zijn, zo groot dat een regering bang zou zijn het het zou weren binnen zijn lands grenzen. het is immers een te grote concurent voor de "eigen" bedrijven. want als je motors laat komen komt dus ook elevators en shipping mee... en dat wil niet elke (lees: GEEN) regering op zijn geweten hebben.
Dus het is geen overkoepelende organisatie, maar wat is de mitsubisi groep dan wel??
De japanse bedrijven waren zo in trek bij buitenlandse investerders dat ze bang waren dat iemand met een grote zak geld de boel kon overnemen door de publieke aandelen op te kopen. om dat tegen te gaan hebben ze de bedrijven samen gevoegd in een groep de bedrijven die vallen onder de naam mitsubishi groep hebben als gemene deler dat ze direct of indirect voort zijn gekomen uit het eerste bedrijf waar ik de naam even van kwijt ben de leden van die informele groep hebben aandelen in de andere leden van die groep dus mitsubsi motors heeft aandelen in nikon, electric etc etc hierdoor wordt het bijna onmogelijk om mitsubishi te kopen omdat de totale waarde enorm is en als het even slecht gaat met de auto's gaat het goed met de vliegtuigen of de bank of de consumenten electronica hierdoor voorkom je dus dat iemand de aandelen kan opkopen voor bijna niets als motors dus al een paar jaar verlies maakt, want dan zou je dus eerst een meerderheids belang moeten scoren in nikon en nog 25 andere bedrijven en dat gaat je gewoon weg niet lukken. (ik weet dat het niet helemaal zo werkt, maar op deze manier is het verhaal nog een soort van begrijpbaar) om het allemaal in goede banen te lijden hebben ze hun eigen bank die dan eventueel als overkoepeld gezien kan worden, maar die heeft totaal geen zeggenschap over bedrijfsvoering. (express niet omdat je dan de bank zou kunnen overnemen om de group te kunnen overnemen, en wees nu eerlijk wat weten bankiers nu van boutjes aandraaien? dus de bank leent het geld van de bedrijven en aan de besrijven, zo hebben ze bijvoorbeeld heavy industries even uit het niets uit de grond gestampt
Mitsubishi is dus een informele groep en dat is een constructie die we in europa eigenlijk niet kennen, en hij is verdraaid slim ze noemen het Keiretsu
om dit systeem succesvol te kunnen gebruiken moet je dus een zeer brede groep hebben welke actief is in alle branches, vandaar dus dat je de mitsu ster op echt alles kan vinden, van pleepot tot sataliet en van auto tot containerschip
natuurlijk is het makkelijker praten met iemand die het zelfde logo op het briefpapier heeft staan, je hebt immers dezelfde achtergrond. (en dat is erg belangrijk in japan) zowel de negatieve klanken (2e wereld oorlog) als de vele positieve klanken die de naam en het logo doen oproepen. en gezien eer erg belangrijk is heeft iemand uit de eigen groep natuurlijk de voorkeur. Gek genoeg is mijn vergelijking met Daf golf en philips dus niet zo raar... wellicht had ik er bij moeten zeggen dat de beide heren behalve samen golf spelen ook samen zijn opgegroeid in dezelfde straat? of eventueel de zelfde oma hadden:)
zoals je kan zien in de link hieronder zijn er meerdere van die informele groepen, wat wel opvalt is dat in "onze" groep bijna iedereen de naam mitsubishi heeft bij andere groepen is de mix van namen veel groter.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het is geen overkoepelende organisatie, maar wat is de mitsubisi groep dan wel??
De japanse bedrijven waren zo in trek bij buitenlandse investerders dat ze bang waren dat iemand met een grote zak geld de boel kon overnemen door de publieke aandelen op te kopen. om dat tegen te gaan hebben ze de bedrijven samen gevoegd in een groep de bedrijven die vallen onder de naam mitsubishi groep hebben als gemene deler dat ze direct of indirect voort zijn gekomen uit het eerste bedrijf waar ik de naam even van kwijt ben de leden van die informele groep hebben aandelen in de andere leden van die groep dus mitsubsi motors heeft aandelen in nikon, electric etc etc hierdoor wordt het bijna onmogelijk om mitsubishi te kopen omdat de totale waarde enorm is en als het even slecht gaat met de auto's gaat het goed met de vliegtuigen of de bank of de consumenten electronica hierdoor voorkom je dus dat iemand de aandelen kan opkopen voor bijna niets als motors dus al een paar jaar verlies maakt, want dan zou je dus eerst een meerderheids belang moeten scoren in nikon en nog 25 andere bedrijven en dat gaat je gewoon weg niet lukken. (ik weet dat het niet helemaal zo werkt, maar op deze manier is het verhaal nog een soort van begrijpbaar) om het allemaal in goede banen te lijden hebben ze hun eigen bank die dan eventueel als overkoepeld gezien kan worden, maar die heeft totaal geen zeggenschap over bedrijfsvoering. (express niet omdat je dan de bank zou kunnen overnemen om de group te kunnen overnemen, en wees nu eerlijk wat weten bankiers nu van boutjes aandraaien? dus de bank leent het geld van de bedrijven en aan de besrijven, zo hebben ze bijvoorbeeld heavy industries even uit het niets uit de grond gestampt
Mitsubishi is dus een informele groep en dat is een constructie die we in europa eigenlijk niet kennen, en hij is verdraaid slim ze noemen het Keiretsu
om dit systeem succesvol te kunnen gebruiken moet je dus een zeer brede groep hebben welke actief is in alle branches, vandaar dus dat je de mitsu ster op echt alles kan vinden, van pleepot tot sataliet en van auto tot containerschip
natuurlijk is het makkelijker praten met iemand die het zelfde logo op het briefpapier heeft staan, je hebt immers dezelfde achtergrond. (en dat is erg belangrijk in japan) zowel de negatieve klanken (2e wereld oorlog) als de vele positieve klanken die de naam en het logo doen oproepen. en gezien eer erg belangrijk is heeft iemand uit de eigen groep natuurlijk de voorkeur. Gek genoeg is mijn vergelijking met Daf golf en philips dus niet zo raar... wellicht had ik er bij moeten zeggen dat de beide heren behalve samen golf spelen ook samen zijn opgegroeid in dezelfde straat? of eventueel de zelfde oma hadden:)
zoals je kan zien in de link hieronder zijn er meerdere van die informele groepen, wat wel opvalt is dat in "onze" groep bijna iedereen de naam mitsubishi heeft bij andere groepen is de mix van namen veel groter.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ga niet je hele bericht quoten, maar op die manier een overkoepelende organisatie heb je inderdaad volledig gelijk
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
KNOEI 8G schreef:Gru-we-lijk vette wagen!!
Maar een paar cm lager kan ie wel gebruiken!
Bedankt
Zeker weten, hij heeft ook lager gelegen. Helaas heeft een vorige eigenaar hem weer omhoog gelegd en de verlagingsveren verkocht
Maar het staat zeker op het to do lijstje
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Blijven de mooiste Mitsu's Ever !!!
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Even snel een skirt rechtsvoor gemonteerd, niet exact dezelfde kleur; wel netter totdat ik de skirt laat spuiten.
Beetje de auto aan het inspecteren en staat van alles aan het bekijken en al veel rare dingen tegen gekomen. Bumper die toch niet geweldig zit en erg gaapt vooraan in het midden, boutjes die 'over' zijn, en noem maar op...
Beetje de auto aan het inspecteren en staat van alles aan het bekijken en al veel rare dingen tegen gekomen. Bumper die toch niet geweldig zit en erg gaapt vooraan in het midden, boutjes die 'over' zijn, en noem maar op...
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Morgen de eerste keer een brug op, grote inspectie en wat eerste onderhoud. Oliën, filters, schijven en blokken achter; en dan Hopelijk ook nog de radio erin en turbotimer aansluiten. Morgen komen een hoop foto's en hopelijk enkel goed nieuws over de toestand en onderzijde van de 4x4.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
succes! we lezen mee!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Inderdaad, fingers crossed!
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Preview;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ja,dat heb al aardig wat water gezien..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Mooi hoor dennis!!
Erg leuk dat hij terug is, en dat bij jouw.
Top
Erg leuk dat hij terug is, en dat bij jouw.
Top
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Nou, na de preview nu dus de langere variant
Zaterdagmorgen even snel afgespoten en op de brug. Motorolie afgelaten, lekker lang laten uit druppelen, en vervolgens een kwalitatief nieuw filter eronder en goedkopere 5w30 olie. Daar een flink rondje mee gereden, afgelaten en wederom nieuw filter en fatsoenlijke olie erop. Had nog een 5 liter amsoil van de zwarte GTi staan, dus deze nu gebruikt.
Vervolgens een grondige inspectie van de carrosserie. Moet zeggen dat dat niet tegen viel, maar llinks en rechts is er zeker wat klein laswerk. De hoeveelheid vliegroest is echter enorm, daar moet ik wel echt actie mee ondernemen. Verder een kapotte ashoes, kogelhoesjes, voorpijp lekt een beetje bij het flexibel stuk, een drietal ophangingsrubbers die slecht en uitgeslagen zijn en stabilisator slangetjes met enorme speling.
Besloten maar eerst eens de remmen achter aan te pakken, aangezien daar niet mee te rijden is. Helaas was dat ook een utopie... Klauwen zaten zo vast als een huis, en zuigers zaten alsof ze vastgelast zaten. Remklauw compleet loshangen, rem vol intrappen, en vervolgens 0,0 gebeuren met de zuiger. Dan weet je dat het goed vast zit , normaal hoort de zuiger er dan compleet uit te komen. Uiteindelijk na heel veel kruipolie en kracht zetten beide kanten toch de zuigers in gekregen, maar gangbaar zijn ze bijlange na niet. Aangezien de ontluchtingsnippels al rond gedraaid waren door iemand voor mij was demonteren ook niet echt een optie. Immers wordt vervolgens ontluchten dan wel erg moeilijk.
Dus uiteindelijk gekozen om de auto eerst eens technisch in goede staat te krijgen, voordat ik ook maar ga denken aan upgrades of motorisch dingen ga doen. Nu dus gewoon kwalitatief goede até schijven erop gezet, met bosch remblokken, en het remt in ieder geval al weet iets. Kan nu ook weer enigzins de handrem gebruiken
Volgende stap is dus nieuwe klauwen achterop, of goede 2e hands voorzien van een revisie setje.
Al met al dus best wat tegenslagen, en ik was ook nog wel heel mooi begonnen door de remankers mooi te zandstralen en donker grijs te spuiten... Ach ja, komt wel; duurt nu alleen wat langer, en is een groter project dan ik voor ogen had. Aan de andere kant is de auto 24 jaar en zijn rubbers, hoezen en kogel gewrichten puur slijtage delen. We komen er wel....
Uiteindelijk wel nog even de originele radio cd gemonteerd. Zit alleen nog niet mooi, die 2x 1din. Kijken of ik daar niet wat beters van kan maken, of kapjes eromheen. Oh ja, ook daarbij zat het kort mee; elektrische antenne blijkt kaduuk
Zaterdagmorgen even snel afgespoten en op de brug. Motorolie afgelaten, lekker lang laten uit druppelen, en vervolgens een kwalitatief nieuw filter eronder en goedkopere 5w30 olie. Daar een flink rondje mee gereden, afgelaten en wederom nieuw filter en fatsoenlijke olie erop. Had nog een 5 liter amsoil van de zwarte GTi staan, dus deze nu gebruikt.
Vervolgens een grondige inspectie van de carrosserie. Moet zeggen dat dat niet tegen viel, maar llinks en rechts is er zeker wat klein laswerk. De hoeveelheid vliegroest is echter enorm, daar moet ik wel echt actie mee ondernemen. Verder een kapotte ashoes, kogelhoesjes, voorpijp lekt een beetje bij het flexibel stuk, een drietal ophangingsrubbers die slecht en uitgeslagen zijn en stabilisator slangetjes met enorme speling.
Besloten maar eerst eens de remmen achter aan te pakken, aangezien daar niet mee te rijden is. Helaas was dat ook een utopie... Klauwen zaten zo vast als een huis, en zuigers zaten alsof ze vastgelast zaten. Remklauw compleet loshangen, rem vol intrappen, en vervolgens 0,0 gebeuren met de zuiger. Dan weet je dat het goed vast zit , normaal hoort de zuiger er dan compleet uit te komen. Uiteindelijk na heel veel kruipolie en kracht zetten beide kanten toch de zuigers in gekregen, maar gangbaar zijn ze bijlange na niet. Aangezien de ontluchtingsnippels al rond gedraaid waren door iemand voor mij was demonteren ook niet echt een optie. Immers wordt vervolgens ontluchten dan wel erg moeilijk.
Dus uiteindelijk gekozen om de auto eerst eens technisch in goede staat te krijgen, voordat ik ook maar ga denken aan upgrades of motorisch dingen ga doen. Nu dus gewoon kwalitatief goede até schijven erop gezet, met bosch remblokken, en het remt in ieder geval al weet iets. Kan nu ook weer enigzins de handrem gebruiken
Volgende stap is dus nieuwe klauwen achterop, of goede 2e hands voorzien van een revisie setje.
Al met al dus best wat tegenslagen, en ik was ook nog wel heel mooi begonnen door de remankers mooi te zandstralen en donker grijs te spuiten... Ach ja, komt wel; duurt nu alleen wat langer, en is een groter project dan ik voor ogen had. Aan de andere kant is de auto 24 jaar en zijn rubbers, hoezen en kogel gewrichten puur slijtage delen. We komen er wel....
Uiteindelijk wel nog even de originele radio cd gemonteerd. Zit alleen nog niet mooi, die 2x 1din. Kijken of ik daar niet wat beters van kan maken, of kapjes eromheen. Oh ja, ook daarbij zat het kort mee; elektrische antenne blijkt kaduuk
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Verdikkie, wel jammer maar niets dat niet 'relatief eenvoudig' gefixed kan worden!
Wordt vast weer een pareltje.
Wordt vast weer een pareltje.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Dat zijn idd weer een aantal punten op je to-do list....
Maar als ik die witte van jou goed kan herinneren gaat dat helemaal goed komen met deze wagen
Maar als ik die witte van jou goed kan herinneren gaat dat helemaal goed komen met deze wagen
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ook nog wat ander amsoil spul binnen gekomen, binnenkort ook maar eens allemaal doen.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
tjongejonge, kijk eens wat een ellende er boven komt.
Bij mij zaten de remklauwen ook vast een paar jaar terug.
Zat allemaal opgedroogde troep in, en de olie was vergaan.
Nou, ik zie wel dat je er genoeg "Tender, Love and Care" instopt. Hard nodig!
Bij mij zaten de remklauwen ook vast een paar jaar terug.
Zat allemaal opgedroogde troep in, en de olie was vergaan.
Nou, ik zie wel dat je er genoeg "Tender, Love and Care" instopt. Hard nodig!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Heerlijke sappies dennis
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Tijdje geleden al besteld, pakking om egr af te doppen, en een 'oil catch can'. De laatste is inmiddels binnen gekomen. Beetje 'bling' moet best wel kunnen onder de kap; alleen die fittingen e.d. moeten wel nog van kleur veranderen. Dat blauw is veel te opvallend.
Mijn Japans is alleen een beetje roestig
Mijn Japans is alleen een beetje roestig
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zoooo, wat een plaatje!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
mooi zeg, kijk die eens staan.
Is het wat geworden met de remmen en alle beginnende roest aan de onderkant?
Is het wat geworden met de remmen en alle beginnende roest aan de onderkant?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Om eerlijk te zijn, nope. De auto heeft een hele tijd wat problemen gehad met stationair lopen, en vervolgens met optrekken, gewoon 0,0 vermogen. Heb de auto nog steeds nooit echt flink 'durven/willen' doortrekken, wil eerst de auto technisch en motorisch volledig 100 procent hebben, maar er was echt 0,0 vermogen beschikbaar. Na oplossen van deze problemen had ik een storing wat een zoekplaatje bleek aan mijn dagelijkse auto , en in combinatie met weinig tijd, heeft de dynamic sindsdien niet meer veel gedaan dan lekker warm staan onder een speciale (veel te dure) buitenhoes. Wel iedere week gewassen en regelmatig de wax laag bijgehouden.Zit nog een 3 weken krap qua tijd, en vervolgens Kerstmis. Maar vanaf Kerstmis heb ik een aantal weken vrij plus een flink stuk meer tijd; dus de dynamic staat dan alvast flink ingepland. Die weken gaat de complete bekleding eruit, stoelen, bank en gaan we die vloerbedekking eens goed behandelen en schoon maken als hij uit de auto is. Wielen eraf en eens goed schoonmaken, en de auto eens compleet poetsen volgens het stappenplan , inclusief uiteraard kleien e.d. Dus over een maandje gaat er weer een hoop veranderen.
Inmiddels ook andere achterklauwen laten over komen. Alleen de vraag of ik deze voorzie van een revisie setje of een andere set compleet nieuw koop. Even denken nog.
Inmiddels ook andere achterklauwen laten over komen. Alleen de vraag of ik deze voorzie van een revisie setje of een andere set compleet nieuw koop. Even denken nog.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Kwaliteit van deze had wel iets beter gemogen, die van mij bladderd al na 3 jaar...Galant-gti-2.0 schreef:Tijdje geleden al besteld, pakking om egr af te doppen, en een 'oil catch can'. De laatste is inmiddels binnen gekomen. Beetje 'bling' moet best wel kunnen onder de kap; alleen die fittingen e.d. moeten wel nog van kleur veranderen. Dat blauw is veel te opvallend.
Mijn Japans is alleen een beetje roestig
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Hij glimt harder dan mijn wagen atm..... Ben benieuwd welke stappen je kunt gaan zetten na de kerst
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
KNOEI 8G schreef:Hij glimt harder dan mijn wagen atm..... B
waneer ik zoiets zeg geeft het toch minder indruk... LOL
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En nu dan? Vanmiddag helemaal overnieuw gewassen en gewaxtKNOEI 8G schreef:Hij glimt harder dan mijn wagen atm..... Ben benieuwd welke stappen je kunt gaan zetten na de kerst
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Beetje erg haastig om de foto's te maken,voor er weer een vogel over vliegt... Je spiegels staan nog in geklapt,je ruitenwissers staan nog omhoog...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
SHINEY!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ha, het zonnetje schijnt weer!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zo , heldere zijknipperlichten zijn ook besteld. Zagen uit alsof ze er origineel op hoorden bij de zwarte GTi, dus dat zit wel goed.
- Bijlagen
-
- file-4.jpeg (7.02 KiB) 2066 keer bekeken
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En in navolging ook maar ineens een hoop ander klein spul besteld zoals egr afdoppakking, nieuwe pedaalrubbers, wat beugeltjes en ander klein spul. Alleen nog de tijd vinden om dat binnenkort ook nog eens allemaal te monteren, liggen immers ook nog een hoop eerder bestelde onderdelen te wachten op montage
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Sow, lekker die wetlook
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Waar bestel je pedaalrubbers?Galant-gti-2.0 schreef:En in navolging ook maar ineens een hoop ander klein spul besteld zoals egr afdoppakking, nieuwe pedaalrubbers, wat beugeltjes en ander klein spul.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zo, is al wat spul binnen gekomen
De zijwindvangers zijn waarschijnlijk maar tijdelijk, totdat ik een setje originele kan oppikken ergens. Helaas hebben die vroeger tot een aantal jaar terug gewoon op de auto gezeten, maar heeft een tussentijdse eigenaar deze eraf gesloopt. Originele komen ook een stuk meer naar buiten toe, wat ze praktischer maakt; en mooier. Maar dat vinden we ook wel weer. Tot dan voeldien deze prima, zeker voor deze prijs in de opruiming.
De zijwindvangers zijn waarschijnlijk maar tijdelijk, totdat ik een setje originele kan oppikken ergens. Helaas hebben die vroeger tot een aantal jaar terug gewoon op de auto gezeten, maar heeft een tussentijdse eigenaar deze eraf gesloopt. Originele komen ook een stuk meer naar buiten toe, wat ze praktischer maakt; en mooier. Maar dat vinden we ook wel weer. Tot dan voeldien deze prima, zeker voor deze prijs in de opruiming.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Vandaag de witte zijknipperlichten uitgeprobeerd op de auto. Ziet super uit, en qua montage past het eigenlijk precies. Vormen komen erg overeen en de opening in het spatbord is net groot genoeg voor montage. Alleen de bekabeling wijkt flink af, dus daar moeten we even wat gaan aanpassen. Maar zeker een grote vooruitgang voor de dynamic !
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Sneak peek....
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Mooi die knippers he?! Bij deze kleur auto passen ze ook gigantisch goed!!!
Spannende nieuwe upgrade... Een nieuwe ECU?!
Spannende nieuwe upgrade... Een nieuwe ECU?!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Yep, de knippers staan onwijs goed op de auto. Erg kleine upgrade met toch een groot verschilmarksanne schreef:Mooi die knippers he?! Bij deze kleur auto passen ze ook gigantisch goed!!!
Spannende nieuwe upgrade... Een nieuwe ECU?!
Qua ecu, denk meer aan realtime met de laptop uitlezen, wijzigen, programmeren, dtc's lezen en verwijderen e.d. Heb ik het al zo goed als verraden :p
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Vandaag ook de revisieset voor de achterklauwen binnen gekregen
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10