Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door KNOEI 8G »

Die zit er idd nog niet zo lang onder. Zijn act koppeling is toen kapot gegaan en daana heeft hij voor de clutchmaster gekozen.
Afbeelding
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Thankx knoei. Vandaag had ik voor de zekerheid even de remklauwen even uit elkaar gehaald om alles weer gangbaar te maken en de blokken te controleren. Zie ik dat links achter mijn remblokken bijna weg zijn.. Godver en nu? Morgen apk.. Md performance gebeld maar hadden niks op voorraad helaas. Maar ja nu nog nieuwe zetten krijg ik niet meer ingereden. Dus morgen op hoop van zegen naar apk toe.. Wel fijn dat ik zeker md performance kon bereiken! Top
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Vandaag apk gehad en afgekeurd op verlichting (xenon) en gescheurde stuurhuis hoes. Is nu allebei gefixt en xenon gaat de schappen in, Hoef die rommel er niet meer in. Staat wel leuk maar verlichting is ruk en zitten nu h7 lampjes in. Een grote verbetering en staat niet slecht. Voor xenon moet je namelijk speciale koplampen hebben en ga daar geen geld in stoppen. morgen naar school en daarna gelijk naar de keuring weer om te laten zien dat het nu in orde is:)

Zijn er nog mensen die dit forum volgen?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door marksanne »

Het forum volgen? Of dit topic? Beide ja trouwens :)
Hopelijk heb je m snel door de apk heen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door KNOEI 8G »

Dit topic? 700 x bekeken in anderhalve maand tijd, dan wordt het toch best goed bekeken :P
Maar, mijn lichtbeeld is gewoon goed met xenon. Nog nooit problemen gehad met apk/steekproef. :D
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door TPA »

Vind het ook maar raar dat je met xenon er niet door kom. Kunnen toch gewoon ff 2 normale lampjes in doen voor de apk en daar de xenon lampjes erin. Lichtbeeld is gewoon goed volgensmij met de galant. Bij andere oudere koplampen is het inderdaad zo dat het licht te veel verstrooid. Dat is duidelijk te zien als je met je auto voor een muur staat.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door marksanne »

Kan aan het type xenon liggen dat veel meer 'verstrooid' dan de betere types. Ook de reflectors kunnen niet meer zo intact (afgebladderde/doffe chroomlaag) zijn waardoor er teveel verstrooing ontstaat met xenon.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Bij deze verstrooid het te erg. Was niet goed te krijgen. Maar hij is nu door de apk:) heb nog redstuff blokken en national remschijven achter besteld bij md performance.
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

ja hoor het is zover. was daarstraks even een stukje gaan scheuren met een maatje naast me, schakel op naar de 2 vroaaaaaaaap schiet ie in zijn toeren, kut nou zijn 3 dan, gelukkig die pakt hij. Wil ik naar zijn 4 pakt hij ook niet. SHit! begin te zweten van paniek. rustig terug gereden en af en toe pakt ie ze wel en af en toe niet. dju. achteruit ook niet. dus maatje afgezet, nog even ijs gegeten met zijn vriendin en familie en toen met een bang hart in de auto gestapt om terug te rijden. he? nu pakt hij ze wel. heel rustig terug gereden en vaak van 1 naar 3 enzo gegaan maar als ik naar 2 of 4 (voorzichtig en rustig) ging pakte hij ze ineens wel. hoop dat er gewoon een beugeltje loszit zodat als ik die vast zet het opgelost is!! balen zeg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door marksanne »

Klinkt bekend. De versnelling-kabels zitten in 2 ijzeren U-beugels vast met een borg. Een van die twee beugels zit feitelijk alleen met een gelijmd stuk rubber bevestigd aan het metalen framepje dat op de versnellingsbak geschroefd zit. Dat rubber (of eigenlijk de lijm waarmee het rubber vastzit) laat na 13-17 jaar wel eens los en dan heb je niet veel controle meer over je versnellingen. Je kunt ze meestal wel bedienen, maar sommige versnellingen zullen heel makkelijk eruitvliegen. Ik heb er vorig jaar ook eentje nieuw gekocht. Kostte niet eens de hoofdprijs.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Dan zal dat bij mij ook wel het geval zijn. Zal bij md performance even een nieuwe bestellen. hoop dat die snel binnen is anders maak ik zelf wel iets:D misschien dat die op mijn andere bak ook wel zit?:)
Bedankt!
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door TPA »

Das nie zo mooi en is wel ff schrikken inderdaad. Hopelijk dus een easy fix
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Zo gisteren even gecheckt en zat dus gewoon een klemmetje los die over de schakelkabel zit op de beugel. even terug erop gehamert en schakelt weer wat beter. morgen maar is even goed kijken en afstellen:)
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

hey mannen. sinds kort weer een geluidje erbij. hoor af en toe een riem doorslippen maar die waren al aan vervanging toe dus zal is even kijken of ik die ergens goedkoper vind. hoeft geen originele op van mij. Gaat om de v-snaar en multiriem. Distributie ga ik wel origineel doen.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door KNOEI 8G »

Het merk blue print heeft kwaliteit voor een faire prijs Camskill.co.uk .MD-perf. levert ook aftermarket spul trouwens
Afbeelding
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

V snaar spanrol ligt het lager uit. Die kan ik dus ook vervangen
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Hoi mensen. Ben even heel erg over de zeik. Om het verhaal te beginnen: toen ik de auto van Mark overnam zat er een rammel in de koppeling(clutchmasters fx400 6puck). Daar is Mark mee naar Clutchmasters gegaan en die zeiden dat het normaal is en ik me geen zorgen hoef te maken,had zelf ook nog even gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Nu moet je weten: ik schakel altijd maar dan ook altijd met tussengas. Dus gisteren avond reed ik over een binnendoorweggetje: piepen,rammelen Jezus niet normaal. Wil schakelen: kraakt als een malle in zijn versnellingen kut! Om mijn idee even neer te zetten. Mijn bak is nu naar de kloten en mijn koppeling is naar de kloten. Dan vraag ik me toch echt af waarom in godennaam ik dan te horen krijg dat die rammel normaal is van de fabrikant? Ben er echt even helemaal klaar mee. Ga een spec koppeling halen en een gereviseerde bak heb ik al..
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door KNOEI 8G »

Die koppeling zou inderdaad nu nog niet kapot mogen zijn, die horen heel wat meer paardjes aan te kunnen dan jij beschikbaar hebt. Ik zou daar nog eens achteraan gaan, maar jah dan krijg je in het beste geval een vervangend exemplaar. Maar ga je die dan uberhaupt wel monteren.... :(
Afbeelding
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door TPA »

Da's geen goed nieuws :shock:

Een 4-6 puck sport/racekoppeling maakt wel gerammel, alleen is dit in de laagste versnellingen. R, 1 en misschien 2. Wel een keer dat geluid bij bij zo'n Britse time-attack EVO gehoord toen hij in de pits reed. Klinkt niet gezond,maar is blijkbaar normaal.

Zij gaan er van uit dat je het normale gerammel bedoel, echter bedoel jij waarschijnlijk het gerammel van iets wat daadwerkelijk iets kapot is. Zou het spul uit elkaar halen en inspecteren op defecten. Mocht je iets vinden, paar goede foto's maken en mailen met de boodschap: is dit normaal?

Hoop wel dat het snel wat meezit en je een tijdje zorgeloos kan toeren in die wagen.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Update : :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

forum mag een slot op
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door marksanne »

Nou... we gaan geen slot op het forum zetten hoor :)
Maar bedoel je een slot op dit topic?!

What happened?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door KNOEI 8G »

Inderdaad, verklaar je nader!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: is vrij duidelijk maar niet echt specifiek
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door MD »

Een totallosje???
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door mitsu-galant »

marksanne schreef:Nou... we gaan geen slot op het forum zetten hoor :)
Maar bedoel je een slot op dit topic?!

What happened?
Wou net zeggen zonde
van zo'n mooi forum :(
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Mr. green
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:47
Provincie: Noord-Brabant

Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project

Bericht door Mr. green »

Ik ga een nieuwe openen die duidelijk is en beter. Auto staat op brug ben volle bak bezig
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”