Jouke's doodnormale legnum

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Ik heb galants altijd stoere auto's gevonden, maar omdat de motorvermogens altijd een beetje matig waren heb ik er nooit al te veel aandacht aan besteed. Wist ik veel dat er een VR4-versie bestond. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik de advertentie van een of andere "LEGNUM" las. Legnum? Wat is dat nou voor een rare naam? Vanaf fabriek uitgerust met twee turbo's? Huh?!? Wacht even!

Tijdens het rijden viel me direct op hoe mooi hij reed. Heerlijke wegligging en het motortje liep lekker stil. De eigenaar vertelde nog dat hij alle olien had laten vervangen na aanschaf, maar dat hij er niet veel in had gereden. Op de vraag of ik nog iets moest weten kreeg ik alleen het verhaal dat een zekeringetje niet goed contact zou maken. Niks om zorgen over te maken dus. Enige tijd later stond hij bij mij op de oprit.

Met iets meer dan een ton op de miles-teller leek het mij geen slecht idee om er mee langs een garage te rijden voor een afspraak voor een grote beurt. Op aanraden van dit forum ben ik naar MD-performance gereden waar we hem op de brug hebben gezet. Daar kwamen we er snel achter dat hij olie lekte tussen het blok en versnellingsbak. De afspraak voor de grote beurt werd dus uitgebreid met het demonteren van de versnellingsbak. Met de grote beurt zullen direct alle riemen en rollers worden vervangen, samen met de waterpomp. Helaas was de verwachte levertijd voor de distributieriem pas ergens in februari, dus hebben we er voor gekozen om het onderhoud in twee fases te doen.

In de eerste fase werd de bak gedemonteerd en is er geconstasteerd dat de keerring bij de bak niet goed (meer?) zat:
1504515_619514604753082_344468487_o.jpg
Voor de zekerheid heb ik ook maar de bougies laten vervangen en dat was geen overbodige luxe:
1015242_621813514523191_2143952169_o.jpg
Aangezien md-performance aangaf dat ze de AYC-pomp relatief makkelijk konden reviseren (die deed bij mij helemaal niks meer) en aangezien AYC volgens mij ontzettend leuk rijdt, is de ayc-pomp voor demontage er uit genomen:
1146878_621813501189859_1482988659_o.jpg

De pomp is nog niet teruggeplaatst en fase 2 (de riemen en rollers) is nog niet uitgevoerd, maar alle onderdelen kunnen nu elk moment binnen komen.

Merk ik een flink verschil? Nee, eigenlijk niet, de auto startte eigenlijk altijd al prima, maar het geeft in ieder geval een erg geruststellend gevoel dat het motortje een aantal lekker frisse onderdeeltes al heeft gekregen. Waar ik wel bezorgd over ben is de versnellingsbak. MD-performance gaf aan dat er maar anderhalve liter olie uit de bak kwam, terwijl ze er zelf zeven lieter in hebben gegooid. De bak fluit ook een beetje. Vooral als ik afrem op de motor.

Hij lekte wel een beetje, maar dat was niet heel erg overdreven, dus waar alle olie is gebleven is voor mij vooralsnog een raadsel...
Nu is het vooral zaak dat hij goed onderhoud krijgt en ondertussen maar met een schuin oog kijken naar (handgeschakelde?) versnellingsbakken.
Laatst gewijzigd door Jouke op 08 feb 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door KNOEI 8G »

Die krijgt de verdiende TLC zo te zien! Heb je ook nog foto's van de buitenkant?? ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Lowlands »

Hij kan misschien heel weinig lekken,maar dat gaat wel 24/7 door en dan gaat het toch snel!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Iemand een idee of er ook een trekhaak achter zo'n ding gezet kan worden? Of is dat niet aan te raden?

Vooral als doel om eens in de zoveel tijd een motor te vervoeren.
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Uray25 »

Ik heb er een Trekhaak achter, dus het is te doen...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Kan zeker, ik zag er een poosje terug (weken/maand?) nog een te koop staan op ClubVR4, maar de kans is groot dat een Galant station exact dezelfde trekhaak heeft, en dan zal er vast wel ergens eentje te koop zijn bij een van de leden (ik denk aan Menno wellicht) of daarbuiten.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Twain »

check wel even voor de zekerheid of je volgens het kenteken een trekhaak mag hebben (zeg maar iets mag trekken)

er zijn n.l. zat auto's die nooit een type goedkeuring hebben gehad voor een trekhaak
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Jah, heb nog wel een trekhaak aan een niet meer in gebruik zijnde wagon 8G hangen. Kan eens kijken of die gemakkelijk te verwijderen is.
Ik weet dat er ook originele inklapbare trekhaken voor de wagon bestaan. Is natuurlijk wel mooier als je m niet gebruikt.
Kreeg een keer een aanbod om die te kopen. Niet gedaan. Beetje spijt van ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Nahja, ik heb die auto niet om mooi te zijn, ding moet rijden :)

Edit: Shit;
O.1 - Aanhangwagen geremd - 0 kg
O.2 - Aanhangwagen ongeremd - 0 kg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Ik blijf de titel van het topic leuk vinden: zoveel tegenstrijdigheid in twee op elkaar volgende woorden :)

Wel balen van die trekhaak-specs... Hoe zou Raymond (uray25) dat met die trekhaak gedaan hebben op zijn Legnum?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door cvw »

Je mag er gewoon een trekhaak onderhangen, dat is geen probleem. Het wordt dus wel een probleem, met deze gegevens op de kentekenpapieren, als je er iets mee gaat verslepen.

Maar, dit kwam ik recent tegen op het caravan-forum:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het verhogen van uw maximale toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen voor uw Opel.

U kunt inderdaad een aanvraag indienen voor het verhogen van de maximale toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen. Deze aanvraag kunt u via het aanvraagformulier indienen bij afdeling TTV van de RDW. De keuringen worden uitsluitend uitgevoerd op ons testcentrum te Lelystad.

Keuring
Bij de keuring wordt het voertuig beladen tot de maximale massa (staat op het kentekenbewijs vermeld) tevens wordt er een aanhangwagen beladen tot het gewicht wat u als aanvrager wenst. Het gaat hierbij om het maximale massa van het samenstel. Het voertuig + aanhangwagen wordt tijdens de test tegen een helling van 12% geplaatst en moet 5 x vanuit stilstand kunnen wegrijden dit binnen 5 minuten. Tevens wordt de handrem in beide richtingen getest. Dit alles is van toepassing op het wijzigen van de geremde aanhangwagenmassa. Tevens wordt de trekhaakconstructie afzonderlijk beoordeeld. Met door de fabrikant van de trekhaak opgegeven D-waarde wordt het gewenste gewicht uitgerekend/gecontroleerd zodat deze voldoet aan richtlijn 94/20/EG. Het gewenste aanhangwagenmassa mag ook niet hoger zijn dan de maximale massa van het voertuig.

Het zijn relatief zware proeven voor voertuigen (in de praktijk houdt dit in dat dergelijke testen een hele zware belasting voor de koppeling zijn). De RDW is niet aansprakelijk voor eventuele schade die door de testen zijn ontstaan. Tevens bent u als aanvrager verantwoordelijk voor de eventuele schade die in de toekomst kan ontstaan na het verhogen van de trekgewichten. U moet hierbij denken aan kosten bij een ongeval na eventuele "metaalmoeheid".

Proeffase test
Deze test is bij de RDW nog in ontwikkeling en kan in de toekomst nog enigszins wijzigen.

Kosten
De kosten zijn afhankelijk van het te keuren voertuig en de daartoe benodigde documenten. De keuring vindt plaats op basis van uurloon (125 Euro). Meer informatie hierover kunt u krijgen bij afdeling TTV.


Deze keuring is uitgevoerd en heeft uiteindelijk zo'n 2 uurtjes werk gekost. Ik denk dat je op basis van de type-goedkeuring voor de Galant in combinatie met deze test de betreffende gewichten op het kenteken kunt krijgen. Tijd om eens contact op te nemen met de RDW?
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Ik heb verder geen werk gemaakt van de trekhaak nog. Maar even iets anders:
IMG_20141011_101255.JPG
Kleine scheur in grote radiator. Lekt vooralsnog niet heel erg.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Valt er nog iets aan te doen? Zo niet; waar zou ik een nieuwe tweedehands kunnen halen?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Een nieuwe van Nissens via Winparts is iets van effe 100 euro. De kapotte repareren is geen optie. Een tweedehands kan natuurlijk, maar je hebt een automaat dus even goed opletten dat die radiator ook de automaatbak koeling heeft!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door KNOEI 8G »

Heb op dezelfde plek een scheur in mijn radiateur gehad, vervangen is idd de beste optie.
Oorzaak? Ouderdom of je hebt er op geleund/gestaan tijdens het sleutelen... (het laatste was bij mij het geval :P )
Afbeelding
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

marksanne schreef:Een nieuwe van Nissens via Winparts is iets van effe 100 euro. De kapotte repareren is geen optie. Een tweedehands kan natuurlijk, maar je hebt een automaat dus even goed opletten dat die radiator ook de automaatbak koeling heeft!
Oh, dat scheelt dan weer :) Dan ga ik inderdaad niet klooien voor dat geld.
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Over klooien gesproken, is zo'n radiator vervangen een beetje te doen?
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door KNOEI 8G »

Op een N/A v6 is het goed te doen, maar op een vr4?....
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Ja hoor stelt weinig voor. Slangen los, nog twee slangen los (van de automaat koelvloeistofleidingen). Hou wel een paar doeken en natuurlijk opvangbakken klaar want er komt natuurlijk wel een boel koelvloeistof uit! De ATF vloeistof leidingen zijn van rubber en die zou ik even dubbelvouwen of met iets afdoppen zodat dat niet al te veel leegloopt, hoewel het niet bepaald dramatisch zal zijn, er staat nauwelijks druk op. Maar zorg wel dat je een litertje ATF SP-III klaar hebt staan, net als een jerrycan 5L koelvloeistof.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

marksanne schreef:Ja hoor stelt weinig voor. Slangen los, nog twee slangen los (van de automaat koelvloeistofleidingen). Hou wel een paar doeken en natuurlijk opvangbakken klaar want er komt natuurlijk wel een boel koelvloeistof uit! De ATF vloeistof leidingen zijn van rubber en die zou ik even dubbelvouwen of met iets afdoppen zodat dat niet al te veel leegloopt, hoewel het niet bepaald dramatisch zal zijn, er staat nauwelijks druk op. Maar zorg wel dat je een litertje ATF SP-III klaar hebt staan, net als een jerrycan 5L koelvloeistof.
Cool, bedankt voor de info maar weer! :)
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Ander probleempje; ben bij mijn ouders, wil naar huis rijden, maar boven de 1300 toeren slaat motor af. Met af en toe vol gas geven wil hij er wel voorbij komen, maar in de versnelling niet.

Ik heb net even de MAF losgekoppeld, en dan komt hij wel op toeren. Kan ik zo naar huis rijden?
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door foks »

Geen idee, maar ik vermoed het wel.
Wat bij mij opkomt is dat je moet zorgen om als opa op zondag te gaan rijden, en te zorgen dat je de turbo's niet gebruikt, i.v.m. mogelijk arm mengsel.

Zit er niet een blaadje klem tegen/in je MAF sensor ? Ik heb dat wel eens meegemaakt met een Ford.
Blaadje eruit gehaald en probleem opgelost. Kennelijk "zag" de sensor geen luchtverplaatsing meer.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Nee, ik heb hem even snel losgemaakt, maar er is fysieks niks aan te zien.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door foks »

Tja, dan weet ik het zo gauw ook niet zonder codes en zonder voltmeter te gebruiken ;)
Als je de MAF lostrekt, zal het ding volgens de werkplaatshandleiding verder rijden op de fabrieksgetallen in de computer voor timing en injectie.
Enige is dat ik niet weet of dat voor de turbo ook geldt, staat er niet echt bij.
Als je toch gaat rijden, blijf ik bij de tip om de turbo zo min mogelijk te gebruiken.
Bijlagen
MAF_.jpg
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne »

Geheid ergens een luchtlek. In de intercooler slangen gok ik.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Toch nog niet over het hart verkregen om hem te verkopen. Maar ondertussen alweer bijna 70k gereden. Net bij MD verse remblokken en nieuwe remschijven laten zetten (naast een beurtje) en nou remt dat ding weer als een gek :). Het blijft toch een heerlijke auto :)
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door mitsu-galant »

Netjes hoor, wat is dr huidige km stand nu?
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Houen dus!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

mitsu-galant schreef:Netjes hoor, wat is dr huidige km stand nu?
Toen ik de legnum over nam stond er iets meer dan 100.000 op de (toen nog mijlen) teller. Nadat de teller naar kilometers is aangepast staan er nu 170.000 op.
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Helaas, nadat hij in November nog door de APK is gekomen is het nu toch wel een beetje klaar. Nou zijn de achterremleidingen echt aan vervanging toe, net als de onderste draagarmen voor en loopt de linker voorklauw aan. Dus tijd voor mij om hem weg te doen. Het waren drie fantastische jaren ;)

Heeft hier iemand nog interesse?
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Integra »

Hmm... mogelijk....
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Jouke schreef:Helaas, nadat hij in November nog door de APK is gekomen is het nu toch wel een beetje klaar. Nou zijn de achterremleidingen echt aan vervanging toe, net als de onderste draagarmen voor en loopt de linker voorklauw aan. Dus tijd voor mij om hem weg te doen. Het waren drie fantastische jaren ;)

Heeft hier iemand nog interesse?
Lijkt mij allemaal oplosbaar tegen niet al te hoge kosten.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

menno3x8g schreef:
Jouke schreef:Helaas, nadat hij in November nog door de APK is gekomen is het nu toch wel een beetje klaar. Nou zijn de achterremleidingen echt aan vervanging toe, net als de onderste draagarmen voor en loopt de linker voorklauw aan. Dus tijd voor mij om hem weg te doen. Het waren drie fantastische jaren ;)

Heeft hier iemand nog interesse?
Lijkt mij allemaal oplosbaar tegen niet al te hoge kosten.
Ja, ik vind het jammer, het is en blijft een heerlijke auto om te rijden, maar ik heb zelf er de tijd niet voor over. Ik heb er in de afgelopen drie jaar 80.000 km mee gereden, dus het is voor mij gewoon mijn dagelijkse auto en niet een hobby auto.
Jouke
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2013, 21:28
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Jouke »

Hij is ondertussen al opgehaald door een forum-lid!
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door foks »

nou, dat ging snel !
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door mitsu-galant »

Ohwja, het bevalt haar wel geloof ik. Ze maakt het goed hier :)
Bijlagen
IMG-20170315-WA0067.jpeg
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
maarten_galant
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
Provincie: Utrecht

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door maarten_galant »

Oh dus jij was me net voor :evil: , had je er nog niet genoeg dan Andrew?!? :cry: ;)
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Uray25 »

Gratz Andrew,

En nee, we hebben er nooit genoeg, toch ?
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door menno3x8g »

Mooi dat ie binnen de club blijft!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door kevin1990 »

Wat doen jullie allemaal?
Ik kan er 1 rijden maar er zijn hier mensen op het forum en sommige met niet de minste auto's
Wat is het plantjes? Haha
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door Uray25 »

Werken ?
En nee, Nog niet aan de plantjes...

Verder hebben we dan ook geen leven hoor...
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”