Dus... van de auto afhalen, schoonboenen, staalborstelen, ontvetten, primer, kleurlak, blanke lak en daarna weer monteren.
Terwijl ik bezig was zag ik dat de voorste remschijven al een aardig opstaand randje gekregen hadden, en ik bedacht me dat ik nog ergens een hagelnieuwe set remschijven moest hebben. Gevonden! Zelfs met nieuwe remblokken! Alleen die blokken bleken niet voor de dubbelzuiger remklauwen te zijn. Snel even (met de auto van de buurman) een setje nieuwe remblokken (ook maar meteen voor de achterzijde) gehaald en deze avond alles vervangen. Met al die losse remklauwen verlies je heel wat remvloeistof natuurlijk, dus intussen is de hele handel rondom ook weer vers in de 'olie'
Vorig jaar had ik al de achterschijven vervangen en die zijn nog zo prachtig, dat is echt nonsense om die ook te gaan vervangen dus dat is eigenlijk het enige stukje 'oude' remmerij.
Het is even wat moeite, maar ach... remmen is nogal belangrijk dus goed om gedaan te hebben, alles lekker gangbaar, fris en vers en... het ziet er behoorlijk kek uit natuurlijk!