Project Sophia

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Gebruikersavatar
marksanne
GF Team Member
Berichten: 3458
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Project Sophia

Bericht door marksanne »

Klopt
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Project Sophia

Bericht door Qualconu »

RDW: Toelichting Inrichting keuringsruimte, werkplaats en apparatuur
11 Remtestinrichting Van toepassing op:
• Erkenning APK 1.
• Erkenning APK 2.
• Erkenning APK 3 (alleen indien geen remvertragingsmeter voor de remmentest wordt gebruikt).
11.1 Algemeen
De keuring moet u in de keuringsplaats uitvoeren. Dat heeft gevolgen voor de inrichting van de keuringsplaats met de voor de vereiste APK apparatuur. Voor APK 1 en APK 2 moet u een remtestinrichting hebben. Alleen bij hoge uitzondering, (beschreven de Regeling Voertuigen (RV), artikel 57 van bijlage VIII (de Aanvullende permanente eisen) mag u gebruik maken van de remvertragingsmeter. De remvertraging mag u bij APK 3 met een remtestinrichting of met een remvertragingsmeter vaststellen.

RDW APK Keuringseisen
5.2 Personenauto’s Reminrichting
Keuringseisen
Regelgeving Algemene Periodieke Keuring Gebruiken vanaf 20 mei 2018. Eerdere versies vervallen 36

Artikel 5.2.39 remvertraging parkeerrem
1. Personenauto’s moeten zijn voorzien van een parkeerrem die op ten minste twee wielen werkt.
3. De remvertraging van de parkeerrem van personenauto's in gebruik genomen na 30 juni 1967 doch vóór 1 januari 2018, moet op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg, uitgaande van een aanvangssnelheid van 15 km/h, ten minste 1,2 m/s2 bedragen. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 7, afdeling 2, van toepassing. De parkeerrem moet ook in achterwaartse richting functioneren.

APK Aanvullende permanente eisen
Afdeling 2. Remvertraging personenauto’s, bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagens
§ 1. Wijze van bepaling van remvertraging
Artikel 57 Wijze van bepaling remvertraging personenauto’s, bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagens
1. De controle van de remvertraging van personenauto's, bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagens vindt plaats door middel van een beproeving op de weg met behulp van een zelfregistrerende remvertragingsmeter dan wel door middel van een beproeving van het voertuig op een platenremtestbank of een rollenremtestbank.

Artikel 63 Bepalen remvertraging parkeerrem
Voor het bepalen van de remvertraging van de parkeerrem moet de bij de remproef behaalde remkrachten aan de wielen worden gedeeld door de in het kentekenregister vermelde massa in rijklare toestand. Indien de massa in rijklare toestand niet in het kentekenregister is vermeld, moet hiervoor gerekend worden met de in het kentekenregister vermelde massa van het ledig voertuig, vermeerderd met 100 kg.

download/file.php?id=12951
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant 1997 PFL die nog in bezit is van de eerste eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 11 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de eerste eigenaar.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Remmen achter!

Bericht door Qualconu »

menno3x8g schreef: 30 sep 2021, 22:26 d- een enorm remverschil achter.
Nu punt d: meer dan 60% verschil in de remmen achter.
Eerdere jaren lukte het nog om dit verschil terug te brengen tot net onder de 30% door sneller aan te rijden maar nu lukt dit dus niet meer, het verschil is wel groter geworden. Let op: de achterremmen zelf zijn compleet gereviseerd en gecontroleerd een paar jaar geleden en toen was er dus al het remverschil van bijna 30%. Rara hoe kan dit :? .
Maar voordat ik de sleutel ter hand neem: heeft iemand soortgelijke ervaringen of nog een andere suggestie wat er aan de hand kan zijn?
Onderstaande ervaring lijkt er verdacht veel op.

Post by tazz100 » 06 Sep 2016, 15:09
Help probleem met legnum vr 4 achterremmen
net aangekochte legnum vr4-s blijf ik remverschil achter houden. Rechts achter wijkt 60 procent af.
viewtopic.php?p=36298#p36298

Post by tazz100 » 05 Oct 2016, 21:24
Opgelost!! Remdrukverdeler was stuk vervangen en weer een jaar apk erop! Gr tazz
viewtopic.php?p=36591#p36591
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant 1997 PFL die nog in bezit is van de eerste eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 11 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de eerste eigenaar.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2278
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Project Sophia

Bericht door menno3x8g »

Dank voor je post Jan, ik ben ook al even bezig om naar die 'proportional valve' te kijken. Maar volgens CVR4 geeft een defect daar geen links-rechts verschil. Wat ik me overigens afvraag want links en rechts hebben verschillende uitgangen. Verder weet ik er nog te weinig vanaf. Wat ik nu iig ga doen is de remslangen achter vervangen. Dat was nl het enige onderdeel dat ik bij de revisie niet vervangen heb en zou kunnen verklaren waarom het bij een eerdere APK wel lukte om het remverschil binnen de perken te houden (met moeite).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”