Gevraagd

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
coco123
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2021, 12:22
Provincie: Zuid-Holland

Gevraagd

Bericht door coco123 »

Gevraagd voor mijn galant 2.5l v6 uit 2003 de rechtsvoor ABS sensor. Of eventueel een adresje waar hij te koop is...gelieve niet bij de dealer uiteraard. ( kosten te hoog) autodoc heeft de sensor niet.
Graag hoor ik van jullie.
Mailtje sturen kan en mag ook natuurlijk.
r.langerak55@gmail.com
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Gevraagd

Bericht door Yeti »

Hi Rob,

De ABS sensor zit vaak zo vast gerot in de fusee dat de meeste mensen geen tweedehandse hebben liggen. Vaak moet de oude uit de fusee geboord worden en de tweedehandse uit een oude Fusee geslepen. En ja terecht niet bij de dealer (als ze deze al kunnen krijgen) want die dingen zijn over de €200,- per stuk. Vreemd duur voor een magnetische pick-up.

Nu nog een extra vraag; is de sensor echt kapot of zit er ergens een onderbreking in de bekabeling. De Kabel van sensor naar de eerste connector (A39 achter het voor spatscherm) is een gegoten kabel. Na deze Connector zijn het losse getwiste draden. Indien één van de connectors geen goed contact maakt of indien de terminals gecorrodeerd zijn dan heb ik daar nog wel losse terminals of complete stekkers voor (beide nieuw) te koop.

Vaak moet de ABS module weer gerest worden en de enige optie daarvoor is middels een MUT II of MUT III. Weet niet 100% zeker of het loshalen van de ACCU, voor enige tijd, deze foutcode reset maar is het proberen waard.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”