Gezocht mitsubishi Galant sedan

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij!)
Plaats reactie
mikemaazen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
Provincie: Drenthe

Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door mikemaazen »

Goedenavond medeforummers

Wij zijn op zoek naar een galant handbak
Tot ongeveer 2500 euro weten jullie iets of hebben jullie iets te koop hoor het graag

Mvg mike
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door kevin1990 »

Ligt er een beetje aan hoeveel haast je ermee hebt...
Wellicht komt de mijne ter zijne tijd beschikbaar.
Echter is mijn richtprijs wel wat hoger als de jouwe.
mikemaazen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
Provincie: Drenthe

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door mikemaazen »

Deze maand sws niet ergens rond november december denk ik maar wat is u richtprijs en heeft u een foto
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Twain »

neem er je tijd voor, een mooie vinden is een beetje speld in een hooiberg aan het worden

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

autoscout duitsland staan er nog wel een paar , maar ook daar wordt de spoeling der v6jes erg dun
Awesomeness = Verveling x Talent
mikemaazen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
Provincie: Drenthe

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door mikemaazen »

Daar wil inderdaad gaan kijken maar ben nog geen galant kenner dus vind het enorm lastig maar staat me enorm aan en hoop dan voor langere tijd te hebben

In Duitsland héb ik ook een paar gezien
Moeten maar even kijken
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Twain »

Ok :) even in het kort

Wielkast randen/ krikpunten zijn de punten van de galant 8g (goed laten fixen van de wielkast randen reken op iets rond de 800 euro per 2)
wiellagers zijn vaak het haasje maar simpel en redelijk goedkoop te vervangen
draagarmen zijn gewoon duur en helaas een zwak punt , immitatie is inferieur, mijn advies voor wanneer je bonkend geluid uit de ophanging hoort komen: 300 euro van de prijs af of laten staan, een duurzame fix is duur.

300.000 km is opzich geen probleem, maar hou er reking mee dat veel auto's de 400.000 niet halen meestal omdat de distributsie gedaan moet worden en de restwaarde zo goed als 0 euro is

Nu niet meteen bang worden, de auto's zijn electronisch en motorisch nagenoeg onverwoestbaar, ze hebben een heerlijk comfort en zijn sneller dan gemiddeld (v6)
De 100.000 km die ik in 3 jaar gereden hebt in een station op gas waren de goedkoopste en de meest luxe km's die je kan rijden voor dat geld.

Hier staat een mooi lijstje wat veel van ons gebruikt voor de aankoop/ waarde bepaling

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... ist#p23158" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
mikemaazen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
Provincie: Drenthe

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door mikemaazen »

Nee ik laat me niet tegen houden haha maar net even navraag gedaan een distributie riem laten doen kost rond de 600 euro en dat vind ik een hoop geld

Maar okee u stuurde net de link van de galant en staat 250 op teller en bij 270 moet die vervangen worden
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Twain »

klopt helemaal (behalve dat je U tegen me zegt, doe ff normaal mafkees)

600 euro is zelfs nog erg goedkoop, ik vermoed dat dan niet alle loop /span rollen en de waterpomp wordt meegenomen, veel mensen hier kiezen voor een orginele riem en de rest immitatie.
Daarnaast rijden de meeste mensen hier nog 10k veder op een riem. Ik weet ook niet hoeveel km je per jaar gaat rijden stel je rijdt 10k per jaar dan kan je nog 3 jaar vooruit
We leven in een vrij mild klimaat , het rubber heeft het in nederland niet zo heel erg zwaar, de service interval bepaald door mitsu is natuurlijk global, dus gelijk voor in de woestijn van afrika en naast de vulkaan in ijsland. Een polderweggentje in ons kikkerlandje is dan ineens een stuk minder spannend ;)

Maar anders zoek je toch lekker veder, je hebt een realistisch budget, zoek gewoon een mooie.
Het voordeel van een auto met een bijna versleten distributsi is trouwens dat je meteen weet waarom die auto tekoop staat.
Awesomeness = Verveling x Talent
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Uray25 »

Mijn streven is 400.000+, Hard op weg naar de 500.000+.
(wil ik dit op allemaal halen ben ik nog wel eventjes bezig...)

Dus, als je er een beetje voor zorgt, JAREN rijplezier...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door menno3x8g »

Ik heb al 2 'versleten' met bijna 500dkm op de teller zowel V6 als 2.0. Afkeur was op te veel roest en niets anders.
Kosten all in (wegenbelasting, verzekering, DHZ reparaties, nieuw matje en wat ander ongein, en wat gereedschap): rond de 15 cent/km, weliswaar op G3, met 35dkm/jr.
Distributieriem? De laatste G had +30.000km gereden, en nog ging ie niet stuk ... (hij ging toch voor de sloop, dus durfde ik het risico wel te nemen), en nu rij ik weer in zo eentje.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Mr. Dynamite
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Mr. Dynamite »

Hoi Mike,

Wegens aanschaf van een Lexus gaat mijn galant de verkoop in.
Het is een facelift van 1999 in hamilton silver met zwart leder bekleding.
Op het moment staat er zo'n 197k op de klok, distributie kan nog tot 280k uit mijn hoofd.

Inovit STIV 18" velgen met ATR sport banden
KYB ultra sr schokbrekers (iets stugger)
H&R verlagingsveren 45/15
Bak is begin dit jaar volledig (professioneel) gereviseerd, bon aanwezig.
Tijdens revisie ook een nieuwe koppelings set in gekomen
Voor de APK een aantal weken terug de draagarm rechts voor nog vervangen voor een nieuwe, er zat speling op de kogel

Alle info is hier te vinden: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =11&t=3065

In het afgelopen jaar heb ik er best wat aan gedaan maar er kwam een LS400 op mijn pad en daardoor staat de galant nu eigenlijk vooral stil.
Ik vind het nog steeds een heerlijk auto, stuurt lekker sportief met dit onderstel maar toch comfortabel en geen probleem bij drempels.
Twee auto's is voor mij echter niet te betalen, daarom mag hij weg. Als je interesse hebt hoor ik het wel ;)


Afbeelding
mikemaazen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:25
Provincie: Drenthe

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door mikemaazen »

Goedemiddag

Dat is ook een zeer nette auto waar de eerstkomende tijd weinig aan hoeft te gebeuren zou ik misschien een paar foto's van interieur en opties mogen ben wel eens nieuwsgierig haha

En natuurlijk wat is de richtprijs voor zoiets moois
Gebruikersavatar
Mr. Dynamite
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2016, 18:12

Re: Gezocht mitsubishi Galant sedan

Bericht door Mr. Dynamite »

Ik stuur je wel even een PB
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”