galant vr4 aangeboden op marktplaats
galant vr4 aangeboden op marktplaats
De ''oude'' galant vr4 van navi word aangeboden op marktplaats voor 3000 euro. Mocht er iemand interesse in hebben kijk dan goed naar de onderkant van de auto 
Re: galant vr4 aangeboden op marktplaats
Dan kan je beter vertellen wat er mis is met de onderkant vd auto, dan hoeven mensen niet eerst te gaan kijken 
Je moet ALTIJD naar de onderkant van de auto gaan kijken... 
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Deze tip is terecht heren. Weet hoe een onderkant van een 8G er uit hoort te zien en ga dan kijken. Daarna is het dus de afweging of je hier mee aan de slag gaat voor dit geld.
That's up to you!
That's up to you!
Misschien was er al een topic met een checklist bij aanschaf van een 8G, kan ik zo snel niet vinden. Bij mijn laatste aanschaf(fen) heb ik de volgende lijst gebruikt, misschien heeft iemand aanvullingen:
Toestand carrosserie
- bodem: bescherming, beschadigingen, roest, olieresten
- wielkastranden
- krikpunten
- bij de skirts
- onderrand deuren/klep
- afwateringspunten
- einddemper, vet uitlaat
Ophanging
- vering
- speling
- toestand remleidingen
- remschijven dikte ( ... mm), toestand pads
Wielen
- beschadigingen velgen
- onregelmatigheden rand
- slijtagepatroon banden
Motorcompartiment
- roest/olieresten
- accudatum
- luchtfilter toestand
- voorpijp/downpipe
- spanning riemen
- vloeistoffen check (olie, bak, remvloeistof, koelwater)
- uitdroging rubbers (o-ringen bougieschachten, injectoren)
Interieur
- stoelverstelling bdz
- stuurspeling
- stuurverstelling
- handrem werking, symmetrie
- contact aan: dashboardlampjes aan/uit
- knoppen (spiegels, ramen, verlichting, airco/acc, … )
Koude start
- tikken klepstoters
- blauwe rook uitlaat
- stationnair draaien
Rijden
- schakelen bak
- 60km/h rustig (automaat VR4)
- geluid differentieel achter
- kraken hobbels/drempels en bochten/remmen
- remmen vrijloop/fijn/stevig/ABS
- trillingen, geluiden op snelheid
- uitwijken -> stabiliteit
- rotonde -> stabiliteit/AYC (VR4)
- ventilatie interieur
- werking airco/acc
- achteruit rijden
Onderhoud
- oliewissel 7,5dkm (VR4)
- beurt 15dkm
- distributie 80dkm
- olie differentieel achter (VR4)
- remvloeistof (elke 2 jaar)
- airco (elke 2 jaar)
- bakolie (elke ... jaar)
Voorgeschiedenis
- wanneer wat vervangen
- eventueel bonnen
- wat is er verder bekend
LPG
- automatische inschakeling
- geluiden van compressor
- werking handmatige bediening
- hoeveel dkm mee gereden
Algehele indruk
- gooi en smijtbak geweest?
- lakverzorging
- interieur netjes/compleet/roken
Toestand carrosserie
- bodem: bescherming, beschadigingen, roest, olieresten
- wielkastranden
- krikpunten
- bij de skirts
- onderrand deuren/klep
- afwateringspunten
- einddemper, vet uitlaat
Ophanging
- vering
- speling
- toestand remleidingen
- remschijven dikte ( ... mm), toestand pads
Wielen
- beschadigingen velgen
- onregelmatigheden rand
- slijtagepatroon banden
Motorcompartiment
- roest/olieresten
- accudatum
- luchtfilter toestand
- voorpijp/downpipe
- spanning riemen
- vloeistoffen check (olie, bak, remvloeistof, koelwater)
- uitdroging rubbers (o-ringen bougieschachten, injectoren)
Interieur
- stoelverstelling bdz
- stuurspeling
- stuurverstelling
- handrem werking, symmetrie
- contact aan: dashboardlampjes aan/uit
- knoppen (spiegels, ramen, verlichting, airco/acc, … )
Koude start
- tikken klepstoters
- blauwe rook uitlaat
- stationnair draaien
Rijden
- schakelen bak
- 60km/h rustig (automaat VR4)
- geluid differentieel achter
- kraken hobbels/drempels en bochten/remmen
- remmen vrijloop/fijn/stevig/ABS
- trillingen, geluiden op snelheid
- uitwijken -> stabiliteit
- rotonde -> stabiliteit/AYC (VR4)
- ventilatie interieur
- werking airco/acc
- achteruit rijden
Onderhoud
- oliewissel 7,5dkm (VR4)
- beurt 15dkm
- distributie 80dkm
- olie differentieel achter (VR4)
- remvloeistof (elke 2 jaar)
- airco (elke 2 jaar)
- bakolie (elke ... jaar)
Voorgeschiedenis
- wanneer wat vervangen
- eventueel bonnen
- wat is er verder bekend
LPG
- automatische inschakeling
- geluiden van compressor
- werking handmatige bediening
- hoeveel dkm mee gereden
Algehele indruk
- gooi en smijtbak geweest?
- lakverzorging
- interieur netjes/compleet/roken
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Nou wordt ik toch ook wel nieuwsgierig...
Wat is er precies mis met de onderkant van deze vr4 dan
?
Wat is er precies mis met de onderkant van deze vr4 dan
He Windows bot! Je Moeder was Internet Explorer!
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Zelf heb ik hem nooit gezien maar er is me verteld dat hij dusdanig veel roest heeft dat je hem beter niet kan kopen.
mooie lijst menno.. die zet ik ff in een eigen topic
Awesomeness = Verveling x Talent
hij staat bij de RDW ingeschreven als v6 met 120kw? bizar!
volgens de RDW heeft hij nog APK en de advertentie zegt incl. nieuwe APK dus ZO slecht zal de onderkant nu ook weer niet zijn als hij door de APK komt denk ik
volgens de RDW heeft hij nog APK en de advertentie zegt incl. nieuwe APK dus ZO slecht zal de onderkant nu ook weer niet zijn als hij door de APK komt denk ik

jaja... je geeft 50 euro extra en je krijgt hier in r'dam nog een zeecontainer door de apk
ben benieuwd heb de adverteerder nog een keer gemailt, de eerste mail die ik terug kreeg was verstuurt via een blackberry en nogal onduidelijk qua zinsbouw
Het antwoord op mijn vragen waarom hij volgens de RDW maar 120kw heeft en of er een gelijkvormigheids attest bij zit (wat normaal bij een echte UK ralliart het geval moet zijn):
Het is een orginelen vr4 maar de auto is ingevoerd omdat de vr4 niet bekend is op de nederlandse markt hij word niet geproduseerd in nederland ze kennen hier alleen de gewone 2.5 v6
De certificaat die je nodig hebt krijgje bij de rdw als de auto uitgevoerd word dus dat is geen probleem.
Groetjes
Verzonden vanaf mijn BlackBerry®-toestel
Het antwoord op mijn vragen waarom hij volgens de RDW maar 120kw heeft en of er een gelijkvormigheids attest bij zit (wat normaal bij een echte UK ralliart het geval moet zijn):
Het is een orginelen vr4 maar de auto is ingevoerd omdat de vr4 niet bekend is op de nederlandse markt hij word niet geproduseerd in nederland ze kennen hier alleen de gewone 2.5 v6
De certificaat die je nodig hebt krijgje bij de rdw als de auto uitgevoerd word dus dat is geen probleem.
Groetjes
Verzonden vanaf mijn BlackBerry®-toestel

Ik denk serieus dat je problemen krijgt als je die bak gaat invoeren in belgie... de rdw heeft er gewoon een hele andere wagen van gemaakt, dus de specs op kenteken/eigendoms bewijs kloppen niet met de werkelijkheid.
De zinnen die hij mij stuurde via de pm zijn trouwens nog veel krommerderster.
Hij vertelde mij dat hij hem wil verkopen omdat hij niet kan wennen aan het stuur. (verkeerde kant van de auto
) geloven doe ik hem daar trouwens niet in.
De zinnen die hij mij stuurde via de pm zijn trouwens nog veel krommerderster.
Hij vertelde mij dat hij hem wil verkopen omdat hij niet kan wennen aan het stuur. (verkeerde kant van de auto
kan je gelijk in hebben inderdaad maar inschrijven in Belgie moet zoiezo ook met een europees gelijkvormigheids attest dat van de merkverdeler komt en daar staat wel de juiste specs op, als ze dat dan naast het kenteken bewijs leggen zullen er ongetwijfeld wel een paar vraagtekens verschijnen denk ik. of je kan via brussel gaan voor een eenmalige type goedkeuring (kan tot een jaar duren voor dat in orde is) en dan bestaat er een heel kleine kans dat ze de gegevens van het kenteken bewijs gewoon overnemen en dan ben je hier wel goedkoop uit want wij betalen deels op basis van Kilowatttwain schreef:Ik denk serieus dat je problemen krijgt als je die bak gaat invoeren in belgie... de rdw heeft er gewoon een hele andere wagen van gemaakt, dus de specs op kenteken/eigendoms bewijs kloppen niet met de werkelijkheid.

De auto heeft wel roest in de kofferruimte en in de bodem. Maar dat kan gemaakt worden. Maar motorich is de auto 100procent.
En je kunt het beste langs komen. Om een betere beeld van de auto te krijgen.
En er kan wel wat aan de prijs gedaan worden.
ten alle tijden vermijden dus
En je kunt het beste langs komen. Om een betere beeld van de auto te krijgen.
En er kan wel wat aan de prijs gedaan worden.
ten alle tijden vermijden dus

Ik heb deze auto naar nl gehaald en in gevoerd voor ivan toen de tijd.
En zo goed als alles aan gedaan in het begin.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
APK keurmeester kijkt alleen naar de veiligheid,dus de rest die verroest is interesseert ze niet.GALANDY schreef:hij staat bij de RDW ingeschreven als v6 met 120kw? bizar!
Werkt dat ook bij een half door gerotte wagen?twain schreef:jaja... je geeft 50 euro extra en je krijgt hier in r'dam nog een zeecontainer door de apk
Heb er nog 1 staan die apk nodig heeft
ja hoor... gewoon in de spaansepolder bij een paar turken langs gaan 
dan weet jij misschien of het gelijkvormigheids attest van ralliart UK bij de auto zit want de verkoper lijkt me nogal cluelessMD schreef:Ik heb deze auto naar nl gehaald en in gevoerd voor ivan toen de tijd.

Bij de APK wordt wel naar roest gekeken. Is afhankelijk van de keurmeester of ie nog door de beugel kan. Ik ken de criteria niet. Was ter sprake bij de keuring van RF-GX-95 vorig jaar.Lowlands schreef:APK keurmeester kijkt alleen naar de veiligheid,dus de rest die verroest is interesseert ze niet.GALANDY schreef:hij staat bij de RDW ingeschreven als v6 met 120kw? bizar!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
hier in Belgie is dat toch anders hoor, roest kan nog net maar als het echt rot is en er gaten in dreigen te vallen kom je echt niet door de keuring ongeacht waar de roest zich bevind, zelfs ik had al een waarshuwing roest in het oog houden bij de keuring vorig jaar voor roest terwijl mijn G vrij roest vrij was, ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat de nederlandse APK geen zekerheid bied op het gebied van tweedehands auto's kopen.

Alles zat bij de auto.GALANDY schreef:dan weet jij misschien of het gelijkvormigheids attest van ralliart UK bij de auto zit want de verkoper lijkt me nogal cluelessMD schreef:Ik heb deze auto naar nl gehaald en in gevoerd voor ivan toen de tijd.
Van deze auto is de gehele bodem verrot/verroest.
Dat hijnaar nl kwam had hij het al wel redelijk, maar het was oppevlakkig.
Enbij de keuring werd er mij vertelt dat als er binnen een korte tojd wat aan gedaan werd dat het zeker te redden was.
Ivan was daarbij.
Ivan heeft besloten er niets aan te doen en blijkbaar is het erg hard gegaan op een gegeven moment.
Zonde
Want is een orginele uk ralliart vr4.
Meer speciale software.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Ik zat net te brainstormen of ik hier mijn LPG op kon overzetten.. Tnx voor alle info.. opzoek naar een ander exemplaar die ik toevallig tijdens een nachtdienst tegenkom.. 
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Ja,maar ze kijken dus alleen of de constructieve delen de veiligheid garandeert van de rijder en de verkeersveiligheid.Dus als er zware roest zit op een plek die niks met veiligheid te maken heeft wordt de auto toch goed gekeurd.Er wordt keer op keer benadrukt dat de APK GEEN aankoopkeuring is!Wil je echt zeker weten of de aankoop geen miskoop wordt zal je naar de ANWB moeten gaan.menno3x8g schreef:Bij de APK wordt wel naar roest gekeken. Is afhankelijk van de keurmeester of ie nog door de beugel kan. Ik ken de criteria niet. Was ter sprake bij de keuring van RF-GX-95 vorig jaar.Lowlands schreef:APK keurmeester kijkt alleen naar de veiligheid,dus de rest die verroest is interesseert ze niet.GALANDY schreef:hij staat bij de RDW ingeschreven als v6 met 120kw? bizar!
Een linkje naar uitleg over roest en APK: [External Link Removed for Guests]. Puur voor de info
.
De galant is inderdaad verroest aan de onderkant, niet een klein beetje, maar zoveel dat de reserveband vanaf de onderkant zichtbaar is.
De motor is inderdaad nog goed en heeft veel onderhoud gehad.Distributie riem vervangen,overal nieuwe olie in, nieuwe carter(i.v.m. roest),nieuwe bandjes en nog een aantal punten. Verdere gebreken zijn de remmen piepen/kraken(wel nieuwe),ayc werkt niet(pomp zwaar verroest),uitlaat na 3maanden afgebroken door:ROEST etc etc.
Deze auto heeft volgens mij de engelse kust van ''heel'' dichtbij mogen meemaken.
We hebben toendertijd verschillende offertes aangevraagd om de roest te bestrijden, maar onder de 1500euro zat er geen 1
De auto staat geregistreerd als 2.5 v6 omdat de kosten aanzienlijk drukte bij de keuring/verzekering etc.
Het is verder wel een echte ralliart en ook daar lang onderhouden.
Maar als je het mij vraagt is deze galant vr4 alleen nog in onderdelen verkoopbaar(eigenlijk 1.5jaar geleden al)
De motor is inderdaad nog goed en heeft veel onderhoud gehad.Distributie riem vervangen,overal nieuwe olie in, nieuwe carter(i.v.m. roest),nieuwe bandjes en nog een aantal punten. Verdere gebreken zijn de remmen piepen/kraken(wel nieuwe),ayc werkt niet(pomp zwaar verroest),uitlaat na 3maanden afgebroken door:ROEST etc etc.
Deze auto heeft volgens mij de engelse kust van ''heel'' dichtbij mogen meemaken.
We hebben toendertijd verschillende offertes aangevraagd om de roest te bestrijden, maar onder de 1500euro zat er geen 1
De auto staat geregistreerd als 2.5 v6 omdat de kosten aanzienlijk drukte bij de keuring/verzekering etc.
Het is verder wel een echte ralliart en ook daar lang onderhouden.
Maar als je het mij vraagt is deze galant vr4 alleen nog in onderdelen verkoopbaar(eigenlijk 1.5jaar geleden al)
-
de bouwvakker 20
misschien toch maar eens onder je auto kijken?de bouwvakker 20 schreef:????
- mitsu-galant
- Contacteer:
jongens ik heb 450 geboden en hij zegt kom hem
maar halen.. Alleen nu dat ik dit gelezen heb denk ik
toch maar om hem te laten staan..
Huidige Galantpark
Green 7G V6 GTi V6 Sedan #weekend
Red 7G Galant 1.8 GLi Sedan #track
mitsu-galant schreef:jongens ik heb 450 geboden en hij zegt kom hem
Voor 450 zou ik t wel doen
Al was het.voor de onderdelen alleen brengt ie het al terug op haha
- mitsu-galant
- Contacteer:
denk niet dat hij serieus was..
Huidige Galantpark
weet je eigenlijk... als je kijk wat hij er nu nog voor vraagt koop je voor 1000 euro wel een vr4 laat er nu voor 2000 euro laswerk aan zijn, dan is het nog niet overdreven veel voor een ralliart vr-4

- mitsu-galant
- Contacteer:
Ik zou geen aan elkaar gelaste auto moeten..
Huidige Galantpark
jouw auto zit met paperclips in elkaar ?
er is weinig mis met laswerk... zolang het maargoed gebeurd... wat je echtnietwil zijn 2 auto's die samen 1 zijn geworden die willen nogal eens uit elkaarvallen
er is weinig mis met laswerk... zolang het maargoed gebeurd... wat je echtnietwil zijn 2 auto's die samen 1 zijn geworden die willen nogal eens uit elkaarvallen
uhh 450euro? Zeker ophalen!
Als je er vanaf ziet en de verkoper wel serieus was mag je me in contact brengen hoor! Dan neem ik 'm wel mee
Als je er vanaf ziet en de verkoper wel serieus was mag je me in contact brengen hoor! Dan neem ik 'm wel mee
- Echo Whiskey
1250,- vind ik ook helemaal geen verkeerde prijs voor de onderdelen.
Heb jij gelijk je AWD components Mark.
Heb jij gelijk je AWD components Mark.
Hahhaa ja daar zou ik 'm inderdaad wel voor willen hebben
- mitsu-galant
- Contacteer:
Fabriek laswerk dantwain schreef:jouw auto zit met paperclips in elkaar ?
Huidige Galantpark
De auto zit ook verschrikkelijk slecht in de lak!
Op de foto's vond ik het echt een beauty maar in het echt viel het me verschrikkelijk tegen.
Op de foto's vond ik het echt een beauty maar in het echt viel het me verschrikkelijk tegen.
Heb hem ff gesproken.
Voor die prijs gaat hij niet weg.
Wil je hem hebben ken je hem het beste bellen.
Is goed mee te praten en over die 2000€ is zeker te praten.
Voor die prijs gaat hij niet weg.
Wil je hem hebben ken je hem het beste bellen.
Is goed mee te praten en over die 2000€ is zeker te praten.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans