[quote][/quote]Gewijzigde prijs: bieden vanaf 175 euro.
Vandaag nog een stukje gereden met de Galant. De versnellingsbak is nu echt naar de Filistijnen. Schakelen ging heel erg moeizaam. Wegrijden in zijn 2 en zo min mogelijk schakelen verder.....
Hij mag nu weg vanaf 175 euro. Dat is wat ik er op de sloop nog voor denk te krijgen.
Dus als iemand nog belangstelling heeft......
Voor de liefhebber die mijn Galant nog een extra leven wil geven. (Of voor onderdelen wil gebruiken.)
Het betreft dus een 2,5 liter V6 handgeschakeld (163 pk, topsnelheid 225 km/uur). Er moet echter wel het nodige aan gebeuren na 15 jaar en met 245 duizend kilometer op de teller. Het belangrijkste is wel de versnellingsbak. Daarvan zijn volgens de garage de lagers versleten en dat merk je goed. Verder zitten er de nodige deukjes en lakschades op de auto. Ook zitten er enkele roestplekken op. Met name bij de wielkasten achter. In één koplamp zit een gerepareerd gaatje en in de voorruit zit een barst. Tot op heden zijn het echter nog geen APK-punten geweest. De huidige APK is trouwens nog geldig tot 2 juli 2015.
Afgezien van deze gebreken blijft het een luxe wagen met veel opties: spiegels elektrisch bedienbaar, alle ramen elektrisch, elektrisch verstelbare stoelen met verwarming (die ik overigens nooit heb gebruikt), metalic lak, ABS, uitgebreide cruise controle, in delen neerklapbare achterbank, lederen bekleding, airco, trekhaak etc.
Ik vind mijn Galant relatief goedkoop in het gebruik. Hij weegt 1265 kg waardoor de wegenbelasting meevalt (in Zeeland 56 euro per maand). In de verzekering valt hij ook mee op basis van een nieuwwaarde van ca. 30.000 euro. Natuurlijk wel afhankelijk van je no-claim. En het verbruik is ook relatief laag. Ik rijd er zo'n 1 op 12 mee in het dagelijks gebruik als ik er rustig mee rijd. Ik ben er op de Autobahn ook wel mee los gegaan (vorig jaar voor het laatst) en dan wordt het verbruik wel wat minder zuinig... Maar het is wel erg leuk.
Kortom, een auto voor de liefhebber die er het een en ander aan wil (laten) doen. Ik heb er de afgelopen 7 jaar mijn lol mee gehad, maar heb inmiddels een wat jongere auto voor de deur staan.
Bieden vanaf 400 euro. En voor 600 euro mag je hem meteen komen halen.
Groeten Johannes (Middelburg, Zeeland).