Hoe de voorbumper te verwijderen

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
kortjuh
Provincie: Overijssel

Hoe de voorbumper te verwijderen

Bericht door kortjuh »

Iemand een goede uitleg voor me. Ik wil mistlampen voor gaan inbouwen Maar ik zou zo niet precies weten wat ik allemaal los moet draaien om de voorbumper er af te krijgen.
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Re: Hoe de voorbumper te verwijderen

Bericht door Twain »

Kan je dat niet doen terwijl dat ding nog op de wagen zit?

maargoed..

je maakt de grill los (zijn irritante click dingen die snel breken, als ze 15 jaar oud zijn)
achter de grill zitten 2 beugeltjes die de boel vast houden.. die schroef je los (de bouten die in de auto zitten, al die click dingen die je op je bumper zit kan je laten zitten)
dan stuur naar binnen of naar buiten draaien ( net wat jij makkelijker vindt .. en de 2 schroeven aan weerskant losdraaien tussen voorscherm en bumper.. (dit zijn echt klote schroeven.. soms zal je je modderkuip deels los moeten maken (vooral als je niet teveel krassen op je arm wil hebben. of als je je auto niet hoog genoeg kan opkrikken.))

bij mij moesten de koplampen lampen er ook uit, ik weet alleen niet meer of dat dat ook 100% noodzakelijk was. ik dacht van niet.

maar nogmaals volgens mij kan je je auto beter op een put/brug rijden.. en die dingen monteren terwijl de bumper nog op de wagen zit.
Awesomeness = Verveling x Talent
Echo Whiskey

Bericht door Echo Whiskey »

Twain schreef: bij mij moesten de koplampen lampen er ook uit, ik weet alleen niet meer of dat dat ook 100% noodzakelijk was. ik dacht van niet.
Dat is inderdaad niet nodig.
Twain schreef: maar nogmaals volgens mij kan je je auto beter op een put/brug rijden.. en die dingen monteren terwijl de bumper nog op de wagen zit.
Eens. :yes:
KissMyExhaust
Provincie: Flevoland

Bericht door KissMyExhaust »

Twain schreef:Kan je dat niet doen terwijl dat ding nog op de wagen zit?

maargoed..

je maakt de grill los (zijn irritante click dingen die snel breken, als ze 15 jaar oud zijn)
achter de grill zitten 2 beugeltjes die de boel vast houden.. die schroef je los (de bouten die in de auto zitten, al die click dingen die je op je bumper zit kan je laten zitten)
dan stuur naar binnen of naar buiten draaien ( net wat jij makkelijker vindt .. en de 2 schroeven aan weerskant losdraaien tussen voorscherm en bumper.. (dit zijn echt klote schroeven.. soms zal je je modderkuip deels los moeten maken (vooral als je niet teveel krassen op je arm wil hebben. of als je je auto niet hoog genoeg kan opkrikken.))

bij mij moesten de koplampen lampen er ook uit, ik weet alleen niet meer of dat dat ook 100% noodzakelijk was. ik dacht van niet.

maar nogmaals volgens mij kan je je auto beter op een put/brug rijden.. en die dingen monteren terwijl de bumper nog op de wagen zit.
Dan kan je de linker mistlamp maar met 3 bouten vastmaken.
Aangezien 1 bout geblokt wordt door de bumper balk ;)
Afbeelding
richard
Provincie: Overijssel

Bericht door richard »

Geldt deze manier ook voor een JDM of Motion spoiler?
speedy500
Provincie: Zeeland

Bericht door speedy500 »

Die bumpers zitten op dezelfde plekken vast als de originele

Toen met de JDM bumper de koplampen en alles eruit gehaald
Vorige week met de wissel naar de motion de lampen laten zitten, en gaat nog een stuk sneller ook dan

2x 2 schroeven in de wielkast los
2x boutje achter de grille, en bumper eraf pakken
Dan de bumpersteun ff alle clippies los, en overzetten naar de nieuwe bumper, en zet er maar weer op, boutjes vast, schroefjes vast en grille erin

Heb zelf met 1e galant ook mistlampen ingebouwd met de bumper op de auto
T is te doen, maar de volgende keer haal ik toch echt wel de bumper eraf, die max 10 minuten werk is dat zeker wel waard vond ik (zeker zonder brug)
MarkDuffy
Provincie: Limburg

Bericht door MarkDuffy »

Slijptol gaat nog het handigste, alleen terugmonteren... O:)
Twain

Bericht door Twain »

[External Link Removed for Guests]

of zo...
Awesomeness = Verveling x Talent
martijn

Bericht door martijn »

:wha: :wha: :wha: :wha: :wha: :wha: :wha: