Rem verschil nederlands en duits..

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Angelo0115
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 apr 2017, 22:44
Provincie: Zeeland

Rem verschil nederlands en duits..

Bericht door Angelo0115 »

Ik heb met mijn 8g een beetje een rem probleem.
Heb toen een ingevoerde duitse galant gehaald voor onderdelen. Van het weekend begon er al een beetje een schreeuwent geluid tekomen dus dach ff alle remmen checken. Nu kom ik er achter dat mijn rechtervoor remblokken opzijn. Maar mijn linker voor remmen blokken zijn nog als nieuw. Zouden er toch ookal een jaar opzitten Best vreemd aangezien ik afgelope zomer deze gereviseerd heb. Nu dacht ik de duitse remklauwtjes er eens bij pakken maar deze zijn een stukje groter dan mijn eigen klauwen.. blokken zijn groter en de klauw is groter verder heb ik nog geen onderzoek kunne doen inverband met geen dag licht meer. Weet er iemand of de complete rem wel past of dat de bout maten anders zijn dat vermoed ik wel..
Vind dit toch wel vreemd want de remmen van mijn eerste 2.0 (nederlands) zijn het zelfde als de remmen van mijn 2.5 ( ook nederlands) maar deze duitser was ook een 2.0 of zouden hier fl model remmen opzitten denk het niet aamgezien deze uit het jaar 2000 kwam als ik mij niet vergis maar zou een latere update geweest kunnen zijn ( de nederlandse en duitse zijn allebij enkele zuiger) weet er iemand de maten van de bouten afstand van een fl model?
Ik hou jullie up to date als ik meer heb kunnen meten
Mvg angelo
R.I.P. G8 2.0 1999
Driving the G8 2.5 1998
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Rem verschil nederlands en duits..

Bericht door Uray25 »

Als je toch de beschikking hebt over de hele auto, waarom dan niet meteen alles overzetten. Heb je tenminste de stevigere remmen onder je auto.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Rem verschil nederlands en duits..

Bericht door menno3x8g »

FL remmen zijn idd groter uitgevoerd en passen niet op een PFL of omgekeerd, of het nou enkel-of dubbelzuiger uitvoering is. 2000 is meestal FL.
Het 'op' zijn van de remblokken eenzijdig duidt meestal toch op een probleem aan die kant: vastzittende zuiger of slingerende remschijf, of de andere kant doet helemaal niks omdat daar de zuiger vastzit.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Rem verschil nederlands en duits..

Bericht door Twain »

Er is echt geen zinnig woord over te zeggen je kan het alleen maar opmeten.
Je krijgt niet voor niets beide type remmen te zien bij een onderdelerzoeker, ze weten het in japan ook niet meer ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”