Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
tazz100
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 aug 2016, 20:13
Provincie: Utrecht

Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door tazz100 »

Graag ideen en of tips na de voorkeuring van mn net aangekochte legnum vr4-s blijf ik remverschil achter houden. Rechts achter wijkt 60 procent af. Remvloeistof al doorgespoeld. Wie weet wat dit euvel kan zijn?? Voor is perfect. Gr tazz
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door Twain »

zuiger die blijft hangen door corrosie of een andere beschadiging?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door menno3x8g »

Twain schreef:zuiger die blijft hangen door corrosie of een andere beschadiging?
Mee eens. Reviseren, en doe dan ook gelijk de andere kant. Hopen dat de cups nog goed zijn.
Revisieset: [External Link Removed for Guests], of misschien [External Link Removed for Guests].
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
tazz100
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 aug 2016, 20:13
Provincie: Utrecht

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door tazz100 »

Remklauw heb ik gecontroleerd, bij trappen komt ie netjes naar buiten en hij gaat ook makkelijk met een tang weer terug naar binnen?
Tot nu toe gedaan: remschijven en blokken vervangen remslangen gewisseld links rechts, dit alles geen verschil ook niet een beetje. Verdenking nu is abs blok of hoofdremcylinder maar niks zeker. Remklauw revisie ook al aan gedacht maar omdat zuiger makkelijk loopt nog niet gedaan. Als er een techneut is die telefonisch wil meedenken graag. 0614734711. Gr tazz
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door marksanne »

Ik heb mijn vermoedens bij de hoofdremcylinder. Mijn legnum heeft ook ooit een probleem gehad dat alleen met het vervangen (van het binnenwerk) van de hoofdremcylinder was op te lossen. Hoewel het niet verklaart waarom de voorremmen dat verschil dan niet hebben. Ook het de ABS pomp is inderdaad een mogelijkheid. Die regelt per rem natuurlijk ook van alles. Als daar een luchtbel zit of een hangend klepje komt de druk ook nooit gelijk.

Ik heb een VR4 ABS blok liggen mocht je het willen proberen. Als het je probleem oplost dan weet in ieder geval wat. Prijs is tientjeswerk, maar dat komt later dan wel. Stuur maar een PBtje als je interesse hebt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Hoofdremcylinder kan, maar lijkt me wat apart dat het probleem dan enkel rechtsachter is. Persoonlijk lijkt me dit meer een ABS probleem; met het ABS blok als grote boosdoener. Persoonlijk nog niet meegemaakt met een Legnum, wel al met een Carisma en diverse andere merken en types. Symptoom in al die gevallen was gelijk; maar 1 rem die onverklaarbaar bleef vast hangen. Zou zowieso stoppen met zoeken naar een probleem bij RA zelf, want het probleem komt geheid meer van voren in de vorm van een hoofdremcylinder(wederom; kan, maar raar dat het dan alleen RA is) , of het ABS blok.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
tazz100
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 aug 2016, 20:13
Provincie: Utrecht

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door tazz100 »

Vandaag toch eerst klauw reviseren en dan hopen zoniet meld ik me bij degene die onderdelen aanbieden. Duimen dus! Gr tazz
tazz100
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 aug 2016, 20:13
Provincie: Utrecht

Re: Help probleem met legnum vr 4 achterremmen

Bericht door tazz100 »

Ondanks de snelle pm van marksanne heb ik nu de verkeerde abs pomp ik heb er een nodig met nr: mr 407436. Heeft iemand die toevallig liggen of weet iemand welke autos die op zitten? Gr tazz
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”