Honen remcylinderwand

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Honen remcylinderwand

Bericht door menno3x8g »

Is bij revisie van mijn remmen het honen van de remcylinderwand aan te bevelen? (Enkelzuiger FL)

Zo ja, welke gereedschappen zijn aan te bevelen.
En hoe doe je dat?

Tnx reacties
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Honen remcylinderwand

Bericht door Twain »

ik heb er ergens 1 van midlock... helaas kan ik je nog niet vertellen of het fijn werkt en of het zin heeft, dus eigenlijk heb je geen klote aan mijn plempsel :D

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Honen remcylinderwand

Bericht door marksanne »

Alleen nodig als er voelbaar (of erger nog: zichtbaar) roest of beschadigingen in de wand zitten. Als dat zo is, dan is de zuiger zelf waarschijnlijk ook naar de haaien en of je die ook weer strak krijgt kun je alleen maar zelf proberen in te schatten als je de boel uit elkaar hebt liggen. Ik zou een reserve setje remmen scoren voor een appel en een ei zodat je geen gedoe hebt als je begint met revisie. Ik zou er zelf niet meer dan een paar tientjes max voor een setje voor geven (meer zijn ze na al die jaren ook niet waard).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”