Braided koppelingsslang

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Braided koppelingsslang

Bericht door MarkDuffy »

Ik heb van 't weekend alweer mn koppelingsslang kapot gehad van de galant. Nu wil ik een staal omvlochten koppelingsslang plaatsen.

Maar dat is voor de galant niet te vinden (althans, kan ik niet vinden)

Aan weerszijde van de slang moet een vrouwtje en daarbij moet er een kleine afdichting in het vrouwtje zitten (zijn 2 soorten, gewoon vlak, maar ook met een soort kraagje van binnen, dit laatste zit in de standaard slang, dus moet ik ook hebben)

Als de slang de complete leiding vervangt vind ik het ook prima! (of zelfs beter)

Kan iemand helpen? Ik word gek van zoeken zonder resultaat :P :lol:
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door MarkDuffy »

Zou fijn zijn in ieder geval.
Heb namelijk over 2 weken ff vrij en wil hier dan mee aan de gang zodat ie dan helemaal weer goed is.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3500
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door marksanne »

Ik weet niet hoe specifiek / uniek / apart die koppelingen zijn eerlijk gezegd, maar hier in de buurt zitten een paar van die landbouw-werktuig-bedrijven en die maken heel veel leidingen met de gekste koppelingen voor tractoren enzo op maat. Misschien een idee om bij jou in de buurt langs een paar van die zaken te rijden met de oude koppelingsslang die nu kapot is om te zien of ze zoiets kunnen maken. Ik ben in ieder geval al een paar keer verbaasd door wat ze allemaal hebben en al helemaal om de prijzen... echt lachen-gieren-brullen laag.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
maxxxie
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 mei 2012, 08:49
Provincie: Friesland

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door maxxxie »

en als ze er dan 1 kunnen maken, kunnen ze ook meer maken voor de liefhebbers ;)
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door Thom »

Ga eens met de slang naar een autosport zaak.
Misschien zijn AN koppelingen wel een optie.
Gebruikersavatar
MarkDuffy
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 mar 2012, 18:28
Provincie: Limburg

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door MarkDuffy »

Hydrauliekzaak (voor landbouwwerktuigen) ben ik langs geweest, deze konden mij niet helpen. De slangen hadden ze sowieso niet.
En als ik beide los lever kon of wou ie niet helpen (weet ik niet)

Thom, over die AN koppelingen heb ik wel gelezen, ook die PTFE (teflon) staal omvlochten slang kan ik ervoor gebruiken.
Maar ik betwijfel of die AN koppelingen sterk genoeg zijn. Als ik kijk hoe die gemonteerd worden heb ik daar weinig vertrouwen in dat dit de druk goed kan weerstaan.

Dan vraag ik me nog af kan ik deze vrouwtjes met kraagje aan de binnenkant krijgen? Want dit kan ik nergens vinden.
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: Braided koppelingsslang

Bericht door Thom »

AN Koppelingen gebruiken ze ook in de autosport.
Hydraulische handrem van een drift auto is ook met AN koppelingen, geloof wel dat die hogere druk krijgen te verduren dan een koppeling.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”