Hallo,
Even een vraagje mbt de automatische versnellingsbak van de Galant; de auto heeft 83000 km gelopen en mijn vraag is of het aan te raden is om de automatische versnellingsbak te laten spoelen en van nieuwe olie laten voorzien.
De automaat schakeld prima, enige puntje is dat ie tijdens remmen tot stilstand op het laatst een beetje schokt, waarschijnlijk met het in de eerst versnelling zetten.
Mvg
Richard
Automaatbak spoelen
Re: Automaatbak spoelen
Ik heb het wel eens laten doen bij een automaat die vele dkm's had gereden: geen verschil gemerkt.
Staat er iets in de workshop manuals over verversen?
Staat er iets in de workshop manuals over verversen?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Nee, daar is niets te vinden.
De VR4 heeft een andere automaat, en die vraagt om verversing elke 72dkm. Maar dat is een performance model die vaker onderhoud vraagt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Nou we toch bezig zijn: check viewtopic.php?f=10&t=1706
Alvast bedankt voor de reacties; Ik heb dit ook even nagevraagd bij de dealer waar deze auto vandaan komt en deze gaf aan dat Mitsubishi hier niets over voorschrijft; volgens hem kun je zeker gaan spoelen maar het wordt dus niet voorgeschreven.