Exhaust muffler control

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Exhaust muffler control

Bericht door Yeti »

Mede forum leden,

Ik kwam weer eens wat tegen op het wereld wijde web.

Een Exhaust Muffler Control.

Zo te zien is het systeem voorzien van een speciale uitlaat waarbij deze opengezet kan worden middels een vacuum systeem.
Nu weet ik niet of dit automatisch gebeurd of dat men deze klep ook handmatig open kan zetten. Het is een OEM systeem wat, volgens ASA, gemonteerd kan worden op de V6 EA4A versie.

Zou dit systeem ook op de 2 liter en of standaard V6 passen en zo ja heeft het invloed op het motor vermogen of produceer je alleen maar meer geluid met dit systeem. Is het Legaal te gebruiken op de Europeese wegen?

Heeft iemand ervaring met dit systeem?

Ik ben dus opzoek naar meer info.

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Exhaust muffler control

Bericht door Qualconu »

Volgens info op Internet is het 'n zelfregulerende vacuum gestuurde klep met meerdere functies.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Exhaust muffler control

Bericht door Yeti »

Dank je voor de PDF Qualconu,

Ik ga dit nog eens overdenken. Het geeft voor mijn 100kW motor natuurlijk niet heel veel extra en zou het meer voor het geluid doen.

Zijn er ergens de boeken van de EA1A en EA4A die dit systeem beschrijven (aansturing, trouble shooting)
Ik weet dat de boeken voor deze modellen (evenals de VR-4) erg schaars of slecht te vinden zijn maar als iemand me in de goede richting kan sturen dan graag.

Ik weet dat er een extra vacuumleiding van voor naar achter getrokken moet worden maar gelukkig is er nog extra ruimte op de klemmen voor de leidingen van de brandstof en remmen. Daar kan die leiding mooi bij geklikt worden. Daarnaast heb ik nog een metertje of 15 kunifer leiding liggen en heb ik de brandstoftank en achterwiel ophanging nog niet gemonteerd dus kan overal nog makkelijk bij. Maar graag zou ik willen weten hoe de leiding aangesloten zit voor op de motor en wat de functie van het filtertje is in de leiding.

bvd weer voor het meedenken.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”