Olie temperatuur meter installeren

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Olie temperatuur meter installeren

Bericht door KNOEI 8G »

Om te voorkomen dat ik net als voorheen met een koude motor hoog in de toeren ga rijden wil ik een Olie temp meter installeren.

Nu ga ik er vanuit dat alle galants (2.0 2.4 N/A V6 en TTV6) dezelfde draad hebben qua oliefilter, kan iemand dit bevestigen?

hiervoor wil ik dus een sandwichplate plaatsen en digitale meters kopen en ergens gaan monteren op het dashboard (bij de asbak bijvoorbeeld)

Heeft iemand tips en of dingen waar ik rekening mee moet houden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Olie temperatuur meter installeren

Bericht door Yeti »

Hi Nico,

Zelf geen ervaring met V6-en maar kijk even of je niet te ver naar voren komt met je Sandwichplaat. Mijn oliedruk opnemer is redelijk groot (weet niet hoe groot de temp sensor is) en het kan zomaar zijn dat je uitlaat in de weg zit. Kijk even welke draad je sensor is voordat je een sandwichplaat besteld zodat het draad overeen komt.

Volgens ASA komen nummers van de 2.0L, V6 en ttV6 qua oliefilter overeen ( MD322508 voor EU only of vervanger MD136466 ND) weet niet of TD draad hetzelfde is maar gebruiken andere filters.

Volgens mij is het schroefdraad M20 x 1,5

Aanhaal moment voor MD323508 en MD136466 ongeveer 3/4 slag of 17Nm

succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Olie temperatuur meter installeren

Bericht door KNOEI 8G »

top! bedankt voor de input!

Ik heb al een klein model oliefilter liggen dus dit moet zeker wel passen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Olie temperatuur meter installeren

Bericht door menno3x8g »

Als je de meter(s) plaatst in het asbakje, dan ga je er niet op kijken. Beter is hoger, bijvoorbeeld op de plek van dat lege cd-vak, dat je dan boven je radio plaatst (tenzij je een dubbeldin ding hebt). Nog een optie is op de A-stijl met zo'n houdertje: dan staat het bijna voor je neus.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”