Motor werd warm 2,5l V6

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
JoostNightmare
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2014, 22:26

Motor werd warm 2,5l V6

Bericht door JoostNightmare »

Gisteren reed ik van mijn werk naar huis (ong20km) en met nog zo'n 3km tegaan liep de temparatuur meter op. Eenmaal thuis was het koelwater aan het koken en was er ongeveer 1liter water uit. Even aflaten koelen bij gevult en op de brug gereden. Eerst heb ik naar een lekage gezocht maar niet kunnen vinden. Daarna heb ik de thermostaat eruit gehaald en getest maar deze ging gewoon open bij 82geraden.
Ik dacht dan zal het wel de waterpomp zijn. Vandaag dus voor de zekerheid een waterpomp besteld (gelijk maar een distributie set). Maar vandaag heb ik opeens geen probleem meer gehad en blijft de wijzer gewoon horizontaal staan.
Heeft er iemand ook al is een soort gelijk probleem gehad?
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Motor werd warm 2,5l V6

Bericht door menno3x8g »

Mijn Legnum heeft iets soortgelijks, lijkt een lekke koppakking te zijn, waardoor ie regelmatig koelwater eruit gooit.
Verder wel gehoord dat oude radiatorslangen intern kunnen blokkeren door een binnenscheur.
Misschien zijn er nog meer mogelijkheden: doet de fan het, of de schakeling naar de fan, enz.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”