Spanners / lagers rond multiriem

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door martijnver13 »

Mijn riemen piepen nogal. Ik heb al een nieuwe multiriem liggen, en moet ook nog een v-snaar hebben. Niet het issue. Een vriend van me gaat het inbouwen. Hij heeft het al bekeken, en heeft me ook aangeraden om lagers en spanners mee te vervangen, aangezien het gepiep ook hier vandaan kan komen. En aangezien het gepiep de vorige keer ook gewoon doorging na het vervangen..

Maar nu zit ik beetje te zoeken, maar kan eigenlijk helemaal niets vinden. Weet iemand hier misschien wat er wordt bedoeld met deze spanners en lagers? Ik heb hier zelf niet echt verstand van namelijk. En waar zou ik deze kunnen vinden? Ga ik bij de Mitsubishi dealer eindigen, of kan ik het ook bij een universele winkel vinden?
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door Jacobvandervoort »

Ik denk dat hij dit bedoeld?

Span rol van de multiV [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je gewoon kopen bij een beteren automaretalen zaak.

Meestal vervang je dit niet mee tenzij het beschadigt is, is de spanning van je riem wel goed? Gebruik je een goede kwaliteit riem?
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door martijnver13 »

Blijft natuurlijk een blok met bijna 4 ton op de teller, dus mag wel is. En het is vooral dat hij bleef piepen na de vorige keer, ongeacht hoe strak hij stond.

Heb de spanrol ook op amazon gevonden (m.b.v. partnummer van jouw link) voor 2 tientjes. Lijkt er meer op:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: Duitsland levert wel in Nederland
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door Twain »

edit: ik had hier een mooi lijstje staan , maar ik realiseer me ineens dat jij violgens mij geen v6 hebt :P
Awesomeness = Verveling x Talent
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door martijnver13 »

Twain schreef:edit: ik had hier een mooi lijstje staan , maar ik realiseer me ineens dat jij violgens mij geen v6 hebt :P
Ja dat klopt, had ik er wel ff bij mogen zetten. Gaat idd om een 2 liter
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door cvw »

Die rollers verslijten inderdaad. Eigenlijk is er een advies om die dingen elke 90k te vervangen. Omdat ze bij de dealer nogal prijzig zijn (zeker voor de V6) en die 90k beurt toch al flink wat pegels kost worden ze vrijwel nooit vernieuwd. Na 250 - 300k zijn de lagers van die dingen echt op en maken ze herrie. Dat merk je helemaal na vervanging.

Lees maar na in mijn oude topic: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... &start=320" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh ja, ik kon dat ding alleen bij de dealer krijgen. Voor de V6. Bestelnummer staat op de foto. Ik meen € 145,-
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door Twain »

die van mij komt uit engeland

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ze hebben best veel spul voor de G.. gewoon zoeken op artikel nummer en vaak drijft er wel iets boven ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door menno3x8g »

Twain schreef:die van mij komt uit engeland
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; ze hebben best veel spul voor de G.. gewoon zoeken op artikel nummer en vaak drijft er wel iets boven ;)
Helaas is Camskill al een tijdje off-line voor de Mitsubishi's. Ik vraag me ook af of ze ooit weer spullen gaan leveren.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door Twain »

serieus ... *snif*
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door KNOEI 8G »

Las het vandaag op clubvr4. Zonde...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Spanners / lagers rond multiriem

Bericht door Twain »

dat wordt dan intrekken bij mark from miami.. wellicht staat er nog wat leeg daar ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”