brandstof verbruik V6 A/T LPG

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Thom
Provincie: Noord-Brabant

brandstof verbruik V6 A/T LPG

Bericht door Thom »

Lees hier en daar dat verschillende mensen hier met een V6 automaat op LPG een verbruik halen van 1 op 10/11.

Ik haal nooit hoger als 1 op 8... rijd iedereen nu als een opa of moet ik mijne eens even aankijken. Ik rijd over het algemeen toch wel rustig. Niet agressief optrekken e.d.

Ik rijd echt niet altijd op de cruise control of als "het nieuwe rijden"
Maar zoveel verschil?
KNOEI 8G

Re: brandstof verbruik V6 A/T LPG

Bericht door KNOEI 8G »

Haha dat gevoel had ik dus ook na mijn eerste 3 tankbeurten. Rijd zelf met een M/T V6 op lpg 1 op 7 over 30.000 km.... En mijn zuinigheids rrecord ligt op 1 op 9.5 eenmalig! En dat was niet makkelijk :P
Afbeelding
Twain
Provincie: Zuid-Holland

Bericht door Twain »

mijn buurman flikte het om bijna 1:12 te rijden met mijn gas bak.. (M/T).. maar uhmm dat kan ik niet. En hij rijdt als een opa aan de valium :D

normaal haal ik tussen de 1/6 en 1/8 ligt eraan of ik veel in de stad heb gereden.. als ik een tankbuurtje heb waar ik alleen maar mee naar de winkel ben geweest .. (2 km heen en 2 km terug) dan heb ik echt een zuipschuit onder mijn kont.. dan haal ik de 1/5 nog niet eens en daar komt dus nog het benzine verbuik (bij het starten) nog bij

Als het auto'tje warm was ( ze in nu even stuk) en ik trapte haar vol op zijn staart was het verbruik 1/4 (LPG)
Ik weet niet of je altijd bij dezelfde pomp tankt.. maar daar zit ook verschil in.
Ohw en de wintermaanden hebben altijd een hoger verbruik
Awesomeness = Verveling x Talent
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

Nou, ben weer bezig met meten, nu de 8G A/T. Doe mijn uiterste best om zonder drugs zuinig te rijden. Valt niet mee, dus hoe jouw maat aan 1:12 komt is mij een raadsel. Misschien stiekum op benzine gezet?
Verbruik automaat.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Klopt, in de wintermaanden is het verbruik altijd hoger. Zeker als het blok nog koud is dan lust íe een aardig slokje. Ik zat ook heel lang op een standaard verbruik van 1:8 a 1:8,5. Maar vanaf het moment dat de distributieriem en bougies vervangen zijn is de verbetering ingezet. Daarna heb ik het hele inlaattraject voor de 2e keer met foam behandeld en het motorblok geflushed. Luchtfilter is nog relatief vers. Oh ja, en ik heb in dat tijdsbestek ook nog eens 2 remklauwen gereviseerd (bleven aanlopen) en de voorremschijven vervangen omdat die krom waren (en dus iedere keer een korte tik tegen het remblok aan gaven). Last but not least heb ik nu op alle hoeken van de auto nieuwe/goede wiellagers. De hub op de vooras had zelfs een slag/slinger.

Nu haal ik, stadsverkeer en grote weg gecombineerd zo rond de 1:9,5. Op lange afstanden en met een lekker warm blok haal ik de 1:10 a 1:11 wel. En nee, ik rij niet als een opa-tje. Gewoon vlot doortrekken naar de maximum snelheid en op de snelweg net onder de flitssnelheid rijden.
Twain

Bericht door Twain »

Cheaten met brandstof verbruik :D... nee man, hij haalt ook met zijn 6g ruim 1:15 ;) hij gaat niet veel harder dan 80 en dan slipstreamen achter een vrachtwagen.. verder laat hij bv bovenaan de afslag hier zijn gas al ruim voor de afslag los.. en dan helemaal uitrollen naar beneden enzo.... eigenlijk heb ik geen idee waar hij remmen voor nodig heeft, hij gebruikt ze toch nooit. Wagen komt ook niet ver boven de 2000 toeren uit.. HEEEEEEl vroeg opschakelen etc etc etc etc etc ..

nu moet ik wel zeggen dat ik natuurlijk een Super Charger in die wagen hebben zitten.. het kan best zijn dat hij in de lage toeren wat zuiniger is dan een wagen zonder SC

altijd met (te) harde banden rijden helpt ook enorm .. en wat Cees zegt.. nieuwe wiellagers helpen zeer zeker ;)
Lowlands
Provincie: Flevoland

Bericht door Lowlands »

Ik vind het ook zeer sterk hoor!Mijn oude 2 liter Galant had ook gas en niet eens G3.Maar kwam nooit hoger dan 1: 10...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Twain

Bericht door Twain »

En bedankt!! Dus ik of hij staat te liegens volgen jou. Je lijkt mythbusters wel man.
Omdat JIJ iets niet kan wil dat nog niet zeggen dat het onmogelijk (of zeer onwaarschijnlijk) is.

Ik gok dat jij niet aan het bumperkleven was bij elke vrachtwagen waar je achterzat, elke "normale" persoon gaat vrachtwagens voorbij.
En dat niemand anders dat lukt is goed te verklaren doordat bijna NIEMAND zo rijdt (gelukkig niet)
maargoed, je komt maar langs hoor.. dan mag je er naast zitten en kan je het zelf zien. Ik sponser de brandstof wel.
marksanne

Bericht door marksanne »

Sorry voor tikje offtopic, maar wat ik gisteren qua brandstofverbruik meemaakte in het Monster is toch wel een unicum voor mij, dus ik deel het toch effe: De brandstofmeter staat nog ruim boven de helft en er staat intussen al 350km op de teller. WTF?!! Als dit zo doorgaat dan gaat het totale aantal km's op tank richting de 600, misschien wel 650km! Ik geef direct toe: rustig mee gereden, veel cruise control, maar dat zo'n auto zo zuinig kan zijn... geheel nieuwe ervaring voor me.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Ran-DiZzle

Bericht door Ran-DiZzle »

Mark, ik het met mn v6 mt op benz al 710km aamgetikt... woehoeee haha.. rij jij gas? of ook benzjne?
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
marksanne

Bericht door marksanne »

Benzine en het is een handbak. 710km... Wow!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Lowlands

Bericht door Lowlands »

twain schreef:En bedankt!! Dus ik of hij staat te liegens volgen jou. Je lijkt mythbusters wel man.
Omdat JIJ iets niet kan wil dat nog niet zeggen dat het onmogelijk (of zeer onwaarschijnlijk) is.

Ik gok dat jij niet aan het bumperkleven was bij elke vrachtwagen waar je achterzat, elke "normale" persoon gaat vrachtwagens voorbij.
En dat niemand anders dat lukt is goed te verklaren doordat bijna NIEMAND zo rijdt (gelukkig niet)
maargoed, je komt maar langs hoor.. dan mag je er naast zitten en kan je het zelf zien. Ik sponser de brandstof wel.
Ik geef alleen mijn mening,ik beschuldig jou nergens van...
mits8g

Bericht door mits8g »

Hier ook een gemiddeld verbruik van 1:10 op LPG.
De auto wordt dagelijks gebruikt voor woon werk verkeer (veelal rijksweg), wordt nooit op ze staart getrapt en mag altijd rustig optrekken met het andere verkeer mee.

Record is voor mij 1:12 , ik had de auto net en STRAK 100 rijden als de maximum snelheid :-)
Gecombineerd met veel stadswerk en korte stukjes wordt het snel 1:8
He Windows bot! Je Moeder was Internet Explorer!
cvw
Provincie: Gelderland

Bericht door cvw »

Lees hier nog wat opmerkingen waar ik wel op wil reageren.

Ik heb de bandenspanning zo'n beetje op 2,5 bar in alle banden. Al die dingen zoals remmen, lagers, filters en een schoon blok lijken wel minder belangrijk, maar alles samen zorgt er voor dat het blok heel rendabel loopt en de auto zo min mogelijk weerstand heeft. Nadat ik de remmen en lagers aangepakt had was het opvallend hoe makkelijk de Galant rolde. Je laat het gas los en het duurt heel lang voordat de snelheid echt ver terugloopt. Dat verschil merk je natuurlijk ook op het moment dat je gasgeeft; minder weerstand.

Gisteravond nog een stukje gereden. Het was windstil en na de hub vervanging van afgelopen weekend merk ik dat de Galant wederom een stukkie stiller is geworden. Dat valt pas op als een onderdeel vervangen is. Maar goed, bij 85 kmph hoor ik nu zelfs die opstaande randjes van sensorvlakken onder de banden doorgaan. Heel bizar.
Lowlands

Bericht door Lowlands »

mits8g schreef:Hier ook een gemiddeld verbruik van 1:10 op LPG.
De auto wordt dagelijks gebruikt voor woon werk verkeer (veelal rijksweg), wordt nooit op ze staart getrapt en mag altijd rustig optrekken met het andere verkeer mee.

Record is voor mij 1:12 , ik had de auto net en STRAK 100 rijden als de maximum snelheid :-)
Gecombineerd met veel stadswerk en korte stukjes wordt het snel 1:8
Misschien dat het daar aan lag voor mijn verbruik,ik had altijd die combinatie,nooit alleen snelweg..Maar het is gewoon zo dat als je met benzine 1:10 rijdt,je met gas 1: 8 rijdt..
yollie76

Bericht door yollie76 »

ik weet wel nu er 205/40/17 bandjes onder zitten dat ze een stuk minder zuinig rijd dan de 215/45/17 :S btw ik heb een 2.0 ltr.
in de zomer haalde ik 1/9.5 nu denk ik 1/8
Vroemmmmmmmmmmmmm
menno3x8g
Provincie: Groningen

Bericht door menno3x8g »

yollie76 schreef:ik weet wel nu er 205/40/17 bandjes onder zitten dat ze een stuk minder zuinig rijd dan de 215/45/17 :S btw ik heb een 2.0 ltr.
in de zomer haalde ik 1/9.5 nu denk ik 1/8
He das toch vreemd, smallere banden zijn toch zuiniger.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Ran-DiZzle

marksanne schreef:Benzine en het is een handbak. 710km... Wow!
moet er wel bij zeggen dat t veelal woonwerk verkeer over proviciale wegen en snelweg is. zonder stoplichten en rechttoe rechtaan met een enkele afslag.
Twain

Bericht door Twain »

Lowlands schreef: Ik geef alleen mijn mening,ik beschuldig jou nergens van...
Dat doe je wel.. of je moet de betekenis van "dat lijkt mij ook erg sterk" niet kennen.. Sterke verhalen zijn op zijn minst aangedikt met halve waarheden a.k.a. leugens. Maargoed, inmniddels heeft er iemand anders gereageerd met het zelfde gemiddelde, dus ineens toch niet meer zo sterk he?
Je moet een keertje nadenken voordat je op bevestigen drukt.
Matinno

Bericht door Matinno »

Ik rij met mijn 7G 1800 ook op lpg g3 en ik haal gemiddeld 1/11 tot 1/12. Nu rij ik veel op de snelweg (150 km per dag gewoon 120km/h) op benzine ligt het verbruik ongeveer op 1/12 tot 1/13.
Mitsubishi Galant 7G LPG G3 1994 *Sold*
BMW 520iA 1990
Lowlands

Bericht door Lowlands »

twain schreef:
Lowlands schreef: Ik geef alleen mijn mening,ik beschuldig jou nergens van...
Dat doe je wel.. of je moet de betekenis van "dat lijkt mij ook erg sterk" niet kennen.. Sterke verhalen zijn op zijn minst aangedikt met halve waarheden a.k.a. leugens. Maargoed, inmniddels heeft er iemand anders gereageerd met het zelfde gemiddelde, dus ineens toch niet meer zo sterk he?
Je moet een keertje nadenken voordat je op bevestigen drukt.
De bewoording:het lijkt me sterk,is een mening.Geen waarheid op zich.
Twain

Bericht door Twain »

Yup klopt helemaal,

ik ontken ook niet dat het je mening is. (anders had ik er wel iemand anders over aangesproken.) en dat het geen waarheid is... dat klopt ook. (anders hoefde ik er niets over te zeggen)

conclusie: mijn mening is dat jouw mening een onjuiste beschuldiging is.. ik heb gelukkig nog meer meningen, maar die hou ik nog even voor me
Lowlands

Bericht door Lowlands »

Nouja,die mening mag je hebben natuurlijk! :)
Ran-DiZzle

Goeie tijden slechte tijden, nee het leven spaart je niet.... :wha:
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”