Licht verklikker aansluiten

Veel gestelde vragen en antwoorden, handleiding, tips & trucs.
Plaats reactie
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Licht verklikker aansluiten

Bericht door Neo-- »

Heeft hier iemand enige ervaring met het aansluiten van een licht verklikker?
Ik heb dus zo`n dingetje bij me pa weg gehaald (die wilde hem weg gooien) en ik heb nooit de moeite genomen er ooit 1 aan te schaffen.
Nu ik de lampen regelmatig vergeet uit te zetten, lijkt me dit ideaal.
Alleen aansluiten? geen enkel idee hoe.
Ik heb 2 snoertjes, 1 ROOD, en 1 ZWART.

Iemand aan idee?

Nog mooier zou ik het vinden, als de lampen (denk aan Volvo) automatisch aan gaan bij contact (of starten) en uit gaan bij uit zetten ...
Afbeelding
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Uray25 »

Mijn 6G heeft een verklikker, en ala Volvo gaat de verlichting automatisch aan en ook weer uit met het contact...

Allemaal af Fabriek...

Maar wat die Lichtverklikker betreft, Volgens mij moet 1 aan het contact en de ander aan het licht.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Lowlands »

Weet je zeker dat er maar twee draden aan moeten??Anders stopt hij met piepen als je het kontakt uit zet en heb je er nog niks aan..Je zou dus een draad moeten hebben die naar het kontaktslot gaat (als reset als je hem aan zet)en een draad voor de plus en een draad voor op de lichtschakelaar of relais zo dat hij zonder dat de lampen branden via de lampen door verbonden wordt naar de min.Dan blijft hij piepen als het kontakt uit is en de lichtschakelaar nog aan.Werkt waarschijnlijk alleen als je geen Xenon hebt zonder ballast.....
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Weet je zeker dat er maar twee draden aan moeten??Anders stopt hij met piepen als je het kontakt uit zet en heb je er nog niks aan..Je zou dus een draad moeten hebben die naar het kontaktslot gaat (als reset als je hem aan zet)en een draad voor de plus en een draad voor op de lichtschakelaar of relais zo dat hij zonder dat de lampen branden via de lampen door verbonden wordt naar de min.Dan blijft hij piepen als het kontakt uit is en de lichtschakelaar nog aan.Werkt waarschijnlijk alleen als je geen Xenon hebt zonder ballast.....

Het kan wel met 2 draden en de - van de auto in theorie.. althans..
De voeding van de lampen loopt niet via het contactslot.. dus hij blijft gewoon piepen.. althans zou moeten kunnen.. ... het ding kan natuurlijk gewoon de spanningsval "meten" op de plus draad van de lamp.. en die pus dus ook gebruiken voor het piepen. .. dan zou het dus zijn dat de min via het de carrosserie loopt.. en de indicatie draad op het contactslot. maar ik geef toe... tis erg minimalistisch

Maar
meestal maken die systemen helemaal geen gebruik van het contactslot.. en gebruiken de schakelaar in deur aan de bestuurderskant..
dus ik gok.. 1 draad op de lampen... en de plus op een draad achter de deurschakelaar..

Edit.... als ik me niet vergis.. heeft de 6g parkeerlicht.. zodra je het contact uitzet.. gaan de lampen op parkeerlicht.. misschien kan je daar je piepertje op aan sluiten.. ik bedoel.. iets laat het dim licht immers uitgaan ... of zou dat gewoon via het contact lopen.. en dan je stadslicht weer niet ofzo.. naja vragen , vragen vragen
Awesomeness = Verveling x Talent
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Neo-- »

Hmm, zal ik een foto`tje maken van dat gekke ding?
Zitten maar 2 draadjes aan.
1x rood, en 1x zwart.

Heb geen parkeer licht :P

Opzich leek mij dat andere ook wel mooi, lampen automatisch aan, zodra ik op contact zet (volvo systeem) maarja... of DAT überhaubt mogelijk is...
Vandaar de verklikker ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Twain »

hebje geen merk/type nummer ofzo...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Wallie
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mar 2012, 14:59
Provincie: Noord-Brabant

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Wallie »

meest gebruikelijk: 1draad(rood) op een plus draad kleinste verlichting. 1draad (zwart) op linker portier schakelaar die meestal massa schakeld.

verlichting aan portier open= verklikker werken.
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door ghino »

zoals wallie omschrijft zit die bij mij ook ingebouwt
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Neo-- »

Ik gaan er morgen maar eens mee puzzelen,
Maar gaat op deze manier de verklikker ook aan, als de motor draaid ? (uiteraard wel portier open)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door ghino »

Nou bij mij zit het een beetje apart ingebouwt.
belangrijkste is dat hij op je deur sensor aangesloten moet worden.
zodat als je de deur open doet en je vergete bent jelicht uti te doen dat die afgaat
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Neo-- »

Mijn deurschakelaar zit bij mijn t.h.v. rugleuning/zitting, zolang is dat snoer niet.
Zou ik dat snoer dan moeten verlengen ?

EDIT;

In dit geval kan ik beter toch de ACC pakken in de zekeringkast neem ik aan. ( alleen is dan het deur principe weg :S )

#confused
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Lowlands »

Dus dan gaat de pieper uit als je de deur dicht doet?Lekker makkelijk dan..Als je de lampen vergeet uit te zetten zal je toch al in een verstrooide bui zijn en dan zal je dit ook niet op merken...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Twain »

bij 90% van de auto's werkt het zo....

als je zo verstooid bent dat je dat niet merkt heb je echt niets te zoeken in een auto, althans niet als bestuurder
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Lowlands »

twain schreef:bij 90% van de auto's werkt het zo....

als je zo verstooid bent dat je dat niet merkt heb je echt niets te zoeken in een auto, althans niet als bestuurder
Op dat moment ben je niet meer in de auto,dus dat argument gaat niet op! :P Zo hard is die piep niet,en de autoradio gaat dan tegelijk met de piep uit en hup je hebt het niet gehoord!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Twain »

ik weet niet waneer jij je radio uitzet... maar ik doe dat als ik nog in de auto zit... dus je radio is al uit en opgeborgen... en normale mensen draaien dan ook hun lichten uit...mocht je dat vergeten gaat hij pas piepen als je de deur open maakt.... en dan gaat dus het piepje aan net zoals het lichtje in je deur.. en natuurlijk de binnenverlichting..... .. en die piep is toch wel vrij hard hoor... zeker in het donker...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door KNOEI 8G »

Ff off topic:

:o :wha: :wha: :wha: geniale opmerking als je m zo leest hihi
twain schreef:..... .. en die piep is toch wel vrij hard hoor... zeker in het donker...
Afbeelding
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Neo-- »

:lol: :lol: :lol:

Inmiddels aangesloten.
Mijn radio gaat uit, bij het uit zetten van de 6G
Op die manier heb ik ook de verklikker aangesloten (bij de radio)
Waarom bij de radio? Omdat ik hem daar ook heb aangesloten op de binnenverlichting.
Leek me eigenlijk net zo makkelijk en nog geen 5 minuten werk! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Twain »

KNOEI 8G schreef:Ff off topic:

:o :wha: :wha: :wha: geniale opmerking als je m zo leest hihi
twain schreef:..... .. en die piep is toch wel vrij hard hoor... zeker in het donker...
NICO!! :thx:

@ NEO.. super man... hopelijk werkt Jouw piep ook in het donker... :hypo:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Lowlands »

twain schreef:ik weet niet waneer jij je radio uitzet... maar ik doe dat als ik nog in de auto zit... dus je radio is al uit en opgeborgen... en normale mensen draaien dan ook hun lichten uit...mocht je dat vergeten gaat hij pas piepen als je de deur open maakt.... en dan gaat dus het piepje aan net zoals het lichtje in je deur.. en natuurlijk de binnenverlichting..... .. en die piep is toch wel vrij hard hoor... zeker in het donker...
In het donker valt hij wel op en is het ook niet zo moeilijk om te zien dat je lichten nog aan staan.Echter overdag is dat piepje toch een stuk minder hoorbaar,althans die bij mij,en kan je niet buiten de auto zien dat je lichten nog aan staan.Bij mij heeft die pieper een tijd niet gewerkt omdat de deurschakelaar kapot was,althans half,want zitten twee schakelaars in kwam ik later achter.En dat heeft toch voor 4 keer gezorgd dat ik mijn accu weer eerst moest er uit halen en op laden!Om maar niet die keren mee te tellen dat mijn buren mij waarschuwden dat de lichten nog aan stonden!(Mijn auto moet 100 meter minimaal verder op geparkeerd staan,want mijn straat is een fietspad.Dus "even" een kabeltje met een acculader er naar toe gaat niet.
En nee,ik doe niet eerst mijn autoradio uit,waarom als die toch uit gaat als je de sleutel om draait??En als ik dat dus doe zoals jij dan zou de pieper niet meer hoorbaar zijn als ik de deur open doe.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door ghino »

zit er bij jou een dag en nachtstand op je pieper....?
de mijne is snachts net zo luid als overdag....
en opzich heeft je binnen verlichting idd hetzelfde principe.
alleen dan dat die neit op je licht staat geschakelt.

@ Nico .. erg scherp:D
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door Lowlands »

Tuurlijk niet,maar in mijn dorp Almere-haven is het s'nachts heel stil,en dus hoor je die pieper beter...Het omgevingslawaai is een heel stuk minder...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Licht verklikker aansluiten

Bericht door SisterOfMercy »

Uray25 schreef:Mijn 6G heeft een verklikker, en ala Volvo gaat de verlichting automatisch aan en ook weer uit met het contact...
Allemaal af Fabriek...
Gaat de verlichting helemaal uit? Bij mijn 6G, waar niet zo'n ding in zit blijven de lampen maar heel zachtjes branden als je'm van het contact haalt. Ik ben één keer m'n lampen vergeten, maar niks aan de hand uiteraard.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Plaats reactie

Terug naar “(6G) How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links”