HOWTO: aftermarket Cruise Control in 6G
Geplaatst: 08 mar 2012, 02:38
In deze howto zullen wij [in drie delen] zien hoe een aftermarket Cruise Control geïnstalleerd kan worden in een 6G Galant. De gekochte cruisecontrol is een "WAECO Geschwindigkeitsregler Tempomat GRA", te vinden op de duitse EBay webstek voor circa 100 euro.
Gebruikte materialen:
- WAECO cruisecontrol kit
- 2 slangenklemmen van de Gamma
- gereedschap
Als eerste beginnen wij met de accupool loshalen om ongelukken te voorkomen.
Daarna monteren wij de gastrekkabel naast de bestaande gaskabel.
Op de achtergrond zien wij de doorgesneden vacuümleiding naar de rembekrachtiger. Hierin is een T-stuk geplaatst. Wij houden er rekening mee, dat na modeljaar 1989 een terugslagventiel voor de rembekrachtiging is aangebracht halverwege de leiding, zoals te zien in de servicemanual.
De servo leggen wij voor testdoeleinden even tijdelijk in een hoek.
Voor het digitale snelheidssignaal gebruiken wij niet de meegeleverde kit met magneten. Onze 6G Mitsubishi's zijn reeds uitgerust met een pulsgenerator, zoals te zien in de servicemanual. De snelheidspuls komt op de ECM binnen op pin nummer 18. Wij maken een aftakking voor de CC-rekeneenheid.
Wij sluiten de +12(BATT) aan bij de autoradio (rood/grijs)
Wij sluiten de +12(ACC) aan bij de autoradio (blauw/grijs)
De massa sluiten we aan aan de massa.
De remschakelaar is een lastig karwij. Zoals te zien in de servicemanual, sluiten we de schakeldraad aan aan de min-pool (brede kant). Trek hier maar wat tijd voor uit.
Mijn auto heeft een automatische versnellingsbak en heeft dus geen koppelingspedaal. Van de electrische montage kan ik dus niets laten zien.
In deze testopstelling werkte het systeem bij mij.
Volgende keer meer foto's.
Onthoudt: kroonsteentjes zijn handig om te testen, maar ongeschikt voor permanent gebruik in auto's. Het plaatsen van krimpkous en het solderen van verbindingen is een betere oplossing.
Gebruikte materialen:
- WAECO cruisecontrol kit
- 2 slangenklemmen van de Gamma
- gereedschap
Als eerste beginnen wij met de accupool loshalen om ongelukken te voorkomen.
Daarna monteren wij de gastrekkabel naast de bestaande gaskabel.
Op de achtergrond zien wij de doorgesneden vacuümleiding naar de rembekrachtiger. Hierin is een T-stuk geplaatst. Wij houden er rekening mee, dat na modeljaar 1989 een terugslagventiel voor de rembekrachtiging is aangebracht halverwege de leiding, zoals te zien in de servicemanual.
De servo leggen wij voor testdoeleinden even tijdelijk in een hoek.
Voor het digitale snelheidssignaal gebruiken wij niet de meegeleverde kit met magneten. Onze 6G Mitsubishi's zijn reeds uitgerust met een pulsgenerator, zoals te zien in de servicemanual. De snelheidspuls komt op de ECM binnen op pin nummer 18. Wij maken een aftakking voor de CC-rekeneenheid.
Wij sluiten de +12(BATT) aan bij de autoradio (rood/grijs)
Wij sluiten de +12(ACC) aan bij de autoradio (blauw/grijs)
De massa sluiten we aan aan de massa.
De remschakelaar is een lastig karwij. Zoals te zien in de servicemanual, sluiten we de schakeldraad aan aan de min-pool (brede kant). Trek hier maar wat tijd voor uit.
Mijn auto heeft een automatische versnellingsbak en heeft dus geen koppelingspedaal. Van de electrische montage kan ik dus niets laten zien.
In deze testopstelling werkte het systeem bij mij.
Volgende keer meer foto's.
Onthoudt: kroonsteentjes zijn handig om te testen, maar ongeschikt voor permanent gebruik in auto's. Het plaatsen van krimpkous en het solderen van verbindingen is een betere oplossing.