Ik denk dat ik binnenkort eens kijk om de katalysator ervan tussen te halen, en een stukje laat maken dat het ontstane gat overbrugt.
Qua kosten zou dit goed moeten meevallen (misschien kan ik het stukje buis zelf maken, moet ik mss es even proberen), en het lijkt mij dat dit toch al een iets in vermogen zou moeten vrijmaken?
Maar ik hoor het natuurlijk graag van ervaringsdeskundigen, dus zijn er mensen die al rijden/rondgereden hebben met de katalysator ervantussen?
Ow ja, wat ik me ook afvroeg, de pre-facelift had een 3 pk meer dan de laatste versie, zou dit enkel door een "betere" katalysator komen, of hebben ze daarvoor ook aan het motormanagement gesleuteld? Is iets wat ik me al een tijdje afvraag, maar ik vind het maar niet terug op internet. Ook op club vr-4 vind ik daar niet meteen een antwoord op?
Iemand ervaring met een decat-systeem?
Iemand ervaring met een decat-systeem?
Failure is always an option.
Re: Iemand ervaring met een decat-systeem?
Een facelift V6 heeft 3 katalysatoren. Aan beiden uitlaatspruitstukken zit er 1 en dan nog 1 onder de wagen na de voorpijp.
De pre-facelift heeft er alleen 1 na de voorpijp. Metaripley heeft de kat na de voorpijp verwijderd maar of dat echt iets oplevert geen idee.
De pre-facelift heeft er alleen 1 na de voorpijp. Metaripley heeft de kat na de voorpijp verwijderd maar of dat echt iets oplevert geen idee.
Re: Iemand ervaring met een decat-systeem?
Wij hebben zowel een PFL V6 gehad, als een FL V6 nu. Beide automaten. Dus kunnen die twee versies mooi vergelijken.
De PFL (met 300k+ op de klok) was echt wel een klapje feller dan de FL (met 52k), al kan ik me niet voorstellen dat die drie extra peekaatjes dat verschil voor hun rekening kunnen nemen.
Ook verschilt van de automaat het schakelgedrag en de overbrengingsverhouding tussen PFL en FL. De FL draait een lager toerental dan de PFL bij dezelfde snelheid, wat de FL iets 'luier' laat aanvoelen.
Qua verbruik echter merken we amper verschil tussen beide versies.
De PFL (met 300k+ op de klok) was echt wel een klapje feller dan de FL (met 52k), al kan ik me niet voorstellen dat die drie extra peekaatjes dat verschil voor hun rekening kunnen nemen.
Ook verschilt van de automaat het schakelgedrag en de overbrengingsverhouding tussen PFL en FL. De FL draait een lager toerental dan de PFL bij dezelfde snelheid, wat de FL iets 'luier' laat aanvoelen.
Qua verbruik echter merken we amper verschil tussen beide versies.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Iemand ervaring met een decat-systeem?
Dit lijkt mij ook wel wat, wat heeft dat verder voor effect?
Verschil in geluid bijvoorbeeld?
Verschil in geluid bijvoorbeeld?
Re: Iemand ervaring met een decat-systeem?
Bedankt voor de volledige reacties heb op ebay een nieuwe voorpijp zien staan voor een 100 euro ongeveer, met de katalysators op. Misschien dat ik wel es zoeen bestel, en daar de katalystors vantussen probeer te halen.
Ik denk dat het geluid inderdaad wel zal verschillen. Toen ik de remus op de nieuwe monteerde, kon je'm nauwelijks horen, terwijl bij m'n PFL het verschil duidelijk was. De enige reden daarvoor leek me de twee extra katalysators op de FL, die alles qua geluid ook wat meer dempen?
Ik vind het alleszins het proberen waard, de kosten vallen mee en het is een leuk DIY projectje
Ik denk dat het geluid inderdaad wel zal verschillen. Toen ik de remus op de nieuwe monteerde, kon je'm nauwelijks horen, terwijl bij m'n PFL het verschil duidelijk was. De enige reden daarvoor leek me de twee extra katalysators op de FL, die alles qua geluid ook wat meer dempen?
Ik vind het alleszins het proberen waard, de kosten vallen mee en het is een leuk DIY projectje
Failure is always an option.