VR2 op LPG?

Voor info en vragen over performance tuning.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

ben een beetje aan het kijken of het mogelijk is een VR4 blok in de V6 te leggen, MAAR ze rijd nu op LPG en dat vind ik toch wel erg lekker...
ik heb op het oude forum al wat na gekeken of er wat over stond en dat stond er wel op maar niet wat er uit is gekomen.
nu schijnt het dat er wel 1 op LPG rijd ergens en dacht dat ik hem ook was tegengekomen een x op marktplaats!?

inbouwstations hebben er niet direct of een goed antwoord op helaas.
heeft iemand iets een x opgevangen van de inbouw van LPG in een VR4?

nu ligt er een Vialle installatie...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Galant-gti-2.0 »

kevin1990 schreef:ben een beetje aan het kijken of het mogelijk is een VR4 blok in de V6 te leggen, MAAR ze rijd nu op LPG en dat vind ik toch wel erg lekker...
ik heb op het oude forum al wat na gekeken of er wat over stond en dat stond er wel op maar niet wat er uit is gekomen.
nu schijnt het dat er wel 1 op LPG rijd ergens en dacht dat ik hem ook was tegengekomen een x op marktplaats!?

inbouwstations hebben er niet direct of een goed antwoord op helaas.
heeft iemand iets een x opgevangen van de inbouw van LPG in een VR4?

nu ligt er een Vialle installatie...


Ik ken best wel wat negatieve verhalen over LPG in performance motoren, evenals een aantal goede. Een hele hoop slechte van 6g VR4's , maar van 8G's heb ik persoonlijk weinig informatie over dit onderwerp.

Rest de vraag; hoezo zou je het willen? Kan me niet voorstellen dat het antwoord daarop uit financieel oogpunt is. Immers; hoezo überhaupt ombouwen op vr4 blok als je op de centen wilt/moet letten ;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

er zijn zat auto's met best wel wat vermogen die op LPG lopen.
over waarom ik het zou willen? omdat ik de galant die ik nu heb me best wel bevalt en ik niet na zo'n korte tijd al op zoek wil gaan naar een andere auto ;)
maar een VR4 motor in de galant lijkt me wel erg gaaf!

de geldkwestie is het deels. als er veel te veel aanpassingen gedaan moeten worden om de motor goed werkend te krijgen op LPG gaat het over.
dat de ombouw aardig wat geld kost begrijp ik. echter rij ik teveel voor een benzine auto... de V6 bevalt me prima maar ik ben wel op het punt gekomen dat als het mogelijk is wat enigzins financiël haalbaar is (lees niet de dubbele kosten door het LPG) wil ik het best overwegen
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Xenon »

Geen idee of de 6A13TT met de doorgaans hogere verbrandingstemperaturen die je bij LPG hebt goed overweg kan. Maar weet ook dat een VR4, wil je de ECU in HighOctane-Mapping houden (en dat wil je :yes: ), je met benzine boven een octaangetal van 98 uit moet komen. Met Meany was het een verschil van dag en nacht of ik op de gebruikelijke superplus (=RON 98) rond tufte :) , of op de stuk duurdere (langs de duitse snelweg verkrijgbare) RON 101-exoten :D .
Geen idee hoe dat zit met LPG en octaangetallen (if any, zal wel anders heten?).

Nog een ander aspect is dat je wel een mega-LPG-tank mag gaan inbouwen. Al is met een constant rustige rechtervoet 1:10 op benzine haalbaar, zo gauw het niet meer constant is, zelfs met goed gedrag, ben je makkelijk een liter kwijt per 7km. Maar om 1:4 te halen hoef je je echt niet uit te sloven. Op LPG loopt het verbruik doorgaans met zo'n 10 tot 15% hoger op. Met een benzinetank van 60 liter haalt een VR4 doorsnee 350 tot 400km... Op LPG zou dat niet eens 300km kunnen zijn.

[edit] Misschien moet ik er wel bij vermelden dat een heuse VR4 een vierwielaandrijver is (meer aandrijfverliezen) en 250kg zwaarder is dan een VR2. Dat zal merkbaar zijn in het brandstof verbruik... [/edit]
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Xenon schreef:Geen idee of de 6A13TT met de doorgaans hogere verbrandingstemperaturen die je bij LPG hebt goed overweg kan. Maar weet ook dat een VR4, wil je de ECU in HighOctane-Mapping houden (en dat wil je :yes: ), je met benzine boven een octaangetal van 98 uit moet komen. Met Meany was het een verschil van dag en nacht of ik op de gebruikelijke superplus (=RON 98) rond tufte :) , of op de stuk duurdere (langs de duitse snelweg verkrijgbare) RON 101-exoten :D .
Geen idee hoe dat zit met LPG en octaangetallen (if any, zal wel anders heten?).

Nog een ander aspect is dat je wel een mega-LPG-tank mag gaan inbouwen. Al is met een constant rustige rechtervoet 1:10 op benzine haalbaar, zo gauw het niet meer constant is, zelfs met goed gedrag, ben je makkelijk een liter kwijt per 7km. Maar om 1:4 te halen hoef je je echt niet uit te sloven. Op LPG loopt het verbruik doorgaans met zo'n 10 tot 15% hoger op. Met een benzinetank van 60 liter haalt een VR4 doorsnee 350 tot 400km... Op LPG zou dat niet eens 300km kunnen zijn.

[edit] Misschien moet ik er wel bij vermelden dat een heuse VR4 een vierwielaandrijver is (meer aandrijfverliezen) en 250kg zwaarder is dan een VR2. Dat zal merkbaar zijn in het brandstof verbruik... [/edit]

Bij mijn 6G idem ditto. Ding zuipt als de neten, en probeer maar niet 95 te tanken; want dat komt niet goed. 98 minimaal. En die vierpitter van de 6G slurpt zich ook met gemak 1 op 8 met beetje doorrijden, en die 1:6 is ook haalbaar met trappen.

Vandaar ook dat ik aankaartte dat een VR2 magnifiek is; maar niet als je op welke manier dan ook op de centen wilt letten. De kans dat wat sneuvelt met dat vermogen is groter, het verbruik is veel groter , hoop dingen slijten sneller; hoort er allemaal bij.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Uray25 »

Een VR op LPG is in mijn ogen helemaal geen probleem... Octaan getal is al veel hoger, je kan er in principe op LPG nog meer vermogen uithalen...
Ook lopen de niet geblazen V6jes van de Galant meer dan goed op LPG..

Echter, een Geblazen V6 word HEET, dit kun je op LPG maar op 2 manieren tegengaan.
Op LPi, waar ikzelf niet heel erg van houdt, maar das persoonlijk.
Of, Dual Fuel Injection, rijden er verscheidene met deze configuratie in Engeland rond.

Just my2cents...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: VR2 op LPG?

Bericht door menno3x8g »

Check ClubVR4 forum.
In Engeland is ervaring met de ombouw naar LPG.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

ik denk dat ik met LPG verder kom als elke VR4 dan ook. ik heb immers een benzine en een LPG tank haha.
nee ff zonder dollen.

ik heb er zelf een vialle LPI installatie in zitten uit 2005

maar ik heb dus contact opgenomen met vialle die me niet direct meer antwoord kon geven helaas.
nu wilde ik wat gegevens uitwisselen met vialle en het LPG inbouwstation

dus de gegevens van mijn auto en de gegevens van een op kenteken VR2/VR4 zodat ze kunnen kijken of het daarin mogelijk is en wat er nodig voor is...
neem aan dat omdat de markt voor LPG niet zo groot is er toch wel een aantal dingen bij verschillende installaties hetzelfde zijn (ECU, injectoren, LPG pomp

mag ik van een VR4 rijder zijn of haar kenteken door geven zodat ze de gegevens van de auto kunnen bekijken en of het uberhaupt wel mogelijk is. dit is denk ik makkelijker aan te geven ipv het is deze en deze motor

@ menno, ik ben totaal niet bekend met clubvr4? kan je me een zetje geven waar ik moet zoeken of iets? ik heb er net op gekeken maar werd er niet wijzer van

ik heb iets gelezen over ZX-audio die een supercharger op zijn V6 had met LPG? had het dacht ik gevonden op het oude forum maar is op het nieuwe forum niet meer actief of onder een andere naam?

link: http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4819" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: VR2 op LPG?

Bericht door menno3x8g »

Zie [External Link Removed for Guests].
Je mag natuurlijk mijn kenteken gebruiken: 35-RFZ-8. Het is de vraag of ze wat kunnen vinden, want de VR4 is alleen in Japan officieel geleverd, afgezien van 200 in de UK.
Mijn ervaring met de firma Vialle is enerzijds dat ze prijzig zijn, anderzijds dat ze inbouw van een installatie 2e hands niet toestaan. Ze moeten namelijk na deze inbouw toestemming geven, wat ze niet doen. Andere merken zijn daar gemakkelijker mee. Vialle-installaties werkten wel altijd goed.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door marksanne »

Die V6 supercharger (op LPG) is een paar jaar terug door Anton (Twain) gekocht van Erik (ZX-audio). Da's een V6 N/A blok maar met van alles aangepast (zuigers enzo), maar dus geen VR4 blok. Hoewel het verschil ook niet gigantisch is natuurlijk.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

helaas nog geen reactie gehad van beide partijen van Vialle... denk niet dat ze de vraag vaak krijgen

ik zal nog even geduld moeten hebben en zelf ook verder op onderzoek uit gaan. het heeft geen haast of iets dus ik zoek rustig verder

en nee is ook een antwoord
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Toch maar weer even bezig met het kijken of het vr4 blok op lpg kan draaien. Vrijdag wederom naar een specialist bellen of de lpg ecu opnieuw geschreven dient te worden voor de swap. Denk t wel aangezien de ecu van de v6 en br4 ook niet hetzelfde is.

Iemand wat info hier over? Ontstekingstijdstip? Inspuitmoment?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

het is 100% zeker te weten haalbaar, het bewijs staat hier op de oprit.
de vorige eigenaar heeft zoals mark al eerder zei lpg in laten bouwen in een 300pk + blok wat in mijn auto zit
de keuze van de vialle tank is ruk (koel problemen met de pomp, door middelmatig ontwerp) de rest werkt echt geweldig.

hij is bij specialisten geweest in limburg, die gasten reden races op lpg begreep ik. ik weet ook dat hij stad en land heeft afgebeld om het voor elkaar te krijgen.
mocht je er iets aan hebben dan mag je komen kijken en eventueel foto's maken, ik woon tegenwoordig vlakbij in 's-Gravendeel ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Kijk zeer nuttige info. Draaide de galant op lpg en is daarna de motor aangepakt?
En in je auto ligt ook een vialle installatie?
Ik ben benieuwd welke aanpassingen er nodig zijn voor het lpg. Weet je toevallig hoe de specialist heet?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

Ik heb er ooit wel de gegevens van gehad, en die zal ik ongetwijfeld nog hebben... maarja verhuizen he, het is dat mijn hoofd vast zit anders was ik dat ook 100% zeker te weten kwijt :D Ooit kom ik het zeker teweten wel weer een keer tegen, de kans is wel dat dit pas over 10 jaar is :D
de basis is van vialle wat er aan verspijkerd is, daar heb ik geen idee van.

*edit* Als ik het goed heb onthouden heeft die installatie meer dan 3 ruggen gekost en dat er weinig standaard aan is
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Haha oke ik had een klein sprankje hoop.
Naja ik denk dat de aanpassingen niet schrikbarend zijn maar voordat ik aan überhaupt iets ga beginnen wil ik wel zeker weten van hoe of wat vandaar. Het kan dus wel maar hoe en tegen welke prijs is me nog niet duidelijk
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Uray25 »

Een VR2 op LPG is zondermeer mogelijk. Maar je moet een inbouwer hebben die niet alleen de "Standaard Pakketjes" doet.

Ik zou zelf voor Dampgas Injectie gaan, niet de LPi pompproblemen. Al vallen die best mee mits je bij je laatste groene lampje meteen gaat tanken.

Het is allemaal geen Rocket Science, die Gascomputer neemt in principe de Mapping over van je eigen ECU en past dat aan aan de eigenschappen van LPG.

En als ze heel erg hun best doen, voel je de omschakeling niet eens.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Ik dacht juist dat de ecu van het lpg opnieuw geschreven moest worden omdat deze nu de huidige motor draaiende houd. Ik heb er dus wel een vialle lpi installatie in zitten... Afweging was een vr4 op lpg laten draaien of me huidige achterzijde laten herstellen van roest en een motor swap uit te proberen. Het laatste is het geworden. Vond me auto in deze uitvoering toch wel erg mooi.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

ik heb even gechecked je hebt 6 injectoren nodig van 42 pk of die van 50 pk nodig (misschien wel handig wanneer je het turbo blok nog een klein beetje wil kietelen ;)
je lpg comp moet opnieuw worden geprogrameerd / moet opnieuw inleren (daar zijn de meningen over verdeeld , de een zegt bij kleur veranderingen van de injectoren moet de ecu geprogrameerd worden, de ander zegt hij neemt alles over van de ecu) (wellicht even googlen op je gas computter)
je zit volgens mij nog binnen het berijk van de standaard pomp
ik denk dat je dan al een eind bent, de ecu pak jij immers gewoon uit een legnum , daar heb ik nog een piggyback systeem lopen.

er is met Lpi niet veel mis, wel meteen gaan tanken bij de laatste lampjes idd ik ging over het algemeen al opzoek zodra ik nog 2 groene lampjes had (het verbruik ligt nogal hoog)
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Over het tanken wist ik nog niet. Waaraan kan ik zien hoeveel pk injectoren er in zitten want ik heb der nog 3 extra liggen. Als ik andere injectoren moet plaatsen ben ik denk ik wel aan de beurt... Heb je een nummer van de vialle injectoren?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

dat kan je aan de kleur zien

Geel = 12 (30 pk maximaal per injector)
Paars = 15 (37.5 pk )
Bruin = 17 (42.5 pk )
Wit = 20 (50 pk )
Donkerbruin = 28 (70 pk )

al klopt dat lijstje niet helemaal want ik heb 2.0 bruin :D

bij vialle op de site staat een pdf met een tabel ofzo
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

qua tanken geld dat ook voor je huidige auto, de lpi pomp wordt gekoeld middels het gas waar hij instaat en weg pompt richting de injectoren dat wil dus zeggen
geen gas = geen koeling
Waardoor hogere slijtage en korte levensduur van de pomp.
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Oke good to know!

Maar hoe herken je welk type injector?
Ik heb 3 reserve liggen omdat ik een lekkende injector heb nu die ik moet vervangen.
Injectoren zijn wel erg prijzig denk ik!?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

aan de kleur en het staat op de zijkant geschreven van het gekleurde stuk geschreven
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Vanmorgen al gebeld met de lpg specialist.
En die vertelde me je hebt een nieuws lpg installatie nodig. Vialle kan ik niks mee.
Oke minder te horen. Iemand ideeën of specialisten die wat kunnen?
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: VR2 op LPG?

Bericht door menno3x8g »

kevin1990 schreef:Vanmorgen al gebeld met de lpg specialist.
En die vertelde me je hebt een nieuws lpg installatie nodig. Vialle kan ik niks mee.
Oke minder te horen. Iemand ideeën of specialisten die wat kunnen?
Met een Vialle installatie gaat dat je niet lukken helaas.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Oke ik heb dus bruine straks ff kijken welk type ik heb. Alleen je auto reed al op lpg en toen is de compressor er op gebouwd?
Want de specialist zegt neen ken niet
Vialle zelf geeft niet thuis
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Ik heb de bruine vialle 17 injector hier voor me liggen 42,5pk
Dus waarschijnlijk ook nog 6 injectoren als de rest voldoende is...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

nee de wagen had al een compressor. daarna kwam de lpg
6 x 42 = 252 , met een beetje overcapiciteit wellicht voldoende voor de vr2 (was dat niet 260 ofzo)

ik denk dat het prima kan, ik denk dat het niet mag (bv van vialle) of ze het simpelweg niet willen.
wat raymond al zei.. Het is allemaal niet zo vreselijk spannend

je hebt een tank een pomp injectoren een een computtertje en het merendeel van die onderdelen kan jij gewoon weer gebruiken.
ik zou er helemaal niet zo moeilijk over doen en alles gewoon overzetten en kijken of het werkt.. werkt het niet helemaal naar behoren? gewoon de injectoren wisselen voor witte en even de computter dat (laten) vertellen..

gewoon even zoeken naar een toffe gasboer denk ik dan...
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Vr4 heeft 280 standaard. Dus met de 42,5 ga ik het niet redden
Jij hebt zelf ook de witte of niet?

Heb je een nummer van je lpg computer?

En geen idee of je vandaag tijd hebt. Vandaag ken ik wel ff langs komen
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

ik heb een type waar ik weinig van kan vinden... (al heb ik niet ver gezocht) het staat niet in de lijst
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

oja en ik ben thuis :D ik stuur je wel even een pm
Awesomeness = Verveling x Talent
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Uray25 »

In principe mag je alles zelf inbouwen en nadien laten keuren...

Echter, je Tank mag niet ouder zijn dan 10 (5) Jaar en moet een geldig certificaat hebben.

Kijk ook eens in de UK, verkopen ze complete sets voor rond de €500,-

Gascomputers moeten altijd opnieuw ingeleerd worden met veranderen van Injectoren, anders kan je arm/rijk mengsel problemen krijgen.
Enne, liever een maatje te groot dan te klein. Anders slijten ze als een malle, en heb je vaak CEL probleempjes tijdens de opwarmfase.

Computers zijn wel redelijk universeel, meestal voor 4/5/6/8 Cylinders. Echter je hebt ook Injector Onderbrekers nodig, das weer een gevalletje apart.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Ik heb een installatie er al in zitten.
Dus neem aan dat injectoren en het herprogrammeren van de ecu voldoende is.

Maar de lpg specialist die ik ken zegt dat die niet te programmeren is. Waar ik me twijfels over heb maar dat ter zijde. Neem aan dat de ecu niet alleen voor een 6a13 motor is maar voor meerdere types en auto's gebruikt word. Lastig verhaal.
De specialist zei dat prins een makkelijker systeem is maar ik ben niet van plan deze te laten demonteren een nieuw systeem erin te laten leggen en ook een ander blok erin te hangen. Is me net iets te gortig haha.

Maar nee is ook een antwoord maar ik wil er wel zeker van zijn dat dit niet haalbaar is met de kosten uiteraard. Want als je er maar genoeg geld in stopt is natuurlijk heel veel mogelijk
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Twain »

je zit denk ik met het probleem van vialle, die beweren natuurlijk dat ze een systeem maken voor een bepaald type auto.
bij het overzeten naar een andere auto doen ze enorm moeilijk om de juiste papieren te leveren voor de rdw keuring.
hun beweren dat elke auto uniek is blablablabla.. en dat overzetten daarom door hen niet word ondersteund.
ze hebben een beetje de apple insteek in zaken doen, wij regelen alles, omdat wij slimmer zijn dan de gebruiker, die zijn namelijk dom, doen de verkeerde dingen ,waardoor ons product minder bedrijfzeker is en blablabla slechte reclame.

en die gas meneer kan ophangen wat hij wil, ik weet zeker dat er bij injectoren wissels absolut wordt hergeprogrameerd (ook bij vialle) soms bestaan type injectoren niet meer of blijkt dat ze te snel kapot gaan, en dan wil je gewoon een stapje omhoog kunnen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Uray25 »

Ik wil je idee niet afbranden maar...

Als je de VR2 echt op LPG wilt hebben kun je mijn inziens beter een ander systeem inbouwen, kan achteraf zomaar goedkoper zijn.
Prins is niet echt forthcoming en onderdelen zijn duur. ( beter duur als niet te krijgen, maar toch )

Just M2C...

En je moet de mazzel hebben dat je een LPG inbouwer treft die niet alleen de geijkte pakketjes inbouwd, maar ook outside of the box durft te denken.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Eens over de lpg in bouwer.

En over een ander lpg systeem kun je ook best gelijk hebben maar het moet wel op te brengen zijn. Een vr4 blok en ander lpg systeem loopt behoorlijk snel op.
Ik probeer uit te sluiten of het wel of niet mogelijk is met de vialle met eventueel wat aanpassingen. Maar loopt iets hard op in de papieren blijft deze gewoon zoals die nu is dus een v6 zonder extra vermogen.

Vooralsnog ben ik der bijna van overtuigd dat het wel kan.
Net bij Twain geweest en die heeft zelf ook vialle installatie. Vandaar
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door Uray25 »

Het kan ook...

Maar als je het zelf niet kunt, ben je afhankelijk van de welwillendheid van een inbouwer...
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Klopt. Maar als der een andere installatie in komt ben ik ook afhankelijk van een lpg specialist...
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: VR2 op LPG?

Bericht door kevin1990 »

Gister even bij Twain langs geweest. Als die een x tijd heeft kijkt die welke lpg ecu hij heeft. Die van hem zit onder de accu bak. Dan kan ik kijken of de mijne bruikbaar is.
Injectoren sowieso niet tenzij ik het blok iets laten knijpen
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: performance tuning”