De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Voor info en vragen over performance tuning.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door Ran-DiZzle »

De titel zegt et al.

Dat is het plan, van 2.5v6 naar vr2.
Ik kan aardig sleutelen, heb mijn eigen werkplaats etc.
Maar toch, voor t geval ik dingen vergeet vraag ik tips and tricks.

In oktober ga ik het volgende ophalen:

Motor + bijbehorende dingen
IC piping
Kabelboom
Ecu
Downpipe tot kat
Subframe

Do i need anything else?
En waar mag ik op letten?

Blok gaat eerst naar n revisiebedrijf om volledig nagekeken te worden/dingen gefixxed etc. Voordat het in de auto gaat.

Maar wil eerst zeker weten dat ik alles heb.

Wat voor koppeling raden jullie aan?
Ik zat zelf in de richting van een versterkte oem spec van sachs te denken.

Bvd.

Randy
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door KNOEI 8G »

Ik heb een black diamond koppeling erin zitten. MS heeft er volgens mij ook 1 in zijn vr2 hangen. MD-performance kan deze leveren.

Even hardop denken, aangezien duffy nogal wat problemen had met de bak is het misschien wel verstandig om geen race spec koppeling te pakken. Aangezien een iets lichtere koppeling lichter oppakt zal de klap op de tandwielen in de bak iets minder hard zijn....?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door Twain »

ik heb werkelijk geen idee wat voor koppeling er bij mij in de sc zit/zat, maar ook ik heb de bak finaal aan gort gedraaid ik denk dat een vr4 bak wellicht een ding is om te overwegen, volgens mij kunnen die net ff iets meer hebben
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door marksanne »

Ik zou een ClutchMasters FX350 koppelingset aanraden. Prima mee te rijden, ondanks dat de versie die ik heb op de rand tussen straat en race zit. Geen geschok ofzo en niet absurd zwaar koppelen (zoals de ACT). Heeeeel kort heb ik met een Excedy rondgereden maar binnen een paar weken was ie al aan het doorslippen.

Een VR4 bak is niet echt een oplossing denk ik. In een VR4 worden de krachten verdeeld over de voor- en achteras. Er komt nooit 100% van het vermogen op alleen de voorwielen (of achterwielen). Dat betekent dat de bak en de transferbak naar achteren plus de dubbele differentielen samen de boel sterk genoeg maken om het vermogen kwijt te kunnen. Al het vermogen op de voorwielen door een VR4 bak (dichtgemaakt natuurlijk dan, geen as meer naar achteren)... ik weet dus zo net niet of dat 'de' oplossing is. De V6 bakken (mits in fatsoenlijke staat en niet al 100 keer (slecht) gereviseerd zoals Mark Duffy een heleboel keer gehad heeft) kunnen best wat hebben. Mijn V6 bak heeft het 8 jaar volgehouden! De koppelingen en later een paar hevels waren steeds de zwakke schakels. Uiteindelijk is ook op diverse tandwielen het een keer teveel geworden en rij ik nu met hagelnieuwe V6 bak rond, maar dat vind ik zeer acceptabel voor een handbak die ontworpen is voor rond de 200PK.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door kevin1990 »

Gaaf! zelf ben ik ook aan het kijken of het mogelijk is en wat er allemaal bij komt kijken dus ik hou je project mocht je dingen posten goed in de gaten! Wellicht voor mij het aankomende jaar een soort gelijk project 8-)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door Twain »

marksanne schreef: De V6 bakken (mits in fatsoenlijke staat en niet al 100 keer (slecht) gereviseerd zoals Mark Duffy een heleboel keer gehad heeft) kunnen best wat hebben. Mijn V6 bak heeft het 8 jaar volgehouden! De koppelingen en later een paar hevels waren steeds de zwakke schakels. Uiteindelijk is ook op diverse tandwielen het een keer teveel geworden en rij ik nu met hagelnieuwe V6 bak rond, maar dat vind ik zeer acceptabel voor een handbak die ontworpen is voor rond de 200PK.
goed punt ik weet ook helemaal niets over de historie van mijn bak, anders gewoon met hele gladde banden rijden, dan krijgt die bak ook geen klappen meer :lol:
Awesomeness = Verveling x Talent
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door kevin1990 »

misschien iets heel anders dan wat je nodig hebt maar moet die op het kenteken niet aangepast worden met het vermogen en of gewicht? Mocht er een keer iets gebeuren of een controle door de politie?
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door Galant-gti-2.0 »

kevin1990 schreef:misschien iets heel anders dan wat je nodig hebt maar moet die op het kenteken niet aangepast worden met het vermogen en of gewicht? Mocht er een keer iets gebeuren of een controle door de politie?
Natuurlijk moet dat officieel. Maar voor de apk niet van belang (wij kijken alleen naar aantal cylinders), en bij een reguliere politiecontrole zal dat ook niet zo spannend zijn. Pas als je een ongeluk veroorzaakt waar het om echt veel geld gaat of je spookt wat uit met de auto; en ze gaan technisch onderzoek doen, dan ga je gruwelijk hard nat en krijg je zelfs een proces aan je broek. Maar hoe groot is de kans dat het gebeurd? Nagenoeg nihiel.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door kevin1990 »

ja van de apk weet ik dat ze daar niet op letten maar stel je hebt iemand van de politie die toch net een stukje meer interesse heeft in auto's en je der net uit pikt. geen idee of andere hem wel op kenteken hebben laten zetten. zit er zelf ook aan te denken om zo'n blok erin te leggen dus zal dit project goed volgen zover dit uiteraard word gepost haha.
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door SisterOfMercy »

KNOEI 8G schreef:MD-performance kan deze leveren.
Wat ben je toch een grapjas ook :uhu:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.

Bericht door Ran-DiZzle »

Hoe t zit mbt het kenteken, geen idee.. Wel staat er op mijn kenteken alleen het aantal cilinders en de inhoud.. Het vermogen staat op 0kw (geimporteerd uit duitsland).

Daarnaast eigenlijk ng een totaal andere vraag mbt de vr2 ombouw..:

WAT IS VET VERSCHIL IN SUBFRAMES, VAN DE VR4 EN N/A V6?
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: performance tuning”