Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Techniek van de 7G.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Twain »

verdeler... ??? wat ouderwets. ik ben nog nooit een stekker tegen gekomen die niet uitlekaar kan bij mijn auto.. ik gok dat je gewoon het truukje nog niet helemaal goed door hebt... .. ik heb ook voor galandy gezocht waar dat ding zou moeten zitten.. maaar de tekeningen waren niet duidelijk genoeg.. ik heb wel een plaatrje uit de service manual gepost voor hem in zijn topic.... misschien heb je er iets aan.. ..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Ja,die andere krijg ik ook makkelijk er uit,maar deze heeft een ander ontwerp en ik zie al iets wat er af gegaan is bij een vorige poging van iemand,alleen dat heeft niks te maken met het ontkoppelen van de stekker..Er moet toch een of ander palletje zitten die je moet indrukken of juist uit trekken,maar ik zie het niet..

Dat tekeningetje was niet voor mijn motor,die ziet er heel anders uit.Ik heb de 4G93.Maar ik zal kijken of ik een betere foto kan maken morgen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Matinno
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 mar 2012, 13:48
Provincie: Noord-Brabant

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Matinno »

Weet je zeker dat de verdeler / kap nog goed is? Als er " iets" is afgegaan, is alles nog wel goed dicht?
Mitsubishi Galant 7G LPG G3 1994 *Sold*
BMW 520iA 1990
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

De garage heeft laatst de draainok vervangen,mag aan nemen dat ze ook naar de toestand van de kap zelf hebben gekeken,en ik heb daar ook naar gekeken en op het eerste gezicht ziet hij er helemaal niet oud uit.Is misschien al vervangen voor dat ik hem in 2009 kocht.Weet zeker dat hij in ieder geval geen zestien jaar oud is..

Edit:Dat iets slaat op een stukje van de stekker van de nokkenassensor,maar heeft niets te maken met de vergrendeling van de stekker.Ik zie dat jij ook een 7 G hebt,kan jij niet even kijken hoe die er af gaat en krijg je hem zelfs wel er af??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door marksanne »

Heb je 'm ook van binnen bekeken?! Ik heb een vergelijkbaar geval bij het Coltje van m'n zus ook gehad: bleken de nokjes fors geoxideerd te zijn, doordat het kapje niet mooi aansloot op het behuizinkje. Als het vochtig (nat) was geweest dan was het soms-wel/soms-niet dat ie het deed. Opengemaakt, nokjes glimmend schoongemaakt, vloeibare pakking tussen de kap en het huis en sindsdien nooit meer last gehad!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Nouja,kan wel even kijken natuurlijk... :) Zal ik toch eerst vloeibare pakking moeten kopen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Gisteren gereden met even het probleem.Dan is hij de volgende dag altijd nog zonder probleem,dat heeft hij dan weer na meerdere dagen.Dus vandaag staan spuiten met water over de bougiekabels en de verdeler,nou geen ene reaktie!Blijft gewoon goed lopen,en nog gereden een stukje,maar niks geen probleem..Het is toch om gek van te worden!
En de verdeler is met vloeibare pakking dicht gemaakt,duidelijk te zien.Morgen kan ik die dan even goed wel weer met vloeibare pakking opnieuw dicht maken,want nu begon het te regenen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

marksanne schreef:Heb je 'm ook van binnen bekeken?! Ik heb een vergelijkbaar geval bij het Coltje van m'n zus ook gehad: bleken de nokjes fors geoxideerd te zijn, doordat het kapje niet mooi aansloot op het behuizinkje. Als het vochtig (nat) was geweest dan was het soms-wel/soms-niet dat ie het deed. Opengemaakt, nokjes glimmend schoongemaakt, vloeibare pakking tussen de kap en het huis en sindsdien nooit meer last gehad!
Gedaan,nokjes waren eigenlijk schoon,alleen boven het afgesleten deel zat grijze verf?Voor alle zekerheid dat ook weg gekrabd met een schroevendraaier.Er zat wel wat vloeibare pakking op de verdelerkap van de vorige keer,maar degene die de nok vervangen had(Garage Mulder) had niet de moeite genomen om weer vloeibare pakking er op te doen.Dus ik wel....
Dus ik starten en niet lopen.Ik kijken,shit de mafsensor vergeten aan te sluiten.Weer starten en niet aan het lopen te krijgen.Het werd donker,dus maar gewacht tot dacht ik de volgende dag.Jaja,regen regen.Vandaag nog eens gekeken,en shit slangetje vergeten aan te sluiten tussen inlaatcircuit en nokkenasdeksel.Ik starten en hup lopen!Kennelijk een heel belangrijk slangetje! :uhu:
Maar gereden en het heeft nul komma nul geholpen!
Nou heb ik wel eens aan de bougie doppen getrokken,maar het lijkt wel of die vast geroest zitten!Eentje kreeg ik er uit,de andere niet...Maar er is niks aan die bougiedraden te zien,geen enkele beschadiging of zo,maar misschien zitten ze inderdaad vast geroest,dus dat moet ik dan nog even kijken,als de motor afgekoeld is.Volgens mij zit er op een bougie toch een schroefdraad?Dus kan ik ze misschien er af draaien...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

En toch en toch heeft dat wel wat gedaan tegen het probleem.Ik heb een week er niet mee gereden en dat met die vrieskou,en het probleem was toch een stuk minder dan daar voor!Misschien is het toch geen oplossing van 1 ding,maar van meerdere dingen..Kan er nu redelijk normaal mee leven,alleen geen veel gas geven als hij nog niet warm is.Maar geen gesodemieter meer bij een eerste stoplicht dat bij een klein beetje te veel gas de motor meteen stopt.Ook zonder belasting kan ik gewoon meteen veel gas geven na starten van een koude motor zonder dat hij gaat bokken en stil vallen,dus alleen bij veel gas en optrekken doet hij het nog wat...Maar misschien met nog een moussonregen even wachten.... :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Heehee!Mijn motor heeft zich zelf gerepareerd!!Dat hoor ik nou nooit van een ander merk!!Echt,heb al diverse keren na een lange stilstand in de regen en kou of allebei,en helemaal niks mis meer mee!
Aan de andere kant natuurlijk wel jammer,je wilt toch weten wat het dan was..
Bijlagen
yeah.gif
yeah.gif (6.22 KiB) 1773 keer bekeken
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Twain »

nou , super :D ik hoop nog steeds dat snachts een keer het rubber weer aangroeit op mijn achterbanden.. :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Misschien als Mitsubishi eigen banden maakt?? :D
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Nou dat dacht ik dus,maar dat blijkt dus niet zo te zijn.Na vervanging van de bougies door de garage in juli verleden jaar is het wel minder geworden,maar nog niet weg.Dus ALS ik ga rijden ga ik eerst maar even de Gooimeerdijk en de Eemmeerdijk af,en dan is tie meestal wel weer warm genoeg geworden om met enig vertrouwen bij een stoplicht stil te gaan staan en dan gewoon gas te kunnen geven als het groen is,zonder dat de motor af slaat als ik midden op de kruising sta.Dit is dus een blijvend probleem wat voorlopig niet op gelost gaat worden,vrees ik..
Gelukkig gaat hij daarna dus wel gewoon werken..En als ik net weg rijd ook,het is juist het tussenstuk wat de problemen geeft,als hij net nog niet warm genoeg is.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

De never ending story van mijn motor gaat gewoon door.Ben weer gaan rijden na dat ik de accu vervangen hebt,die was na al die tijd stil staan gewoon door grote zelfontlading niet meer te gebruiken.
Leek prima te rijden zonder dat eerdere probleem,tot dat ik op de snelweg kwam.Ik reed zo'n 110 en gaf gas om iemand in te halen,en dat ging al ongewoon langzaam.Toen ik die auto een eindje voorbij was en nog 130 reed,stopte mijn motor gewoon!Midden op de snelweg,en het gekke was ook dat de hele tractie was verdwenen,ik kon gewoon de auto uit laten lopen naar de vluchtstrook.De sleutel uit gedraaid en weer aan gedraaid en weer starten!En lopen meteen..Nouja,verbouwereerd weer gaan rijden maar wel met duidelijk minder PK's..Na dat ik bij de kennis was geweest,kreeg ik weer precies hetzelfde op de terugweg.En de volgende dag nog eens geprobeerd op de A6 en ja hoor,ga ik harder dan 110 in zijn 5,dan krijg ik het weer!
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet anders dan aan de ECU ligt,of hebben jullie een andere mening??

Edit:Kennelijk zit er een veiligheidsmaatregel in gebouwd,dat als je motor stopt dat dan de koppeling af wordt geschakeld,ik hoefde in ieder geval niet de koppeling in te drukken!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
mits8g
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 jan 2013, 09:34
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door mits8g »

Van de 8g weet ik dat er een throttle acceleration sensor zit die continue de positie van je gaspedaal ten opzichte van de snelheid monitort.
Mocht deze defect zijn, dan valt op een moment alle tractie weg ( gas geven lijkt 0 effect te hebben , ook niet op het toerental wat op dat moment stationair aangeeft )

Ik weet alleen niet of de 7g ook voorzien is van dit speeltje?
He Windows bot! Je Moeder was Internet Explorer!
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Uray25 »

Volgens mij heeft zelfs de 5G zo'n sensor, dus zeer aannemelijk....
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Nou dat is het in ieder geval niet,want geen stationair!Toerenteller schoot als de bliksem naar nul!!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Vandaag APK laten keuren,kwam er goed door heen,alleen twee wielen zaten vast.Krijg je als die een tijd stil staat.Alhoewel er eentje gewoon een losse veer had,maar de andere moest met moeite los gehaald worden.
Van de week nog kijken of de vervanging van de toch wat rottige benzinepomp de oplossing van het probleem zal zijn.
Zag er volgens de monteur niet betrouwbaar uit.Zal een keer tijd worden dat het probleem op gelost wordt.
Ze hebben alleen mijn derde en vierde dimlicht uit geschakelt! :bump: (BiXenon in de grootlichtbehuizing)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door foks »

Volgens mij is meer dan twee dimlichten niet toegestaan volgens de toegestane verlichting, Artikel 5.2.57 van de geldende APK.

Daarnaast zou ik zeggen dat grootlicht-reflectoren zijn afgesteld op .... je tegenligger in zijn muil schijnen.
Dus als je dat dan niet aanpast en er dimlichten in stopt, dan zou ik redeneren dat die dimlichten óók ....juist ... , met als gevolg APK afkeur wegens verkeerd lichtbeeld.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Dan weet je niet hoe een biXenon werkt.Die zit op dimstand uit de focus van de reflector,ergo wordt het licht verstrooid,op grootlicht zit hij wel in focus en dus wordt de straal gefocust en gaat een stuk verder.Er zit een klepje in die dat veroorzaakt.
Dat is dus wat anders als een extra halogeenlampje er naast,krijg je weer twee kleuren geschakeld...
Ik heb er voor gezeten,op de hoogte van een auto en het verblind helemaal niet.Het is gewoon goed in gesteld door inbouwer.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Twain »

Goed of verkeerd lichtbeeld in het midden gehouden. Niemand gaat voor de lol stekkertjes los trekken.. er zal zeker wel iets verkeerd zijn geweest. (of je bent dement aan het worden en was even vergeten dat je ze zelf los had gemaakt :p )
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Nee,dement ben ik niet en ook niet aan het worden.Ik reed er naar toe en ik zag dat er nog maar drie branden,dus ik zeg,kijk er even naar dat die vierde ook gaat branden.In plaats daar van hebben ze er maar twee laten branden.Dus ik moet er nog naar toe,mogen ze een andere benzinepomp er in zetten en meteen dat weer recht zetten.Voor niks natuurlijk! :evil:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Dus ik reed weer eens over de A6,zonder te denken aan het probleem wat ik al langer had,dat als ik meer dan 110 reed,of in een lagere versnelling met dezelfde hoge toeren,dat dan de motor gewoon uit ging en ik naar de vluchtstrook moet en hem opnieuw moet starten na 5 tellen gewacht te hebben en de sleutelschakelaar helemaal uit moet doen.Dan startte hij dan wel weer.Nu dus ook geprobeerd en geprobeerd,maar nee,nu was het echt einde oefening!Al bleef ik twee uur wachten,niks meer.Dus laten ophalen door de garage en bleek de ontsteking te zijn,die vervangen en weer helemaal goed.En toen kreeg ik weer een herinnering van mijn oude Galant jaren geleden,toen stond ik ook in eens zonder ontsteking en moest die ook helemaal vervangen worden.
Kennelijk toch een zwakte in de 7 G!Heb zo'n idee dat de bobine een intermittende windingsluiting had.Als jullie dat iets zeggen.Oftewel een sluiting tussen de windingen(aan de primaire kant natuurlijk,want daar zijn de windingen dun) en dan niet altijd,vrij vertaald.. :) Alleen met vochtig weer en te hoge toeren slaat hij dan door.Na vochtig weer of langere tijd stil staan moest ik ook altijd even de motor warm laten draaien door een heel stuk te rijden zonder stil te gaan staan.Kon alleen op de Gooimeerdijk,dus niet in Almere zelf,met al die stoplichten.Als die dan warm was kon het wel zonder dat de motor af sloeg als ik wat meer gas gaf na stationair draaien.Nou dat is nu ook weg..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door marksanne »

Mooi dat het euvel eindelijk verholpen is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Ja!Zeker!Maar het is dan ook een kutfout op deze manier.. :cry:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door SisterOfMercy »

foks schreef:Volgens mij is meer dan twee dimlichten niet toegestaan volgens de toegestane verlichting, Artikel 5.2.57 van de geldende APK.
Dat mag wel als volgens de 60% regeling het wordt gezien als één lamp:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Helaas is het nog steeds twee dimlampen.Ze hebben echt alles er uit gehaald die het als vier lampen liet werken.Dus niet alleen maar stekkertjes veranderen.. :evil: Toch staat er in de APK regeltjes dat je WEL 4 dimlampen mag hebben!!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: gekke koppelpedaal probleem

Bericht door Lowlands »

Eergisteren tijdens het rijden verloor ik in eens de koppeling.Wou in de derde versnelling schakelen en de koppeling deed niks en het pedaal bleef naar beneden hangen!Helemaal tot de vloer!Heb hem met mijn voet omhoog moeten trekken en ging daar na wel weer omhoog en omlaag,maar heel licht.Als of de kabel van het pedaal af was.In de tweede versnelling maar omgekeerd en naar huis gereden en met de versnelling in vrij geparkeerd.Komt de monteur van de garage hem vandaag op halen en hij probeert de koppeling en hij werkt gewoon weer!!Hij vermoed dat de hydraulische cilinder even vast zat door vuil of zo.Dus hij ging gewoon weer terug.Ik probeer hem uit en inderdaad,alles gewoon goed...Raar! :?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: gekke koppelpedaal probleem

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:alles gewoon goed...Raar! :?
is dat een retorische vraag?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door marksanne »

Ik zou inderdaad de hydraulische cylinder verdenken van vastkoekerigheid. Nu kun je de het als eenmalig iets beschouwen, maar de kans dat het vaker gaat gebeuren is er zeker. Ik zou het stofhoesje dat over de pen van de hydraulische cylinder zit er even afhalen om te zien of er wellicht een berg vuil/oxidatie zit. Zo ja dan zou het beste zijn om het hele cylindertje (2 boutjes + 1 'remleiding'-moertje) los te halen en even helemaal uit elkaar te halen en alles weer helemaal schoon te maken. Of zelfs een revisie-setje van een paar tientjes zodat alle ingewanden van het cylindertje weer vers zijn. Daarna moet je 'm dan wel even ontluchten en nieuwe/extra hydraulische vloeistof in je systeem doen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: gekke koppelpedaal probleem

Bericht door Lowlands »

Twain schreef:
Lowlands schreef:alles gewoon goed...Raar! :?
is dat een retorische vraag?
Nee,gewoon een gevoelsuitdrukking..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

marksanne schreef:Ik zou inderdaad de hydraulische cylinder verdenken van vastkoekerigheid. Nu kun je de het als eenmalig iets beschouwen, maar de kans dat het vaker gaat gebeuren is er zeker. Ik zou het stofhoesje dat over de pen van de hydraulische cylinder zit er even afhalen om te zien of er wellicht een berg vuil/oxidatie zit. Zo ja dan zou het beste zijn om het hele cylindertje (2 boutjes + 1 'remleiding'-moertje) los te halen en even helemaal uit elkaar te halen en alles weer helemaal schoon te maken. Of zelfs een revisie-setje van een paar tientjes zodat alle ingewanden van het cylindertje weer vers zijn. Daarna moet je 'm dan wel even ontluchten en nieuwe/extra hydraulische vloeistof in je systeem doen.
Mja,maar waar zit dat ding?Is dat te doen gewoon op straat?
Die monteur zei dat het me zeker 150 € zou kosten..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door marksanne »

Hij zit aan de voorkant van je versnellingsbak, en is van onderaf en wellicht zelfs van bovenaf prima te zien en bereiken (ik ken de 7G motor layout niet zo goed, maar het komt allemaal op precies hetzelfde neer), zie:
Bijlagen
Zo ziet zo'n ding er ongeveer uit
Zo ziet zo'n ding er ongeveer uit
Hier zie je 'm zitten (dat zilveren dingetje dus)
Hier zie je 'm zitten (dat zilveren dingetje dus)
koppelingscilinder2.jpg (8.19 KiB) 1434 keer bekeken
En hier de ingewanden.
En hier de ingewanden.
koppelingscilinder3.jpg (4.07 KiB) 1434 keer bekeken
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oplossing van het vochtigheidsprobleem

Bericht door Lowlands »

Ok,bedankt,zal eens gaan kijken waar die bij mij zit..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Techniek”