Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door Niekleair »

Mezelf (en mijn auto) heb ik al voorgesteld. Via dit draadje wil ik jullie graag op de hoogte houden van de avonturen die (ik met) mijn auto beleef[t].

Ik heb deze plaatjes ook al in het 'voorstellen' forum geplant, maar goed, geen Showcase zonder foto's. Ze zijn trouwens nog door de verkoper gemaakt, maar dat mag de pret niet drukken toch?

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Officieel is het een 8G 2.5V6-24v Wagon.

Deze week heb ik besloten dat het beestje een naam moest hebben. En wat doe je dan? In mijn geval paste ik de [External Link Removed for Guests] toe. Dit gaat als volgt:

- Bepaal of je auto mannelijk of vrouwelijk is.
In mijn geval vindt ik de galant toch echt wel mannelijk.

- Zoek de lijst met populairste namen voor pasgeborenen uit het bouwjaar.
In mijn geval was dit 1998. Omdat in die tijd Nederlanders al best maffe namen begonnen te geven heb ik voor de zekerheid ook maar de Amerikaanse namenlijst erbij gepakt.

- Zoek nu de naam op die op de plaats staat van jouw leeftijd toen je de auto in je bezit kreeg.
In mijn geval is dat 27.

Bij de NL lijst kwam de naam Jasper eruit rollen. Nu heet een goede vriend van mij ook Jasper, dus dat zou wellicht wat ongemakkelijke situaties meebrengen. In de USA lijst kwam de naam Jordan naar voren. Dat vond ik eigenlijk best wel bij de wagen passen. (Ik kon geen Jordan aan dit forum gelieerd vinden, dus verwarring zou wat dat betreft moeten uitblijven).

Bij deze presenteer ik jullie dus: Jordan de Galant!

Avonturen
Jordan de Galant heeft nog niet zoveel avonturen beleefd. Wel zijn er al genoeg anekdotes te vertellen. Zo is Jordan niet perfect. Al tijdens de proefrit viel mij een blazend/rammelend geluid tijdens het optrekken op. Volgens Google leken de symptomen het meest op versleten lagers in de versnellingsbak. Een bezoekje aan een plaatselijke garage bevestigde dit. Daarnaast maakt Jordan een flink sportief geluid.. te sportief. De uitlaat bleek zo lek als een mandje.

Via de garage waar ik Jordan gekocht heb, kon ik regelen dat zij een uitlaat monteren als ik 'm meeneem. Via dit forum heb ik een middendemper weten te bemachtingen (Bedankt Marksanne!). Ik had ook via een sloper een einddemper van een Galant Wagon besteld, er specifiek bijgezegd dat het een demper van een WAGON/Station moest zijn.. helaas stuurden ze me de demper van een Sedan. Nu maar mailen of bellen om te kijken of het nog te wisselen is. Wordt vervolgd dus.

Wat ik mij wel afvraag, als het koud is, en ik net wegrijd, wil de motor stationair nog wel eens op 1800 toeren of meer blijven 'hangen'. Is dit normaal? Als de motor op temperatuur is draait tie stationair gewoon rond de 900 toeren.
Laatst gewijzigd door Niekleair op 21 mar 2015, 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.

Oops
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant

Bericht door Twain »

top!! maar een galant is toch echt vrouwelijk hoor :p
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant

Bericht door Niekleair »

Volgens [External Link Removed for Guests] zou zelfs dan de naam nog kloppen..

Babycenter registreerde Jordan als nr27 populaire vrouwennaam, officiele US Statistic is juist Jordan op nr27 de meest populaire jongensnaam.
Of te wel, het moet gewoon zo zijn dat de auto Jordan heet :uhu:

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: De avonturen van Jordan de Galant

Bericht door KNOEI 8G »

Nou, welkom Jordan ;).

Jammer van de versnellingsbak.... Maar er hebben er hier al meer dit moeten, laten, uitvoeren dus je bent niet de enigste :P
En dat toerental bij een koude start is normaal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: De avonturen van Jordan de Galant

Bericht door menno3x8g »

Man of vrouw: ik wens je veel en vooral prettige avonturen toe!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant

Bericht door Niekleair »

Ik heb bij een sloper een einddemper voor een Galant Wagon besteld. Ik heb hierover nagebeld en ook in de bestelling per mail gaf ik aan dat ik de einddemper van de Wagon moest hebben.
Helaas stuurden ze me de einddemper van de sedan op. Door de telefoon gaven ze eerst aan dat de einddemper hetzelfde is, en de middendemper juist verschilt. Later kreeg ik een mailtje na dat de einddemper toch afwijkt, en ik mag 'm terugsturen.

Nu heb ik relatief weinig betaald voor deze einddemper. Ik kreeg ook het voorstel om een sierstukje aan het einde van de uitlaat te bevestigen. Dit lijkt mij, mits het daarmee werkt, de meest praktische oplossing.

Kun je de einddemper van een sedan onder een wagon hangen? Of kom ik dan in de knoei met bevestigingspunten?
En als het kan, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een eind/sierstuk?

Oops
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door TPA »

Mooie manier om aan een naam te komen :)

In principe is alles mogelijk, alleen de hoeveelheid werk en het prijskaartje is meestal een struikelblok ;)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door Uray25 »

Heb nog wel een Hele Dikke Demper van een Legnum...
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door Niekleair »

Waarom kende ik [External Link Removed for Guests] nog niet?
Nu zie ik dat de site waar ik (speciefiek op mijn auto gezocht) een uitlaat in bestelling ehb staan, waarschijnlijk de verkeerde gaat leveren, tenzij het nummer in de tekening niet klopt.

In de tekening van de betreffende website ([External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;) staat MB727A, gekoppeld aan MR224529. Dat laatste part number is volgens partsbase.org dan weer de einddemper van een 2.0 estate....
Volgens autonderhoud zit inderdaad dezelfde einddemper onder een sedan als station. Morgenochtend maar even laten tripple-checken dat het echt part number MR224048 is, anders hoef ik 'm niet.

@Uray, hoe bedoel je, in de zin van je hebt 'm over of in de zin van ik heb 'm onder mijn auto hangen?

Oops
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door Uray25 »

Beide... ;)
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door Niekleair »

Ben ik nou simpel of zie ik iets over het hoofd?

Als ik op Partsbase kijk dan is voor zowel de [External Link Removed for Guests] als voor de [External Link Removed for Guests] de middendemper gelijk (MR224083).

De einddemper verschilt hier echter (MR224046 voor de sedan en MR224048 voor de wagon). Elke onderdelenleverancier die ik tot nu toe heb gesproken beweert echter bij hoog en laag dat de einddemper die zij leveren zowel onder de sedan als de wagon past. Volgens hen zit het verschil in de middendemper.

Toch maar een belletje naar de mitsubishidealer, die kan hopelijk meer vertellen over welk nummer ik nou moet hebben. (al zal die wel weer met de MR code werken, waar de meeste andere leveranciers weer niets mee doen).

Oops
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: De avonturen van Jordan de Galant - Einddemper issues

Bericht door marksanne »

Ik heb heb het even opgezocht in het ASA programma dat de Mitsu dealers ook gebruiken:

sedan:
middenpijp: MR224083
einddemper: MR224046

wagon:
middenpijp: MR224083
einddemper: MR224048
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Het kan hard gaan. Inmiddels ben ik aan mijn tweede Galant bezig.

Zoals bekend was mijn 'oude' niet helemaal feilloos. Zo was de uitlaat zo lek als een mandje, en ook de versnelling had zijn beste tijd wel gehad. Inmiddels was ook de motor begonnen met flink onregelmatig te lopen. Voor mij was dat de druppel en ging ik actief op zoek naar een vervanger.

Bij een handelaartje in de buurt stond een Galant uit 1999, weliswaar de 2.0 in GLXi uitvoering (instapmodel), maar dat vondt ik eigenlijk niet eens zo heel erg, past wel beter bij een 'eerste' (inmiddels dus tweede) auto.
Grappig genoeg had ik kort daarvoor nog tegen Marksanne gezegd dat als ik ooit de kleur mocht kiezen, dat ik voor donkergroen zou gaan. Laat deze nou net donkergroen zijn! Als bonus kreeg ik er een extra setje banden bij.

Na een proefrit werd al snel duidelijk dat deze wagen in betere conditie is als de vorige. Geen rare geluidjes, geen (te) sportief geluid etc. Voor mijn 'oude' bood hij alleen vrij weinig. Grappig genoeg kwam er kort daarna, terwijl ik de laatste dingen stond te regelen, nog iemand kijken voor de Galant. Na hem eerlijk verteld te hebben wat er aan mijn galant scheelde, wilde hij hem toch wel overnemen voor meer geld dan ik van de handelaar zou krijgen.

Genoeg gekletst, Sinds kort rijd ik nu in deze Galant:
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] by [External Link Removed for Guests], on Flickr

Ook niet helemaal perfect, goed ingereden (292K), maar ik ben er blij mee.
Alleen lopen wel op dit moment de weddenschappen op mijn werk hoe lang ik deze ga houden...

Oops
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Afgelopen zaterdag ook gebruik van de fijne laadruimte gemaakt. Ik had via via een zwik pc's (8 computers en een server) overgenomen.. Past moeiteloos achterin!

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door KNOEI 8G »

Aan ruimte geen gebrek met zo'n station. Veel plezier met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat deze meer zekerheid bied!
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door marksanne »

Ziet er goed uit! En die laadruimte... wat een feest is dat inderdaad. Er zijn vrijwel geen stations op de weg met zoveel laadruimte!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door m4v3r1ck »

Zo mooie wagen en zeker voor de laadruimte van dat ding zeg ....
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Inmiddels heeft deze galant z'n eerste garagebezoekje (oké onder mijn hoede dan, ik ga ervan uit dat de vorige eigenaars 'm ook wel eens naar de garage brachten).

Het gasklephuis is schoongemaakt. Het was namelijk zo dat op het moment dat je het gas wilde intrappen, dat je soms nogal wat kracht moest zetten. Zodra je door dat punt heen was ging het wel normaal. Ik was er aan gewend, maar als iemand de auto leent dan kan het nog wel eens voor verassingen zorgen. Daarnaast liep tie stationair ook flink terug in de toeren, tot wel 600 - 750 toeren. In het begin wilde hij nog wel eens afslaan, maar dat is me al een poos niet meer gebeurd. Inmiddels zijn die 'pijnpuntjes' verholpen.

Slecht nieuws was er ook. Er zit speling op de fusekogels. Repareren gaat bij m'n huisgarage net zoveel kosten als ik voor deze wagen heb neergelegd. Het goede nieuws is dat tie het met wat ik per jaar rijd, wel volhoud tot de volgende APK beurt (in juni). Als die fuseekogels het enige zijn wat dan speelt, dan vindt ik het wel waard, maar dat zien we in juni wel.

Oops
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door marksanne »

Ik heb nog een setje originele goede gebruikte liggen voor je mocht je interesse hebben. Stuur maar een pbtje :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Inmiddels de eerste 'klus' zelf ook aan de wagen gedaan. De merkloze, verdroogde ruitenwissers zijn vervangen door gloednieuwe Bosch wissers. Die dingen zijn flink groter dan je zou verwachten trouwens, 53cm voor bestuurderszijde.
Ook geprobeerd een nieuwe radio in te bouwen, één of ander goedkoop chinees kloon ding. Jammer genoeg werkte deze in het geheel niet (gebruikte MIB > ISO > Kenwood stekkers). Toen de oude maar weer terug gezet. Het design is 'geleend' (Ahum gekloond/gekopieerd/gejat) van de Alpine iDA-X305S, maar aan de achterkant zit wel een kenwood 12 pins stekker. Binnenkort eens de JVC radio die mijn neef overheeft proberen.
Om de radio eruit te halen hoef je niet eens moeilijk te doen btw. Er zit een hendeltje aan de oude radio. Geef daar een flinke ruk aan en de unit komt meteen uit het dash zetten.

Oops
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Inmiddels heeft mijn Galant ook een fatsoenlijke stereo erin zitten. Mijn neef had nog een Pioneer liggen (dacht dat het JVC was..). Deze heeft CD, USB en Aux. Heel wat meer aansluitingen dan mijn oude radio met casettedeck dus.
Het inbouwen was een fluitje van een cent, en alles werkt ook nog. Bij de oude radio zat er een irritante 'plop' in de boxen, zelfs die is weg!

Inmiddels heb ik ook een HC Dash liggen, het mooie is dat ook de draadbrug er al op zit. Planning is om die na de jaarwisseling erin te zetten. Is er een manier btw om de kilometerstand overeen te krijgen? Die teller die ik gekocht heb, staat op 280K, terwijl mijn auto al 292K gelopen heeft.

Oops
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door menno3x8g »

Niekleair schreef:Die teller die ik gekocht heb, staat op 280K, terwijl mijn auto al 292K gelopen heeft.
Dat is natuurlijk vette fraude als je die tellerstand aanpast met 12K; hee het zal je maar overkomen ;)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Ik weet het... Ik plak wel een briefje op de teller als ik ooit de auto verkoop :)

Ik probeerde vanmiddag de HC Teller in te bouwen. Alles verliep soepel, totdat mijn chronische gebrek aan fijne motoriek weer eens opspeelde. Toen ik eenmaal de A-connector losgepeuterd had, lukte me het niet om de draadjes los te krijgen. Ik heb me niet al te boos gemaakt omdat ik geen schade wilde aanrichten. GElukkig werkte alles ook gewoon weer toen ik het oude dash erin gezet had. Binnenkort maar nog eens een poging wagen onder begeleiding van een fijner-gemotoriseerd persoon (fysieke motoriek dus hé).

Oops
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

De eerste verbruikscijfers zijn inmiddels ook binnen; over 875km reed ik 1:11,3 niet verkeerd vindt ik.

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door KNOEI 8G »

Dat is zeker niet verkeerd. Daar kom ik niet in de buurt... :P :hypo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Vandaag wilde ik gaan vliegtuigspotten op Rotterdam, de gipsvlucht zou binnenkomen rond het middaguur en ik ben daar al een poosje niet meer geweest. Helaas liet de galant me vanmorgen in de steek. Ik draaide de sleutel om, en het gebruikelijke geluid van de centrale ontgrendeling was niet te horen. Toen ik de motor wilde starten, gebeurde er... helemaal niets. Ik deed een well-educated guess dat m'n accu wel de geest gegeven zou hebben. Een snelle blik onder de motorkap bevestigde dit, het controlevenstertje van de accu was helemaal leeg; of te wel vervangen die hap.
Gelukkig kon ik vlak bij huis een nieuwe accu aanschaffen. Het bleek ook dat in mijn auto een 45ah accu zat; waar voor een galant minimaal 60ah aangeraden wordt, niet zo'n wonder dat de accu rap leeg getrokken werd.

De gipsvlucht heb ik gemist, maar ik besloot mijn auto na het tanken maar eens met een wasbeurtje te verwennen, jammer dat je meteen het meest uitgebreide pakket moet kiezen om de onderkant te laten afspuiten, maar nu is de pekel en dat soort rommel tenminste weer van de wagen af. EN zijn mijn wieldoppen ook mooi schoon :uhu:

Het verbruik is na ongeveer 1700km nog steeds een nette 1:11,3 btw.
Bijlagen
WP_20150307_003.jpg
Ja, mijn galant staat echt op de foto!
Ja, mijn galant staat echt op de foto!
En hij glimt weer lekker
En hij glimt weer lekker
WP_20150307_006.jpg

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door KNOEI 8G »

Kijk, dan heeft je G weer de nodige aandacht gekregen vandaag. Dat voelt ook best lekker toch?!? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Ik had gehoopt mijn nieuwe velgen onder mijn auto te hebben; alleen heeft de garage de banden om de verkeerde velgen gedraait; nu gaan ze dat wel weer oplossen voor mij; maar het blijft jammer, moet ik weer terug. Gelukkig heeft die garage wel goede koffie :yum: .

Uiteraard krijgen jullie een foto van de nieuwe velgjes als ze onder mijn auto zitten.

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door KNOEI 8G »

Heeft ie ze om de velgen van iemand anders gegooid of wat? :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Nee, om de velgen waar mijn winterbanden op zaten; gewone staaltjes.

Wat ik me nu wel afvraag; mijn winterbanden hadden een 175mm breed loopvlak. De zomerbanden zijn195mm breed; hoort dat eigenlijk wel op dezelfde velg te passen?
Tijdens het rijden merkte ik niets vreemd; en bij de garage zouden ze het hebben moeten opvallen als het niet zou passen; maar 2cm lijkt me op de afsluiting tussen velg en band toch best wat...

Oops
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door KNOEI 8G »

Dat maakt niets uit. Standaard is de galant geleverd op 195 brede banden op 15" velgen. Als je tenminste geen uber smalle velgen hebt :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Niekleair »

Oh, ik dacht dat de Galant (in ieder geval de instap GLXi die ik heb) op 14" velgen geleverd is. In ieder geval zaten die er onder.

Mijn nieuwe velgen zijn ook weer 14" ; aan de kleine kant, maar betaalbare 15" velgen met de goede steek waren niet te vinden (en ik vind het wat krom om meer geld aan velgen uit te geven dan ik voor mijn auto betaald heb).

Alvast maar een sneak-preview van de velgen; ik moet nog goede naafdoppen regelen; zijn er ook Mitsu-naafdoppen verkrijgbaar met rode diamantjes? Dat vindt ik net wat leuker dan de standaard zilveren :)
Bijlagen
R2.jpg
R2.jpg (9.72 KiB) 2128 keer bekeken

Oops
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Issueloos op het moment

Bericht door Lowlands »

Niekleair schreef:Oh, ik dacht dat de Galant (in ieder geval de instap GLXi die ik heb) op 14" velgen geleverd is. In ieder geval zaten die er onder.

Mijn nieuwe velgen zijn ook weer 14" ; aan de kleine kant, maar betaalbare 15" velgen met de goede steek waren niet te vinden (en ik vind het wat krom om meer geld aan velgen uit te geven dan ik voor mijn auto betaald heb).

Alvast maar een sneak-preview van de velgen; ik moet nog goede naafdoppen regelen; zijn er ook Mitsu-naafdoppen verkrijgbaar met rode diamantjes? Dat vindt ik net wat leuker dan de standaard zilveren :)
Ik heb ze een keer gekocht op Ebay..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door Niekleair »

Jawel, mijn auto is nu echt ingewijd; ik had bij Den Bosch iets te laat in de gaten dat je maar 100 mocht. Dus ben gepakt met 6 hele kilometers te hard. Ik zal de foto, zodra ik 'm heb hier posten.

centercaps
Ik heb op Ebay een setje passende naafdoppen gevonden. Uiteraard volgen foto's zodra ze op de velgen zitten.

Oops
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door foks »

Niekleair schreef:Jawel, mijn auto is nu echt ingewijd; ik had bij Den Bosch iets te laat in de gaten dat je maar 100 mocht. Dus ben gepakt met 6 hele kilometers te hard. Ik zal de foto, zodra ik 'm heb hier posten.
Tja... In ieder geval heb je nu bewezen dat de topsnelheid van de auto boven de 100 km/u ligt! :P
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door Lowlands »

Oei!Dat is wel erg hard hoor.... ;)
Ik had vandaag een soort race met een Renault Mecane,die wou me nog even inhalen voor het puntstuk op de s 'Gravelandseweg,ik gaf even gas bij en hij kon het niet!Had hij niet verwacht van zo'n oude auto! :lol:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
rklijn
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:58

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door rklijn »

kan gebeuren :P zoek je nog een lederen interieur voor de station trouwens? heb nog een compleet interieur over ;)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door Xenon »

Niekleair schreef:... Ik zal de foto, zodra ik 'm heb hier posten...
** [External Link Removed for Guests] ** :uhu:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Eerste boete is binnen..

Bericht door Lowlands »

Er is geen foto beschikbaar!!Moeten we dan maar vertrouwen op de blauwe ogen van de agent?/
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Niekleair
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 nov 2014, 21:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Niek en zijn Galant(s) - Einde verhaal

Bericht door Niekleair »

Niet via CJIB beschikbaar; maar onze blauwe vrienden hebben al een printje opgestuurd. Jammer dat ze de digitale niet gewoon mailen; maar goed.

Wat vervelender is; bij een routine check-up voor de APK bleken de remleidingen nogal roestig. Of te wel, de dichtstbijzijnde sloper/handelaar gaat tie nog wel halen, maar veel verder moet je niet met mijn galant willen rijden :shock:
Verder zijn de achterste remschijven op en de binnenste stuurkogels hebben speling.

Repareren is natuurlijk mogelijk, maar gezien wat ik er voor betaald heb, is dat al snel veel duurder dan de auto waard is. Dus helaas is ook deze galant geen lang samenzijn met mij beschoren. Volgende keer bij auto-kopen toch maar iemand meevragen die er wat meer verstand van heeft dan ik; en niet meer in de kneusjes-prijs-categorie shoppen.

Iemand nog interesse? Hij mag weg voor elk bod dat hoger is dan de inruilwaarde (€200). Je krijgt er dan redelijk verse banden bij.
Bijlagen
Smile.jpg

Oops
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”