Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Integra »

900,- BPM voor een 15 jaar oude bak? :shock:
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Lowlands »

Zou best kunnen,het hele bedrag zal iets van 4200 euro of nog meer zijn geweest....
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Integra »

Nederland de gekste! :?
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Dit kost het om een Galant 2.5 V6 uit 2001 hier in NL te krijgen:

Afbeelding

Ik zoek maar weer verder binnen NL :')
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door martijnver13 »

Nooit geweten dat die auto's zo duur waren nieuw
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

martijnver13 schreef:Nooit geweten dat die auto's zo duur waren nieuw
Dit komt vooral door de BPM boete, die bestond nog niet in 2001. Omdat een V6 redelijk wat gebruikt betaal je ruim 30000 euro extra aan BPM. Gekkenwerk.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

die berekening klopt volgens mij niet..
edit:

ahh ik heb je fout gevonden je mag het 2001 tarief aanhouden
De bereking is globaal en kan nog goedkoper als je de moeite neemt om de opties af te trekken
de 2016 bereking is zo hoog ivm met de co2 uitstoot , sorry ik had geen zin om die op te zoeken ;)
bpm.JPG
waarom ik dat weet ??

http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=4531" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Zoals je ziet is het best goed te doen. Maar je moet er wel even tijd in steken. Wat ik wel kan adviseren is een aankoopkeuring plannen (bij de mitsu dealer) op de dag dat je de auto gaat bezichtigen. Heb ik toen ook gedaan en heeft me een grote miskoop bespaard. (kosten: iets van 70 euro) :D
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Bedankt voor de tip! Helaas staat er in Duitsland ook niet veel te koop.. In Nederland al helemaal niet. Begin me af te vragen of ik uberhaubt nog een leuke Galant op LPG tegen kom. Desnoods maar doorsparen voor een goed exemplaar op benzine en er dan zelf een gas installatie in laten zetten.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Voor die optie heb ik toen ook gekozen. Maar 5 jaar geleden was er ook iets meer keuze! Een benzine v6 gekocht met 150dkm gekocht en daar nog gas in laten bouwen. Kost wel een euro of 400 per cilinder maar dan heb je wel een frisse start. Het blokkie kan makkelijk richting de 3/4 ton. (als je er tenminste met iets meer respect mee omgaat dan ik :uhu: )
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

KNOEI 8G schreef:Voor die optie heb ik toen ook gekozen. Maar 5 jaar geleden was er ook iets meer keuze! Een benzine v6 gekocht met 150dkm gekocht en daar nog gas in laten bouwen. Kost wel een euro of 400 per cilinder maar dan heb je wel een frisse start. Het blokkie kan makkelijk richting de 3/4 ton. (als je er tenminste met iets meer respect mee omgaat dan ik :uhu: )
Mwoah, ik begin volgende maand met een EMG-cursus (niet vrijwillig :')) dus het blokje moet wel wat kunnen hebben. Ik rij wel altijd netjes het blok eerst warm voordat ik er mee ga spelen, en laat 'm ook afkoelen.

In m'n Golf ligt een van de slechtste motoren die VW ooit gebouwd heeft (nouja, op de huidige TDI's en TFSI's na dan) en die staat nu op 312k km :p doe ik toch iets goed.

Maar ja, dan begin ik maar met sparen voor een leuke 2.5 V6 handbak met weinig km's op de teller :)
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door SisterOfMercy »

Batsgeit schreef:Mwoah, ik begin volgende maand met een EMG-cursus (niet vrijwillig :'))
Hee ome phox, weer teveel gezopen? :uhu:

Mijn buurman heeft nog een V6 op gas met weinig km's op de teller. ;)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

SisterOfMercy schreef:
Batsgeit schreef:Mwoah, ik begin volgende maand met een EMG-cursus (niet vrijwillig :'))
Hee ome phox, weer teveel gezopen? :uhu:

Mijn buurman heeft nog een V6 op gas met weinig km's op de teller. ;)
Neuh, 31 km/h te hard op de ringweg Groningen, terwijl er wegwerkzaamheden waren (waar niemand werkte...). Blijkbaar is de N-weg binnen de bebouwde kom, en je krijgt een EMG bij:

- 31km/h of meer te hard (net check)
- Wegwerkzaamheden
- Binnen bebouwde kom (was een autoweg maar vooruit)

Cursus is 1070 euro en de boete is 450 euro. Achja, ben goed bezig om het begrotingstekort te dichten :p

Heb je foto's van die V6? Ik ben wel geïnteresseerd :hypo:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Tering....! Dat is wel erg zuur :x:
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

:oops: Daar koop je tegenwoordig al een goede galant voor ...
De laatste tijd wordt er veel meer op snelheid gecontroleerd in de stad maar ook provincie Groningen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

hier juist wat minder :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Ik rijd vaak van Groningen naar Utrecht (vriendin woont daar) en daar is het bij Zwolle en vlak voor Utrecht altijd raak. Moet heel eerlijk zeggen dat die boete mij wel heeft "geholpen", ik rij nu een stuk rustiger.

Dat gezegd hebbende, vanochtend nog wel tactisch een boete ontweken. Kwam bij m'n ouders vandaa, reed bij Ommen in de buurt, kom de bocht om met ~80 (waar je 60 mag), zie ik in de verte een geel hesje staan. Vol op de rem (reed niemand achter me) en ja hoor, flitsapparatuur. Stond gelukkig de andere kant op gericht :) Had nog de mazzel dat ik op de heenweg moest tanken en een andere route nam, anders was ik sowieso de sjaak.

Overigens, voor de gasrijders hier, hoe groot is jullie gastank en actieradius? Met m'n huidige auto zit ik aan ~340 km op LPG en dat is nog wel te doen, weet nog dat ik met de blauwe Galant van Martijn vaak niet meer dan 300 haalde.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Ik heb in TMNB (V6, aut en station) een ringtank liggen van 55 liter. Hiermee kan ik met een rustige rijstijl ongeveer 350km halen (max 110km/h op de snelweg). Een enkele keer met gekromde tenen +400km gehaald.
Een andere gasbak (V6, hand en sedan) hier haalt met dezelfde rijstijl 450km, maar ik weet niet hoe groot die tank is. Het is zo'n bom dat bijna de hele kofferbak over de breedte en hoogte vult achter de achterbank.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Die boetes hebben mij ook geholpen om rustiger te rijden.
In het max 120km/h tijdperk reed ik vaak 160.
Nu met max 130km/h rij ik meest 120.
Scheelt ook fors in de brandstofkosten.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Ik rij nog wel altijd 130 op de snelweg (in m'n Golf is dat 121 op de GPS), dan kan ik fijn iedereen inhalen. Kost me wel een beetje extra verbruik, maar het rijdt gewoon lekkerder imho. Overigens is de VW geen zuinigheidswonder: over 30k km rij ik gemiddeld 1:10.7 op LPG, wat ik best veel vindt voor een 1.4'tje met 75pk.

Met een Galant moet je ook wel redelijk op je snelheid letten, met de blauwe reed je bij 120 op de teller 122 op de GPS. Goed uitkijken :p

Ben er al wel achter dat ik het liefst een handgeschakelde V6 wil, met beige interieur. Blijf voorlopig maar goed zoeken :)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Dan had ie wrsch 17 of 18 inch velgen met hoogte 45 of 50.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door SisterOfMercy »

Batsgeit schreef:
SisterOfMercy schreef:Mijn buurman heeft nog een V6 op gas met weinig km's op de teller. ;)
Heb je foto's van die V6? Ik ben wel geïnteresseerd :hypo:
Niet echt, staan hier op het forum misschien nog ergens. Hij moet wel eerst de teller terugdraaien hoor.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door KNOEI 8G »

Ik kan max 42 liter in mn ringtank proppen. Maar deze mag niet leeggereden worden dus 38 liter is bij mij de max. En met een verbruik van iets onder de 1 op 7 is dat niet zoveel km's :lol:
Afbeelding
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Ben ik weer :) in de tussentijd op zoek geweest, maar niet echt mooie exemplaren kunnen vinden. Vandaag kwam ik er echter eentje tegen:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie kleur, trekhaak, cruise control... Do want :) Van 't weekend thuis even overleggen. Als ik 'm haal zou ik er eigenlijk wel nog leer en een Nardi stuurtje in willen doen, dan is ie helemaal "af".

Overigens staat in de advertentie dat het een GLSi is, maar hij heeft geen elektrische ramen achter. Dacht dat de GLSi dit standaard had?

Oh, het is een Comfort zie ik. Jammer :p
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door menno3x8g »

Met 270dkm distributieriem en toebehoren vervangen, over 12dkm dus.
Als kabelboom voor achterportieren er ligt, is raambediening achter wel in te bouwen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

menno3x8g schreef:Met 270dkm distributieriem en toebehoren vervangen, over 12dkm dus.
Als kabelboom voor achterportieren er ligt, is raambediening achter wel in te bouwen.
Er moet toch ook bekabeling liggen voor de elektrische stoelen en stoelverwarming als ik leer in wil bouwen? Hoe kan ik zien of dat er in ligt?

Distri riem is idd een puntje. Lijkt de prijs je verder schappelijk? Ga natuurlijk nog wel wat afdingen.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Twain »

kijken of de stekkers onder de stoel liggen ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Twain schreef:kijken of de stekkers onder de stoel liggen ;)
Dat is nog wel te doen :uhu:
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Afspraak gemaakt voor aankomende zaterdag, ben erg benieuwd :) man is de tweede eigenaar, hij heeft eerst de auto zakelijk gereden en daarna prive overgenomen. In 2007 is de gasinstallatie erin gekomen, ook wel lekker.
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Jacobvandervoort »

Heb je de 2.0 op lpg nog? ik ben opzoek naar fotos van de lpg instalatie hoe deze aangesloten zit. met name de gas injectoren enzo. ik kan een instalatie over nemen van een kennis (is maar 2 jaar in gebruik geweest 60 ltr tank) maar ik heb nog wat vraagtekens bij het aansluiten.
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Deze 2.0 is weer in het bezit van (de andere :P) Martijn, zie: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =11&t=1475" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn eigen Galant heeft een 2.0 met Vialle LPG installatie, ik weet niet welke je over kan nemen?
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Jacobvandervoort »

Batsgeit schreef:Deze 2.0 is weer in het bezit van (de andere :P) Martijn, zie: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =11&t=1475" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn eigen Galant heeft een 2.0 met Vialle LPG installatie, ik weet niet welke je over kan nemen?
Heb de instalatie vandaag overgenomen... Prince vsi 4 met alles der bij. 60 ltr tank
Gebruikersavatar
maarten_galant
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
Provincie: Utrecht

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door maarten_galant »

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door Batsgeit »

Nette auto idd! Alleen die prijs, is nogal behoorlijk :o
Gebruikersavatar
maarten_galant
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 mar 2013, 08:50
Provincie: Utrecht

Re: Galant 2.0 GLXi Wagon LPG-G3

Bericht door maarten_galant »

Tja, als je iets unieks wil kost het meestal geld ;-)
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 zwart (2001) Sold
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 zilver (1998) Sold
Mitsubishi Galant Elegance station 2.5 V6 blauw (2003)
Mitsubishi Galant GLXI 2.0 V4 bordeaux(1997)
Mitsubishi Galant Elegance 2.5 V6 blauw (2000) Sold
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”