Good old Greeny (v1.0)

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Good old Greeny (v1.0)

Bericht door Xenon »

...gaat onder euthanasie :emo: . Zoals aangekondigd gaat het doek vallen voor het oude, supertrouwe beestje.

Stukje historie:
Aangeschaft in 2003. Vijfeneenhalf jaar oud met 184k op het (destijds analoge) klokkie.
Na de aanschaf had ik toch wel een beetje onderbuikkriebels, want een gebruikte auto met een dergelijk hoge km-stand had ik nog nooit aangeschaft. En dan ook nog een automaat...
Maar wat is dit een fijne auto geweest. Betrouwbaar als wat! In die negen jaar in totaal 3x iets serieus mee gehad: dooie accu, stangetje suurbekrachtiging doorgecorrodeerd en vorig jaar de afgeknapte draagarm. Van die drie zaken kan je 'm eigenlijk alleen de stuurbekrachtiging aanrekenen, want de accu is gewoon 'slijtage' en de draagarm was el-cheapo-imi-prut. En een keer een veer gebroken. Maar dat was het dan ook.
Vorige zomer zijn we er nog mee naar Spanje gereden (en terug). Bij elkaar goed voor 3300km in twee weken tijd. Geen krimp! Geen olieverbruik. Benzineverbruik bijna 1:12. En maar lopen, dat ding...

Zucht :(

Tsja, en nu heeft ie er 310k op staan en loopt nog als een tierelier. En toch gaat het doek vallen. Reden: de onderkant. Niet afgelopen, maar vorige winter heeft ie behoorlijk op z'n donder gehad vanwege dat men zo zuinig met pekel strooit in NL. Ophangpunten zijn nu nog hard, maar de bruine pest zit de meerlaagse ophangpunten. De wiellagers zouden vervangen moeten worden, sinds kort lekt één schokdemper iets, de remleidingen gaan richting het randje, de waterpomp zingt zo langzamerhand een deuntje mee, de remmen voor zijn na een goede 70k aan vervanging toe, de accu (kwam vijf jaar geleden uit een Mazda 323F) is uitgeput en de achterste spatbordranden worden steeds lichter (qua gewicht, niet qua kleur :x )... Tsja, en wat doe je dan?
Simpel: je komt een vervanger tegen op inet, die vijf jaar en 250k jonger is :D (Greeny v2.0). Daarmee was het lot van good old Greeny eigenlijk meteen bezegeld: Verkopen doe ik niet. Tenminste niet als loopauto, want ik weet dat de roest nu rap vat krijgt op Greeny. Dus blijft ontmanteling van de verder nog steeds rijdende auto over als enige optie. Onmanteling is al deels gebeurd. Na morgen zal hij ook niet meer rijden en zullen een aantal ingewanden op de plank terechtkomen als voorraad (waarvan ik betwijfel of ik die ooit aan zal hoeven spreken als Greeny v2.0 net zo betrouwbaar is als v1.0).

In memoriam:

(Sh!t... nog geen foto's op deze kleptop... ff zoeken... :oops: )
IMG_0775.JPG
IMG_0776.JPG
IMG_0777.JPG
IMG_0778.JPG
IMG_0780.JPG
IMG_0781.JPG
IMG_0782.JPG

[edit]
...en toen kwam ik erachter dat:
1. ik dit hele verhaal in de verkeerde rubriek had neergezet (@Nico, bedankt voor je hint ;))
2. bij het verplaatsen naar de juiste rubriek dit draadje per abuis had weggeknikkerd (incl Knoei's hint/reactie) en
3. ik bij het doorzoeken van de backup naar foto's van Greeny alleen over lege mappen blijk te beschikken, dus zonder foto's :x :cry: :evil: :evil: :evil:

Niet bepaald m'n dag vandaag... :no:

[/edit]
Bijlagen
IMG_0784.JPG
IMG_0785.JPG
IMG_0786.JPG
IMG_0789.JPG
IMG_0790.JPG
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door KNOEI 8G »

:cry: dat is wel mooi kl*te..... :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door marksanne »

Altijd lastig om afscheid te nemen van iets dat zo trouw werkte! Ik had datzelfde met mijn eerste 6G... nog jaren geschorst laten staan op een terrein van mijn zwager, en elke keer vond ik het toch weer zonde... Succes met het werkelijke "afscheid".
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door Xenon »

marksanne schreef:[...] ...Succes met het werkelijke "afscheid".
Thnx. Vandaag was 't zo ver: om 15:00 kwam de ambu voorrijden en werd ie erop gelierd.
Daarna nog de gebruikelijke formaliteiten afgehandeld en daar ging Good Old Greeny. Eigenlijk een onwaardig afscheid na zo lang trouwe dienst te hebben bewezen.

De kerel die 'm kwam ophalen merkte op dat Greeny nogal wat onderdelen miste (afslankkuur van ca 100kg/1kuub). Wat heb je ermee gedaan?
Ik zei: kijk, daar staan d'r nog twee. Mochten die net zo betrouwbaar blijken als deze was, dan zit ik er over 10 jaar nog mooi mee :lol:

Goed, ik zal nog wat fotootjes proberen op te snorren voor dit topic en dan valt ook voor dit topic het doek, want tenslotte: de SF-LN-32 is niet meer :emo:
Vanaf nu treedt Greeny v2.0 (topic op GF2 volgt) officieel in de voetsporen van Greeny v1.0 en zal voortaan op GF de naam "Greeny" in leven houden :yes:.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
FUNK3
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 mar 2012, 08:56
Provincie: Overijssel

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door FUNK3 »

pijn kan het doen! ik had het met mijn lancia delta dat deed echt pijn!! helemaal als je hem verkoopt en je komt hem 2 maanden later tegen op de sloop waarbij de motor zon beetje op de voorstoelen ligt

maar ben benieuwd naar pics! van versie 1 en 2 :)

en succes met het verwerken van het verlies van versie 1 na jaren trouwe dienst! en veel geluk met versie 2!!!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door menno3x8g »

Ja, ik zit er ook tegenaan, maar kan 'm moeilijk stoppen. Volgende week APK. Haalt ie nog een jaartje? (ik denk van :no: )
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Alphamage
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 mar 2012, 11:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door Alphamage »

Bezit ik nu de achterklep van Greeny 1? Zoja; wat een eer! Dan schaam ik me nog meer voor de slechte indruk (kwa puinhoop) in mijn auto. :no: :no: :no: In ieder geval veel sterkte met het verwerken!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Good old Greeny (v1.0)

Bericht door marksanne »

Greeny 1.0 is dead, long live Greeny 2.0!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”