Omdat de Pekelbak het langer volhield dan verwacht, mocht TMNB behalve van een winter- ook van een lenteslaap genieten. Een verlenging in de zomer werd afgedwongen door de CX en Sophia. Op enig moment toch maar eens gestart om alles gangbaar te houden. Sleutel omgedraaid, startmotor draait … motor slaat niet aan
. Hé, een nieuw fenomeen: een Galant die het niet doet. Wat nu? Accu opgeladen en na een paar dagen weer geprobeerd: zelfde reactie. Misschien was ie boos, omdat ie vervangen was
. Goed dan, een tijdje later weer geprobeerd, en hij slaat meteen aan. Stukje heen en weer gereden, veel remmen om de roest ervan af te krijgen. En op het moment dat ik van achteruit naar vooruit wil schakelen, in de bushes van onze tuin, slaat de motor af en is het probleem definitief. Even nadenken. Is het de brandstofpomp? Ontsteking? Een sensor, of corrosie van een stekkerverbinding? Ik had geen gelegenheid om het uit te zoeken.
Na de GF-meeting, en een prachtige foto van foks, besloot ik om in ieder geval TMNB weer uit de bush te halen en dan zou ik wel weer zien. Maar hoe? TMNB is een automaat en is alleen in de vrijstand te krijgen met draaiende motor. Nu heb ik wel wieltjes die de auto kunnen dragen …
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`