Trigger Mauve Not Black

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door menno3x8g »

Integra schreef:En natuurlijk speelt het mee dat de reiskostenvergoeding die ik krijg, ruim meer is dan wat ik verstook aan benzine :)
Ja, dat is ook een belangrijke.
Ruim 2/3 van mijn kilometers mag ik van mijn inkomen afhalen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Integra »

Voor een ritje van 300km rijg ik een vergoeding waarvan ik 2 keer de tank kan vullen... Dus dat kan wel uit ;)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Twain »

tis nog steeds geld in de sloot gooien als het veel goedkoper kan... de vergoeding opzich maakt echt geen klote uit natuurlijk
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Integra »

Als ik nog goedkoper wil rijden, moet ik m'n 8er Integra pakken.... Weegt weinig (930kg), doet gemiddeld 1 op 18 tot 1 op 20!... Onderdelen (techniek) kosten vrijwel niets.
Máár... Bij elke vorm van schade ben je zuur! Plaatwerk is NIET te krijgen, er zijn nog 5 van deze uitvoering in NL!
Een eventuele voorruit vervangen word moeilijk.... Moet speciaal gemaakt worden, reken op een 2100,- (gelukkig heb ik er nog een staan! :P )
En om de kilometers hoef ik niet bang te zijn... ze heeft er inmiddels 465.000km op staan ;)
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door cvw »

Menno, Ik heb in 2012 voor Autoweek Klokje Rond ook zitten rekenen. En dan voornamelijk m.b.t. de onderhoudskosten. Die sheet heb ik er zonet nog even snel bijgepakt want het bedrag dat jij noemt klinkt mij niet gek in de oren. Jij rijdt meer km's met de Galant, dus het totale sommetje ga ik niet vergelijken al kom ik qua verzekering per maand dubbel uit.

Maar goed, terug naar dat onderhoud dat jij op € 250,- per maand zet. Mijn rekensom kwam in 2012 uit op € 200,- per maand over de 2 voorafgaande jaren. Dat bedrag heb ik toen naar beneden afgerond weet ik nog. Dus niet te hoog. Ik weet ook nog dat ik me hier kapot van schrok want zo had ik het absoluut niet in beeld. Je denkt dat het meevalt tot het moment dat je de bedragen onder elkaar zet, een paar keer op de + drukt en daarna op de =.

Je weet dat onderhoud duurder is als je een oudere auto onder de kont hebt. Dus ga ik daar ook niet over lopen janken. Afschrijving is daarentegen veel lager en dat compenseert weer een beetje.
Kijk ik naar de situatie van nu met de Outlander, dan ziet dit plaatje er heel anders uit. € 200,- onderhoud in het afgelopen jaar en € 50,- afschrijving per maand. En da's toch heel wat anders.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door menno3x8g »

Ha Cees! Aardig om te zien dat mijn kosten, na herberekening, zo gek nog niet zijn. Ik realiseer me daarnaast dat TMNB in goede conditie verkeert zowel binnen als buiten, op goede zomer- (of nu bijna nieuwe winter)banden staat en dat het nog steeds een blikvanger is gezien de reacties. Tel daarbij op de betrouwbaarheid, de ruimte en het genot van de V6 AUT. Ik zal dus niet gauw afstand van deze auto doen. Oud? Kost wat meer, ja, en het model is niet belegen. Ik zie dat een aantal fabrikanten uit D al aardig de snoet van de 8G aan het nabouwen zijn. Dat zie ik als een compliment aan de ontwerper van de 8G! :)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door menno3x8g »

Vandaag maar niet de weg op en morgen ook niet.
Bijlagen
Naamloos-1.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Integra »

Die van mij is wél over het ijs gekropen.... Helaas noodzaak...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door cvw »

Tsjonge, het is wel extreem in het noorden van het land. Wij zitten hier in Arnhem net onder die grens al is het wel raar om de grote verschillen te zien. Het is hier vandaag droog, net boven nul en niet glad. Zo'n 50 km naar het noorden glijden ze de weg af van de ijzel. Tien kilometer naar het zuiden is de middagtemperatuur verwachting 8 graden. :shock:

De 8G blijft prachtig Menno, die mening blijf ik delen. Misschien nog handig om te weten dat de Outlander qua verzekering, wegenbelasting en LPG vrijwel hetzelfde kost als de 8G. Wij rijden zo'n 15k per jaar dus reken maar door. Het is wel opvallend dat ik veel langer met een set banden doe. Iets met veeeeel minder slijtage. :hypo: En dat terwijl ik de uitlijning en dat soort zaken goed in de gaten hield.
Ach ja, hou ik wat extra geld over voor een liter shampoo a € 38,- :lol: en een paar flesjes aquafobia a € 12,- per stuk. Oftewel, van je geld kom je toch wel af. :wha: :agree:
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Lowlands »

Kan je niet gewone shampoo gebruiken? :shock:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door foks »

komende dagen schijnt het weer te gaan vriezen.
Als er nou nog sneeuw zou vallen konden we nog lekker driften over de weg :D

Tja, ik reken op 150/maand aan kosten, daar zit dan de benzine niet bij natuurlijk.
Met een goedkoop verzekeringetje kom ik aardig uit in een jaar.
Voor dat geld rij ik wel in een echte Galant GLSI (ok, uit grootmoeders tijd)

Dan heb ik elk jaar ongeveer 900 euro te besteden aan onderhoud. Dat klopt wel.
Tja ding is al 2x total-loss verklaard in de afgelopen jaren, kosten voor afschrijving hoeft denk ik niet meer :lol:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Trigger Mauve Not Black - verplaatsen?

Bericht door menno3x8g »

Omdat de Pekelbak het langer volhield dan verwacht, mocht TMNB behalve van een winter- ook van een lenteslaap genieten. Een verlenging in de zomer werd afgedwongen door de CX en Sophia. Op enig moment toch maar eens gestart om alles gangbaar te houden. Sleutel omgedraaid, startmotor draait … motor slaat niet aan :x: . Hé, een nieuw fenomeen: een Galant die het niet doet. Wat nu? Accu opgeladen en na een paar dagen weer geprobeerd: zelfde reactie. Misschien was ie boos, omdat ie vervangen was ;) . Goed dan, een tijdje later weer geprobeerd, en hij slaat meteen aan. Stukje heen en weer gereden, veel remmen om de roest ervan af te krijgen. En op het moment dat ik van achteruit naar vooruit wil schakelen, in de bushes van onze tuin, slaat de motor af en is het probleem definitief. Even nadenken. Is het de brandstofpomp? Ontsteking? Een sensor, of corrosie van een stekkerverbinding? Ik had geen gelegenheid om het uit te zoeken.

Na de GF-meeting, en een prachtige foto van foks, besloot ik om in ieder geval TMNB weer uit de bush te halen en dan zou ik wel weer zien. Maar hoe? TMNB is een automaat en is alleen in de vrijstand te krijgen met draaiende motor. Nu heb ik wel wieltjes die de auto kunnen dragen …
Bijlagen
WP_20160905_001.jpg
WP_20160905_002.jpg
WP_20160905_003.jpg
WP_20160905_004.jpg
WP_20160905_005.jpg
WP_20160905_006.jpg
WP_20160905_008.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door Integra »

Whahaha, gaaf man! :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi opgelost menno, hopelijk krijg je het euvel snel genoeg gevonden! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door marksanne »

Mooie oplossing Menno :)

Ben benieuwd wat het is. Ik gok op de krukassensor. Maar ik zou beginnen met storinguitlezen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door menno3x8g »

TMNB heeft al een tijdje niets van zich laten horen. Wel, afgelopen weekend hadden we hier noordwester storm, en omdat we dat al een tijd niet gehad hadden, en veel bomen nog vol in het blad zaten, zijn er wat geknapt. Waaronder eentje die de kas te grazen heeft genomen. En naast de kas stond TMNB. De kas is total loss, TMNB is er met wat kleerscheurtjes vanaf gekomen.
Bijlagen
WP_20171029_012.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Trigger Mauve Not Black

Bericht door marksanne »

Zonde van de kas, maar fijn voor de TMNB ;)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”