Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Alles wat je te koop wil zetten dat NIET (!) bij de 6G/7G/8G te koop rubrieken kan!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 321
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Qualconu »

Wie kan mij helpen aan 'n oude laptop voor het aansluiten van mijn Vialle LPi Dealer Diagnostics Set.
Gevraagde laptop specificaties:
- Windows 95/98/2000
- 3,5 inch diskettestation
- COM poort (seriële poort) aansluiting
Com poort - seriële poort.jpg
Com poort - seriële poort.jpg (11.04 KiB) 739 keer bekeken
Heeft U nog ergens iets staan, dan gaarne bericht.

Optical Interface COM.png
DDP-installdisk.png
InjectorTest  ECU-reset.png
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Uray25 »

Vast wel, zal binnenkort eens voor je kijken.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Yeti »

Er zijn losse USB 3.5 disk drives beschikbaar (ik weet het want ik heb er eentje)

Heb je alleen nog maar een laptop met serieel poort nodig want WIn95 Win98 kan je gewoon in de virtuele omgeving draaien toch?

Maar volgens mij zijn er ook USB naar Rs232 kabels dan hoef je niet opzoek naar een oude laptop maar zou je het ook op een modernere laptop kunnen doen.

Of is dat alles niet mogelijk en praat ik maar raar?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 321
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Qualconu »

@Yeti, Ik heb inderdaad ook over deze route als oplossing zitten denken maar deze vooralsnog terzijde gelegd.
Die weg bevat 'n aantal onzekerheden en mogelijke valkuilen of het kan/gaat werken.
Het USB-diskettestation zal naar verwachting geen probleem zijn voor de Vialle installatieprocedure.
Het zal er primair van afhangen of de Vialle-diagnosesoftware die USB-poort zal/kan scannen, herkennen, selecteren en aansturen als COM-poort.
Ook de niet-gecertificeerde 32bit Vialle-driver kan bij deze 64bit-route mogelijk niet geaccepteerd worden.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Yeti »

is WOW64 geen oplossing voor je probleem? Neem aan dat je dat al hebt geprobeerd maar toch in geval je dat nog niet geprobeerd hebt.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 321
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gevraagd: oude laptop met diskettestation en COM-poort

Bericht door Qualconu »

Geschikte laptop gevonden op Internet.
Na het resetten van de foutcodes (na 25 jaar)
en het resetten van de Vialle LPE EEPROM (zoals geadviseerd) waardoor ook de ingeleerde waarden worden verwijderd,
zijn na 'n testrit geen foutcodes meer aanwezig.
20231029_151659.jpg
20231029_151754.jpg
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “Te koop/te ruil/gevraagd/gratis”