Gepeperde Mitsubishi Evo X voor Engeland
Even heel diep ademhalen, want dit is de Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR.
De speciale Lancer Evo X is bedoeld om het 40-jarig bestaan van Mitsubishi in het Verenigd Koninkrijk te vieren.
220 pk per liter
Zoals het getal in de naam al doet vermoeden, heeft de FX-440 MR 440 pk.
En dat is uit een 2,0 liter viercilinder turbomotor aardig knap, want het blok levert hierdoor 220 pk per liter.
Standaard produceert de turbomotor zo’n 300 pk.
Gesleuteld
Het motorvermogen neemt toe door het toepassen van een grotere HKS-turbo, aanpassingen in het motormanagement en een luchtinlaat, tussenkoeler en uitlaatsysteem van Janspeed.
Aan de zestraps transmissie met dubbele koppeling is niet gesleuteld.
Frost White
De Lancer Evolution X FQ-440 MR is alleen te krijgen in de kleur Frost White.
De koper heeft sowieso weinig te kiezen, want je krijgt hem altijd met 18 inch gevorkte BBS-wielen, bi-xenon koplampen, mistlampen, Recaro-kuipstoelen en meer. Al met al een heel compleet ding.
Kost wel wat, want de Britse importeur vraagt 50.000 pond, omgerekend ruim 60 mille in euro’s.
“We maken niet meer dan veertig exemplaren van deze speciale Evo X.
Het is een must have voor de die-hard Evolution-fan”, zegt Lance Bradley, topman van Mitsubishi Motors in Engeland.
De Lancer Evolution X wordt al sinds begin 2012 niet meer geleverd in Nederland. Door de relatief hoge CO2-uitstoot zou de uitvoering veel te duur worden.
Gepeperde Mitsubishi Evo X
Upload hier je pics als je niet de standaard upload functie van het forum wil gebruiken!
Ga naar
- Algemeen
- ↳ Mededelingen
- ↳ Ideeen / Suggesties
- ↳ Voorstellen
- ↳ GalantFans exclusives & events/meetings
- ↳ GF event foto reportages
- ↳ How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links
- ↳ Kletsen / off-topic / fun / flauwekul
- ↳ Techniek
- ↳ Detailing
- ↳ Vragen
- ↳ G-spot (gespot)
- ↳ Plaatjes upload
- ↳ Te koop/te ruil/gevraagd/gratis
- ↳ Handboeken
- ↳ GF v1.0 Archief (09.2007- 02.2012)
- Turbo Galants (1988 - 2004)
- ↳ (TURBO) Projecten
- ↳ (TURBO) Techniek
- 8G Galant (1996-2003)
- ↳ (8G) Algemeen
- ↳ (8G) How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links
- ↳ (8G) Projecten
- ↳ (8G) Showcase
- ↳ (8G) Techniek: audio/multimedia
- ↳ (8G) Techniek: performance tuning
- ↳ (8G) Techniek: elektronica
- ↳ (8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling
- ↳ (8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen
- ↳ (8G) Styling (interieur & exterieur)
- ↳ (8G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops
- ↳ (8G) Internet foto's en filmpjes
- ↳ (8G) Handboeken
- 7G Galant (1993-1995)
- ↳ (7G) Algemeen
- ↳ (7G) Projecten
- ↳ (7G) Styling
- ↳ (7G) Techniek
- ↳ (7G) Showcase
- ↳ (7G) Techniek: audio/multimedia
- ↳ (7G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops
- ↳ (7G) Internet foto's en filmpjes
- ↳ (7G) Handboeken
- ↳ (7G) Techniek: Elektronica
- 6G Galant (1988-1992)
- ↳ (6G) Algemeen
- ↳ (6G) How-To's / FAQ's / Manuals / Resources / Links
- ↳ (6G) Projecten
- ↳ (6G) Styling
- ↳ (6G) Techniek
- ↳ (6G) Showcase
- ↳ (6G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops
- ↳ (6G) Internet foto's en filmpjes
- ↳ (6G) Handboeken
- ↳ (6G) Techniek: Elektronica
- Oudere G's (tot 1987)
- ↳ (YOUN-G-TIMER) Algemeen
- ↳ (YOUN-G-TIMER) Styling
- ↳ (YOUN-G-TIMER) Techniek
- ↳ (YOUN-G-TIMER) Showcase
- ↳ (YOUN-G-TIMER) Te koop/gevraagd/ruil/webshops
- GF Traders
- ↳ (TRADER) MD-Performance