Mitsubishi Diamante

Vragen over al dan niet Galants die nergens anders onder passen.
Plaats reactie
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Mitsubishi Diamante

Bericht door G@l@nt64 »

Op Gaspedaal staat een Mitsubishi Diamante 3.5 V6 te koop (Amerikaanse uitvoering). Vind het wel een mooie auto maar deze werd niet in Europa geleverd. Is er iemand bekend met deze auto? Zijn er wel onderdelen verkrijgbaar?
Ga morgen een proefrit maken en het ervaren.


Hoor graag van jullie!

Groet,

Paul
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door menno3x8g »

Ik ken deze auto niet. Eerder was er iemand op het forum die een Sigma (ziet eruit als de eerste generatie Diamante) had gekocht. Die had wel moeite om aan onderdelen te komen (lijkt wel onderdelen te delen met de Eclipse). Verder is het brandstofverbruik een punt (laat er LPG in zetten). Dit is natuurlijk wel een zeer luxe en grote Mitsubishi met alles erop en eraan.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door Yeti »

Meeste onderdelen voor Diamante en Sigma zijn in de states dan wel Oceanië te vinden.

Afhankelijk van het bouwjaar en versie zullen ongetwijfeld onderdelen van andere Mitsubishi's compatible zijn.

Ik heb hier nog een digitaal werkplaats handboek voor een diamante liggen in het geval je tot de koop over gaat.

Volgens mij is diegene die op gaspedaal staat (amersfoort) niet correct als het om het jaartal gaat. Er wordt aangegeven 2008 maar volgens mij zijn de Diamantes met deze voorbumper maar t/m 2003 van de band gerold. Dat geeft je wat ruimte om te onderhandelen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door foks »

Wat een geinig karretje! :yes: Nooit eerder gezien. Voor onderdelen kun je vermoedelijk het best bij Rockauto eens kijken wat ze aanbieden, zeker als het een amerikaans model is. Ik bestel daar zelfs voor m'n NL Galant regelmatig onderdelen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
koentje63
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jun 2012, 14:09
Provincie: Gelderland

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door koentje63 »

Finnik geeft ook 2008 aan.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door Yeti »

Ik denk dat 2008 het jaar is dat de auto in NL geïmporteerd is.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo GF ´s,

Dank voor jullie reacties... ik heb ondertussen contact gezocht met Mitsubishi Motors Australia en de productie datum van de Diamante is 07-05-2002, daarna op export gegaan naar Noord Amerika (ook gemaild met Mitsubishi Motors North America maar nog geen bericht gekregen). Daar vandaan waarschijnlijk in 2008 in Nederland ingevoerd.... als ik meer weet horen jullie van mij!
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 675
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mitsubishi Diamante

Bericht door Yeti »

Wie een ASA general import heeft kan middels het chassis nummer de fabrikage datum achterhalen. Die versie is middels dit forum ook gewoon te downloaden zodat je makkelijker achter dergelijke informatie en partnummers van onderdelen kan komen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”