Minder leuke dingen.

Van ons / aan ons
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Tja, iedereen die mij een beetje op dit forum gevolgt heeft , weet dat mijn vrouw errrrugg ziek is namelijk MS, en ik ben via PGB de helpende , verzorgende en echtgenoot , vader, en nu is ze de laatste maanden zo achter uit gegaan, dat we haar met twwe man in mijn mooie galant moeten tillen. Ik ben zelf ook aan het eind van m,n latijn en daarom gaat mijn vrouw sinds deze week 3 dagen in de week naar een de dagopvang in een verpleeghuis hier in Hoogeveen. Kan ik even bij tanken. heb ook, (velen van jullie weten dit ) Ook nog een aangepaste rolstoel caravan gekocht , om volgend jaar mee op stap te gaan. Dus veel ellende en beslingen moeten nemen, en ben in mijn gedachten bezig met een hoge auto ,namelijk een space wagon 2.4 . maar als ik deze galant weg doe, ben ik al mijn inversteringen kwijt van wel 3000 euro kwa onderhoud spuiten en banden velgen en electrisch dak. maar wat kun je nog vragen of met inruil, voor zo,n galant met bijna 280.000 op de klok ,maar wel met perfect onder houd en loopt als een zonnetje en ziet er uit als nieuw, ik twijfel zeer want als dit zo door gaat komt mijn vrouw nooit meer naast me in de auto te zitten , ook niet inzo,n spacewagon, t,is niet zo,n mooi verhaal maar wou het toch even kwijt, daar om zit ik ook niet zo veel meer op het forum .
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door martijn »

Wat een vervelend nieuws jan !
Mocht je besluiten om de galant weg te doen denk ik dat je hier op het forum hey beste kan kijken voor een andere liefhebber.
Dan denk ik dat je er ook nog hrt meeste voor terug krijgt.

In iedergeval veel sterkte ook aan je vrouw en kids .
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KNOEI 8G »

..... daar word je weer even stil van..... Sterkte Jan!!

betr. de Galant; Ik denk dat je er, jammergenoeg, bar weinig voor zult krijgen als je 'm verkoopt. Gokje, een 1400 euro als ik het een beetje hoog aanhoud...
Je zou deze anders nog beter kunnen schorsen en laten staan dan voor zo weinig weg doen. Succes in ieder geval!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door menno3x8g »

Jan, sterkte en alle wijsheid voor jou en je vrouw. Dit lijkt me niet gemakkelijk. Ik moet er niet aan denken dat dit met mijn vrouw (of mezelf) gebeurt.
Jammer dat je de Galant weg doet. Is de optie van Knoei iets? Zo doe ik dat ook met de auto's die ik niet rijd. Maar de zorg om je vrouw (en kinderen?) eerst ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door marksanne »

Je hebt mijn medeleven Jan! Geweldige tips voor je Galant naast wat al gezegd is heb ik helaas niet. Hier in nederland zijn het zwaar ondergewaarde auto's. Je zou 'm bijna in skandinavie moeten proberen te slijten, daar snappen ze veel beter dat dit vreselijk veel 'back-for-the-buck' auto's zijn...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door foks »

hoi ik zou de Galant gewoon opzij zetten en een spacewagen/bestelbusje (ofzo?) erbij zoeken voor de momenten dat je nog samen met je vrouw ergens naar toe kan. Overal is wel iets van stalling te regelen. Als ik het zo lees krijg ik de indruk dat je voor de prijs van een elektrisch dak je vrouw wilt thuis laten , nou klopt dat niet natuurlijk, maar wat ik bedoel te zeggen is: verzin iets waarvan je allebei denkt dat het een goede beslissing was anders krijg je straks nog scheve gezichten. Da's nog erger.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door cvw »

Zo gemeen ................ MS. Vooruitgang kun je vergeten. Met mazzel bereik je een stabiele fase en kun je die een tijdje vasthouden. :cry:
Veel respect voor jou Jan. Echtgenoot, vader en mantelzorger. Loodzwaar. Een beslissing om je partner 3 dagen per week naar een opvang te sturen neem je ook niet zomaar even. Wel verstandig dat je dit toch gedaan hebt, want je moet voor jezelf (herstel)tijd inplannen.

Als je het financieel rond kunt krijgen, dan is het schorsen en stallen van de Galant een optie die (op termijn) het minste verlies van de gedane investeringen oplevert. Denk ik...... net als de anderen die al gereageerd hebben. En je houdt nog iets voor jezelf achter de hand voor in de toekomst. Een motivator.........

Of, en dan heb je toch een beetje mazzel nodig, een garagehouder moet meewerken aan een constructie waarbij je de Galant ruilt voor een Spacewagon. De bouwjaren 2000 - 2002 van de Spacewagon moeten evenveel opbrengen - of iets minder - als de 3000 euro die jij in de Galant geïnvesteerd hebt. De wonderen zijn wat dit betreft de wereld nog niet uit. Dit weet je pas zeker op het moment dat je langsgaat bij een bedrijf.

Veel wijsheid en vooral veel sterkte toegewenst voor jou en je gezin. Hou jullie haaks!
Zorro
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 jul 2012, 16:44
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Zorro »

Wat een rottig nieuws zeg, ik ken je niet maar wil je toch sterkte wensen, en vooral je vrouw.
Verder wilde ik even kwijt dat ik iets niet begrijp, zelf heeft een broer van een goede vriend MS en hij kampt hier nu ongeveer 10 jaar mee, hij takelde heel erg snel af totdat hij medicijnen kocht in België, ik weet niet wat dit voor een medicijnen zijn en volgens mij waren die toen in Nederland nog niet toegestaan. Maar wat ik wel weet is dat hij (met de nodige rust) 2 parttime banen heeft.

Is het nu met MS zo dat de een het veel zwaarder te verduren heeft als de ander? Of is er wel degelijk zoveel verschil in medicijn beleid en moet ik eens informeren?

In ieder geval, boven alles heel veel sterkte toegewenst, en het laatste wat je erbij kan gebruiken is stress over een auto.. good luck!
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Tjeee , wat een reacties , word er stilll van, ik ken jullie eigenlijk helemaal niet ,maar wat sommigen van jullie ook zeggen : De galant stallen voor later ! En TZT een busje of een caddy kopen , zie wel is even , mijn auto stoel van m,n galant word nog wel verhoogd, door een speciaal bedrijf hier Assen tussen Hoogeveen en groningen , Waar altijd de TT is , en bedankt voor de tips en reacties , en Zorro ,ben toch benieuwd wat voor medicijnen dat zijn want alles beter dan dit, en Zorro , als je er acter zou kunnen komen wat voor medicijnen dat zijn ??? Maar wat er verder ook gaat gebeuren , ALS ik de galant verkoop , bied ik hem eerst aan op dit forum !! De auto heeft veel gelopen maar rijd echt als nieuw geen bijgeluiden of wat voor rare dingen ook, en weet ook wel dat zo,n kar in de handel weinig waard is en dat een galant een ondergewaardeerde auto is, Maar soms rij ik er een week niet in en vandaag ook stap ik in en genieten volop, dus we zien wel is even M,Vr GR Jan Oelen uit Hoogeveen.
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Ben al op oek naar een goedkoop wagentje voor erbij, renenault expres of zo staan nog genoeg op marktplaats , en dan de galant zowiezo in de wintermaanden schorsen , en de auto staat bij mij achterthuis onder een carport dus stalling hoef ik niet te zoeken , bestaat er ook zoiets een dagen kaart ? om verzekerd rond te rijden. Maar die galant gaat niet weg daar ben ik en m,n vrouw en mijn mams van jawel 87 zie op zien drents :: Sunde mien jong om datding te te verkoopm ie bint er zo zuunig op !! ha jawel nog goed bij de tijd, maar zonder gekheid dat heb ik in m,n (Kale Kop) Zitten, ha je moet toch een beetje kunnen zeuren en positief blijven toch , nou doeiiii en prettige avond allemaal.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door cvw »

Jan, kijk eens naar een oldtimerverzekering. Soms moet je daar een andere (1e) auto voor hebben, maar lang niet altijd. Zo'n verzekering is voor weinig geld af te sluiten voor een max. aantal km's per jaar, 5000 km bijvoorbeeld.
De Galant komt ook (al) in aanmerking voor een dergelijke verzekering zie ik als ik snel rondkijk op Internet.
Schorsen kun je de auto als hij op priveterrein staat, da's geen probleem dus.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Twain »

Wanneer je je auto hebt geschorst kan je de verzekering ook tijdelijk stop zetten. even bellen als je weer gaat rijden en klaar..
een Youngtimer verzekering is zeker ook een aardig idee... dan kan je voor de prijs van een wa verzekering.. een volledig casco verzekering afsluiten. wel even de kleine lettertjes lezen.. (meestal geen woon werk verkeer )
Awesomeness = Verveling x Talent
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Neo-- »

Shit! Sterkte Jan...
Wat een verhaal, om stil van te raken...
Zelf ken ik ook iemand met MS in mijn omgeving, en zij zit dan op dit moment in een stabiele omgeving.
Maar ja, weet ook even niet wat te zeggen.

[OFFTOPIC] Ook ik ben een poosje niet actief geweest op dit overmooie forum, maar ik ben weer terug.
Dit ivm andere zaken zoals een nieuwe woning (Die niet is doorgegaan) en gezondheids-problemen is ook een grote reden geweest van mijn afwezigheid[BACK-ONTOPIC]

Ik denk dat je al heel wat hebt aan de adviesen die hier al geplaatst zijn in dit topic.
houd jullie haaks!
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Ja , ga vandaag kijken voor een semi oldtimerverzekering voor mn, auto .en gezondheid , is niet te koop ,en je moet er ook altijd niet bij stil staan,maar heeeeeeeeeeel errrrrrrrug bedankt jongens voor alle reacties en adviesen op dit topic , kom er verder nog op terugggg ! Maar mijn galant blijft , dat is toch echt de hobby van mij ,en als man moet je toch wat hebben .
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KNOEI 8G »

janmitsv6 schreef: Maar mijn galant blijft , dat is toch echt de hobby van mij ,en als man moet je toch wat hebben .
Dat is zeker waar jan! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KissMyExhaust
Berichten: 332
Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
Provincie: Flevoland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KissMyExhaust »

Flink verhaal..
Sterkte man!
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-REC
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2012, 16:19
Provincie: Flevoland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door M-REC »

Ik was ook weer even aan het bladeren op dit forum en toen las ik dit :( , Jan (ook ik ken je niet) maar ik wens je wel heel veel sterkte toe met deze moeilijke periode,

Grt Michel
Zorro
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 jul 2012, 16:44
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Zorro »

Ik heb inmiddels gevraagd naar die medicijnen. Wat ik er zo van begrijp is dat hij medicijnen heeft uit Belgie , daarnaast volgt hij een heel streng dieet dat is afgestemd op MS.Hij is gigantisch aangesterkt hierdoor.
Via zijn broer heb ik doorgekregen dat hij graag zijn verhaal wil delen en jullie eventueel op weg wil helpen en tips wil geven. Mochten jullie hier oren naar hebben dan zou ik graag een emailadres hebben zodat ik jullie in de cc kan zetten voor de mail(s). (via pb uiteraard)

Mvgr,
Kérim
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Nou , dank je wel zorro, zal is even uitvissen hoe ik je een pb moet sturen en sorry dat ik niet eerder gereageerd heb , want d,r is hier van alles gaande. Ben achter een rolstoelauto,tje aan en m,n galant gaat in de semi oldtimerverzekering , vandaag ook weer op stap voor een rostoelauto voor er bij , maar t.is of duur of goedkoop en een afgedankt hok. dus ik zoek verder, kan ook m,n bij rijdersstoel laten aanpassen op zo,n manier dat en een draaistoel met slee er in komt en een soort karretje erbij , dan kun je zonder dat je hoeft te staan zo over die slee naar het karretje en ben je buiten op ,t karretje wat tevens functioneerd als rolstoel . Prijs ??? tussen de 2500 en 300 euriessssss en moet de auto ook opnieuw gekeurd worden , maar daar koop je ook een redelijk rolstoelwagentje voor end at ben ik van plan denk ik ,hou ik de galant mooi origineel. heb de galant gister is even gepoetst gepolijst met de machine, nou is weer als nieuw!!! maar t,is allemaal k###########t aleemaal prettig weekend en neem nu een neut !!!!!
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door ghino »

sterkte goos,
tja als het allemaal goedkoop had geweest was het leven een stukkie eenvoudiger.
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Ach ja. wat bassie van adriaan ook zei. Wat er ook gebeurt !! Altijd blijven Lachuuuuuuu.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KNOEI 8G »

Inderdaad, "gewoon". 3 keer zo hard genieten van de goede dingen in het leven. En ff lekker genieten van je resultaat na het polijsten!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Zal TZT wel is even een fotoreportage maken van m,n auto en met een lijst wat ik er allemaal aan gedaan heb om hem in een onberispelijke staat te krijgen zoals hij nu is . Ga maandag in Enter kijken (bij Almelo) Staat nog een renaultje en Zwolle staat er nog een van 96 met 23000 op de teller voor 2900 euro is als nieuw . Dus we zien wel.
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Yessss, heb een renaultje Express gekocht ,, van 1995 , met 163000 op de teller, en knielfunctie achter , nou eindelijk is iemand die voor me knielt !! Ha Ha .maar heb er heel wat bekeken maar wat roesten zeg die auto,s maar deze is nog gaaf met nieuwe APK en recent vervangen de koppeling versnellingsbak en bandjes, heb me laten vertellen dat er in de mitsubishi spacestar ook een reneault versnellingsbak zit , en dat die vaker stuk gaan dan gemiddelt,maar ieder geval kan weer makkelijker weg met m,n liefje,, :yes: :yes: :yes: :yes: en als ze is een goede dag heeft zet ik haar in de galant kan ze daar ook nog van genieten , want mijn vrouw is ook nog steeds gek met de galant.Gr Jan. PS gelukkig ook nog gek op mij ZEEEEEEEEEEEEEEER belangrijk...
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

O ja de prijs ?? was 1300 euri,s en 1100 voor gegeven......popiejopie je..
Uray25
Berichten: 973
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Uray25 »

Goed gedaan gozer...

Allebei veel plezier toegewenst, in de een of de ander, dat maakt dan niet meer uit...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Twain »

klinkt als een goede deal.. super .. feli..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KNOEI 8G »

Dat is beter nieuws jan, en mooi dat ze nog steeds veel om jullie geeft!! ;)
Afbeelding
Neo--
Berichten: 302
Lid geworden op: 07 mar 2012, 16:23
Provincie: Gelderland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Neo-- »

Kijk, en dit is dan weer mooi positief!
Hier in Apeldoorn reed ook altijd een Express (Blauw) en een Kangoo (groen) rond.
Beiden knielend ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Woensdag over een week haal ik hem op in Leiden !! Ga samen met m,n broer in de Panda , hij wou niet terug rijden in mijn galant , (Automaat) Dan maar in de panda..ben benieuwt..Maar bedankt voor alle leukereacties ,, doet me wel wat..... :emo: :emo: :emo:
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door marksanne »

Goed nieuws Jan! Mooi geregeld. Op een hoop mooie momenten samen met je vrouw!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Janneke
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 apr 2012, 20:42
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Janneke »

Hoe gaat t dan nu met je vrouw Jan?
En heb je je galant nog steeds?
Zo zie je maar je kan alles kopen behalve gezondheid :(
Hoop voor jullie op vele goede momenten!!
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

Hoi, ben is een keer weer op galantfans ,lang geleden, weer veel gebeurt,,,, en ja heb mijn galant nog steeds , en heb die witte reneault ook al niet meer , was toch een mis koop , maar heb veel rond gekeken en in zwolle stond een renaultje express van 94 , helemaal aangepast met knielfunctie en op afstand bedienbare achterdeuren,,, en klep voor de rolstoel gaat met de afstand bediening naar beneden ,, en 23000 gelopen ,, dus heb ik gekocht , dingetje is als nieuw en automaat ook nog,, ben nog al een automaat fan , reed vroeger 150.000 km met een ziekenfondstaxi automaat door heel nederland,,, vandaar. Maar ook rondgekeken voor een coltje of lancer voor mijzelf en dan de galant weg doen, maar na veel wikken en wegen , doe ik de galant toch niet weg,, kan er geen afstand van doen ,, dan maar wat duurder in de wegenbelasting en ga hem deze winter schorsen,, Iemand nog tips ?? wat ik kan doen als de galant 3 a 4 maand stil staat . Maar mijn vrouw krijgt nu ook aangepast bestek , want trillen word erger,, en ze gaat nu de maandag en vrijdag naar dagopvang heb ik weekend, maar we kunnen samen weer makkelijker weg in ,t renaultje, en als ze een goeie dag heeft til ik haar in de galant ,en kan zij ook nog een beetje genieten. Ben niet zo vaak meer op deze site , maar mijninteresse is er niet minder om hoor !!! Hier nog een foto van mijn renaultje , groet aan iedereen. Jan.
Bijlagen
als nieuw 23000 gelopen.
als nieuw 23000 gelopen.
zit zelfs een recaro stoel in !
zit zelfs een recaro stoel in !
Met handgas en de rem aan,t stuur plus rechterstoel electrisch omhoog en omlaag.
Met handgas en de rem aan,t stuur plus rechterstoel electrisch omhoog en omlaag.
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door janmitsv6 »

O ja ,, auto was een uitleenauto van het ziekenfonds geweest,, en alle boekjes van de 1 ste eigenaar heb ik er bij,, dit kom je denk ik nooit meer tegen...ding moet ik gewoon weer in rijden,,en tis echt ouderwets autorijden zonder stuurbekrachtiging en een handscoke,,,
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Twain »

uhmm... je hebt toch een 7g? dan zit je met het schorsen in ieder geval in het goedkope tarief.. kost 24 euro nog iets.. dan moet je je verzekering bellen.. sommige hebben kosten bij het schorsen of cancelen van een verzekering.

Hoe dan ook.. je kan niet zomaar ongestraft schorsen waneer je wilt. (althans niet zonder kosten) je moet hem minimaal 3 maanden schorsen anders betaal je de bespaarde wegenbelasting als nog !!!! .

"Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 3 maanden na de ingangsdatum (1 maand voor zware bedrijfsauto’s), moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst."
voor de overige regels zit je goed omdat de auto 15 jaar of ouder is.

wat betreft het stallen.. zorg dat de tank niet bijna leeg is.. en maak de accu los
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Echo Whiskey »

twain schreef:
wat betreft het stallen.. zorg dat de tank niet bijna leeg is..
In verband met vervliegen/verdampen ofzo?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Twain »

je hebt een X aantal delen vervuiling in je tank... je kan die maar beter zoveel mogelijk verdund hebben.. eigenlijk is het handiger om er als je er weer mee op de weg gaat direct een plens verse peut in te gooien.. maarja wie heeft er tegenwordig nog jerrycans.

en ja het verdikken gaat ook langzamer.

en waar er benzine in de tank staat komt geen roest.

edit: en als je hier niet helemaal in geloofd (kan ik me voorstellen moderne auto's zijn hier niet zo heel gevoelig voor) kan je het nog zien als een belegging... waarschijnlijk is de brandstof over 4 maanden duurder ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Lowlands »

Ik hoorde ergens dat de olieprijs gezakt was,heb er zo als gewoonlijk nog weinig van gemerkt!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Ik hoorde ergens dat de olieprijs gezakt was,heb er zo als gewoonlijk nog weinig van gemerkt!
agh ja... ik werkte vroeger bij een patatzaak en daar maakte we zelf de friet. (of eigenlijk dee ikke dat) als er dan een slecht aardappeljaar was ging de friet 1 of 2 dubbeltjes omhoog .. tegen de tijd dat de aanvoer van aardappelen weer normaal was verdween het excuus briefje gewoon .. en bleef de prijs het zelfde. zo werkt dat ook met benzine, vandaag de olie duurder dan is vandaag de benzine duurder.. vandaag de olie goedkoper.. dan duurt het weken voordat de benzine prijs zakt. zo werkt de wereld.. en zeg nou zelf, zou jij het anders doen?? ikke niet...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Minder leuke dingen.

Bericht door KNOEI 8G »

Inderdaad, maar mooi dat je zoveel liefde blijft steken in ie relatie en je G ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”