Ga, d,r voor !

Van ons / aan ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Ben nu een paar weken zonder galant , en m,n Ingrid en ik zijn het er over eens
dat we samen 1 goede auto willen hebben , met een aangepaste stoel voor haar, die je zo uit
de auto kunt schuiven met stoel en al, dat dan een rostoel word....ga het oude reneaultje (1994) met maar 25000 km op de teller te koop zetten ,,,ze staan er op van 1991 tot 1993 a 94 voor 3 a 4000 euro !! en veel meer km en niet zo netjes en vele aanpassingen als die van ons ,,,dus als ik de reneault kan verkopen willen we een 8G staion hebben liefst 2.5 v6 automaat en daar dan die aanpassinge laten doen. aanpassing gemonteerd kost 1500 euro,,,,galant 2 tot 3000 euro als je een goede hbt ,, dus dat zijn m,n plannen ,,,kan ik de caravan ook weer goed verplaatsen en Ingrid en ik zijn toch nog steeds gek op een galant,,,dus op zoek en reneaultje gaat voor 3500 euro op internet zullen zien ,,gr Jan. :D
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door KNOEI 8G »

Omg jan, het record aantal galants binnen korte tijd staat volgens mij binnenkort op jou naam! :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

ha ha ha ,,ja zal wel ,,maar we gaan kijken wat er nog te koop is ,,,,eerst maar is t,renaultje verkopen,,,maar t,is gewoon de situatie knoei ,,, heb ook gedacht aan een volvo s serie en dan ook een station ,,maar ja het gevoel he ?? rij al vanaf m,n 20ste in een mitsu ,,ben nu 51 ..dus en dan overgaan naar een ander merk ?? Neee ken demitsu,s door en door,,,,en ze zijn betrouwbaar !!!! heb in 30 jaar nog nooit gekke dingen meegemaakt,,,,,
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door ghino »

Moet je keer voor de grap een peugeot kopen... dan haal je de gekke dingen zo in ermee :D:D:D
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door menno3x8g »

Goede 8G's zijn er nog steeds.
En V6 automaat ook.
En de prijzen zakken rap.
Dat moet toch lukken!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door SisterOfMercy »

ghino schreef:Moet je keer voor de grap een peugeot kopen... dan haal je de gekke dingen zo in ermee :D:D:D
Ja, eerlijk gezegd ben je inmiddels ook de forumgek.

"Koop een echte auto!!!", wat ik altijd naar stilstaande gebakkies op de vluchtstrook roep geldt dus ook voor jou. :uhu:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door ghino »

Hehe tja probeer de fransen een kans te geven...

De verliefdheid die ik had bij de galant is bij de 306 iig totaal neit anawezig.
Maandag ander uitlaat systeem eronder dan checken of ik met 4 personen wel over drempels heen kan.
Zou iig 1 ergernis verhelpen
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Buzz Fuzz »

SisterOfMercy schreef:
ghino schreef:Moet je keer voor de grap een peugeot kopen... dan haal je de gekke dingen zo in ermee :D:D:D
Ja, eerlijk gezegd ben je inmiddels ook de forumgek.

"Koop een echte auto!!!", wat ik altijd naar stilstaande gebakkies op de vluchtstrook roep geldt dus ook voor jou. :uhu:

Hé dat schreeuw ik ook altijd!
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Heb al een paar zien staan hoor !!! en als ik in zo,n auto de aanpassingen doe voor mijn vrouw kost 1500 euro maar heb geinformeerd en kun je volgend jaar opgeven aan de belasting ,,krijg je dan terug,,,en zo,n aangepaste renault niet ,,raar toch ,,maar goed ga d,r voor ,,,in enschede staatnog een mooie 1650 euro,,,bijna 2ton gelopen ,,leren bekleding kijk daaar word ik weer vrolijk van....maar is zien.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Twain »

mooi man :D

welke generatie wordt het dit keer?

@ buzz Fuz ... Aghh wie met een galant niet ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Ben dus op zoek nu naar een 8G v6 station automaat......heb er geen haast mee , maar als ik een goeie tegenkom,,,
Ha ,,,ja ik weet het heb dit jaar net zoveel auto,s gehad dan andere mensen in tien jaar,,,,,,,,
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Ga morgen achter een galant 2.5 v6 aan een automaat met 198000 op de teller met zwarte leren bekleding,,,1650 euro ,,,waar moet ik op letten boys ???? maar het lacht mij toe die auto,,,,,als hij goed is ga ik d,r voor,,,, heb niks in te ruilen dus zal is een bod doen, heb hem al een mail gestuurd,,,,en bel hem morgenvroeg is even....
zit alles op en aan ,,,hoef julilie niks te vertellen over zo,n auto ....
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Lowlands »

Roest langs de wielkasten achter!!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Xenon »

Ga onder de kap op zoek naar een sticker die je vertelt wanneer de laatste distributieriem is geplaatst. Zou normaal gesproken ergens bij 180.000km gedaan moeten zijn.
Vind je die niet, ga er dan van uit dat het hoog tijd is dat de riem (en dan ook meteen de waterpomp) moet worden vervangen. Succes alvast ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Lowlands »

En natuurlijk ook naar het nummer kijken wat er in gestampt is.Dat moet gewoon origineel zijn en niet weg gevijld of zo,maar dat is normaal dat je daar naar kijkt,bij elke auto.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Wou er heen rijden vanmorgen maar even gebelt maar was net zaterdag verkocht ,,nou ja gewoon verder neusen......stond in Veendam ,,is hier ook niet zover weg nog een 2.0 liter ook zwaar zat ,,,gls te koop van 2000 voor 1500 euro,,,spul kost ook niks meer ja,,
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door KNOEI 8G »

Jan, ik zou voor een 6-cilinder gaan anders zie ik over een paar weken weer een post van je langskomen dat je een v6 zoekt ipv de 2.0 die je dan al hebt :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Ja je hebt gelijk ,,,ga ook voor een v6 ,,maar de wat oudere hebben vaak roest bij de achterste wielkasten,,d,r staan een paar mooie op maar allemaal dezelfde kwaal ,,,,daar is wel wat aan te doen natuurlijk,,maar dat had de 6G totaal geen last van,,,jammer,,moet je zeker een stuk inlaten lassen en dan het hele spatscherm links en rechts laten spuiten,,,,zelfs de oude 6G heeft daar geen last van . maar mischien zie ik og wel betere.....
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door menno3x8g »

Hoi Jan, hier heb kan je een checklist vinden: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =16&t=1020" onclick="window.open(this.href);return false;
Roest achter de wielkast randen: bij mij in de buurt zit een bedrijfje die dat voor 550 euries kan oplossen.
Succes!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door martijn »

Of een setje fender flares erop ;)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door KNOEI 8G »

Je zou ook in duitsland kunnen kijken, daar staan meer V6'en te koop!
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Thanks boys,,,,ja nico Duitsland ,,moet je hem invoeren maar ja hoe doe je dat en kosten,,maar mischien komt er nog wel is een mooie los.....en zo,n checklist is altijd makkelijk....hu Menno bij jou ,in de buurt ??? gaan ze nieuwe stukken in lassen ,,staat nog een mooie te koop in Leeuwarden ,,een blauwe metalic met 168000 voor 1850,,,,,alleen achter bij de wielkasten roest,,,,verder een nette bak zo te zien met weinig kilometers....
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door menno3x8g »

Ja, voor 550 roest weg door lassen en opnieuw spuiten van inzetstukken. Was auto wel 5 dagen kwijt.
Die in Leeuwarden staat overigens al heul lang te koop. Misschien zakt ie nog verder in prijs. Onderhandelen?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Oke,,,nou ja als ik die galant im Leeuwarden goedkoop kan kopen plus 550 euries ,,,,,is nog niet duur want ding heeft weinig kilometers,,dus staat al lang te koop ??? Oke ,,,vind het wel een mooie kleur trouwens.
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Ben aan,t neuzen geweest en kan nog een 7G v6 kopen van 1994 ,,,,met 156000 op de teller voor 1950 euro ,,in ruil van m,n renaultje hoor ik a,s maandag,,,,,een sedan uitvoering,,schakelbak en van eerste eigenaar ,boreaux rood metallic,,,enigste wat er aan mankeerd ,,1 mistlamp was stukgegaan door een steen en die mist,,,maar voor de rest geen roest ..heb ook al veel 8G,s gezien ,maar vind het toch wel een minpunt dat die achterste wielranden zo roesten ,,,heb ze gezien van 2002 met blaren er op nou ,, daar heeft die 7 G geen last van,,,maar 1 ding is zeke,,of t,word een galant en zit ook t ekijken naar een spacewagon ,,kosten ook niet zoveel meer ,,maar die GDI motoren willen nog wel is problemen geven zegt men,,tja aan elke auto zit wel een minpunt ,,maar ja we zien wel.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door KNOEI 8G »

Ik zeg: Jan gewoon voor een 8G v6 op gas gaan!! ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Heb trouwens nog even de tijd Nico,,,als ik maar voor de zomer volgend jaar een sterke auto weer heb anders moet ik de sleurhut zelf gaan slepen,,,,word je zo moe van...... :? :? :? :?
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Lowlands »

Maar wel sterke spieren! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Twain »

en extra gratis en voor niks een Hernia
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Goedemorgen,,ben al bij veel galanten in de buurt en ook verder weg geweest,,maar allemaal afgejakkerde bakken,,,maar heb m,n oog gevallen op een Spacewagon 2.4 met 140.000 op de teller, en van 2000 voor 1995 eur,,, zo meenemen . afgesproken met die man dat ik onder voorbehoud mijn renaultje inruil bij wederzijds goedvinden van de auto,s heb hem nog niet in het echt gezien,,,de keus is mede doordat het een hoge instap is , en een goede trekker is,,en geen roest,,,en zo te zien op foto,s nog netjes ,,,dus maar even zien ...errug he ???? Ha ha maar ja de hoge instap voor,t vrouwtje is makkelijk.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door foks »

tja... over Spacewagons kan ik je weinig vertellen, maar er past vermoedelijk wel veel in.
Kun je eindelijk de wereldbol en de contra-bas meenemen voor een gezellig muziekje op vakantie!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

gaat wel goedkomen ,maar het gevoel voor een galant blijft hoor,,,,,alleen m,n verstand ,,voor zover ik dat heb ha ha ..is dit de beste oplossing, voor ons nu,,,veel ruimte en hoge instap. hier een foto,tje,,,ding heeft 140.000 km gelopen...sorry maar wou hem toch even laten zien,,,,,en zal vast wel is op dit forum rond kijken ....de belangstelling alleen al en reacties van iedereen is geweldig ,,,maar niet zoveel meer als ik een galant had gekocht natuurlijk , maar zit te laag joh , voor m,n lieve vrouwtje die toch heel erg achteruit gaat altijd maar weer , en kan voor in de spacewagon komen en dan genieten volop !! En nee zitten geen mooie velgen of wat dan ook op , komt mischien nog wel,,maar :D hopen dat we volgend jaar zomer ook nog samen in de caravan weg kunnen , t,is heel erg afwachten,,,maar niet altijd bij nadenken,,,,gr jan en ingrid en m,n zoon stefan ook natuurlijk en ziet soms ook van die mooie galant voorbij komen en zijn reactie,s !!! Pappa !! die wil ik.....ha ha zegt genoeg ,,,maar toch heeft hij het liefst een ferrari,,,,ja jongen nog even sparen,,,,Thanks allemaal....en nu ga ik een neut nemen want ga de reacties wel missen . als persoon ken ik jullie niet ,maar jullie zijn echt steun geweest ,,en og .mag ik dat zeggen ? gek he?
Bijlagen
space w,.jpg
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door ghino »

ach het blijft een mitsu...

Je heb hier ook van die dwazen die gaan frans rijden.... o wacht ... dat was ik zelf hehe

Heeel veel plezier met de space
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door janmitsv6 »

Nou ga echt geen frans rijden rij al meer dan 30 jaar mits,,,en blijf
dat ook doen heb al ,,,even kijken mmmmmmm al 8 galants gehad 4 colts 1 space wagon 1 lancer gehad,,,,en nu weer een spacewagon,
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door SisterOfMercy »

janmitsv6 schreef: en kan voor in de spacewagon komen en dan genieten volop !!
Ik zie er regelmatig nog wel eens rijden. Van een enkeling weet ik dat er ook een 1.8 liter 4G37 in zit, want dat heb ik een keer op gezocht.
janmitsv6 schreef:maar toch heeft hij het liefst een ferrari
Oh, je kunt vast wel ergens een oud roestig blik vinden waar ooit een 800 ml soep in zat.. Lijkt me een hele coulante ruil ;) :D :uhu:

Met zo'n iets hogere wagen zal je wel wat meer gemak hebben met instappen, en misschien hoeft de boel niet eens verbouwd te worden. Met een G is dat natuurlijk leuk als je dat spul sowieso al hebt en het alleen maar ingebouwd moet worden.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door KNOEI 8G »

Jan, ik hoop voor je dat de aankoop doorgaat! iig alvast veel veilige km's gewenst in je nieuwe mits!
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door menno3x8g »

Mooie bak Jan! Net een galant die omhoog getrokken is.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ga, d,r voor !

Bericht door Twain »

veel plezier met de nieuwe mitsu... ik voel me nu wel een beetje schuldig door de galant van zorro voor je neus weg te kapen jan :D
en tot de volgende galant dan maar weer ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”